Spring naar bijdragen

Donderdag 31 Januari


Cacao

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 330
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

An,

De knop om, dat woord heb ik nooit gebruikt, maar ik begrijp het wel, en ik denk dat een ieder zijn nuchterheid op zijn eigen manier ervaart.
Ik ben blij dat ik mijn eerste wankele stappen weer nuchter kan zetten.
Iedere dag dat ik niet hoef te drinken zie ik als een voorrecht.
Voor mij is niet te hoeven drinken, niet te hoeven liegen,
kijken naar mezelf, de ander recht in de ogen te kunnen zijn.
Iedere dag dat ik niet hoef te drinken voel ik mij bevrijd,
van mijn "vriend"de alcohol, die zich echter zo tegen mij heeft gekeerd.
An ik denk dat een ieder zijn nuchterheid op een andere manier beschrijft,
en dat is goed.

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allen,

Oké, ik heb het gedaan: Refusal ingenomen! Was de hele dag heel trots, maar sinds de 5 in de klok gekomen was, werd ik zeer onrustig.

Ik las dat Safi lasagne kookte, dus ik ging als afleiding ook aan de slag; een heerlijk recept met gorgonzola, spinazie en pesto.
Veel werk, toen het bijna klaar was, zag ik op het lege potje rode saus dat er ansjovis in zat!!! Schrik...ik ben vegetarisch. Kon de hele mikmak weggooien, zit nu aan een broodje kaas. Heb in ieder geval afleiding gehad. Alhoewel ik wel het begeleidende glaasje rosé heb gemist.

Ik lees ook jullie worsteling. Hopelijk wen ik er ooit aan.

Luna

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: als ik jou zo lees dan ben je in je hoofd al aan het drinken. Je idealiseert nog steeds de drank. Terwijl je weet dat 2 drankjes niet het gewenste effect gaan geven. En alles wat meer is zal je ziek maken. Klopt dit, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten want ik bekijk het natuurlijk helemaal vanuit bij situatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi, Ik weet ook niet hoe het bij jou werkt maar ik merk dat ik steeds minder trek heb en het iets niet meer zo mis. Ook niet die gezellige 2 of 3 biertjes want dat voegt bij mij niet echt iets toe en doet voor mij de trek alleen maar toenemen naar meer... en dan beland ik alweer snel in het hierboven door mij beschreven iets. Want met 1 of 2 biertjes voel ik me eigenlijk alleen maar ellendiger, beetje aangeschoten, beginnende ontspanning, last van mijn ogen, blosjes, beetje hyper.. dus dan drink ik liever door tot ik me ontspannen voel... dus conclusie, dan drink ik maar liever niet...

Ik kan het ook echt niet verklaren waarom het nu wel lukt en 2 jaar geleden niet of maar kort, en dat ik toen toch steeds terugwilde naar dat totale controleverlies. Ik houd nu eigenlijk veel liever de controle over dingen al is dat soms retehard werken. Ik raak steeds meer die illusie kwijt dat alcohol ook bij beperkt gebruik echt iets toevoegt aan mijn leven.

en dat schrijf ik dan ook nog op een donderdagavond hihihihihi... mijn voormalige zuipavond!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geef het eerlijk toe An...ik ben in mijn hoofd al aan het drinken...idealiseer de drank nog steeds zoals je zo mooi zegt.
En toch ga ik de goeie kant op stap voor stap.

Lunalee

wat jammer kon je die paar visjes niet over het hoofd zien?
Maar wat goed van je dat je la 5 dagen aan de refusal zit...wow...dat noem ik lef hebben.
Echt ik ben enorm trots op je...was het eng dat besluit nemen of dacht je zonder lukt het me gewoon niet/nooit???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Safi.

Ik vind dat je er behoorlijk wat affilosofeert en kletskoust op dit forum.

Ik zou het jammer vinden dat je deze gave besprenkelde met drank.

het zal ten kostre gaan van je spontaniteit en de echtheid van je berichten zullen eronder lijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het inderdaad, als je nu ontspannen bent ben je ook ECHT ontspannen, ik ben een stuk minder ontspannen zonder drank maar als ik het dan ben dan geniet ik daar des te meer van!
want dan heb ik dat helemaal zelf bereikt, met mijn eigen gevoelens en gedrag. Dan ben ik gewoon ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar Rudy

quote:


het zal ten kostre gaan van je spontaniteit en de echtheid van je berichten zullen eronder lijden


dat kan je niet weten want ik ben hier niet als ik drink
msschien ben ik wel veel leuker...nee flauwe grap
ik begrijp wat je bedoelt en bedank je voor je compliment

maar wat zijn nou keuteltjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
safidepafi


Maar ik weet wel dat ik niet meer dagen wil drinken, hoef te drinken maar ik voel ook dat ik wel weer behoefte heb om gewoon een avond met vrienden, onzin uit te kramen, filosoferen zonder serieus te zijn, ongedwongen lachen om de domheid van het gesprek...ik mis dat wel...als ik eerlijk ben.


ik hoef het niet meer elke dag...zou het verafschuwen maar mis wel dat vrije gevoel...het is moelijk te omschrijven.


Ik mis de zuiperd niet


maar wel de ongedwongen kletskous




En dat is iets wat terugkomt Safidepafi... zonder drank...en zonder drugs...dat kan ik je uit eigen ervaring beloven...

Ik had precies hetzelfde gevoel als jij toen ik net gestopt was... en eigenlijk wel logisch nu ik terug kijk want ja mijn leven was een puinhoop...ik weet nu ook dat het voor mij bullshit is want zo vaak waren die leuke gesprekken en schaterlachen er niet bij voor mij...alleen mijn hoofd deed er van alles aan om alleen de "goede" dingen van drinken en gebruiken te laten zien...de ellende kwam niet bij me op...en dan ging ik mijzelf zielig vinden dat dat er niet meer voor mij inzat...en wat ik er naast zeg hahaha....

Trap er niet in Safidepafi...trap er niet in...
Je bent alleen vergeten hoe het moet zonder drank en drugs...toen je een kind was kon je het al...althans ik wel...en volgens mij jij ook wel...

Alcohol/drugs are cunning , baffling and powerful...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas:

' en dat schrijf ik dan ook nog op een donderdagavond hihihihihi... mijn voormalige zuipavond!! '

En ik zit al mijn geweldige 'niet drinken ervaringgen' te schrijven op de vooravond van carnaval.
'Ga je morgen mee naar.... ga je zaterdag mee naar... maar zondag ga je toch wel..... maandag dan? Nou dinsdag MAG je niet missen.

Ik ga jullie heeeeeel hard nodig hebben deze dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...