Cacao Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 He jakkes Trui, da's heel erg naar als je dat soort twijfels hebt, het ergste is dat je het gevoel krijgt dat je je kids niet kunt beschermen...het maakt het allemaal nog zwaarder dan het al is, petje af voor je dat het je nog steeds zonder alcohol lukt...fijn ook dat je buuf ook nog goed gaat, zo kunnen jullie je aan elkaar optrekken! Alsnog sterkte!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 SPAN... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
trui Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 ja saff dit is nog maar een klein stukje van de problemen maar ja door wat er nu alemaal gebeurt en nog steeds komen er meer problemen op me af maar droog staan door beschuldegingen die mijn oudste zoon verzonen heefd zo ver ben ik al wel om het niet op een drinken te zetten dus zal het dit wiekent ook moeten lukken zal ooko veel hier zijn met jullie moet het lukken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Maar ik ben er nu wel achter dat ik de slachteroffer rol blijf spelen als ik mijn verleden nog steeds na 35 jaar de schuld geef van mijn drankgebruik. Ik verschuil me dan achter wat me als kind is overkomen.En ik ben geen kind meer...ik heb het nu allemaal voor het zeggen en ik zeg vandaag drink ik NIET.Kwam net bij de winkel mijn oude junkie vriend tegen waar ik het wel eens over heb. Hij had een pizza gekocht en twee halve liter blikken 9.5% bier...zijn ontbijt en de pizza voor de kinderen.Hij vroeg wat ik bij zijn supermarkt deed want hij woont wel een half uurtje fietsen bij me uit de buurt. Ik vertelde dat ik even een omweg met de hond had gemaakt op fiets en er alweer zo'n 3 kwartier fietsen op had zitten.Wow zei hij:'Dan ben je wel fit zeg!' Als ik nu terug fiets naar mijn huis en dat is 5 minuten dan loop ik te kuchen en te steunen en trillen mijn handen als ik probeer de sleutel in de deur te stekken.'Ik moet zo eerst bier voor ik iets anders kanIk zei...het leven bestaat uit meer dan alcohol mijn vriend en voelde me toch wel trots op mezelf dat ik er straks ook al weer 2 maanden op heb zittenIk zou hem graag willen helpen maar ze willen niet luisteren naar wat je te vertellen hebt.Wat ik heb gedaan om er van af te komen.Dus dan heeft praten weinig zin.Daarom ben ik hier ook zo graag. Toen ik voor het eerst meelas dacht ik...wow eindelijk mensen gevonden die ook ECHT naar hun drank gebruik en hun angsten in het leven durven te kijken en er over praten.Daarom was ik ook gelijk verslaafd aan duit forum want dat vind ik geweldig. En het helpt me enorm om van de drank af te blijven.En dan morgen een heel stel van jullie zien...dat is een bonus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
trui Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 dank je cacao het is moelijk maar ik nee hou me even stil okee praat wel verder maar dit is toch te pijnlijk voor mij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
trui Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 je doet het prima saffi Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Dankje Trui...we doen het samen.... OK? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 @Blacky,Ik denk dat er taart genoeg zal zijn. Maak er een goede rit van en vergeet niet af en toe uit te stappen om de benen te strekken. Ben benieuwd naar morgen.@Trui,Eten is belangrijk. Een volle maag is een sterk wapen tegen trek. Vul ze desnoods met allerlei ongezond lekkers. Ik vind het ronduit moeilijk voor jou en je kinderen.@Gem,De was, die zou ik bijna vergeten. Die moet uit de wasmachine in de droger. Anders worden het allemaal stinkende spikkeltjes. Dat kan ik mezelf niet aandoen (de kleren zijn van dochter, en als die uitvaart, maak dan dat je wegkomt!).@Benthe,Ik ben uit mijzelf gaan drinken, zonder enige aanwijsbare reden. Heb 'onbewust' van de dempende werking gebruik gemaakt. Nee, mijn verleden is nergens schuldig aan. Ik ben verslavingsgevoelig, OK, maar dat is toch niet een goed excuus. Nee, ik dronk en ik dronk steeds meer. Verleden, heden noch toekomst dragen schuld.@Houtje,Laat die 9 kilo er maar aanzitten.@Safi,Natuurlijk kom ik met pet op!Ik kan me de confrontatie met je junkievriend voorstellen. Misschien gaat hij nu nadenken. Ik hoop het voor hem.@Cacao,Wat jij daar beschrijft: de TV, de supermarkt, dat zijn voor mij de lichte trekmomenten. De gedachte mmjam is er even, maar is zo te pareren. Die momenten heb ik ook opgeschreven.Ik moet in aktie schieten. Als ik hier blijf zitten, gebeurt er niets.Tot tussendoor. Ik blijf ingelogd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Ik begrijp het Trui.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Sammy,gelukkig was de uitslag van het onderzoek goed! Nu nog de cyste. Spannend!Trui,je doet het heel goed! Je bespreekt de problemen met de hulpverlening en je zorgt goed voor de kinderen. EN je staat al 16 dagen droog! Top!Span-team: Gefeliciteerd! Charlie,ik heb je al even niet meer gelezen!Ik hoop dat het goed met je gaat!Marjo,mijn complimenten hoe je het allemaal doet. En die twijfel.... ik ben ook veel bewuster gaan leven en nadenken over wat ik doe. Dan krijg je ook twijfel. Het moet allemaal nog een plekje krijgen. Stoppen met drinken is niet niks!Corinne,ja misschien ben ik het wel een beetje aan het ontgroeien. Wat ik wel weet is dat ik veel aan dit forum te danken heb, dus het ook niet in de steek zal laten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Safi,het is moeilijk te zien als anderen in hun oude gedrag blijven hangen. Zeker omdat je weet wat een bevrijding het is, om al even niet meer te drinken. Ik ervaar het elke dag als een kado dat ik tenminste die lichamelijke behoefte niet meer voel. Die geestelijke behoefte is ook al veel minder en er soms helemaal niet. Ik kan nog iedere keer een trekgevoel goed pareren. Craving heb ik al heel lang geen last meer van.Vorig weekend was ik bij een vriendin die heel veel dronk. Zij doet dit al jaren. Deze keer kon je erop wachten dat ze weer veel te ver ging! Ik had er medelijden mee maar het irriteerde me ook. Een dubbel gevoel dus. Helaas kan ik haar niet over mezelf vertellen, omdat ze nogal loslippig is, zeker als er drank in zit. Ik heb me wel voorgenomen, dat als ik haar de eerstvolgende keer weer zie en het gaat weer mis, dat ik probeer een paar hints te geven. Als ervaringsdeskundige weet ik echter ook dat die opmerkingen niet aankomen, als je er zelf niet klaar voor bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Gem, het wat minder op het forum aanwezig zijn is bij mij het samenkomen van verschillende factoren.Hoe beter het gaat de alco los te laten hoe minder de behoefte is hier te schrijven soms is lezen voor mij al voldoende en trek ik er mijn lering uit.Maar ook de combi, werken en opvulling overige vrije uurtjes wordt in keuze veranderd.De laatste tijd zijn erg veel mensen druk doende met schrijven en elkaar te steunen en is voor mijnog heel moeilijk te volgen.Vaak moet ik nog zoveel terug lezen en soms open ik zo'n draadje en is de zin in één klap verdwenen door óf het soort discussie, óf de sfeer. Ik probeer voor mijzelf een balans te vinden. Mijn rust en regelmaat is hierin belangrijk.Kan het vooral 's avonds laat hier heel gezellig worden, maar dan ben ik bang niet meer opeen redelijke tijd te bed te komen ofwel optijd op teslomen wat mijn nachtrust weer niet tengoede komt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Gem,Vraag je vriendin eens hoeveel ze zo op een dag drinkt.Bij mij ging het balletje toen rollen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
trui Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 gem ik heb het met buurvrouw ook mee gemaakt die dronk ook veel je kan l,,,en als brugman maar ze worden al bozer en helpt niks ook al bedoel je het zo goed heb haar huis wel eens aangepakt de honden haden boven ales gedaan om dat die ook niet buiten kwamen dat ze later helder wert is ze me nog dank baar voor maar zelf zegt ze ook als ik bedoel zij aan de drank is wil ze er niks over hooren gelukich zijn we nog goed bevrient ook al hebben we wel eens woorden gehad en mijn zusje haar mijn huis al een uit heefd gesleept dus ik ken het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Nee precies Gem..je kan alleen maar het goede voorbeeld geven en maar hopen dat ze zelf gaan bedenken dat ze dat ook willen. En het gaat je inderdaad irriteren daarom ga ik ook nooit meer uit.Ik kwam in de zomer een oude collega tegen van 2000 een meisje die komt uit Australië en ze wilde graag weer contact met me. Dat heb ik eerste instantie laten verwateren omdat ik zo druk met mijn eigen stoppoging van mijn drank verslaving bezig was.Maar nu heb ik haar voor Oud en Nieuw weer gezien en sindsdien mailen we met elkaar.Ze vroeg of ze met haar dochter zou komen theedrinken of dat ze een oppas zou regelen en we samen naar de Ierse Pub konden gaan.Ik heb eerlijk terug gemailt dat ik een alcoholist ben die niet meer wil drinken en dat thee drinken en wandelen met mijn hond mijn voorkeur had. Dat kroegen en uitgaan niet meer zo mijn ding zijn.Henny Vrienten van Doe Maar zei het laatst mooi in een interview toen hem gevraagd werd hij het of het ruige nachtleven niet miste. 'Het is geen gemis, ik heb die behoeften niet meer, mijn keuzes en voorkeuren zijn veranderd.' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Zo en nu hier ook weer aktie!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Stien,Ik begrijp, denk ik, wat je bedoelt.Als ik hier een dag niet ben, heb ik al het gevoel van alles gemist te hebben.Maar het is niet bij te houden, daarvoor wordt te veel geschreven.Het begint me nu eindelijk een beetje te lukken om 's avonds vroeger af te sluiten.Tot een paar weken geleden had ik echt het idee dat ik tot na 12 uur moest blijven, omdat ik dan mijn alcoholschrift kon invullen. Maar ja, daar hoef ik toch niet voor op te blijven. De volgende kan ik dat ook. Nu doe ik dat dus de volgende dag en ja, dat kan ook de andere dag. Nu nog aanwennen om ook 's avonds en 's middags meer afstand te nemen en meer tijd aan andere dingen te besteden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Gem dat herken ik nou zo goed. Dat je aanziet hoe een ander zichzelf weer zit te vernietigen. Maar dat heb je zelf ook gedaan, dus je kan maar kwalijk zeggen: hee hee, doe dat niet! Dubbel gevoel indeed!Net of je het zelf allemaal zo goed weet. Nou, niet dus. Je weet alleen maar dat het voor jou plezieriger is om niet meer te drinken. Ik zeg nu jij en jou, maar ik bedoel natuurlijk ik.En je hebt gelijk, het is echt aan iedereen zelf om te zien dat drank gewoon niet werkt tegen pijn.Wel is het moeilijk om niet de halleluja uit te hangen, zo van, hee kijk eens, niet drinken is zo veel fijner! Het is wel zo, maar daar gaat het niet om. We kunnen allemaal stoppen met drinken, ik geloof dat dat in onze macht ligt. Die keuze hebben we gewoon. Maar wat ik hier zo waardevol vind is dat we vertellen over onze twijfels, terugvallen, doorzetten, enfin we DELEN hier van alles. Ja ook onmin, so what?En om mijn onmacht tegen de drank even toe te lichten: er is zojuist een vent langsgekomen die een slot heeft bevestigd op de kelder. Mijn vriend kwam thuis en zei gemeen: zo kreng, daar kan je dus niet bij.Weer veel gelachen vandaag. Jullie ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 ik denk persoonlijk dat men niet van een dag op de andere alcoholist is , dus kan men er ook niet op 1,2,3 vanaf zijn .wel denk ik dat ik mijn verleden soms als escuus gebruik allez als het in mijn straatje past uiteraard .benthe ik vindt het echt heel spijtig dat ik jou morgen niet ga ontmoeten , maar er zullen wel nog zo'n ontmoetingen komen , in mijn hart reis jij mee naar enschede en nog vele anderen .zo ik ben gedoucht , de koffer staat in de wagen en dan met het hondje wezen wandelen dan beseft ze minder dat ik er van door ga enkele telefoons van partner dat ik voorzichtig moet zijn op de baan en dat ik een echte globbetrotter geworden ben sinds ik niet meer drink nu j dan weet men ook waarvoor men het doet nietwaar zo ik sluit de pc af wens jullie welke naar enshede gaan morgen een fijne reis en ik kijk er naar uit jullie eindelijk te ontmoeten .ik ben normaal niet zo een knuffelbeertje maar bij dze geef ik alle adb'ers een lieve warme knuffel ps niets doen dat ik ook niet ga doen he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Stien,er komen inderdaad andere dingen voor in de plaats. Ook merk ik dat ik niet goed lees (concentratie?), dan maken anderen opmerkingen en dan merk ik dat ik het niet opgepikt heb. Blijven lezen doe ik nog veel. Dat is soms ook voldoende, maar daaordat ik hier zoveel steun heb gekregen is het een dubbel gevoel niet meer zoveel te posten. Hoewel mijn aandeel in berichten niet kinderachtig is.Corinne,ik weet dat die vraag van je vriendin bij jou iets raakte. Ik persoonlijk denk dat die vriendin van mij daar nog niet aan toe is. Wat niet zegt dat ik het niet zal proberen! Wel zal ik har goed in de gaten houden, want ze woont nu alleen. Bij mij ging het echt fout toen ik even niet werkte. Toen was de druk om me in te houden voor de volgende werkdag weg en ging het mis. Zij heeft nu ook geen toezicht meer, althans minder en dat is een linke situatie. Gelukkig werkte ze wel dus door de week zal het binnen de perken blijven vermoed ik.Safi,bij weet nog steeds bijna niemand (behalve jullie) van mijn alcoprobleem. Ik ben inmiddels al wel zover dat als iemand het me op de man af zou vragen, ik er niet omheen zou draaien (als het een goede bekende is). Ik vind het dus knap dat jij (en anderen) het wel kunnen.Benthe,dat hangslot is toch wel rustig. Je gaat tenslotte niet zover dat je het slot gaat forceren. dan moet je wel erg wanhopig zijn. Goede drempel dus. Bij mij thuis zijn het de dichte flessen. Het is voor mij al een drempel om die open te maken. Een aangebroken fles (sterke) drank, wil ik niet in huis. We hebben dsu inmiddels een voorraad kleine flesjes. Kunnen we iemand toch wat aanbieden en ik zit niet met een aangebroken fles in huis.En nu ga ik me aankleden, was ophangen en boodschappen doen.AKTIE!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Blacky,goede reis, globetrotter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Ik snap dat wel dat als je hier al wat langer bent, als je al langere tijd ADB bent, de behoefte om hier te zijn minder wordt.Ik merk,na nog maar enkele weken ADB, dat mijn behoefte om hier te zijn groot is.De ene keer aktiever dan de andere keer, maar ik ben hier iedere dag, ik log zelfs niet eens uit :$Ik voel dat ik het nodig heb, dat kontakt. Het helpt me te blijven focussen op wat zo belangrijk is, en dat is niet drinken.En ik leer heel veel van jullie verhalen, de tips en trucs. En de humor doet me ook goed.Het geeft me ook de mogelijkheid mijn verhaal te doen, en anderen te helpen.Het verdrijft ook nog eens de verveling...kortom,ik ben hier nog wel een tijdje.Ik merk wel, dat ik nogal eens andere zaken laat liggen of uitstel, of er minder tijd voor uittrek, maar dat zal wel minder worden, ik denk dat ik dit even nodig heb.Ik laat het maar zo,het is wel goed.Er komt vanzelf een tijd, dat ook ik dit forum wat meer los ga laten, om plaats te maken voor de dingen die dan belangrijk voor mij zullen zijn, maar voorlopig nog even niet.Het is hier (meestal) fijn vertoeven!Maar nu ga ikmezelf even een schop onder mijn derriére geven...afwassen, stofzuigen en nog een paar van die vervelende geestdodende klusjes...laterzzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Calimero Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 @Gem.Dank je Gem. @CorinneHeeeeeeeeeeeeeeeel kort zodat ik heeeeeeeeeeeeeeeeeel lang niet meer hoef, zat verder weer te netjes, altijd een probleem met die kappers, dus thuis gelijk de rotzooi er weer uitgewassen, beetje schuim, keer met de handen erdoor en klaar. Als de kapper dat ook gedaan had scheelde dat de helft aan tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Gem, ga je nu pas aankleden? Nog effe en ik ga me al weer uitkleden Iets te vroeg nog, maar zou er in elk geval geen moeite mee hebben. Tjonge,wat kan een mens soms vermoeid zijn.Corinne, ik heb indertijd wel een rare gewoonte hier opgebouwd. Mijn internet therapie is al heel lang afgelopen. Maar het dagelijks invullen van het alco schrift zit er inmiddels zó ingebakken dat ik dat niet los kan laten. Sinds kort doe ik het voor een aantal dagen tegelijk maar vul het dus nogtrouw in! Ik beschrijf alleen geen trek momenten meer, die zijn er ook nog maar weinig, mogelijk dat dat ook niet meer geregistreerd word. Maar ik kan wel lekker bladeren in mijn alco schrift al een dikke jaar lang dus. Misschien is dit wel helemaal niet de bedoeling meer, maar zolang het kan, ach het kan geen kwaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 18 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2008 Gem: ja ik Wil dat het lukt, maar oef... net naar de winkel geweest en dan gaan mijn ogen als vanzelf .. naar JWW.Trui: ik leef echt met je mee. Ik heb net mijn sambal staan maken en dat leidt wel af, want ik heb een mega gremlin. Hier wordt momenteel het huis volgestouwd met bier. Komt man ook nog vragen welk merk hij zal halen @!#$@*&Dus ik ga nog meer uien en knoflook snijden. Roeren, roeren totdat alles indikt. Heb een zak m & m van de winkel meegenomen en ga achter mijn computer zitten. Trui, ben niet streng voor jezelf vandaag. Als de kids weggaan doe ALLES als je maar niet drinkt. Dan ga ook achter die computer zitten en schrijf het van je af.Benthe: haha, je had niet beter kunnen beginnen met Maria en alle Heiligen op je 3000e posting!! Haha.Ja, gelachen, ik lach om jou: kreng je slot, whahaaaaaaSafi: precies, we zijn geen kinderen meer en moeten onze eigen verantwoordelijkheid nemen. Het verleden was het verleden, waar we van kunnen leren.Al met al, begrijp ik nog minder van mezelf........................ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden