blacky Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 houtje , als je een vorig bericht leest van mij dan zie je tussen de regels door dat ik dat ook beleeft heb vannacht en weet je wat houtje ben ik blij dat ik hier vandaag weer zit te typen en onozel te doen prachtig dat jij het in de juist woorden DURFT te schrijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Ik vind het ook heel eng Blacky !! Maar toch is het fijn dat ik het heb opgeschreven.P.S. Maar goed dat ge in Belgie woont allez die bekeuring was hier veel hoger geweest voor parkeren zonder zo'n papierke erin..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 An, maar vind je daar nu ook weerklank in, nu je je uitspreekt? Heb je nu ook momenten dat je je kunt laten gaan en niet meer groot en sterk hoeft te zijn? Ik bedoel werkelijk, dat je je kan ontspannen?Houtje, wat je zegt is weer dat heerlijke jij. Je vergeet bijna hoe je vrouw moet zijn, alleen maar zorgende Mama en verantwoordelijke. Ik zou bijna zeggen, laten we met ons allen een bjoetie-weekend doen met Houtje, waarin we haar dwingen om a: haar mond te houden, alleen als ze iets echt lekker doms wil zeggen (grijns)b: zich te laten verwennenc: niets te hoevenAnjo ik ben blij dat je weer tegen me praat. Ik zat er over in. Maar zie je, ergens hebben we toch wel iets dat elkaar raakt.Ja die angst. Wat doen we ermee? Drank is geen optie meer, want dan wordt het erger. Medicijnen, daar wil je ook wel eens een keer mee stoppen. Therapie is wel een optie. Maar hebben jullie nooit het idee: ik wil nou helemaal zonder middelen en therapie, helemaal zelf? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Hee, RV, kopgenootje. Zal ik weer even terug gaan naar mijn vroegere hoofd, want ehm, ik weet haar naam niet meer, schrijft hier toch nooit meer.Hoe gaat het met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Houtje,Meiske, jij knokt toch ook? Voor je kinderen om die niet mee te geven wat jouw moeder jou heeft meegegeven.Waarom moet jij je schamen voor hoe jij je voelt? Er zit gewoon een verbinding verkeerd in je hoofd, liefdevol gezegt, en daarom heb jij het soms zo zwaar. Logisch dat je daar soms tabak van hebt.Probeer het te accepteren dat je soms van die hele zware dagen hebt en geniet extra van de goede dagen. Zegt de frik:$Maar niet knokken? Ik denk dat je niets anders dan dat doet.Knuffel,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ik ben blij met je OUDE HOOFD Benthe, hè heerlijk, de opkikker van de dag !!!!!!!!!!!!!!!! :0 :) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 quote: Originally posted by: BentheAn, maar vind je daar nu ook weerklank in, nu je je uitspreekt? Heb je nu ook momenten dat je je kunt laten gaan en niet meer groot en sterk hoeft te zijn? Ik bedoel werkelijk, dat je je kan ontspannen? ........ Ja die angst. Wat doen we ermee? Drank is geen optie meer, want dan wordt het erger. Medicijnen, daar wil je ook wel eens een keer mee stoppen. Therapie is wel een optie. Maar hebben jullie nooit het idee: ik wil nou helemaal zonder middelen en therapie, helemaal zelf? Benthe: Op een gegeven moment Moest ik wel. Anders zat ik hier nu niet te schrijven, want ik ging er zowat aan tenonder. Heb een jaar therapie gevolgt i.vm. mijn angststoornis. Ik durfde helemaal niks meer. Midden in de nacht die paniek aanvallen dat ik dacht erin te blijven.... ik kon niet meer.In de therapie kwam ik er achter dat ik te snel over mijn emoties heen stapte, ze relativeerde of wat dan ook. Stil blijven staan , zeker als je zo'n aanval krijgt. Je zelf afvragen, maar WAT voel ik nu echt??? Wat is mijn werkelijke angst. Alleen had ik dit niet gekund, daarvoor heb ik veel moeten praten.En ja, ik vind nu weerklank wanneer ik me uitspreek. Nog steeds wil ik dat liever niet, maar verplicht me zelf ertoe. En dan valt het telkens weer op dat er mensen zijn die je troosten, luisteren of wat dan ook.\En ja, de ontspanning komt dan. Vandaag ook weer meegemaakt in een steen goed gesprek, met veel tranen. Heel klein voel ik me dan, heel kwetsbaar, maar dat mag en kan. Ik voel me dan herboren, nieuw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 sinds dage wil ik hier iets schrijven en iedere keer ontglipt het mij ;-(ik was deze week bij de psygologe en op zeker ogenblik vroeg ze mij wat ik oer reincarnatie denk , ik denk daar eigenlij niets over want heb mij daar nu nog nooit in verdiept .maar erghens blijft har vrag uiteraard wel in mijn achterhoofd spelen en wel in de mate dat iedere dame die ik tegen kom van de leeftijd van mijn ma ik bnu denk zou dat mijn ma zijn ?wat mijn ying en yang betrfet heb ik soms wel het gevoel dat luckas een beetje in beide zit rar mens ben ik ;-(de vorige keer had ze het over boedhisme en omdat ik daar wel intereese in heb kan ik het beter plaatsenik ga een beetje verder werken , juist tijdens een telfoon gesprek de scheidings deur van living naar keuken af gewassen raar ik dacht dat het een beige deur was, is ze eigenlijk wit vieze blacky kom wel af en toe piepen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Anjo,Kijk, daar kan ik wat mee. Frik jij maar lekker tegen mij. Dit soort dingen daar kan ik wat mee, serieus.Benthe,Ik kan heeeeeeeeeeel erg stil zijn echt waar . Maar meestal is dat geen goed teken...... je kan me natuurlijk ook aftapen met ducktape of zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Blacky, kan jij niet eens een weekske hier logeren met al dat soppen van je . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Fijn om te horen Marieke, dat geeft de burger moed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Heeeeeeeeeeee Marieke wat een fantastisch bericht. Dat doet een mens goed.Benthe, hou je pleeeeeeeeeeeeeese dit kopje weer? Veel lievere uitstraling. Ja jongens, ik probeer me maar niet schuldig te voelen en te denken (dank je Anjo) ik heb een kortsluiting in mijn kopke, helaas, ik slik medicijnen, ik doe therapie, ik accepteer hulp, ik ben eerlijk naar mij zelf toe, ik drink mijn pijn niet meer weg. En Houtje, (denk ik dan hè) méér kan je niet doen meisje. En ik probeer (dank Tapas voor de uitdrukking) een beetje in mildheid naar mezelf te kijken. (Ahummmmmm!!!!!!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Leuk Cacao,We zeiden hetzelfde tegelijkertijd.Mensen, ik ga jullie even verlaten, nog wat dingen buitenshuis te doen. Mijn hart is weer gelucht gelukkig, dank voor jullie lieve geduldige oren. Ik melde me weer (onkruid logt altijd weer in). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 hallo alemaalAls ik jullie berichtjes zo lees, kunnen jullie op de een of andere manier van de alcohol afblijven. Zouden jullie wat tips willen geven hoe je dat voor elkaar krijgt, want ben helaas gisteravond weer de mist ingegaan...Paar blikjes bier in huis gehaald en dat merk ik nu nog (hoofdpijn...) Ik wil zo graag van de drank af, maar het lukt niet echt. Ik voel me dan ook een mislukkeling. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Ik kom even snel binnenvallen om te zeggen dat hier alles goed gaat.Ik drink niet en ga dat ook niet doen vandaag.Heb net weer een appeltaart gebakken want ik krijg vanmiddag visite van een oude werkcollega 2001.Ze komt uit Australie en is hier tijdens een vakantie blijven hangen.Ik hoop dat alles goed met iedereen gaat.Benthe,,ik heb gelezen dat je de nieuwe behandeling bent ondergaan dus ik wens met heel mijn hart dat het aanslaat.Ik zie en lees jullie volgende week allemaal wel weer.Even aan mijn relatie werken!Hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Fijn Houtje.Jongens, de discussie over paniekaanvallen komt mij wat te dichtbij. Ik heb ze zelf ook jaren gehad en heb daardoor een heel deel van mijzelf verloren. Wel een nieuw vriendje gemaakt, Jan, die hier regelmatig binnen komt wandelen. Maar die vriendschap heeft veel van zijn glans verloren. Ik zie hem liever weg wandelen nu.Behalve theraphie kan medicijnen ook goed werken maar mijn ervaring heeft mij geleerd dat je snel hulp moet zoeken.Ik leef mee met iedereen die er aan lijd wat dat is het echt lijden.Onze huisarts komt zo op bezoek dus ik moet verder gaan met poetsen. Over een maandje of twee hoop ik wat resultaat te zijn.Heb serieus blaren op mijn handen! Is toch niet normaal?Tot straks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Houtje je weet precies wat ik bedoel denk ik, je weet ook wel dat ik een beetje de gek steek met jouw eigen opmerking dat je nooit je mond kan houden. Ik hoop dat je het zo op wil nemen. Maar mijn eerdere opmerkingen over angst zijn serieus bedoeld. En ook dank voor je tips.Blacky heb jij nooit het idee dat je steeds maar de schuld van je moeder op jouw schouders blijft dragen? Dat je je verplicht voelt om het leven van je ouders verder te doen, omdat zij het zelf niet afgemaakt hebben?Zou het een idee zijn om het leven van jouw ouders hun leven te maken, zoals zij dat hebben gedaan, en dit nu voor jou af te sluiten en iets voor jezelf te beginnen? Je kan ook denken: zij hebben dat op hun manier gedaan, ik ga het mijne op mijn manier doen. Met alle fijne dingen die je van je ouders hebt geleerd en alle andere dingen die je zelf hebt geleerd waardoor je bent geworden wat je bent.Zou dat zo kunnen zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Hoi Orleando,Die eerst laten staan, wil 't hem nog wel eens doen.Heb je overwogen om de internettherapie hier te doen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Safi, hoihoi,Doe je best, ik mis je wel maar je relatie gaat voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 O ja, Orleando, ik lees net dat je die doet.Wat maakt het zo moeilijk om die eerste te laten staan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vie Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 RV waarom mis je de alcohol nu wel? Blijkbaar ging het eerder goed?Kids ik moet er even uit. Safi succes met je menu, zet op de receptendraad wat je eet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Benthe, fijn dat je terugbent, en fijn dat je eigen hoofd weer hebt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Hoi Trees, hoe is het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
orleando Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 hoi cacao,het is bij mij een gewoonte geworden, vrees ik. Zo laat in de middag loop ik al richting keuken en dan niet voor een kopje thee...Sinds ik de internetbehandeling doe drink ik al minder dan voorheen, maar ik wil niet minderen, maar stoppen.Ik voel me vies, waardeloos en nog meer van dat soort negatieve dingen. Dat resulteert in een negatief zelfbeeld en maakt me depressief, waardoor ik weer ga drinken om dat gevoel te verdringen.Dat dat niet goed is weet ik wel, maar ik zit in een negatieve spiraal, waar ik zelf niet uit kan komen. Dus naar de huisarts gestapt en me hier aangemeld. Nu alleen nog echt kunnen stoppen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 25 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 25 januari 2008 Orleando, om te beginnen moet je ervoor zorgen geen drank in huis te hebben. Als je een sixpack haalt, weet je natuurlijk ook wel dat je gaat drinken! Daar houd je natuurlijk niemand mee voor de gek!En probeer eerst eens alleen vandaag niet te drinken. Morgen is een andere dag, maar vandaag drink je niet.De momenten dat je het moeilijk hebt, kom je hier praten, je drinkt vooral heel veel water, zet een pot thee, en ontdek dat die momenten dat je zo'n vréselijke trek hebt, dat die momenten voorbij gaan!Die wetenschap is al zo'n grote winst!Verder: naar buiten, wandelen, videofilmpje huren, vroeg naar bed, eindeloos ons hier komen 'vervelen',pot thee zetten, voor ieder kwartier dat je niet drinkt een chocolaadje (ja, geen rumboon natuurlijk!)en echt, als je de eerste dag maar door bent, dar bewust hebt meegemaakt, dan gaat het makkelijker!Maak een koord, en rijg er voor iedere dag dat je niet gedronken hebt een ongepelde pinda aan; na een maand hebben de vogels er veel aan, en dat is het ineens visueel hoe hard het gaat!Sterkte! Je weet het hè, alleen de eerste niet!En wat ook veel doet: schrijf je begindatum onder je handtekening! Dan is het iedere dag voor iedereen duidelijk hoe ver je bent!Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden