Spring naar bijdragen

Vrijdag 1 februari

An

Aanbevolen berichten

ja hoor Tina, dát ben ik wel met je eens..., er zijn wel degelijk andere zaken die onze aandacht verdienen maar dat neemt niet weg dat ik merk dat ik met mijn kwesties van leven en dood de sfeer hier nogal kan beinvloeden. En dat is zo ongeveer het laatste dat ik wil. Ik wil de sfeer hier best beinvloeden maar niet met de zorgen en verdriet van mijn zoon. Hij zou dat zelf ook al helemaal niet willen.
Hij praat in termen van; ik ga die airbag opnieuw installeren en die kreukelzone even chekken.
Een charme-offensief waar hij zijn behandelaars mee op weg helpt,en zichzelf, maar vooral ook alle omstanders mee bereikt. Want hij ontwapent op deze manier, maar daar is hij zich niet van bewust.
En dat is dan weer het mooie.
Thil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 217
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Benthe,
Niets is van mij hier, dus ook de term 'dwangdeun' niet.
Ik hoor zelfs nu, van Dis in mijn hoofd, na een voorval van enkele jaren geleden betreffende vermeend plagiaat.
Wanhopig sprak hij in zomergasten,op zijn naar arrogantie zwemende wijze "Maar ik heb een hóófd vól citaten!!'
Heb ik ook .
Alles beklijft onder mijn schedeldak!
Vooral foute teksten.
Thil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach jesses, ja, dat gedoe met die plagiaat van Van Dis. Wat werd die onder vuur genomen zeg. Dat wil je ook niet meemaken. En het was niet eens zo. Dan kunnen we ook Reve wel op de hak nemen of weet ik veel wie.
Toch vond ik het een mooie term, dwangdeun. Net als drankjank. Dat soort dingen helpt mij om de boel te relativeren. Toch een klein beetje spotten met mezelf, dan kan ik weer lachen, en weten waarom ik niet moet drinken.
Want wat er allemaal gebeurt, waardoor ik denk dat ik wel weer aan de drank kan gaan, dat slaat nergens op. Alles wat er gebeurt kan je beter aan zonder de drank. En dat weet ik nog maar heel kort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,
Ik lijk wel FDB vandaag. Ben weinig wezen lezen en nog minder komen schrijven. Jullie zijn wel in mijn gedachten ondertussen. Ik heb even snel bijgelezen en jullie zijn allemaal goed bezig.

Pippi,
Jij diende mij een aantal weken van repliek n.a.v. een van mijn berichtjes waarin ik aangaf er tegenop te zien om te stoppen met refusal. Jij raadde mij aan om deze zinnetjes van me elke dag te lezen:
'Ik heb het helemaal gehad met de jww en ik zou eens willen dat ik hem achter me kon laten. Ik wil met rust gelaten worden, gewoon kunnen leven. Dat is al moeilijk genoeg.'
Wel dat heb ik gedaan. Over een week of 2 zal de refusal uit mijn systeem zijn en ik zie er ondertussen niet meer tegenop om zonder verder te gaan. En de jww is nog steeds achter me, op de loer liggend, maar ik laat me er niet meer door storen. Ik kan gewoon leven zonder jww en zonder refusal, ook al komen er wel eens hindernissen op mijn pad.
Dus dank je voor de goede raad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne
Ik las dat je Pippi bedankte voor haar advies, een tekst van je elke dag te lezen

quote:

Ik heb het helemaal gehad met de jww en ik zou eens willen dat ik hem achter me kon laten. Ik wil met rust gelaten worden, gewoon kunnen leven. Dat is al moeilijk genoeg

Omdat het bij jouw de angst om refusal te laten staan weg heeft gemomen.
Ik ben toen die tekst nog wat intensiever gaan lezen en hij is heel erg sterk.
Zou ik hem als ondertitel mogen?

Toen ik je tekst beter las, realiseerde ik me namelijk, dat ik al weer helemaal in de ban van de drank zit en mezelf al weer aan het toestaan ben 'als-gedachten' te hebben.

ALS er iets bijzonders gebeurd mag ik drinken
Als ik het heel graag wil dan mag het
Als ik het nog wat langer volhou mag ik wel weer even genieten

Wat kan een alcoholist toch goed liegen, en vooral ook tegen zichzelf.
Net doen alsof ik het heel goed doorheb en ondertussen ergens in een ander kamertje van mijn hoofd andere afspraken in mijn achterhoofd aan het maken ben.
Hij is geniepiger dan de op-de-schouder-Gremlin.
Hij heeft meer macht
ik denk dat ik dat briefje ook maar op mijn computerga hangen, if you don't mind..

Maar je tekst is net zo goed als die van Rudy
Alcohol wil je doen geloven dat je de moeite die het je kost op de drank te laten staan, moet vieren met het drinken van alcohol

Ben ik blij dat ik toch weer even heb meegelezen.

Mathilde...fijn dat je weer wat meer met je zoon in de toekomst mag kijken.
Ik brand een kaarsje voor je!

Houtje ik zal er ook eentje voor je moeder branden, Gaat het een beetje.
Het zal wel heel vreemd voor je zijn, met alles wat met je moeder te maken heeft, weer in je leven tegen te komen. Het zal heel confronterend voor je zijn en denk aan het boek en je verhaal als je het moelijk hebt en dat je al zo goed op weg bent. En dat we allemaal van je houden en trots op je zijn.
Ik wens je veel kracht en innerlijke rust in deze moelijke tijden.
Probeer gewoon jezelf te zijn, dan zit je altijd goed.
Jij bent, wie jij bent en je bent gewoon Houtje Strijkbout Vrouwtje, Drijfhoutje en jemag er helemaal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky ik wens je een fantastische dag bij de North Sea Convention.
Doe je de groeten en geef haar ook een dikkek knuffel van me...BB bedoel ik dan.
En geniet van het geluid van de zee, laat eb en vloed op je inwerken, het is heel reinigend als je jezelf opensteld voor de invloeden van de zee en de maan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne dank.
Ik weet het Corinne, maar de weg is nog lang, maar ik zal hem met helpende gedachten proberen te verlichten.
Mijn nieuwe ondertiteling zal me daar bij helpen.

Krijg je van mij een :sun: voor.

Ben je lekker opgelucht dat je jezelf nog wat meer tijd hebt gegeven met je verslaving af te rekenen?
De grootste fout die je kan maken, is door de druk in de ketel weer te vergroten, zodra je net wat rust in je hoofd hebt gevonden.
Ga eerst maar in therapie en neem de tijd voor alle emoties die dat met zich mee zal brengen.
Daar zul je tijd voor nodig zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kent iemand Paul Arden

Ik heb net twee boeken van hem ontdekt die ik beslist ga lezen

1.Wat je ook denkt, keer het om

Samenvatting:

Dit boek laat u zien hoe riskant het is om voor zekerheid te gaan.
En waarom gekte beter is dan gezond verstand.
Het gaat erom vertrouwen te hebben en de gok te nemen.

'Wat je ook denkt, keer het om' is een gedurfde aanval op de manier waarop we naar ons werk en de wereld om ons heen kijken. In plaats van de gebruikelijke goedbedoelde, maar slaapverwekkende adviezen, prikkelt Paul Arden u met spitsvondigheden, tegenstellingen en nadenkertjes en opent de aanval op het gezonde verstand. Neem vaker een risico en u zult meer plezier in uw werk krijgen dan u ooit voor mogelijk hield.

2.Kunnen is zilver, willen is goud

Samenvatting:

Maak het ondenkbare denkbaar en het onmogelijke mogelijk. 'Kunnen is zilver, willen is goud' is een gids hoe u het meeste uit uzelf kunt halen. Het gaat niet om talent. Het gaat erom of u het wilt. Gevat en vol vaart laat reclametopman Paul Arden zien hoe waardevol ontslag kan zijn en waarom het vaak beter is om een fout te maken dan om alles goed te doen.

Hij geeft originele antwoorden op alledaagse vragen. Veel vragen lijken inkoppers als u ze leest, maar zijn niet alle vragen makkelijker als het antwoord bekend is? Of u nu pas bent afgestudeerd, of ondernemer of een manager bent, dit boek is onmisbaar voor iedereen die succes wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Krijg jij van mij een knuffel.
Ik was ook idd bang te veel hooi op mijn vork te nemen, maar gelukkig is dat besef op tijd gekomen.
Of ik therapie ga krijgen of medicatie hangt af van de intakegesprekken. Ik weet niet wanneer die zullen zijn. Ik heb nog geen uitnodiging ontvangen.
Wat ook door mijn hoofd speelde, is dat ik de opleiding praktijkdiploma boekhouden wil gaan doen. Daar heb ik natuurlijk ook tijd voor nodig. In een normaal studietempo kost dat ongeveer 16 maanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne, ik ben er nog.

Nou ja, net. Ik ben uitgeput.

Mijn moeder is vanavond om half zes overleden.

Ik ben vanaf 12 uur vanmiddag niet bij haar weggeweest, en het was goed zo. We hadden mooie muziek aanstaan, ik heb haar voorgelezen, een paar mooie gedichten en langzaam gleed ze steeds verder weg. Ze kreeg morfine tegen de pijn en in de loop van de dag heeft haar lichaam de strijd opgegeven, maar het was op het laatst nog wel een strijd, en dat is erg naar om te zien. Ook al is er in het verleden veel niet goed gegaan tussen haar als moeder en mij als dochter, het is vreemd dat ze er niet meer is.

Ik ben zo vreselijk blij dat ik niet meer drink, anders had ik gisteravond nooit in de auto kunnen springen, en toen heb ik nog "contact" met haar gehad, ze wist dat ik er was. Vandaag heeft ze niet meer gesproken, ze was te ziek.

Ik ben verdrietig, maar rustig maar moet af en toe vreselijk huilen, en dat geeft niet.

Het is erg snel gegaan, maar daar ben ik ook wel blij om, geen wekenlange lijdensweg met veel pijn.

Ik ga zo naar bed, als ik je niet meer spreek, welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...