albertina Geplaatst 21 januari 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Pippi,Sterkte en liefs, en ik ken het gevoel, ik hoop voor je dat het in de loop van de dag misschien ietsje beter met je gaat, uit eigen ervaring weet ik dat het nare (trieste) gevoel in de loop van de dag wat beter wordt:light;Lieve groet Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 tosca is 14 juli 2006 overleden , en ik beken eerlijk dat mijn enige gedachte toen was ik zuip mij een stuk in mijne gillet , in de plaats heb ik meer als 1 1/2 uur naar belgie gebeld met iemand en die heeft mij door het praten van de drank af gehouden .tosca zou genoten hebben van belgenland , ze was een mixto deels bracko aleman deels mastin del pirineo , haar grootste genot was in de velden te crossen en steentjes vangen :-)persoonlijk denk ik soms dat de meeste schuld bij mijn partner ligt koekjes geven , ander eten geven dus was de hond een tikkeltje teveel te dik ;-((het liefste wat tosca deed was zwemmen met mij in het zwembad om ter hards :-)ach ik weet dat al de diertjes die bij mij reeds gestorven zijn ergens boven allemaal samen zijn en het daar ook goed hebben , dus cacao het is misschien raar geschreven maar tosca en andere dieren zullen jouw spiky goed opvangen .ik kan mij niet altijd staande houden wat drank betreft ewijs hiervan is mijn onderuit gaan twee maanden geleden , sinds dien ben ik echt verandert en is het mij alleen vandaag te doen zeker wat den drank betreft .wat een cramatie of dienst voor tosca betreft , uitendelijk is dat niet gebeurd omdat de dierenarts eerlijk toegaf dat er mij een crematie meerdere dietren gecremeert werden in spanje , het geld welke we aan de crematie zouden besteden hebben wij besteed aan een mooi hondenbeeld en dit op een bepaalde plaats in de tuyin in spanje gezet en ook mee gebracht en nu hier geplaats , dit is een beetje een japanse wijze .voor wie er iets mee is . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cacao Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Ik ben weg. Nog even wandelen, laterzz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
visje Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 goedemorgen.Wat een nare verhalen over huisdieren die overlijden of ingeslapen moeten worden. Ik heb dat ook een keer meegemaakt met een poes, heel akelig. Cacao sterkte ermee vandaag.Houtje zwem ze!Ik heb mijn balen was en strijk weggewerkt, er liggen nod drie wassen te wachten grrr.Ik heb net mijn dochtertje weer vanschool gehaald, was niet lekker. Ik denk dat ze oververmoeid is van een heel druk weekend. Moeders is ook bekaf, vrijdag werken, zaterdag enschede, gister 8 uur op de Efteling gesjouwd en kreeg daar een telefoontje van een vriendin die ik al 30 jaar ken dat haar moeder was overleden. pff, rillingen gingen door mij heen. woensdag de begrafenis. Ik ga straks samen met dochter even een tukkie doen, vermoeidheid is heeel gevaarlijk voor mij en ik wil graag de dag nuchter afsluiten vandaag. Heb een fijne droge dag vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Hoi allen op deze druilerige maandagmorgen,Blacky en Cacao ik heb vorig jaar mijn 18 jaar oude katertje in moeten laten slapen, hij was al 2 jaar ziek: dieet/pillen, en in die tijd heb ik zo vaak gedacht dat ik hem rust wilde geven maar mijn dierenarts wilde maar door.....heel dubbel gevoel als je een paar keer met je schatje onderweg bent naar z'n dood om vervolgens 'blij' met hem terug te keren want er waren nog mogelijkheden.....tja, wat doe je dan als leek, je gaat je grenzen verleggen.....Cacao ik ben blij voor je dat je ergens rust in jezelf hebt erover, intens verdrietig en een intens gemis natuurlijk maar geen twijfel over de juiste beslissing, en weet je, die rust komt je ook toe, voor jouw Bulletje is het veeeeeeeeel te vroeg, maar vergeet niet dat hij het in zijn korte leventje niet beter had kunnen treffen dan bij jullie, en dat geldt ook voor zijn eind, en over hem hoef je dus geen verdriet te hebben want hij komt straks op een hele mooie plaats, waar al onze liefste hartendiefjes hem zijn voorgegaan! Zo heb ik tijdens het inslapen van mijn snorremansje op mijn schoot tegen hem gezegd: "lieverd dank je wel dat ik je in mijn leven heb mogen hebben, ik had me geen beter poesje kunnen wensen en je hebt me heel veel geluk gebracht, ga nu maar lekker slapen, lekker naar de dierenhemel waar alles alleen maar mooi en goed is want als iemand dat verdient dan ben jij het wel, je blijft altijd in mijn hart en op een dag zullen we weer samen zijn, ga nu maar, het is goed zo". Zijn foto hangt nu nog in de gang, zo is ie er toch nog een beetje en ik heb hem nog heel lang begroet als ik thuis kwam of weg ging. Vorige maand pas heb ik het op kunnen brengen om al zijn spulletjes (en die waren buitensporig, tja compensatie voor de kinderen die ik niet heb?) naar het asiel te brengen en die waren er heel blij mee, en toen ik daar al die beestjes weer zag..... Héél veel sterkte vandaag, het is goed zo ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 GoedemorgenSorry dat ik zo tussen al jullie gesprekken en discussies kom binnenvallen.Ik heb nog niet bijgelezen maar ik wilde even vermelden dat we zaterdag unaniem hebben belsoten dat we meer schrijvers willen voor het boek zodat het boek meer mensen zou aanspreken en ook meer mensen zou helpen ...de weg te vinden naar hulp zoeken.Ik heb een draadje geopend op Thema's over alcohol met meer informatie: Meer schrijvers gezocht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Kaia...wat heb je dit mooi geschreven:Zo heb ik tijdens het inslapen van mijn snorremansje op mijn schoot tegen hem gezegd: "lieverd dank je wel dat ik je in mijn leven heb mogen hebben, ik had me geen beter poesje kunnen wensen en je hebt me heel veel geluk gebracht, ga nu maar lekker slapen, lekker naar de dierenhemel waar alles alleen maar mooi en goed is want als iemand dat verdient dan ben jij het wel, je blijft altijd in mijn hart en op een dag zullen we weer samen zijn, ga nu maar, het is goed zo".Zo voelt het inderdaad! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Hahaha Pippi dat was Kaia die dat schreef...maar ik zie nu ook hoe grappig dat leest.Even serieus Pippi ...je dacht dat iemand was doodgegaan terwijl het niet zo was...?Was het een droom?En wat een rot manier om wakker te worden.Sterkte vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Cacao..heel veel sterkte vandaag en wat Tapas zegt dat ze de regenboog overgaan vind ik ook zo'n mooie gedachte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Pippi het ging over mijn poesje hoor Wat beesten voelen dat weten wij helemaal niet. Wat wij wel kunnen weten is dat we zelf vreselijk veel van ze kunnen gaan houden, en daar doet hun status in de voedselketen niets aan af. Ik denk dat het ligt aan hoe je ermee bent opgevoed, of een dier 'maar een dier' is of echt lid van het gezin. En inderdaad als het goed is zouden dieren minder hoeven lijden dan wij, als ze op hun eindje zijn. Tenzij je een dier in de bioindustrie bent natuurlijk. En dat allemaal voor geld en voor mensen die willen eten zonder te weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 misschien ken je het al ....de regenboogbrug ...?er is een plaats in de hemel die rainbow bridge heet.als een dier , dat een hele sterke binding heeft met iemand van hier ,overlijdt , gaat het dier naar rainbow bridgedaar zijn graslanden en heuvels voor al onze speciale vrienden zodatze kunnen rennen en samen spelener is genoeg te eten , water en zonnenschijn en onze vrienden zijn erwarm en confortabelalle zieken en oude dieren worden er hersteld in gezonheid en kracht;die gewondt of verminkt waren worden weer ongeschonden en sterk ,precies zoals we ze ons herinneren in onze dromen .de dieren zijn gelukkig en twevreden , maar er is een klein ding :zemissen een speciaal iemand die achter gelaten is .ze rennen en spelen samen , maar er komt een dag waarop er eenplotesling stopt en in de verte kijktzijn heldere ogen staan strak , zijn lichaam begint verlangent te trillen .opeens breekt hij uit de troep , vliegt over het gras , snallersnaller en snellerje bent gezien en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijktreffen , houdt je hem stevig vast in jullie vreugdevol weerzien , omnooit meer gescheidden te worden de vrolijke kussen regenen op jegezicht ;je handen aaien de liefdevolle kop en je kijkt weer in dievertrouwde ogen , zolang al weg , maar samen aanwezig in je hartdan kruis je rainbow bridge samen ..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Nou Blacky ...je hebt het voorelkaar...bij mij stromen de tranen nu ook over mijn wangenBedankt:heart:Ik hoop zo dat het waar is want wat zou ik mijn allerbeste vriend in mijn leven nog graag 1 keertje in mijn armen houden. Dus het idee dat we straks weer voor altijd samen zijn is ...heaven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 het is niet mijn bedoeling geweest safi je te doen huilen , maar het is nu eenmaal het leven .ik heb van 2003 tot nu nog nooit zoveel mensen en dieren moeten loslaten en iedere keer heb ik het er moeilijk mee maar vandaag weet ik dat het bij het leven hoort zo ik ben boodschappen doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Kan mij 100 % in Kaia haar antwoord vinden.Ik heb een boek van een honden psycholoog en niet de eerste de beste. Niet van de Libelle of Margriet.Stanley Coren, hoogleraar psychologie aan de universiteit van British Columbia.Deze zegt niet, het zijn maar beesten!!!De intelligentie.Taalkundige intelligentie. Instinctieve intelligentie.Adaptieve intelligentie.Practische intelligentie.De persoonlijkheidsfactor.Het 'beest' heeft menswaardiger dan de baas geleefd.Eerlijker en zuiverder.Dus dat gevoel, kon nog weleens meevallen.Ook ik was vegetarisch en hoop het weer te worden.Kijk eens naar de film: our daily bread!!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Blacky..ik vond het juist fijn dat ik weer moest huilen om mijn lieve Max...na 4 jaar is die behoefte soms wel aan wezig maar komt het er niet uit...vandaar mijn bedankt...want ik heb er van genoten.Ik ken de film Soothe...vandaar...vegetarier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Haat is een hond vreemd, iets wat je van mensen niet altijd kan zeggen.Zelfs als er slaag is blijft een hond (tot op zekere hoogte) trouw.Trouw is een gevoelsmatig iets.Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Nou haat is een hond vreemd ...daar kan ik niet helemaal in meegaan...mijn hond had op het kamp echt wel bepaalde andere mannetjes honden en als die elkaar zagen dan was er ruzie...die haten elkaar dus echt wel. Dat kwam natuurlijk door dat de honden los liepen en de dominatie uitgevochten ging worden. Ik probeerde mijn hond daar tegen te beschermen door op hem te letten. Maar anderen vonden dat de honden dat zelf uit moesten vechten die vonden dat natuurlijk.Nou ik heb het wel geweten hoor en heb niet altijd mijn hond kunnen beschermen..hoe erg ik dat ook vond...en heb dus wel haat tussen honden gezien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Dat is geen haat Safi, dat zijn instinctieve impulsen, gebasseerd op terratoriumdrift en nakomelingenschap.Overigens bedoel ik t.o.v van de mens.Haat komt uit slechte motieven voort en dat is een hond vreemd!Groetje, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Safi Ik ga woef uitlaten, dat kan hij echt niet zelf. Daar is de alpha voor!Groetje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Ok ..ik begrijp het Soothe...je hebt gelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Ik heb nog een goed boek Safi. Het heet, think dog.Jou hond, ziet jou niet als een mens, maar als een hond op twee benen.Dus hoe meer je je , als een hond gedraagt, hoe beter hij je snapt.Woef- woef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Tina: belachelijk zeg, was dat je baas die zo ontzettend - niet melevend - deed? Alsof je lekker expres je voet op vier plaatsen gaat breken. Cacao: zware dag voor jou, maar het kan niet anders. Niet je verdriet weg gaan drinken Cacao, denk erom!Benthe: ik snapte ook al geen zier van dat berichtje van Anjo. Waarschijnlijk een vergissing.En, is de dokter al geweest?Charlie: je meent het toch dit keer he?!Corinne: ben je al uitgewerkt vandaag en hoe ging het?Soothe, Safi: nou ik weet het niet hoor hoe het met honden zit, maar de hond van de overburen 'haat' volgens mij mijn hond uit de grond van 'haar' hart. Zo heeft mijn hond ook een gruwelijke hekel aan bepaalde personen. Honden zijn heel bijzonder. Ik heb echt contact met mijn hond en praat met haar. Nu denken jullie misschien dat ik gestoord ben, maar echt, ik praat met mijn hond, heel gezellig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 An, In de dierenwereld bestaat geen haat! Ook geen hekel hebben aan.De eerste de beste bioloog, zal dat beamen. Haat is een menselijk trekje.Een vreemde geur, een gezichtsuitdrukking, kan agressie op wekken.Maar dat is niet een vorm van haat!Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Ik praat voortdurend. Mijn hond heeft een aardige vocabulaire. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2008 Safi, je zit nu rond de 50 Dagen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden