Spring naar bijdragen

Woensdag 16 januari

Soothe

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 430
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zo, ik kom ook weer even langs, gelukkig is het gelukt mijn positieve stemming van vanmorgen door te zetten. De grote klus die ik had (het blad opmaken van de Jellinek cliëntenraad) heb ik redelijk kunnen afronden vandaag, moet hem ook nog lezen want volgens mij staan er ook voor ons interessante dingen in.... oa een interview met de grote baas van Tactus.

Verder zijn we in de straat elkaar aan het werk aan het helpen, echt leuk, een buurvrouw is voor haarzelf begonnen met coaching van bedrijven, ze heeft een werkloze buurman daar bijgesleept en die is nu aan het beginnen met een bedrijfsadministratiekantoortje en zij is klant bij hem... en hij kan mij weer aan het werk helpen door beginnende bedrijven naar mij toe te sturen voor een eigen huisstijl met evt website... dan maak ik weer zijn website en zo helpen we elkaar... Het is allemaal nog heel erg in de kinderschoenen maar wie weet gaat het me op deze manier lukken om voorzichtig te gaan freelancen en zo wie weet iets op te bouwen. Spannend dus!

Het niet drinken gaat hier eigenlijk best makkelijk, hoewel niet drinken zullen jullie zeggen, je hebt op 3 januari nog gedronken, en ja dat is zo, maar ik was alcohol de baas en ben dat nog steeds. Met 1 uitglijder zit ik toch alweer zowat op een half jaar en daar ben ik dik tevreden mee.. toch is er ergens wel een stemmetje ver weg die zegt dat het wel weer mag want het gaat goed toch? maar dat stemmetje laat ik mooi roepen en ik doe er niks mee, tenminste vandaag niet en zo neem ik me dat elke dag voor.

Pip. jammer dat je zo destructief bezig bent. Je doet me denken aan een vriendin van mij, ze had een baan, dronk weleens te veel en had zo haar problemen, ze zocht hulp en kreeg te horen dat ze borderline was.. van het ene op het andere moment is ze zich totaal als een borderliner gaan gedragen.. en omdat borderliners verslavingsproblematiek hebben is ze ook nog eens meer gaan drinken en zo kwamen alle verwachtingen uit voor haar. De ziekte was de schuld. Die zou ook op internet zijn gaan zoeken hoe ze door refusal zou kunnen drinken, want dat is gedrag wat bij alcoholisten hoort en daarom gedraagt ze zich ook daarnaar.

Wie houd je nou voor de gek? Volgens mij jezelf!

Ik vind het forum soms ook weleens wat zwaar maar meestal niet, ligt aan mijn eigen stemming en die is vaak best wel zwaarmoedig al probeer ik er niet aan toe te geven.
ik zou het zwaar vinden als er hier alleen maar geklaagd werd en niks aan problemen gedaan werd maar ik vind het juist zo sterk op dit forum om te lezen hoe het toch ook steeds weer lukt om jezelf weer uit een depressie te trekken. Ik ben het met anderen eens dat die depressies vaak de reden was om te gaan drinken en dan is het juist leerzaam om te zien dat ze zonder drank ook weer weggaan. Het hoort voor mij bij het leven zoals het is.

Affijn, het gaat hier best goed dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sammy,
Kun je het niet zo zeggen? Ben vleugellam door die verkoudheid. Snif snot snif snuif snot... Ik vergeet de verschikkelijke niesbuien nog.

@Tapas,
He, dat klinkt als een leuk bedrijvig straatje. Wens jullie allemaal heel veel succes met zoveel ondernemerszin. Als er WW'ers tussenzitten, ik heb onlangs ergens in de krant gelezen dat als ze hun plan voorleggen aan de UWV, ze vandaaruit gesteund kunnen worden door o.a. behoud van uitkering en vrijstelling van de solliciatieplicht. Moeten ze wel eerst gaan praten daar.
En goed dat je dat stemmetje het zwijgen oplegt.
Als er iets is waar alcoholisten goed in zijn, is het wel zichzelf vanalles en nog wat wijsmaken en als ze geen reden vinden om te drinken, dan verzinnen ze er wel een. Ja, ja, ik weet precies hoe een alcoholist kan denken. Gelukkig doe ik dat niet meer. Of maak ik mezelf nu wat wijs?
Enne, ze zullen toch wel pispotjes hebben daar in Enschede?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, las even dat ik gelijk moest verhuizen.
Ja wij netwerken hier wel he! Dat heb je met een alleenstaandenbuurtje met uitkeringstrekkers van goede wil
Ik moet nu een logo maken van iemand die een bedrijfje gaat starten met haarknippen en kunstverkopen, grappige combinatie.. moet even flink gaan nadenken hoe ik dat vorm ga geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn man heeft net een sollicitatie gehad voor een freelance baan met kans op zelfstandig ondernemer en volgens mij mag je als je in de WAO zit meer geld zelf houden dan je in de bijstand zit.
In de bijstand bekijken ze het geld wat je hebt verdient end at trekken ze van je uitkering af. Zit je in de WAO dan kijken ze naar het aantal uren wat je hebt gewerkt en dat aantal uren wordt dan van je uitkering uitgetrokken. dus hou je veel meer over. Je mag dit geloof ik twee jaar doen met behoud van de WAO...maar hou me er niet aan ik heb het ook alleen maar van horen zeggen.

Erg leuk Tapas...ik bedoelde dus inderdaad dat IK wil verhuizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Jammer!
Maar ik herken het wel! Heb zelf eerst andere dingen aan moeten pakken voordat ik werkelijk voor mezelf kon zeggen nu is het tijd om de drank aan te pakken. Misschien bij jou ook?

Een vriendin van me is nu 2 jaar gestopt. Vanwege haar psychische klachten moest ze wel stoppen maar door die klachten kon ze niet stoppen. Ze dronk ook dwars door de refusal heen..
Nu is ze 2 jaar noodgedwongen gestopt door een nieuw medicijn. Wel onder zware controle want bij dit middel is het dus weldegelijk dodelijk als je een druppel drinkt. Nog steeds is ze er niet blij mee en baalt nog elke dag dat ze niet kan drinken, maar het werkt dus wel.

Misschien een optie om daar eens naar te googlen? :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

HIHI Deense dogs met vleugels, die in het wild plassen en dan ook nog betast worden.

Tapas, klinkt goed, jouw eigen bedrijfje. Dat logo maken lijkt me ook wel spannend, wat dacht je van de kop van Vincent van Gogh met de schaar erin. Heb je kunst en kapper bij elkaar. Nee doe maar niet, want dan denken ze dat ze in de oren knipt.

Corinne, plassen in een maandverband, maar goed dat je nog maar 300 m. moest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk echt, dat er wel mensen zijn die met de refusal kunnen drinken, want er zijn ook mensen die de electrische stoel hebben overleefd. Het verschil is alleen, voor het een kies jezelf en nu ik schrijf voor het andere in zekere zin ook. Ik ben zo dom aan het l*llen, dat jullie zo nog gaan denken dat ik bezopen ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gezellig hier, een beetje vochtig, maar mijn wekker gaat weer vroeg en mijn donsje roept.

fijne avond nog, slaap lekker, ik ga de melatonine eens aan een grondig marktonderzoek onderwerpen...

iedereen een :present:, en ik wens een ieder die het nodig heeft heel veel sterkte!

tot morgen, liefs, c :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...