Spring naar bijdragen

Maandag 21 januari

albertina

Aanbevolen berichten

Tip voor vanavond voor de liefhebbers: Cantate van Bach op NL 2 (geloof ik).

Ik ben stuk. Zo'n dag met één zieke en één kind vrij maakt dat je de hele dag aan het rennen bent. Ik ga in bed een boekje lezen.

Zoon ernaast, die moet wel zijn eigen bed in, ik duld geen anderen in mijn buurt 's nachts.....:-(

XXX welterusten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 273
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Cacao

ik ben sterker dan mijn oude gewoontes heb ik me gerealiseerd.

Ik ga nuchter door dit proces heen, al is het alleen maar omdat Spikey dat verdiend.

Ik heb een heerlijke, mega grote choco-reep met nootjes, mjammmmm
:D

Goed zo Cacao, ik ben trots op je!!! Groot gelijk dat je even jezelf wat lekkers geeft, heb je verdient met je overwinning.

Groetjes Cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Goliath Benthe: haha Houtje is niet op haar koppie gevallen. Goliath, de grote sterke reus werd door de kleine David verslagen. David die Gods zegen en kracht had gekregen. Hij versloeg Goliath dus niet omdat hij zo slim was. David was een eenvoudige herder, maar door God uitgekozen.

Tina: oef, tjonge, ik ben echt niet lief hoor.

Cacao: je schrijft: 'het voelt een beetje wazig in mijn hoofd', zo herkenbaar voor mij. Ik kan me dan niet meer concentreren, alles is een berg, alles is niks......

Rudy: dat herken ik wel wat je schrijft. Ik ben iemand die 'alleen' leeft. Natuurlijk ben ik onder veel mensen, maar alles wat ik doe of beslis of wat dan ook doe ik alleen in mijn eigen hoofd. Ja daar vinden hele gesprekken plaats. Als je dat met niemand anders kan doen, dan moet dat wel.
Daarom vind ik dat verhaal van Goliath en David ineens zo mooi. Die personen zitten allebei in mij. De grote sterke An, lijkt het, maar heel eenvoudig op de vloer te krijgen en de kleine nederige David die geholpen wordt door God. Hij voltooid immers Gods plan en is daardoor heel sterk.
Dat is dan de kracht van de AA, waar ik leerde om die verslaving 'af te geven aan een hogere macht, God, of wat dan ook'. Ik heb daar destijds inderdaad veel steun aan ondervonden.

Ik kan me dus niet vinden in hetgeen
Safi schrijft: ' nee JIJ bent het Jij en JIJ alleen die jezelf down en depressief maakt door te luistren naar de zucht in jezelf..door het gevecht aan te gaan.

Als dat zo zou zijn dan zou iedereen zich optimistisch en vrolijk kunnen denken. Anti depressiva zijn niet meer nodig.

Blij ben ik met deze antwoorden, gedachtes van jullie!!

Dat is juist het punt. Ik zit me sterk te denken, ik wil niet en ik hoef niet. Ik ervaar dit als tegenstrijdig. Want ik wil eigenlijk wel en ik heb eigenlijk wel nodig. Maar wanneer ik kan denken dat IK dat zelf niet hoef te regelen maar dat ik dit probleem kan afgeven, lucht dat op. Ik mag eerlijk zijn tegen mezelf en toegeven dat ik het zelf niet kan. Want zo voel ik dat en DAAR wordt ik dan weer down van en is de cirkel rond.
Belangrijk is dan weer wat Rudy schrijft dat het belangrijk is EEN persoon te worden door te leren omgaan met je emoties door met andere mensen te communiceren.

Ik heb voorheen jaren niet gedronken en zie nu waar ik de kracht vandaan heb gehaald. Ik donderde omdat er teveel ellende op mijn pad kwam en dacht dat ik het allemaal in mijn eentje moest oplossen, waar ik ook hard mee bezig was. Ik sloot me steeds meer af en ............... zo zie je Rudy, jouw schrijven even op mijn leven gelegd en het klopt helemaal.

Een lang schrijven, maar een complete openbaring voor me.

Ik ben blij dat ik niet meer drink en ga dat ook niet meer doen vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herken wel wat je schrijft Rudy, al heb ik het anders ervaren, maar de beschrijving van jouw moeder lijkt veel op die van mij, tenminste vroeger. Ik had ook altijd het gevoel dat mij dingen waren aangedaan, en dat is wat bij anderen zo kan triggeren omdat je dan neigt naar de slachtofferrol, maar in weze was je ook het slachtoffer, en ik ook. Ik voelde me ook slachtoffer al wilde ik dat niet maar had ook de vaardigheden niet om uit die rol te komen. Die heb ik moeten leren. Ik heb echt moeten leren wie ik nou eigenlijk was en wat bij mij hoorde en wat bij anderen hoorde (en nog steeds heb ik daar wat moeite mee)

Benthe het is waar dat dingen je niet persee overkomen maar het ligt ook aan wie je als persoon bent, hoe sterk je identiteit en zelfbeeld is en was. Het mijne is enorm gegroeid, vooral door de juiste therapie te vinden en te ontdekken wie ik ben. Nu zonder drank merk ik wel dat ik nog meer groei omdat ik die ene vluchtweg nu ook dichtgetimmerd heb (de verdoving van de drank), nu MOET ik wel voor mezelf zorgen en ik zal je zeggen dat dat me eigenlijk best wel bevalt!

Ik lach trouwens ook wel minder zonder drank, maar als ik nu lach is het wel echter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er worden hier soms zaken geschreven waar ik mij wel in herken en soms ook niet .
de vraag van benthe aan rudy bvb vanavond , is het door mijn jeugd dat ik aan de drank was , eerlijk gezegd weet ik het niet maar ik vindt het wel raar dat mijn twee enige broers ook verslaaft zijn .
het bericht van an heeft mij ook veel herkenning ook ik ben iemand die het gevoel heeft al gans haar leven er alleen voor te staan , op amper 17 jarige leeftijd bij mijn ouders in spanje vertrokken heb ik altijd hard moeten knokken en werken om mijn plaats te bemachtigen .
ondanks het feit dat ik al bijna 14 jaar in mijn huidige relatie zit kan ik soms het gevoel hebben er nog altijd alleen voor te staan , en voor sommige zaken is dat inderdaad zo .
op materieel gebied heb ik niets te kort , maar het probleem is dat het materielle mij maar weinig zegt , ik zou graag vinden wat ik in mijn jeugd niet gehad heb , en dit is warmte en liefde en dat brengt mij bij rudy zijn bericht , ik kan moeilijk geven wat ik zelf nooit geleerd heb , maar dank zij een progamma leer ik stapje per stapje dat het bij mij ook wel in orde komt
men kan een ander niet graag zien , als men zijn eigen niet graag ziet .
vroeger toen ik dronk kon ik veel zeggen maar het was dronkemans praat , ik kon huilen maar het waren tranen zonder inhoud , nu als ik als iets zeg hier thuis zijn het zaken waar ik, over nadenk , als ik huil zijn het tranen die gemeend zijn om de pijn die ik voel , en als ik lach dan is het ook iets dat gemeend is en uit mijn binnenste komt .
waarom gaat iemand drinken na een sterf geval , of na een scheiding en zo kan men uren doorgaan de meeste drinken denk ik omdat drank nu eenmaal pijn weg neemt , sommige drinken omdat ze het lekker vinden , waarom drinken rijke mensen die eigenlijk alles hebben ??
gewoon omdat ook zij het onmatige in zich hebben .
in mijn kenissen kring die hoofdzakkelijk bestaat uit alcoholisten vindt ik mensen van allerlei pluimage dokters , notarissen maar uiteraard ook arme mensen , wat dit betreft is alcoholisme iets zonder onderscheid te maken tussen rassen , rijke of armen .
zo ik eindig met deze preek en ga naar mijn bedstee ;)
slaapzacht allemaal
ps was een leerzaam dagje vandaag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky: zeker een leerzaam dagje. Het heeft me vanavond in ieder geval mijn blijheid terug gegeven. Alsof er een last van me is afgevallen. Morgen kan ik zeggen of dit een tijdelijke opwelling was.
Maar ik denk van niet. Wat ben ik blij dat ik weer terug ben gekomen op het forum.
Ik ben een periode van twee jaar aan het verwerken en zie nu pas langzaam het licht weer tevoorschijn komen en ga ik er weer in geloven. Geloven in een leven zonder drank en de gevolgen daarvan.
Dat is iets waarvan ik zeker weet, niet meer mee wil maken. Het zal mijn dood zijn als ik weer begin.

Lieve mensen welterusten. Morgen gaan we maar eens lekker lachen, okay Spud!!!!!!

Ik begin alvast wie doet er mee: wahhahahaahhhaaaa, brahahahahah, hihahoohohooohohoh, hahahah, hiehohahahahaa............... HAHIHOOHHOHOHO!!!!! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch nog een verschil Rudy, ik ben sterker geworden en veel meer mezelf met al mijn gevoelens en sterktes en zwaktes maar ik blijf een kwetsbaarheid houden die ik nooit zal kwijtraken. Ik kan deze alleen maar accepteren en er naar luisteren. Niet dat ik dat altijd even leuk vind maar het is wel wie ik ben. Ik heb wat dat betreft een sociale handicap maar daar is best mee te leven.

De drank had ik tot mijn therapie nodig om me staande te kunnen houden, ook tijdens en na de therapie trouwens, en eigenlijk tot bijna 2 jaar terug vond ik dat ik het nodig had maar ik heb het niet meer nodig, ik kan het ook zonder en misschien nog wel beter.

en daar ben ik trouwens best wel trots op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, halllo, beste mensen,

Hier ben ik eindelijk. Ik heb de indruk bij het lezen van deze laatste pagina dat er veel interessante dingen zijn gezegd. Daar zal ik helaas niet helemaal meer aan toekomen gezien de tijd.
Het was weer een leuke koorrepetitie, al was het wel te merken dat verkoudheden en griep hun tol eisen. Vele leden waren afwezig wegens ziekte en van diegenen die er wel waren, was de helft niet goed bij stem. Volgende week laatste repetitie voor het optreden.

Aan het eind van de ochtend heb ik besloten dat ik een opleiding ga doen, nl. boekhouden. De komende weken ga ik eens serieus rondneuzen. Ik kies daarbij voor zelfstudie, dat is mij al eerder zeer goed bevallen. Een leuke investering voor mijn toekomst, met die opleiding vind je ook emplooi in kleinere banen, als freelancer of als kleine zelfstandige.

Kan ik onder zelfstudie eigenlijk ook de internetherapie plaatsen? :D

Ik ga nog wat lezen en dan duik ik mijn bedje in. Morgen is er weer een werkdag.

Slaap lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi soms moet het er echt uit en dan denk je bijna dat het nooit meer overgaat dus jank maar tot in je tenen.
maar inderdaad kan het morgen opeens weer luchtig zijn en snap je soms niet meer waar je de dag daarvoor zo verdrietig over was. Vaak heeft het wel te maken met loslaten.
Loslaten en afscheid nemen is niet leuk en doet pijn maar geeft wel ruimte voor iets heel nieuws wat er voor in de plaats kan komen. Dat is dan wel weer spannend toch?

Hou je taai he!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Marjo,
Nietes, maar het wordt wel hoog tijd dat ze haar nest in duikt.

@Tapas,
Niet gaan opsparen die administratie van je! De opleiding duurt wel meer dan 1 jaar!

Mensen,
Ik heb het hele draadje (de hele draad) gelezen. Vele interessante dingen geschreven, veel gevoel en emoties. En iedereen heeft het zomaar weer droog gehouden. Kanjers!
In voor- en tegenspoed droog blijven, dat is ook mijn wens en wens ik jullie allen.
He, ik word een beetje soppig.

De nieuwe dag is begonnen. Ik ga slapen en wens iedereen een goede nachtrust toe1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...