Spring naar bijdragen

woensdag 6 februari


Flower

Aanbevolen berichten

Safi, mijn expositie moet nog steeds komen hoor... dat is een proces wat wat langzaamaan gaat, maar het gaat vooruit.. van de zomer moet het toch gelukt zijn ;)
Ik ga wel proberen deze week 1 a 2 afdrukken te laten maken op groot formaat en die inlijsten en als ik daar tevreden over ben dan mag de rest ook... stapje voor stapje, 3 vooruit en 2 terug maar dan is het zometeen wel echt MIJN expositie!

Houtje, stel je eens voor dat iedereen je kaart prachtig vind? zou ook zomaar eens kunnen gebeuren! Op de een of andere manier houden we nooit rekening met dat scenario maar gaan we er altijd maar van uit dat er commentaar zal komen.... Succes met morgen als je reacties krijgt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben begonnen met de internettherapie op 3 oktober 2005 geloof ik, nee dat weet ik zeker. Na drie weken het bijhouden van mijn alcoholdagboek met het beschrijven van de trek-momenten (nee, niet de grote Trek naar het Westen) kwam ik erachter dat ik mezelf allerlei valkuilen "kado" gaf, jaaaaaaaaa, ik ben een snelle leerling. Ik was moe om 4 uur, ik trok al jaren om 16.11 uur een fles (liter hoor) WW (witte wijn) open, om 7 uur was het eten bijna klaar, maar was ik behoorlijk duf (ik heb medicijnen waarbij je geen alcohol mag :o) en uiteindelijk lag ik om half 8 op de bank te slapen.
Goh wat heb ik me zelf verfoeid daarom.
Uiteindelijk ben ik, heel eenvoudig, stapje voor stapje, mijn gedrag veranderd met het omgaan met drank. Daarna (na 3 maanden) vond ik het super moeilijk om het in mijn eentje zonder de internethulp vol te houden, maar kijk maar om je heen hier, het KAN DUS WEL.

Ik ga nu met mijn kids Buurman & Buurman kijken die zijn tegenwoordig op DVD te krijgen.

Laterssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees ik heb heel wat port afgezopen in mijn dagen maar dan bleef het wel bij 1 fles per dag...brbrrbrb..krijg er koude rillingen van.

Spud dat spijt me ik had je kat met zijn zieke oogje helemaal even niet in de picture toen ik je die vraag stelde.
Wel goed van je dat je de eerste laat staan...je bent sterk...voor jezelf!...goed van je!

Marjo ik zal je vraag eens bekijken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerdere stoppogingen:

Ik heb twee keer geprobeerd te stoppen zonder therapie maar mét Campral, de eerste keer vlak na mijn scheiding in 2003, ik vond dat ik het niet meer kon maken om te drinken met twee kids alleen (kan ook niet hoor) ..... ik heb het 4 maanden volgehouden ik was ook helemaal hyper van de scheiding en ik dacht zie je wel ik kan het wel..........(je MOET toch dat boek lezen van "help, ik verzuip" dat is zó herkenbaar ik vind het geen GEWELDIG boek maar als je het leest schrik je van jezelf) en de tweede keer heb ik het 3 maanden volgenhoudenin 2004 en dacht ik kan wel 2 glaasjes per dag maar ik zat in mum van tijd weer op een fles we spreken hier over een liter welja dus 7 glazen Witte Wijn per dag (WW voor de intimi onder ons) en dat is toch echt te veel. Ik slik behoorlijk veel medicijnen en mijn lever gaat naar de filistijnen en wie zorgt er dan voor mijn gassies?

Dus toen had ik de tweede keer een schrift gemaakt met allemaal horror-verhalen over drank dus redenen om te stoppen......maar ook dat hield ik niet vol. Toen dacht ik het hoort bij me. Vreselijk ik schaam me nog steeds rot.

En toen kwam ik in maart 2005 deze internettherapie tegen in de krant dat het zo'n succes was.....ik me aangemeld maar er was geen plaats dus toen dacht ik : ja hoor eens, ik wil er wel vanaf, maar zo lukt dat natuurlijk nooit als die stomme therapie vol zit (en dat is niet mijn schuld) dan kan ik er ook dus niets aan doen. Ik dus in de zomer van 2005 heb vrolijk door-getetterd totdat ik op mijn verjaardag september 2005 zo dronken was dat ik......shame o shame ......ongeveer bewusteloos op de bank neerviel en toen kwam 1 oktober de mail dat ik kon beginnen met therapie en toen moest ik dat alcoholschrift gaan invullen........... na drie weken zat ik op 200 witte wijn ongeveer (ik had natuurlijk allerlei smoezen om meer dan die ene fles per dag te drinken) en soms had ik die fles op 7 uur al leeg en ging naar bed, meer coma dan slapen en dan geen eten, o mijn arme kinderen, ik dekte de tafel voor ze en ging naar boven......wat een vreselijk mens ben ik toch. Ik was elk greinjte zelfrespect ook wel kwijt hoor.

Op 28 oktober was ik zo kotsmisselijk van mezelf dat ik dacht IK ZAL ZE BIJ DIE CACTUSSEN EEN POEPIE LATEN RUIKEN en ik ben zo hopla, ramkedam van de ene op de andere dag gestopt. Dat ging een week goed, de tweede week ook, en toen niet meer. Maar dan kun je dus overleggen met je hulpverlener, dat is zo fijn.

Ik heb rond 16-17 uur mijn moeilijk tijd (ach ja, het is alweer voor bij zie ik nu) en maanden en maanden heb ik echt liggen tandhakken en maar bellen, bellen, met twee lotgenoten en toen was ik er doorheen.

Vrijdagmiddag is mijn moeilijke dag, we eten dan altijd om half 4 of zo iets belachelijks want als ik gegeten heb word het minder.

Goed, tot zover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanavond voor het eerst sinds tijden weer een stukje van mijn mooie borden afgestoten, te hard tegen elkaar in de vaatwasser gezet. Dat gebeurde me dus dagelijks toen ik nog dronk.

En Rosan, mijn motto is nog steeds dag voor dag, uur voor uur, en voor die moeilijk uren gebruikte ik de keukenwekker. Zie bij tips en adviezen "de keukenwekker", veel mensen hebben er baat bij gehad.

Maar ik vond stoppen met roken dat heb ik 5 jaar geleden gedaan, een STUK makkelijker. Maar hoe langer ik geen alco drink, hoe meer dit nieuwe leven bij me gaat passen, maar gisteren schreef ik dat ik qua karakter een slak ben, dus bij mij duurt alles nou eenmaal langer.

Mijn moeder is vorige week vrijdag overleden en op -TIG momenten had ik kunnen verlangen naar een borrel, maar ik heb het praktisch uit mijn systeem. Het kan écht. Maar je moet wilskracht hebben én hulp. En het forum is voor mij soms belangrijker geweest dan die twee, dat forum, dat is er altijd, als die andere twee even niet voorhanden zijn.

Ik gun jou niet mijn leven (zo lollig is dat niet) maar ik gun je wel een leven zonder alcohol. Gewoon, probeer het, en maak na x tijd de keuze. Ik weet zeker dat je kiest om ZONDER verder te gaan.

Geef jezelf een kans !!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Halloooo,

Wat een gezellige drukte zo op de avond, Safi alles oke?.
Ik moets ons babbeltje afsluiten ik kreeg een vriendin op bezoek die
niets van jww weet, en dat houd ik liever zo, dus ik moest snel mijn laptopje
aflsuiten, hoe is het met je man?Of liever gezegd, je doet niet mee toch?

Tina

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En Slak, heb je al geschreven op het draadje van Wie-is-Wie? Ik associeer me wel eens wat met een slak, hoewel ik de indruk maak van een bromvlieg met ADHD (echt zo'n titel voor Kinderen voor Kinderen, wat jullie?) dus ik ben benieuwd je iets meer te leren kennen, of zie ik het nou over het hoofd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een helegoeieavond allen,

pffffffffffffffffff, viel niet mee vandaag. Eerste werkdag na bijna 7 weken vakantie.
Ben afgepeigerd, zou wel een lekkere kouwe.....................................lusten :wacko:
Maar ja, heb ik gelukkig niet in huis, en ga ook niks halen. Zometeen eerst een hete douche, dan gaat de trek wel over.

Groetjes..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Karel...goed gedaan van je...eerste werkdag! En ga dat inderdaad maar niet doen die koude trek...ga maar lekker koud douchen:D

Gem..alles goed...geen schrijversblok hoop ik?
Hoe ging het gesprek op je werk?

Tina...nee..het bier is bijna op...ik doe niet me...geen trek...wat een mazzel...nee hoor onzin..ik heb gezegt dat ik vandaag niet zou drinken...nou dan doe ik dat toch!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...