albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Lieve Houtje,Heb je gelezen gisteren, jij sterkte dappere vrouw!!!!!!!!Chapeau!!!!!!!!! Dat is wat jij verdient.:present:Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 quote: Originally posted by: albertinaLieve Houtje, Heb je gelezen gisteren, jij sterkte dappere vrouw!!!!!!!! Chapeau!!!!!!!!! Dat is wat jij verdient. :present:Tina Helemaal mee eens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ja Cacao, Ik moet het ook met de weegschaal doen, maar ik doe het maar een beetje op mijn gevoel, met de weegschaal heb ik er niet zoveel feeling mee.Ja ik denk dat ze mij met rust laten, anders weet ik jullie te vinden hoor!En hoe gaat het met jou?Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 O ja, bijna vergeten te vertellen,Ik bracht gister mijn dochter naar haar logeer-adres, zaten ze daar aan de bier en wijn..Of ik ook wat wilde drinken.Vroeger deed ik 'gezellig' met hun mee...ja graag, doe maar wat fris, maakt niet uit wat..Ik zag haar een beetje vreemd kijken.Ik had verwacht, dat het me 'iets' zou doen, dat het water me in de mond zou lopen, dat ik enige spanning zou voelen...maar niets, op wat gedachten na.Ik bedacht mezelf, dat dit nu dus verleden tijd voor me was, voelde enige weemoed, meer niet.Dat was het dan...Een nieuwe tijd is er aangebroken, onbekend, spannend, maar beter! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ja, Tien, wel oké dus...Mijn stemmingen wisselen als altijd, maar de super-dip is nog niet geweest, blijft hopelijk ook weg.Ik probeer, net als jullie, mijn weg te vinden in een leven zonder jww, en hoop eindelijk mezelf eens te zien, als ik in de spiegel kijk.Misschien moet ik hem eens schoonmaken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Grappig Cacao,Bij mij was het altijd andersom, al drinkt de hele kamer om mij heen dan doet het mij niets,het moeilijkst vind ik het als ik alleen ben of nee beter gezegd mij alleen voel, dat is wat anders.Maar wel knap van je hoor, trouwens jij dronk toch ook veel in je eentje?Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Tien, wanneer dronk ik niet?Maar idd, het liefst in mijn eentje, en de laatste jaren was ik dat veel.Vroeger ging ik veel uit, maar dat had ik de laatste jaren wel gezien...kon ook niet meer, als single-mommy met een WAO. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Cacao, ik loop ook constant naar de w.c. s'morgens. Als ik ergens naar toe moet s'morgens en ik kom er aan dan hup naar de weeeee!!! Niet normaal meer. Maar ik merk ook dat ik aan het afvallen ben, terwijl ik me ongans eet. Ik denk dat m'n lever weer een beetje op orde is en nu de kans krijgt ook andere afval stoffen beter weg te werken?? Dus jij hebt dat ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Beste Leeuw,Terwijl jij klaar wakker je bericht intypte, lag ik lekker op een oor. Nu lig jij lekker te maffen en zou ik misschien een hele verhandeling over bijvoorbeeld Blake kunnen schrijven.. Alletwee, jouw bericht en die van mij zouden het waard zijn om te lezen. Maar als mijn brein nog in snooze stand staat en ik alleen maar koffie wil, lukt mij het echt niet om je bank verhaal door te laten dringen.voorstel:schrijf het op het laatste dagdraadje, Dan kunnen we er naar toe als onze hersenen weer op aan stand staan. Ik wil het graag lezen. En dan open je de draad met dat je keigoede avond hebt gehad met als ik het goed begrijp twee veroveringen; niet drinken en die leuke meid. Dat noem ik een goede avond:DWat hebben er veel mensen last van depressies. Het hoort er bij als je stopt met drinken maar het hoort ook gewoon bij het leven. De man die sociale vaardigheid gaf in mijn kliniek zei dat de mensen denken dat ze het recht hebben om gelukkig te zijn. Dat is niet zo, ze hebben recht om te functioneren.Dus als je depressie te zwaar voor je wordt ga naar de huisarts, ik slik al jaren AD. En nee het is geen happy pil, ik voel mij ook niet vlak, ben bij tijd en wijlen nog steeds depressief MAAR ik kan functioneren.Een echte depressie is een heel gevaarlijke ziekte. Als je denkt of voelt dat het verder gaat dan een normaal gevoel van neerslachtingheid ga dan aub naar de dokter.Hetzelfde gaat op voor paniekaanvallen want niet hetzelfde is als hyperventilatie.Paniekaanvallen zijn een van de wreedste dingen die je geest je aan kan doen maar er zijn medicijnen voor. Mijn paniekaanvallen verdwenen toen ik AD ging slikken.Ik snap de tegenzin maar als je suiker heeft gebruik je toch ook insuline?Tina, je zegt dat je niets kon doen voor je vriendin. Ik vind samen huilen het "ulltimate" teken van echt medeleven en vriendschap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 An,Koffie ontrekt heel veel vocht aan je lichaam, merk het zelf ook drink veel meer koffie dan ik normaal gesproken doe.Als je ipv koffie water of thee drinkt zul je merken dat je veel minder hoeft te plassen terwijl je hetzelfde drinkt in hoeveelheid.Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Hoi An,Weet je hoeveel calorieen er zitten in alcohol? En ik kreeg een gebrek aan vt B. Niet tijdens het drinken maar daarna! Zit blijkbaar ook in mijn vriend Jan de Wandelaar.Ik merk trouwens ook dat ik veel meer eetlust heb dan voordien.Hoe gaat het verder met je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Cacao,Wat heb jij waanzinnige lekkere recepten op het draadje gezet.Even een vraagje, ik eet zo weinig mogelijk vlees maar wel alles dat uit de zee komt.Zijn die ook welkom? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Tina, dan zal het dat wel zijn. Ik ga er eens op letten, ja inderdaad, ik zit alweer aan de koffie.Anjo: goed wat je schreef over depressies en paniekaanvallen!!! Ik wil er van mijn kant aan toevoegen, want dat zou ik haast vergeten, dat ik de ergste depressies heb gehad toen ik zeer overmatig dronk.Griezelig gevaarlijk. Mijn depressie, mag ik eigenlijk geen depressie noemen, het is meer een lusteloosheid: luiheid, geen zin hebben om...... En die kan ik het beste bestrijden door maar te accepteren dat het zo is..... deze stemmingen zijn evengoed gevaarlijk voor mij omdat ik 'denk' met een borrel de boel op te lossen. Op korte termijn werkt het, maar op lange termijn niet. Dat is toch wat ik met internet therapie helder kreeg. Ook goed als je zo'n drank schema gaat bijhouden kon ik goed zien wat er nu eigenlijk gebeurde en waar ik mee bezig WAS. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Het schijnt, dat 1 kop koffie 2 glazen water aan je lichaam onttrekt...en dan heb ik het niet eens over de mega-mokken die ik drink.Over de beursverhalen: ik kan natuurlijk scrollen, en waarschijnlijk ben ik een zeikerd (ja dat had ik al verteld), maar ik vind het echt off-topic.Mijn voorkeur gaat er dan ook naar uit, dat dat middels pb-tjes ofzo besproken wordt.Sorry. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 quote: Originally posted by: anjoCacao, Wat heb jij waanzinnige lekkere recepten op het draadje gezet. Even een vraagje, ik eet zo weinig mogelijk vlees maar wel alles dat uit de zee komt. Zijn die ook welkom? Offcourse Anjo, ik ga ff graven...ik ben zelf gek op gerechten met schaaldieren en bijv. tong.Voorkeuren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Hoi Anjo,Ja dat is ook wel zo hoor, en het is goed zo.Ik slik ook al 15 jaar AD, ben 1 keer gestopt of tenminste afgebouwd maar dat is niet goed gegaan helaas, kreeg een vreselijke depressie en verviel zo helaas weer in jww.Nu ben ik in mijn 8e dag zonder jww en dat moet ook want de AD werken niet met jww, natuurlijk zijn het geen gelukspillen, maar ze maken het dragelijker, alhoewel ik de 10 jaar dat ik niet dronk en keurig mijn AD innam mij goed heb gevoeld, het ging bergafwaarts toen ik was gestopt met de AD, ik heb deze medicijnen nodig en verzet mij er ook niet meer tegen, neem ze keurig in en geen jww meer, nee ik ben er nog niet maar dat gaat komen daar doe ik mijn best voor al zal het zijn met ups en downs maar dan wel nuchtere.Liefs Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 quote: Originally posted by: CacaoHet schijnt, dat 1 kop koffie 2 glazen water aan je lichaam onttrekt...en dan heb ik het niet eens over de mega-mokken die ik drink. Over de beursverhalen: ik kan natuurlijk scrollen, en waarschijnlijk ben ik een zeikerd (ja dat had ik al verteld), maar ik vind het echt off-topic. Mijn voorkeur gaat er dan ook naar uit, dat dat middels pb-tjes ofzo besproken wordt. Sorry. Ja of zet er een apart draadje voor op, dan kunnen de mensen die echt geiinteresserd zijn daar op verder borduren:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Een apart draadje met beursverhandelingen wordt waarschijnlijk door de moderators verwijderd, omdat het niets met ADB te maken heeft.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Anti depressiva is ook geen pretpilletje ofzo, geen kalmerend medicijn maar puur een aanvulling van de serotonine die je tekort komt, kom je die niet te kort dan zou de AD ook niks doen.Ik mag zo naar de kapper, haartjes alvast geverfd dan ziet de kapper tenminste ook eens het eindresultaat en als aanvulling op Water's en Pippi's visie op depressie (wat inderdaad een enorm breed begrip is) helpt deze tekst me altijd als ik het niet meer zie zittenHij is van Ramses ShaffyAls 't stormtAls 't stormt rond je schipGa mee, ga meeMet de storm die je voert naar een wilde zeeWant de macht is te grootEn te klein is jouw bootEn de tijd zal 't getij weer kerenAls 't stormt in je hoofdGa mee, ga meeMet de storm die je voert naar een andere reeEn verzet je maar niet tegen 't verdrietWant de tijd zal 't getij weer kerenWant de klip gaat niet opzijEn de wind gaat niet opzijJe schip maakt haast slagzijWant de storm kan niet voorbijHet geweld, het gevaar en de angst die hoort erbijJe hulpkreet hoort erbijMaak de zeilen nu maar vrijAls 't stormt in je hartGa mee, ga meeMet de storm die je voert naar een wilde zeeZet het anker niet uitRed niet je huidWant de tijd zal 't getij weer keren die zing ik nu al de hele ochtend, tijdens het hond uitlaten enzo, okee. tot zo weer, ik ben naar de kapper. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 quote: Originally posted by: CacaoEen apart draadje met beursverhandelingen wordt waarschijnlijk door de moderators verwijderd, omdat het niets met ADB te maken heeft.... Oh nou ja dan PBtjes:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Tapas,MOOOOOI .Deze man is ook naar de knoppen gegaan door zijn jww gebruik maar zij teksten zijn geweldig heb zijn biografie gelezen, ongelofelijk aangrijpend.......Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Anjo: je vroeg hoe het met mij gaat. Heel goed. De achterdeurtjes heb ik aardig gesloten, wellicht kom ik er nog tegen, want oh wat is het huis groot. De rust die je krijgt wanneer je een beslissing hebt genomen is weldadig. Behalve dan die stemmingen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Tapas,MOOI!IK vond ook je bericht aan Corinne gisteren heel waardevol.Jammer dat je zo rusteloos bent maar je weet het, het tij zal ook weer keren.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Kom aan, jongens. We hebben boekendraadjes, receptendraadjes, allemaal vrij off topic.Als iemand een intresse heeft dan mag dat op het forum. Er zijn vast mensen die daar geinterseerd in zijn. We praten over honden, vogels, boten en motoren. We praten over het leven. Het zou ook niet goed zijn als we alleen maar over alcohol spraken. het doel is om ABS te worden en een deel daarvan is om je leven weer zinvol in te richten.Iemand heeft avonden door gepraat over kippepoten:Dvan mij kan je behang, schilder en wasverhalen verwachten. In geen van deze dingen komt alcohol voor.Wat tolerantie aub.Maar lieve Leeuw wacht er mee tot mijn hersenen weer werken. Zie mijn advies. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Wat jij wil Anjo, ik scroll wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden