Leeuw Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ten eerste, goede morgen allemaal! Bedankt voor altijd zoveel lieve lovende steunende en motiverende reactie's!Kom net thuis van mijn date & stappen.Is een gezellige, beetje chaotische en lekker sarcastische meid waarmee ik wel op één lijn lig. We lijken in veel opzichten op elkaar. Grappig. Leuke is ook dat ze echt een vrouw is die kinderen wil en het liefst zoveel mogelijk, iets dat je niet vaak ziet.Gaan stappen met mijn beste vriendin naderhand en haar thuis afgezet. Ze was trots erop dat ik niet dronk. Ik merkte het niet eens, had het zo ook al heel erg goed naar mijn zin.# Cacao, volgnes mij net niet met mijn hakken over de sloot Gelukkig ben ik een kei in communiceren, management, administratie en algemene economie. Dus kan ik me helemaal concentreren op de moeilijke vakken als marktonderzoek en talen.mbt tot de beursgang Als mensen het niet interessant vinden, adviseer ik. Sla het allemaal maar over, ik vervolg hierna elk gesprek middels PM's mbt tot dit onderwerp.# Dani, ik heb Maasbert Schouten persoonlijke mail ontvangen. Hij is de CEO, voorzitter van de raad van bestuur van AFAB en oprichter overigens. Jong, ambiteus begonnen op 25 jarige leeftijd, alles zelf gedaan 2 jaar lang en in die tijd ondanks voorspoed geen personeel genomen. Hij wilde namelijk alles behalve 'aanmodderen' zoals hij dat noemt. Nu is hij 35 jaar, de grootste krediet verstrekker van Nederland... en waarom wil hij naar de beurs?Hij wil graag een bank beginnen. En laten we een ding voorop zetten. JA, het gaat heeel slecht met 'krediet' verstrekkend Amerika, de hypotheek krediet crisis heeft idd 60.000 banen gekost. Overigens, de AEX is uitgehold, de fuseringen die plaatsvonden waren uniek en zorgde dat de AEX cap van 25 spelers opeens terug liep van 21... dat is een terugloop van bijna 20%, dan is het heel normaal dat de koersen dalen.Bier doet het wel goed, denk aan de overname van Grolsch was het? Of Bavaria met als doel om een Europees bier naar Zuid Afrika te halen en te concurreren met Heineken net zoals zij de kans hebben om aandeel te behalen in Nederland. Het bod leverde een rendement op van minimaal 30%. Overigens bezie ik een biermerk als Heineken als een levenmiddel product zoals Ahold en zijn ze zo groot dat niemand ze kan overnemen en jouw kapitaal nodig is in deze firma voor fusie's, het aankoop bedrijf is dan dus geld waard in plotselingen stijgingen. (Bezie Nike 18 miljard: die Umbro aankoopt, 600 miljoen en het aandeel zeker 25% deed stijden, waarom? Nike heeft in China 1200 winkels, Umbro 600... en de Olympische spelen komen eraan, opeens 33% meer markt en een verwachte omzet aldaar voor Nike van alleen al 120 miljoen vanwege de spelen. Nike gaat er dan niet als aandeel echt op vooruit, zelfde met Heineken.)Ja, de dollar zakt als een kaarthuis langzaam maar zeker in elkaar. Ik wacht op de voor mij historische doorbraak: 1 euro voor 2 dollar... mijn datum hiervoor is: medio 2010, na de herverkiezingen als een democraat aan de macht komt is het uitgesteld tot 2012 of 2018, daar kan ik geen pijl op trekken. Komt daar en tegen een republikein aan de macht en zetten ze de Irak oorlog door, dus komt er geen verbetering in de situatie zal er een politieke crisis optreden en een golf van 'terrorisme' de VN aanzetten tot actie. Amerika zal dan haar grenzen tussen 2009 en 2011 een keer dichtgooien, letterlijk. Amerikanen zijn zo snel bang.Waarom? Amerika zal dan politieke druk uitoefenen om naast de emotionele, politieke en ook economische consequetiens te realiseren dat de koersen zullen worden bijgesteld. Als een democraat aan de macht komt zullen er veel beter kansen zijn om tot een succesvolle economische situatie te komen.Uhm, verder. De staatschuld van amerika bedraagt een dikke: 8.100.000.000.000 dollar.(8 triljoen, 100 miljard dollar.)En China, die de grootste kredietverstrekker is aan Amerika wil al die mooie dollars... omzetten in de meest stabiele munteenheid terwereld: Euro's! Nu is het toch zo dat wij die allemaal bezitten, en aangezien (lees het boek: de dag dat de dollar valt.) die dollars waar ze op zitten niks waard is zal er heeel veel vraag zijn naar Euros.Graag wil ik een nieuwe bank, met een ambiteuze eigenaar, met ervaring, doortastendheid en in mijn ogen goed onderbuikgevoel mijn euro's geven om vervolgens te zien dat hij van de overheid het keurmerk '' bank'' krijgt, dat is volgens mij het doel van Maasbert Schouten. Dan ga ik er nog niet bankieren maar ik ga er wel rendement behalen door de hebzucht van Chinezen die maar al te graag geld in onze economie pompen. Denk maar aan Kruidvat wat ze opkopen, elke snackbar is nu bijna opgekocht, Chinezen zijn heel doortastende gedreven handelsmensen.Zo zal Maasbert Schouten de wereld markt opgaan en heel snel heel veel Euro's omzetten in Dollars voor het aantrekken van Chineze investeerders, vervolgens deze Chinezen bij hem laten bankieren. Ja, ik wil graag gebruik maken als bankier van een pool klanten die zwemmen in de dollars. Op de lange termijn zal hij een uitstekkende relatie opbouwen en deze mensen helpen in hun proces om te integreren in de Nederlandse economie. Stel je voor dat deze Chinezen vervolgens in de vastgoed gaan zitten, winkels openen en kantoren, importeren of diensten gaan leveren. Ze willen hier gewoon een stukje Chinatown beginnen dat nauw contact houdt met China. China is dan ook vooruitstrevend en onze technologische economie staat dat ook in hoog aanzien, iets dat zij absoluut willen binnen halen in hun strijd tegen de andere BRIC landen, (Brazilie, Rusland en India.) Wellicht dat Maasbert alleen maar de Chineze klanten bedient als ze zelf met Euro's komen? Of dat hij zijn geld middels zijn contracten toch krijgt? Het is in elk geval een slimme manOverigens, als ik als bank dollars ontvang, zet ik ze om in grondstoffen. Wij hebben voor onze olie economie toch nog altijd dollars nodig om olie te kunnen kopen. Daarom daalt de olieprijs niet in Nederland ook al is het 1 euro voor 100 dollar... omdat de oliesjiken allemaal in Europa, lees Parijs en Venice boodschappen doen. En als ze voor een in Venice kopje koffie van 18 euro lees 1800 dollar neertellen... dan bieden ze een olievat nooit en ter nimmer aan voor 260 dollar per vat Dan gaan die prijzen lekker omhoog! Dan willen ze meer geld voor een vat... en daar heeft Amerika des te meer last van. Wat er ook gebeurt... wij kunnen de situatie als Europa de baas nog altijd meer dan de Amerikanen omdat onze economie nog niet bankrupt is. (Gemiddelde staatschuld per Amerikaan is 237.000 dollar, bij ons is dat 16.000 euro, En nu is toevallig 237.000 dollar... 158.000 euro. En onze staatschuld zit in onze kennis economie zoals studenten kredieten en de betuwelijn die nu eindelijk eens geld gaat opleveren.)Mijn onderbouwingen zijn inderdaad vanuit een positief perspectief gemaakt. Weet dat ik dan ook positief ben ingesteld. En mbt tot AFAB om het macro economische terug te brengen naar de micro kant van het verhaal: Maarten Schouten wil dus een hypotheek verstrekker worden en hij heeft daar vermogen voor nodig, als een 'witte' ondernemer die zoiets heeft opgezet en de rendementen die nergens zo positief zijn dan nu in vastgoed want de olie industrie waar de grootste pensioenfonds van Europa 5 miljard euro in heeft zitten... gaat nu kapot. Als de olie kapot gaat... waar gaat al dat geld heen... ik gok dan met mijn geld op hypotheken, en wat is er dan mooier en niet zelf een huisje kopen maar in te zetten op een hypotheek bank? Waarom... ik kan als 25 jarige student net niet een huisje kopen! Om het verhaal nog te vervolgen, dit gesprek voort te zetten wil ik dat best wel per PM doen Anders is het zo een lang verhaal, want er zijn zoveel elementen die betrekking hebben op dit spel Zo, ik ga eens slapen... alle mensen! Vandaag laat ik wederom alles staan wat alcoholisch is en geniet heerlijk van de dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Goedemorgen Leeuw, .. en allemaal.Nou de dollartekens vliegen me om de oren. Ik begrijp dus niks van heel dat verhaal van jou, maarja als je er midden in zit dan schijnt het nu dus een spannende tijd te zijn binnen dat beursgedoe.Leeuw ga je nu pas naar bed? (((die jeugd van tegenwoordig)))) Knap van je dat je niet drinkt, bevalt je goed en het gaat je volgens mij goed af.Corinne: sterkte, hoop voor je dat het vandaag beter met je gaat en alle achterdeurtjes, een voor een kan dicht timmeren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leeuw Geplaatst 26 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Thanks An, sorry overigens voor zo een saai, langdradig economischtechnisch verhaal wat de meeste als onsmakelijk in de ogen overkomt. Maar het is mijn wereldtje, al ben ik meer van de marketing concepten en entertainment. Stiekum blijf ik altijd de econoom.Zo, economische uit. Positievo aan! * WRAW!* Ook een goedemorgen An! Maak er een overheerlijke dag van! Ga je nog iets leuks doen vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Hoi Leeuw, nou ik ben om 6 uur opgestaan met het idee om eens flink te gaan studeren, maar nu zie ik, dat het al bijna 7 uur is... Herkenbaar? Maar nu ga ik dus echt beginnen. Verder heb ik zin (nu nog) om eens flink inkopen te doen, alle kasten vol zetten met ETEN.En... vandaag drink ik dus niet... ik hobbel langzaam naar een maand droog staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leeuw Geplaatst 26 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ow... dat is dan ook echt een mooie mijlpaal... 28 dagen en dan op naar de 30.. dat geeft een goed gevoel en vervolgens rijg je de dagen aan elkaar. Ga ik vanuit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leeuw Geplaatst 26 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ow, en succes met studeren, doe ik als ik weer ben opgestaan na de boodschappen.Edit: spelfoutje eruit halen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ja joh, we gaan er gewoon voor, wat moet je met die rotdrank. Maakt alles kapot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Good Morning! Nou en òf Leeuw, dat jij een positief ingesteld persoon bent! Maar goed, leef je uit op de beursvloer, als je maar droog blijft, toch? An, lekker zo doorhobbelen he... Wel een goede discussie gisteravond, jammer dat ik zo moe was. Corinne, je kan het zelf ook hoor. Je bent allang van de alcohol af, het is alleen nog maar het drankduiveltje wat je wil doen denken dat je nog trek hebt. Jij bent sterker dan dat, dat heb je al bewezen. Vertrouw daarop.En Pip: "mepmepmep met depressies en paniekaanvallen, weg met hulpverlening, zorg en pillen"... dat is bijna hetzelfde als wat ik doe, en voor mij werkt dat als volgt. Ik accepteer dat depressies bij mij horen, deel van mijn leven zijn, het is nou eenmaal zo, en in ruil daarvoor hoef ik mij niets aan te trekken van het feit dàt ik depressief ben. En dan hoef ik dus ook geen zorg of pillen. Alles volgens het principe "zonder strijd geen winnaars of verliezers". Ik wil er allenaal niet te veel over kwijt, maar je kunt vast wel raden wat mijn eerste en laatste gedachten op een dag zijn. Maar dat maakt niet uit, ik hecht daar niet een waarde-oordeel "rot voelen" of "depressief zijn" aan, dit is gewoon het leven, klaar. Tussendoor zie ik wel wat er nog meer gebeurt.Hm. Zo vroeg en nu alweer teveel gezegd, Soms is het beter om je mond te houden. Ik laat het toch maar staan. Weekend!!!! en ik weet nòg niet wat ik ga doen. Misschien wat handelen met gitarenspul, als dit zo doorgaat wordt mijn hobby nog een beetje lucratief ook... nice. We zien wel.Ik drink niet vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Water, goedemorgen. Ik denk tussen de regels door veel te lezen over jou. Ik heb het zelf wat dat betreft ook opgegeven. Let it be: dan maar depressief, zucht. Probeer niet weg te zakken. Op tijd naar bed, vroeg op, structuur is goed. Hoofd omhoog en trots zijn op onszelf dat het ons maar mooi lukt allemaal. Het liefst geen pillen etc. maar niet iedereen kan zichzelf er zo overheen zetten.Leven is een kunst; levenskunst. Sterkte Water! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Juist An. Thanks. En misschien heeft een ander er toch iets aan omdat ze het nog nooit zo bekeken hebben of zo... kan toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Precies Water. Toen ik hier op het forum kwam zag ik dat niet zo. Nu ben ik inderdaad bezig om het maar gewoon te accepteren, en het werkt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
animal Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Prettig weekend allemaal.Het team SPAN gaat vandaag week 3 in.Gefeliciteerd Spud!! :musicnote:Een voor iedereen die het vol weet te houden en een onder de riem voor iedereen die het moeilijk heeft met ADB zijn.Ben blij dat het gevoel weer terugkomt bij mezelf dat ik niet meer bezig hoef te zijn met drank. Ik ervaar het als vrijheid. Kom hier vrijheid en laat me je weer in mijn armen sluiten. Long time no see.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sandra Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Goedemorgen allemaal,Leeuw, economiie interesseert me niet zozeer dus heb ik je verhaal super vogelvlucht gelezen, veel plezier in elk geval.An, Gefeliciteerd met je 28 dagen ADB.Span-team gefeliciteerd met je 3 weken. En alle anderen die een mijlpaal hebben bereikt gefeliciteerd.Water, ik heb een depressie nooit mee gemaakt dus kan ik niet over praten, weet wel dat ik elke maand een paar dagen super chagrijnig kan worden, maar dat heeft met mijn hprmonen te maken.Het laten staan van alcohol kost mij geen moeite meer. Het gaat bijna vanzelf. Het is gewoon een gedachte van "ik drink niet"geen discussies niks.Vandaag weer lekker rustig doen. Broer komt straks logeren. Zondag hem naar schiphol brengen en dan is het weekend weer voorbij.Gaat te snel allemaal.Allemaal een fijne dagLiefs,Sandra Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Ik ben er ook weer, gisteren gelezen, veel emoties. Ik ga aankleden en met Dochter naar haar eerste Voetbalwedstrijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Goedemorgen lieve allemaal,Voor iedereen, Op een zekere dag moet ieder zijn eigen Kaap Hoorn alleen zien te passeren.Op zekere dag word je tegen je zin meegezogen in de afschuwelijke engte,waarin je moet verdragen wat onaanvaardbaar is,werkelijkheden erkennen die dodelijk kunnen zijn,en berusten in alles waarvan je in je jonge jaren nog zo had gezworen het nooit toe te laten.Je spartelt wild tegen met je ogen vol zout water,je zinkt honderd keer weg en denkt dat je de bodem van de wanhoop hebt bereikten dat je nooit meer van het leven zult genieten........ En dan op een goede dag, ja een goede, ben je zonder dat je kunt zeggen hoe,Kaap Hoorn gepasseerd.Ontroerd en verbaasd merk je weer hoe warm de zon is,hoe heerlijk en onbezorgd het leven smaakt,een smaak die je was vergeten.Soms is een probleem onoplosbaar, of lijken er talloze oplossingen voor de bestaan,voor mij is de enige oplossing niet te drinken en zo mijn Kaap Hoorn te passeren.Liefs Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Goedemorgen allemaal,Lekker op tijd op! In huis is het nog helemaal rustig!SPAN-team, Gefeliciteerd met jullie 2 weken! Op naar week 3!Houtje,bedoel je met deze opmerking dat je dochter nog MEER wedstrijden heeft vandaag?Ik hoop op een innerlijk rustige dag voor jou!An, Water,knap als je zo met je gevoel kan omgaan. Het is denk ik wel goed, mits je het uiteindelijk wel verwerkt als er een (diepere) reden achter zit! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gem Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Poeh Tina,mooi!Fijne dag vandaag! Accepteren dat je met die rotvoet zit en er wat van maken. Moeilijk, maar het moet te doen zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Goedemorgen,Ha ,lekker! We kunnen nog even rustig aan doen. Zoon besloot om toch nog een keer naar zijn oude judo-groep te gaan.. Haha, neem ik nog lekker ff een bakkie! Spud, Animal; 3 weken! Het gaat goed, volhouden hè!An; Alweer bijna een maand!Tina; dat is precies hoe het soms voelt, mooi!Maak er wat moois van vandaag, met je eigen nuchtere ik! Ga ik ook doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Goeiesmorgens,Amaii...nou kan ik eindelijk lekker lang uitslapen, wat ik altijd heerlijk vind...geen kind dat aandacht wil en gevoerd moet worden, geen hond die uitmoet en gevoerd moet worden...ben ik al om 6 uur wakker!!!En dan ook nog geen idee wat te gaan doen vandaag. Ja, er IS zat te doen, nu nog even de zin gaan kweken.'k heb tot nu aan op de bank gehangen, tv gekeken, koffie gedronken en iedere 6,5 minuten naar de wc gehobbeld, koffie werkt erg op mijn nieren tegenwoordig, misschien moet ik toch maar over op de bambu.Ik heb het draadje van gisteren gelezen, veel emoties, Corinne, ik begrijp je angst. Ik wil eigenlijk heel erg graag ook stoppen met Refusal, ik gebruik het niet zo lang als jij, maar voel me veilig en warm onder het dekentje.Tijdens het gebruik hebben achterdeurtjes geen zin, gremlins hebben geen behoefte om er energie in te stoppen. Ze hebben angst om te plassen tegen het schrikdraad, want weten dat dat zeer doet.Nu is de stroom eraf en staan ze ervoor: zullen we...???Ze weten echter niet, dat er nog een draadje hangt met continu-stroom.Het vertrouwen dat je in refusal had, zul je nu in jezelf moeten hebben, en dat durf je nog niet.Ik denk, en ik hoop, dat je het kan. Op basis van wat je al gedaan hebt, de afgelopen maanden; je hebt de gewoonte allang doorbroken, er andere gewoontes voor in de plaats gezet.Je hebt jezelf helpende gedachtes aangeleerd.Je kan al zonder zijwieltjes, geloof maar in jezelf. Geef jezelf dat geschenk!An en SPAN: :musicnote:Sandra, wat moet jij je lekker voelen!Tina, hoe voel je je vandaag, heb je een goeie nachtrust gehad?Ik voel me wel oké, ga toch nog maar een bakkie leut nemen (verslaafd), en een voorzichtig plan voor vandaag maken. Ik drink in ieder geval niet! Doen jullie ook mee?Heb en hou 't goed vandaag..., C Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Mooi, Tina..Gem en Marjo, ook goeiemorgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 O ja, Leeuw....Ik vind je een aardige vent, maar dit is niet echt mijn idee van lekker wakker worden....Slaap lekker! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Houtje Sterkte aan de zijlijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Corinne, als je nog inlogt (en dat doe je) denk dan aan je eigen woorden: dat je gevoel van eigenwaarde zo gerespecteerd werd in de internettherapie, en dat dat zo goed voelde Dochter zit tegenwoordig op twéé sporten vandaag is haar eerste voetbalwedstrijd, ze moet het seizoen afmaken van de andere sport. Sport één gaat ook voor met training en wedstrijden, maar de training is net verschoven naar een andere dag, dus Moeder rent zich suf. Ik vind een meiske van 10 met lang blond haar nog niet verantwoord in het donker op de fiets. Nu is de wedstrijd in ons Dorp dus ik kan tussendoor even weg. En ik had het gisteren ook moeilijk en ik wilde Orlando helpen en daarmee heb ik mezelf weer geholpen en heb ik ook nog alle klusjes gedaan!Tina,Ik ben eigenlijk heel erg nieuwsgierig naar jouw verhaal van de sleutel ! Mensen, ik gooi mijn senseo achterover en ik vertrek. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Cacao,Ook een goede morgen, ook met een noodgang over het 1e bericht heengescrolled PFFFFFFFFFFF,met het pootje gaat het goed, maar eigenlijk bijna niet geslapen, tja hoort er ook bij....Maar ga dag 8 in....valt niet mee geen gremlins alleen gisteren 2 maar verjaagd, door een wel hele lieve digitale boodschap. :present:Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 26 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 26 januari 2008 Tina, zonder downs geen ups...Je hobbelt best lekker, toch knap als je maar 10% mag belasten.Moet je dat trouwens ook met een weegschaal meten?Weet ik nog van mijn gipsen tijd...was nog best moeilijk om goed in te schatten.Ik hoop dat de gremlins je vandaag met rust laten...*vingers in de knoop Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden