Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 132
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geplaatst

@Tapas,
Chagrijnig of niet, Tapas, je hebt het volgens mij heel goed verwoord.
Ik doe mijn best om mijn verkeerde denkgewoonten te doorbreken, maar het wil niet altijd goed lukken.
En al helemaal niet als ik eenmaal in zo een spiraaltje ben gestapt. Gevoelens gaan dan regeren over de ratio.

@Benthe,
Ah, maar dan gaan jullie toch lekker na het feest een heerlijk warm oord opzoeken.
Goed idee om dan Jip en Janneke champagne B) te serveren (ik schreef bijna schampoo :huh: :Disgust;).

@Houtje,
Jij verdient eraan, maar ik strijk toch echt mijn dekbedhoezen niet.
Bedoel je met die mooie omschrijving: tanden poetsen?

Geplaatst

Houtje ik had eens een ouwe buurman en als je aan hem vroeg hoe het ging, zei hij: "Nou, halen en brengen, hè". Geen idee of dat een Rotterdamse uitdrukking is voor comme ci comme ca, maar ik moest er ineens om grinniken toen ik je berichtje las.
Strijk jij je eigen beddengoed ook? Ik alleen in buien van absolute hyper. Maar dan ook met alle toeters en bellen, dus stijfsel in het laatste spoelwater. Dat je des avonds echt in een krakend vers bed stapt.

Geplaatst

Benthe, oeps. het was een film waar ik zomaar inviel over een homofiele jongeman die na 10 jaar weer naar zijn ouderlijk huis gaat omdat zijn zus gaat trouwen. Hij ging weg als hele dikke jongen en komt terug als heel mager en een stuk zelfverzekerder en klaar om de confrontatie met zijn ouders en het verleden aan te gaan.. effe zoeken:

de film heette :The hanging garden (GB/CDN 1997)

er zit humor in, drama, is niet over the top en ik denk dat het je qua sfeer zeker zal aanspreken... alleen de bruiloft is al fantastisch. Ja, ik vond het een mooie film.

Jeetje Houtje, wel een idee hoor, om zo geld bij te verdienen, beter dan huizen schoonmaken (heb ik tijden gedaan en daar ben ik echt in opgebrand). Dit kan je gewoon thuis doen op je eigen tijd met de TV aan.... maar ondanks dat lijkt het me toch nog een flinke klus hoor!!!

Geplaatst

Pfff, nee Corinne, een feest EN een vakantie zal wel niet kunnen. Weet je wat dat kost? Daar kan je riant voor naar de Bahama's.
Dus op slinkse manieren probeer ik hem om te krijgen, want ik weet dat hij nog eens zo graag naar een eiland in de Stille Zuidzee wil. Wat mij betreft zitten we een week in een hutje op de hei, of thuis met de luiken dicht, maar hij wil het grootsch en meeslepend.
We zullen wel zien, ik ben niet zo moeilijk.

Geplaatst

Ja Benthe ik ken dat Rotterdamse "halu en brengu" wist je dat ik 15 jaar in Rotterdam heb gewoond bij the weg? Dat is inderdaad Rotjeknors voor comme ci comme ca (nu zit ik gelijk weer met dat liedje; Common ca va? comme ci comme ci comme ci comme ca.....) haartelijke daaaank.

Het gekke is ik kijk TV en maak ondertussen van een enorme weg knoedel-kleren keurige stapeltjes en ik krijg 12 euro per uur dus........ik vind het niet gek. En de meeste mensen hebben een bloedhekel eraan en ik vind het wel een soort van rustgevend hoewel 3,5 uur wel veel is maar dat is mijn eigen ding dat ik alles áf wil hebben. Nou mijn eigen dekbedden strijk ik amper, effe een boutje erover heen en flink ónder op de stapel leggen, worden ze ook plat. Maar dit zijn zeikers dus dubbel strijken, tja, het is hun geld dus........mij maakt het niet uit. Liever dan overhempjes van maat 74.

Corinne, ja ik bedoelde mijn tanden schrobben en mijn ogen ont-schaduwen.

Tapas, het is een stuk minder vermoeiend dan huizen schoonmaken dat heb ik ook jaren en jaren gedaan en dit vind ik veel lekkerder.

Geplaatst

@Benthe,
Wij wilden het liefst rechtstreeks na het trouwen terug naar R'dam, maar zijn dan toch maar gezwicht om thuis bij mijn ouders 's middags koffie te drinken en te borrelen. Dat laatste deed ik al een jaar niet, want ik was zwanger.
Twee weken daarna was het een wat groter feestje, toen trouwde mijn broer.
Schoonzusje dronk ook niet, want die was ook zwanger.
Toen kon ik toch echt niet bevroeden dat ik ooit verslaafd zou raken aan alcohol.

@Houtje,
Ik strijk ook veel en veel liever dan schoonmaken.

Geplaatst

Over een verzorger in een verpleegtehuis die een vrouw in coma verzorgt al jaren lang.
Dan leert hij een man kennen wiens vriendin in coma raakt en ook daar verzorgt gaat worden.

Dit is het verhaal over twee mannen die tot elkaar komen door hun geliefden die in hetzelfde ziekenhuis in coma liggen.

We maken kennis met Benigno( Javier Cámara), een jonge man die altijd voor zijn moeder heeft gezorgd en nu voor Alicia (Leonor Watling) zorgt in het ziekenhuis. Alicia is in coma geraakt door een auto-ongeluk. Benigno is de persoonlijke verpleger van het meisje. Hij praat met haar alsof ze alles zou horen. Op een dag maakt Benigno kennis met Marco (Dario Grandinetti), een schrijver van reisboeken, die aan het bed zit van Lydia(Rosario Flores). Marco is emotioneel de tegenpool van Benigno, want hij zegt dat het zinloos is om tegen mensen te praten die klinisch dood zijn. Dit ontroert Benigno, die zegt dat ze alles horen en dat je met ze moet praten. (hable con ella)

We leren de achtergronden kennen van beide mannen en zo krijgen we te zien hoe we in het 'nu' zijn gekomen. Zo heeft Benigno zijn geliefde voor haar coma slechts gesproken. Hij is zo geobsedeerd van haar geraakt dat het lijkt of hij in haar is gekropen. In feite komt het ongeluk als een godsgeschenk, want nu zou hij altijd bij haar kunnen zijn. Iets wat in het 'normale leven' wellicht niet had gebeurd. Bij Marco ligt het iets anders. Zijn geliefde was een stierenvechtster en ze zouden gaan trouwen. Een stier maakte een voortijdig eind aan dit plan.

Aldomóvar is weer aan het stoeien met leven en dood, verlies en onbereikbare, gecompliceerde liefdes. Marco was de man die aan het huilen was tijdens het toneelstuk, maar in het echte leven blijkt dat er tussen hem en Lydia niet echt sprake was van liefde. Benigno op zijn beurt huilde niet bij het toneelstuk en is in het echte leven heel begaan met het lot van zijn 'geliefde'. De daad die de film een bizarre wending geeft wordt prachtig gecamoufleerd door een stom filmpje over een professor die zo klein wordt tijdens een experiment dat hij letterlijk bij zijn vrouw naar binnen kruipt...

Kortom dit is een klein meesterwerkje van de regisseur die werd geïnspireerd door twee berichten in de krant:van een vrouw die na 16 jaar uit een coma was gekomen en het bericht van een jongen die een dood meisje seksueel had misbruikt.

Geplaatst

@Marieke,
Gelijk heb je. Het is niet normaal om dag en nacht om te keren.
Maar nu protesteren over geluiden als je buur de plinten veegt om 12 uur 's middags.
Nou ja, moet ze maar 's nachts slapen.
Sterkte hoor.

@Tonyman,
Gefeliciteerd met je verjaardag.

Geplaatst

In het Lage Land, bij windelcentrum Het Lage Land, en in Delfshaven, in zo'n gerenoveerd pakhuis aan de Coolhaven, dat was helemaal geweldig.

Mijn ex komt uit Hendrik-Kilo-Ambacht zoals de gassies vroeger zeiden, en daar woont mijn schoonfamilie nog steeds. Mijn Ex en ik hebben samen in Rd gestudeerd (romantisch :heart: :heart: :heart;) en hebben elkaar op de studentenflat leren kennen net zoals 95% van de andere studenten. Dat is nu bijna 25 jaar geleden........

Geplaatst

"De stier maakte een einde aan dit voornemen..." Ahum, wat zullen we er van denken? Maar vond je het een mooie film? Blijkbaar heeft die wel indruk op je gemaakt.
Je leest dat trouwens wel eens vaker, van mensen die na onwaarschijnlijk lange tijd uit een coma komen. Lijkt me verschrikkelijk, jullie niet? Hoe de wereld veranderd is in 16 jaar ofzo, en dat je daar dan weer in moet komen.
Je leest ook nooit hoe het die mensen verder is vergaan.

Geplaatst

ach houtje wat een gezellig nummertje muziek zeg hihihihihi goeiemoggel, goeiemoggel, gooi die honden in de luft ofzo?
morgenochtend ga ik ook werken, niet de hele ochtend maar samen met een klant even haar opdracht goed nalopen. Het is nogal een complexe opdracht.... een boekje met symboolkaarten voor intuïtief tekenen. Kaft opmaken, boekje opmaken, kaartjes opmaken en dat alles moet dan in een doosje komen om verkocht te worden... het is nogal een uitdaging maar het gaat lukken!

dus ga ik zo pitten, morgen weer fris en fruitig. Ik heb het nogal druk met hier en daar wat losse klussen, een poster voor een buurtkerstzang, een fotoboek van een 40jarig huwelijk en dan moet ik nog ergens een kerstkaart zien te frobelen, en net als Safi heb ik hier ook zeker nog wel een stuk of 30 lijstjes liggen die gevuld moeten worden met foto's

dus weltrusten allemaal, behalve de vreetgremlins heb ik de rest verslagen, ben nu een beetje misselijk.. raar he!!

Geplaatst

Ja het was een fan-tas-tisch indrukwekkende film, veel zang (mooi, mooi mooi, gedragen) en ballet, typisch regisseur Almovar, ik ben nog dágen met de afloop bezig geweest. Een aanrader.

Geplaatst

@Benthe,
Ik denk dat je zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicapt bent als je uit zo een coma komt.
Mij hoeven ze dan niet in leven te houden. Na een paar weken coma, schijnen je hersens en spieren al aardig aan het denegreren te zijn.

@Houtje,
Ik heb met mijn man in de eerste flats aan de Blaak gewoond. Daarvoor woonde hij op kamers in een zijstraat van de Middellandstraat.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...