Spring naar bijdragen

Donderdag 6 december 2007

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Moest even plaatsmaken, want dochterlief moest haar werkstuk voor Engels uitprinten, wat ze vandaag had moeten inleveren. Hoezo goed plannen? Ze mag het morgen inleveren.

@Peppaschooter, Delta,
Welterusten.

@Benthe,
Dat is natuurlijk wel iets leuks om over te mijmeren en te denken en te praten.

@Stien,
En ik dan, ik ben hier, hoor! :)
Maar, slaap lekker. En niet malen. Doe dat morgen als je uitgeslapen en wakker bent.
Zou ik ook beter doen. :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is inderdaad zo dat de grootste valkuil van ons drinkers en het merendeel van de mensheid is, dat we ons slachtoffer voelen van de omstandigheden. Ik heb daar ook enorm mee geworsteld en het klinkt zo makkelijk dat je dat maar even moet veranderen, want als je dat niet geleerd hebt en alleen maar geleerd hebt dat jij geen invloed hebt op je eigen leven hebt en je vaak geleefd wordt door de vroegere ervaringen en trauma's dan weet je eigenlijk ook niet hoe dat zou moeten. De regie over je eigen leven nemen is echt iets wat je moet leren, waar je les in moet krijgen, eigenlijk zouden ze op lagere en middelbare scholen al standaard assertiviteitstraining moeten geven. Het is ook vaak geen onwil maar onmacht terwijl het als je het eenmaal doorhebt best te doorbreken is... vooral door positieve ervaringen op te doen en op een andere manier in het leven gaan staan (met jezelf als middelpunt)

pfft ben nog steeds strontsaggerijnig, 2 dagen werken en sinterklaasfeest erbij was toch even te veel, en alle frustraties heb ik weg zitten eten met chocola, speculaas., tucjes, brood, en noem nog maar op wat er nog meer los en vast in huis lag. Ik ben nu dan ook misselijk. Jammer dan... in ieder geval heb ik niet gedronken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, wat ik eigenlijk wil is met de getuigen naar het stadhuis wandelen, even tekenen en vervolgens op vakantie naar een warm oord. Maar geliefde heeft een enorme vrienden- en kennissenkring, die hij stuk voor stuk niet wil passeren, dus het zal wel feest worden. Ach wat, kan ook wel weer eens leuk zijn. En ik laat voor mezelf gewoon heel veel Jip en Janneke-champ aanslepen.

Stien, een maal-loze nacht toegewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoei, ja Tapas, dat klinkt inderdaad heel gemakkelijk. Klinkt! Maar wat een proces is dat.
Als het eenmaal in gang is gezet, dan gaat het wel, tenminste dat vond ik. Toen gebeurde er tenminste wat. Nu ja, dat moet ook wel, want je zit er dan in en je kan niet meer terug. Maar die jaren voordat je "er aan" wil om het onder ogen te gaan zien.
De beste (of minst erge) periode vond ik, toen de wrok en de woede voorbij waren en ik verdriet kon voelen. En daarna het loslaten.

Zeg er zit me nou al de hele week iets te knagen. Jij zei dat je zondagavond/nacht op de Belg een heel goeie film had gezien. Weet je nog welke dat was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pffffffooooooeeeeeee NOKKKKK NOKKKKK NOKKKKK
Hier komt Houtje Strijkboutje nog even aanzeilen.

Mijn twee strijkklanten bezitten het onmogelijke vermogen om tezamen op donderdagavond hun was te brengen en dan - tja- we willen niet zeuren - maar als het kan - of een deel dan tenminste - vóór het weekend retour.

En ach zoals jullie weten, niets beters tegen een Gore Gremlin dan "beuken met de strijkbout" het is ongelofelijk ik heb weliswaar 3,5 uur ruim staan strijken maar de opbrengst is giga. Qua gestreken spullen dan qua geld ook maar ja, ik reken per uur hè daarom ben ik zo goedkoop. En ze komen het halen en brengen (andersom) Heerlijk. Eén klant van me heeft twee kiddies van maat 74 en 86 en die hebben allemaal overhempjes van Polo Ralph Lauren en Benetton en zo. Hoezo sjiek? Ach ja, ik maal er niet om wat ik moet strijken. En gi-gan-tische dekbedden ...... wat een lappen, zelfs driedubbel passen ze niet op de plank.

Tap,
Er is een goeiemoggel-lied zag ik op TV bij Hart van Nederland (ik kijk alles wat beweegt als ik strijk) te downloaden en binnenkort op singel te koop. Ga ff voor je zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tapas,
Chagrijnig of niet, Tapas, je hebt het volgens mij heel goed verwoord.
Ik doe mijn best om mijn verkeerde denkgewoonten te doorbreken, maar het wil niet altijd goed lukken.
En al helemaal niet als ik eenmaal in zo een spiraaltje ben gestapt. Gevoelens gaan dan regeren over de ratio.

@Benthe,
Ah, maar dan gaan jullie toch lekker na het feest een heerlijk warm oord opzoeken.
Goed idee om dan Jip en Janneke champagne B) te serveren (ik schreef bijna schampoo :huh: :Disgust;).

@Houtje,
Jij verdient eraan, maar ik strijk toch echt mijn dekbedhoezen niet.
Bedoel je met die mooie omschrijving: tanden poetsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje ik had eens een ouwe buurman en als je aan hem vroeg hoe het ging, zei hij: "Nou, halen en brengen, hè". Geen idee of dat een Rotterdamse uitdrukking is voor comme ci comme ca, maar ik moest er ineens om grinniken toen ik je berichtje las.
Strijk jij je eigen beddengoed ook? Ik alleen in buien van absolute hyper. Maar dan ook met alle toeters en bellen, dus stijfsel in het laatste spoelwater. Dat je des avonds echt in een krakend vers bed stapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Benthe, oeps. het was een film waar ik zomaar inviel over een homofiele jongeman die na 10 jaar weer naar zijn ouderlijk huis gaat omdat zijn zus gaat trouwen. Hij ging weg als hele dikke jongen en komt terug als heel mager en een stuk zelfverzekerder en klaar om de confrontatie met zijn ouders en het verleden aan te gaan.. effe zoeken:

de film heette :The hanging garden (GB/CDN 1997)

er zit humor in, drama, is niet over the top en ik denk dat het je qua sfeer zeker zal aanspreken... alleen de bruiloft is al fantastisch. Ja, ik vond het een mooie film.

Jeetje Houtje, wel een idee hoor, om zo geld bij te verdienen, beter dan huizen schoonmaken (heb ik tijden gedaan en daar ben ik echt in opgebrand). Dit kan je gewoon thuis doen op je eigen tijd met de TV aan.... maar ondanks dat lijkt het me toch nog een flinke klus hoor!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, nee Corinne, een feest EN een vakantie zal wel niet kunnen. Weet je wat dat kost? Daar kan je riant voor naar de Bahama's.
Dus op slinkse manieren probeer ik hem om te krijgen, want ik weet dat hij nog eens zo graag naar een eiland in de Stille Zuidzee wil. Wat mij betreft zitten we een week in een hutje op de hei, of thuis met de luiken dicht, maar hij wil het grootsch en meeslepend.
We zullen wel zien, ik ben niet zo moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Benthe ik ken dat Rotterdamse "halu en brengu" wist je dat ik 15 jaar in Rotterdam heb gewoond bij the weg? Dat is inderdaad Rotjeknors voor comme ci comme ca (nu zit ik gelijk weer met dat liedje; Common ca va? comme ci comme ci comme ci comme ca.....) haartelijke daaaank.

Het gekke is ik kijk TV en maak ondertussen van een enorme weg knoedel-kleren keurige stapeltjes en ik krijg 12 euro per uur dus........ik vind het niet gek. En de meeste mensen hebben een bloedhekel eraan en ik vind het wel een soort van rustgevend hoewel 3,5 uur wel veel is maar dat is mijn eigen ding dat ik alles áf wil hebben. Nou mijn eigen dekbedden strijk ik amper, effe een boutje erover heen en flink ónder op de stapel leggen, worden ze ook plat. Maar dit zijn zeikers dus dubbel strijken, tja, het is hun geld dus........mij maakt het niet uit. Liever dan overhempjes van maat 74.

Corinne, ja ik bedoelde mijn tanden schrobben en mijn ogen ont-schaduwen.

Tapas, het is een stuk minder vermoeiend dan huizen schoonmaken dat heb ik ook jaren en jaren gedaan en dit vind ik veel lekkerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Benthe,
Wij wilden het liefst rechtstreeks na het trouwen terug naar R'dam, maar zijn dan toch maar gezwicht om thuis bij mijn ouders 's middags koffie te drinken en te borrelen. Dat laatste deed ik al een jaar niet, want ik was zwanger.
Twee weken daarna was het een wat groter feestje, toen trouwde mijn broer.
Schoonzusje dronk ook niet, want die was ook zwanger.
Toen kon ik toch echt niet bevroeden dat ik ooit verslaafd zou raken aan alcohol.

@Houtje,
Ik strijk ook veel en veel liever dan schoonmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over een verzorger in een verpleegtehuis die een vrouw in coma verzorgt al jaren lang.
Dan leert hij een man kennen wiens vriendin in coma raakt en ook daar verzorgt gaat worden.

Dit is het verhaal over twee mannen die tot elkaar komen door hun geliefden die in hetzelfde ziekenhuis in coma liggen.

We maken kennis met Benigno( Javier Cámara), een jonge man die altijd voor zijn moeder heeft gezorgd en nu voor Alicia (Leonor Watling) zorgt in het ziekenhuis. Alicia is in coma geraakt door een auto-ongeluk. Benigno is de persoonlijke verpleger van het meisje. Hij praat met haar alsof ze alles zou horen. Op een dag maakt Benigno kennis met Marco (Dario Grandinetti), een schrijver van reisboeken, die aan het bed zit van Lydia(Rosario Flores). Marco is emotioneel de tegenpool van Benigno, want hij zegt dat het zinloos is om tegen mensen te praten die klinisch dood zijn. Dit ontroert Benigno, die zegt dat ze alles horen en dat je met ze moet praten. (hable con ella)

We leren de achtergronden kennen van beide mannen en zo krijgen we te zien hoe we in het 'nu' zijn gekomen. Zo heeft Benigno zijn geliefde voor haar coma slechts gesproken. Hij is zo geobsedeerd van haar geraakt dat het lijkt of hij in haar is gekropen. In feite komt het ongeluk als een godsgeschenk, want nu zou hij altijd bij haar kunnen zijn. Iets wat in het 'normale leven' wellicht niet had gebeurd. Bij Marco ligt het iets anders. Zijn geliefde was een stierenvechtster en ze zouden gaan trouwen. Een stier maakte een voortijdig eind aan dit plan.

Aldomóvar is weer aan het stoeien met leven en dood, verlies en onbereikbare, gecompliceerde liefdes. Marco was de man die aan het huilen was tijdens het toneelstuk, maar in het echte leven blijkt dat er tussen hem en Lydia niet echt sprake was van liefde. Benigno op zijn beurt huilde niet bij het toneelstuk en is in het echte leven heel begaan met het lot van zijn 'geliefde'. De daad die de film een bizarre wending geeft wordt prachtig gecamoufleerd door een stom filmpje over een professor die zo klein wordt tijdens een experiment dat hij letterlijk bij zijn vrouw naar binnen kruipt...

Kortom dit is een klein meesterwerkje van de regisseur die werd geïnspireerd door twee berichten in de krant:van een vrouw die na 16 jaar uit een coma was gekomen en het bericht van een jongen die een dood meisje seksueel had misbruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het Lage Land, bij windelcentrum Het Lage Land, en in Delfshaven, in zo'n gerenoveerd pakhuis aan de Coolhaven, dat was helemaal geweldig.

Mijn ex komt uit Hendrik-Kilo-Ambacht zoals de gassies vroeger zeiden, en daar woont mijn schoonfamilie nog steeds. Mijn Ex en ik hebben samen in Rd gestudeerd (romantisch :heart: :heart: :heart;) en hebben elkaar op de studentenflat leren kennen net zoals 95% van de andere studenten. Dat is nu bijna 25 jaar geleden........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...