Spring naar bijdragen

zaterdag 3 februari

anjo

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 548
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ben net terug uit Belgie... heb daar een AA conventie bezocht.... was heel leuk om zoveel bekenden te zien en vooral om lol te hebben... ben samen met mijn partner geweest... de kids bij de oma's en opa afgehaald en nu weer thuis...

Moe maar voldaan... morgen een relaxed dagje...

Voor allen die nieuw zijn... veel sterkte en ik hoop dat jullie een weg vinden uit de ellende...

Ik las een stukje over relaties op het draadje... voor mijn zijn relaties met wie dan ook heel moeilijk terrein... ik moet vreselijk oppassen dat ik niet bezig ben een relatie te baseren op het goede gevoel dat ik eruit krijg...net als drank en drugs kan dat ook iets van buiten zijn wat ik gebruik om me van binnen goed te voelen...en als ik het gewenste effect niet krijg raak ik teleurgesteld...en dat is egoistisch...
Zolang ik actief dronk en gebruikte was ik niet in staat om een relatie te hebben .... mijn relatie was met alcohol en drugs en een ieder die daar tussen stond was een bedreiging...zelfs mijn partner en kinderen waren een bedreiging..en dit is de waanzin van alcoholisme...en als ik dan eens nuchter was dan vond ik dat iedereen zich moest gedragen zoals ik het wilde en als dat niet gebeurde baalde ik daar van en ik was niet te beroerd om jou dat te laten merken..

Vandaag is dat totaal veranderd...ik ben nuchter en clean en ik ben blij om thuis te zijn en om wat te kunnen betekenen voor mijn gezin... vandaag kan ik iets toevoegen/geven aan mijn gezin in plaats van te eisen dat zij iets voor mij doen...en het wonderlijke is dat hoe meer ik geef hoe meer ik terug krijg...en dit alles zonder een deurmat te zijn... vroeger toen ik nog dronk en gebruikte dacht ik altijd dat iedereen mij "gebruikte" als deurmat..mijn focus lag primair op wat anderen (partner) verkeerd deden en hoe ze het beter moesten doen...en als ze dat deden zou ik gelukkig worden en stoppen met drinken..rarara het is nooit gebeurd...
Vandaag probeer ik zo goed mogelijk naar mezelf te kijken en te zien wat ik verkeerd doe...of ik eerlijk ben , rekening houd met anderen , niet egoistisch ben...en als ik fout zit mijn excuses aanbied...anderen te accepteren zoals ze zijn want ik kan andere mensen toch niet veranderen...door dit zo goed mogelijk in praktijk te brengen raak ik niet meer verzeild in allerlei drama's (mijn leven was gebaseerd op drama toen ik nog dronk en gebruikte ..-zelfverdriet-)...het is soms lastig maar zeker de moeite waard...

Wat ik me moet afvragen is : Wil ik gelukkig zijn of wil ik gelijk hebben ? het antwoord is simpel in theorie maar in praktijk iets moeilijker hahahaha...ik wil gelukkig zijn....

Today i love my life..

Nog een fijne avond allemaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mieke,

Ik word altijd lichtjes misselijk van de geur van een slagerij. En dan bedoel ik in het voorbijlopen op straat. Ik koop soms vlees in de super, vooral voor mijn katten. En de laatste tijd doe ik weer gehakt in de spaghetti omdat ik me slap voelde. Maar ik vind vlees naar lijk ruiken. Kan ik niks aan doen.

Wel leuk dat je graag kippenpoten wilt, Mieke. Ik geef toch de voorkeur aan vrouwenbenen, hihi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...