peppashooter Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 ikzelf houd ook van de stilte, echter, heb dit niet altijd gehad, is iets an de laatste jaren.ik weet niet goed hoe het komt, vind dit niet echt erg.soms heb ik het gevoel dat iedereen tegen me is.....herkent iemand dit???geeft een heel somber gevoel soms... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dory23 Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 bedankt voor het antwoord tapas.ik ga hem dan wel in een groep volgen, ook met mensen die drugs hebben als verslaving. vind het spannend, maar wel op een goede manier. zijn er nog meer mensen ook die naltrexon gebruiken? ik heb dat sinds anderhalve week. heb een keer gedronken sindsdien, maar merkte wel iets, ik had tenslotte toen maar 4 biertjes gedronken, wat erg weinig is voor mij. ik begreep niet goed wat ik met dat bier deed en kon zodoende de rest laten staan. dat voelde lekker hoor! jammer wel dat ik pas vanaf gisteren weer kan tellen met AV-dagen. mjah, shit happens.hoe ist verder hier?liefs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Joehoe Blacky,Gaat het weer een beetje???Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 ja albertina heb partner gebeld en nadien een lotgenote zal morgen wel dikke ogen hebben van het huilen maar huilen lucht op het zijn soms pijnlijke flitsen maar ik ben blij dat ik ze soms heb want anders zou het goed verkeerd gaan als er iets op mijn pad zou komen wat mogelijk erger is thanks:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Sorry maar ik heb geen tijd meer om het draadje helemaal te lezen.Blacky heb jij het moeilijk meis? Sterkte!Wat betreft de arbo kun je beter even gaan googelen op internet.Er is behoorlijk wat voorbereiding voor dat je daar naar toe gaat.Duidelijke waarschuwingen en voorbeeld formulieren die je thuisal beter kunt invullen als je rustig bent. Ook is er veel uitleg bijte vinden van wat de belangen zijn van de arbo maar ook wat injou eigen belang is qua het invullen en antwoorden van de arbovragen.Met mij gaat het langzaam weer iets beter, maar ga wel weerterug te bed. Fijne avond en truste voor straks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 @Albertina,Hier nog zo iemand die graag thuis zit. Ik vind het zelfs heerlijk als ook mijn gezinsleden er niet zijn. Vooral 's avonds ben ik op mijn rust gesteld. Waar ik 's avonds naar toe ga, zoek ik ook rust. Koor vind ik ook rustig. Even praten voor, dan zingen, even een koffieklets in de pauze en weer zingen, daarna weer naar huis. Yoga is ook rustig. Een deel van de groep blijft altijd na om thee te drinken, maar ik ga meestal gelijk naar huis, eigenlijk blijf ik alleen theedrinken voor de vakanties. Volgende week blijf ik dus even na. Dat vind ik dan weer even gezellig. AA vind ik dan weer inspannend, ook al is het niet echt druk te noemen, maar het is wel aandachtig luisteren en praten over een voor mij toch nog steeds emotioneel zwaar onderwerp: alcoholisme.Een arbo-arbo arts beoordeelt niet alleen of je een uitkering krijgt. Ook de verzekering van de werkgever heeft arbo-artsen in dienst om te bepalen of je al dan niet geheel of gedeeltelijk aan het werk kunt. Ik ben er wel geweest in het verleden toen ik een burn-out had. Er ging helemaal geen dwang vanuit om terug aan het werk te gaan. Die ik had luisterde heel goed. Bedenk nu dat die heus wel geroken moet hebben dat ik zoop.@Sterk,Ik ben verlegen en ook wel mensenschuw. Juist dan is het rustgevend om alleen met jezelf te kunnen zijn. Ongezond is het pas als je om die reden helemaal niet onder de mensen komt. En onder de mensen komen deed ik de laatste 5/6 maanden van mijn zuipen steeds minder en minder, tot ik echt alleen nog maar naar buiten ging om drank te kopen en de lege flessen af te voeren en de verplichtingen i.v.m. de WW.@Dory,Geen idee wat ik me bij leefstijltraining moet voorstellen. Moet je in maart maar even over komen vertellen. Ik ben wel tevreden met mij stijl van leven. Ik hoef me niet zo nodig te conformeren aan de grote grijze massa.@Blacky,Ik veronderstel dat de ziekenfondsarts gaat beoordelen of jij al dan niet terug aan het werk kan. Denk erom dat je je situatie goed onder woorden brengt, want als jijzelf het gevoel hebt dat je nog niet zover bent, moet je dat duidelijk kenbaar maken. Het gaat om jouw gezondheid en daarin tellen mee je alcoholverleden, het overlijden van je ouders enz.Sterkte.@An,Lekker lui en lekker uitrusten. Dat is toch wat je nu nodig hebt. @Kate,Je neemt jezelf serieus, dat is heel goed. Jij bent namelijk een heel belangrijk persoon die getroeteld en verzorgd moet worden.@Tapas,@Peppashooter,@Dory,Naltrexon is een trekremmer. Wordt ook onder de merknaam Revia op de markt gebracht. Ik heb het ongeveer een half jaar geslikt. Voor mij werkte het helaas maar beperkt en had ik als bijwerking om ongeveer 2 uur na inname plots in slaap te vallen. Het is ook een medicijn waarbij je moet oppassen als je machines of een auto of zo bestuurt.@Stien,Geen sorry zeggen.Slaap lekker en ziek goed uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Hallo allemaal,Ik meld me alleen maar even om te zeggen dat het vandaag goed ging maar dat ik helemaal vol indrukken zit, een heftig gesprek bij de notaris, een ongetekend testament, allerlei juridische toestanden, toen door het huis struinen, slimme tip vriendin = alles gefotografeerd, dus rustiger bekijken.Net knallende ruzie met kinderen die er een potje van maken (zoals alle kinderen maar mijn rowaa is woest op me dat ik zo beroerd ben en dat ik over me heen laat lopen). Ik ga er eens over nadenken.Tot morgen en ik wens jullie KMW wie dat nodig heeft, ik heb jullie echt gemist vandaag, maar geen tijd/gelegenheid.Laterssssssssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Nou Houtje, Ik wens jou heel veel Kracht, Moed en Wijsheid. Zo te lezen kun je daar een behoorlijke portie van gebruiken.En denk erom: bij het delen in een erfenis leert men zijn vrienden en vijanden kennen.Je bent een lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Dat klinkt allemaal weer heftig Houtje, maar zo te horen houd je stand!.. enne, jij weet zelf het beste wanneer je kids over je grenzen gaan, misschien liggen de grenzen van ROA wat anders...slim idee om foto's te maken!Dory, ik heb ook naltrexon geslikt maar omdat ik zelf niet zo gemotiveerd was dronk ik er toch wel bij en net zoveel tot ik toch wat voelde van de drank.Corinne, de leefstijlstraining is dus hetzelfde als de internettherapie, zelfde soort stappen.Blacky, laat het gewoon op je af komen. In principe is een arbo arts er voor jou om je te helpen en in de gaten te houden hoe het met je gaat. Ik heb met bedrijfsartsen tenminste betere ervaringen dan met keuringsartsen. En als je niet tevreden bent over de arts kan je altijd weer een klacht of bezwaar indienen maar voor je rust is het beter om eerst maar naar morgen te kijken en niet verder.Kate, je gaat goed he!! lekker is dat als de dagen zich aaneen gaan rijgen, er zullen best nog momenten komen van trek maar dan kan je wel teruggrijpen op de ervaringen die je nu opgedaan hebt.Tina, het is wel hommeles bij jou he, je gaat echt van de ene kwaal in de andere. Schijnbaar vind jouw lijf dat je nog niet genoeg uitgerust bent grmpff. Sterkte!Ik ga de beestenboel even uitlaten, elektrische deken aanzetten, en dan zometeen mijn bed in, ben nog steeds ontzettend duf en moe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Tapas,Dan wens ik je alvast welterusten.En in de periode dat ik eerst Campral en daarna Naltrexon slikte, was ik ook niet zo erg motiveerd. Zo'n groot probleem had ik toch niet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Hoi,Lag al in bed. Kreeg opeens zo'n rotgevoel.Het lukt me nooit-gevoel. Het zakt al, vriendin gsm-st.Krijg geen heldere zgn helpende gedachten voor me.Net of maakt het niet meer uit..Natuurlijk maakt het wel uit. Maar het leek opeens zo'n lange weg.Ik dacht al veel te ver. Ik zie zo op tegen veel verplichtingen.Zie ook zo op tegen de zomer. Zie alleen maar even WW in de koelkast liggen.Belachelijk!Zo toch maar even een bekertje warme melk.En nog maar één roken.Ben even voor één moment blij dat ik rook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Marjo, zijn dit niet de befaamde 3 stappen vooruit en 2 weer terug?en geloof me of niet, ik zie wel uit naar de zomer, eindelijk eens helder van de zomer genieten ipv om 5 uur al bezopen zijn door de drank in het zonnetje... en sochtends lekker kunnen genieten zonder met een kater op te staan.. vooral de ochtenden zijn zo mooi in in de zomer!Dat zijn mijn helpende gedachtes... wie weet helpen ze jou ook! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 He Marjo,Wat vervelend voor je. Maar wat doet de WW bij jou in de koelkast. Ik wil binnenkort wel mijn 4 wekelijkse uitbetaling hebben en dat kan niet als die bij jou in de koelkast ligt.Wat zijn nu de voordelen van jww? Als die er nog zijn, bekijk ze dan eens door een rationele, objectieve bril.Melk is veel en veel lekkerder en is nog gezond ook. Moet je natuurlijk ook geen liters van na mekaar drinken. Geniet van je melk en je peuk. Ik ga ook even onder de dampkap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Ja Tapas en Corinne. Dit zijn ze. en ik dacht hoogmoedig dat ik er al was.Maar ik wist natuurlijk wel beter.En morgen ben ik trots op mezelf.En ga ik weer verder naar het dichterbij mezelf komen.Weg met die vermaledijde angsten.Wat een K-moment...Geeft niet, het denken komt weer op gang,ik geloof dat ik de trigger al heb.Niet te snel. Tijd.Een loden hoofd nu, maar ach.. beter dan morgen een kater.Tapas, ja, zo wil ik de zomer weer eens zien. En inderdaad die prachtige ochtenden. ik zie de benevelde velden al voor me...Haha en nu lig ik bijna in een deuk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Marja,Echt leuk is het niet om te onderzoeken waar de trigger vandaan komt, maar wel handig voor een volgende opdat je dan eerder kunt ingrijpen.Je bent goed bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Q,Ik wil je nog bedanken voor je steunende woorden tijdens mijn crisis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Allemaal weer bedankt!! ik ga slapen, truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Fijn om te horen Marjo dat je je zelf weer bij elkaar hebt geraapt. Ik ga nu echt slapen, of eigenlijk eerst lekker lezen in mijn opgewarmde bed met verse bibliotheekboeken!Ik heb een boek gehaald van Dimitri Verhulst en ben erg benieuwd. Ik heb zowat al zijn boeken nu gelezen en eindelijk was dit boek er ook in de bieb, want uiteindelijk was dat het boek van hem dat ik zo graag wilde lezen nadat ik een interview met hem gezien had. Het gaat over een periode in zijn jeugd dat hij bij zijn grootmoeder woont in een klein Belgisch gat, met zijn vader en de broers van zijn vader en het enige wat de (werkeloze) mannen in dat gezin doen, is zuipen, zuipen en nog eens zuipen. Hun motto is: goed schiep de dag en wij slepen ons erdoorheen....ben erg benieuwd.Oja het boek heet: De helaasheid der dingentrusten dus! en tot morgen, en morgen houden we het weer droog toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Ik ga zo slapen hoor.Maar het is over, het brein is nog ietwat confuus. Ik wil weten of jullie dit herkennen..Craving, zucht, gremlin wat het dan ook was.Het kwam als een tornado op me af, kletste in één keer, bam, midden in m'n gezicht.Verlammend, maar weet je wat nou zo grappig was;ik zei tegen mijn man;Je denderde als een bezetene door het huis; hij liep gewoon op zijn slofffen, rustig.Je schonk je colaatje met een oorverdovende rotvaart in; hij schonk op een normale manier een glas.De muziek, die écht heel zacht stond, knalde door mijn hoofd...het leek dus alsof al mijn zintuigen wagenwijd openstonden... raar...Ik ademde ook een alcohollucht, echt, ik proef het nog...Ik begrijp er niets meer van.Maar ik analyseer m'n gedachten van het moment, dat is nieuw voor mij.Voorheen stopte ik ze weg, nu wil ik alles benoemen.PFF, nou ja.slaap lekker hoor, allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 ja marjo ik weet wat je gevoeld en geproeft heb raar he die geest van ons neen pippi ik voel het niet , is het goed of slecht nieuws dat vriend de boerderij gaat verkopen ??tapas ik heb ook een boek besteld maar is niet verkrijgbaar in de bib dus dan maar kopen .houtje je zal al aan het slapen zijn waar jij nu door gaat moet ik nog door gaan ivm huis van mijn ouders ik denk dat het nog een lange lijdensweg gaat worden , maar ja dan sta ik weer sterker in mijn schoenen wat kids betreft kan ik je niet helpen sorry corinne jij bent het bewijs dat alle AA groepen anders werken , in de vergaderingen waar ik tot heden geweest ben wordt er raar of zelden over alcohol gepraat , tenzij je bedoelt ik ben blacky alcoholiste ??ik ga stillekes aan onder de wol kruipen want huilen maakt mij moe wens jullie allemaal een fijne nachtrust toe slaapzacht Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Slaap maar heel zacht Blacky, dat wens ik je toe.Jullie allemaal trouwens .... en ik ........... moe! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 @Pippi,Mijn PMS blijft nog even hangen.Doet me eraan denken dat we bij de yoga een oefening opkregen waarbij de leraar meteen opmerkte dat ongestelde vrouwen beter niet kunnen meedoen. Vroeg ik natuurlijk waarom. Wel omdat je dan flink meer gaat bloeden. Nee, dus mooi niet meegedaan. Andere vrouw zei dan is het zeker ook niet goed ivm met hoofdpijn. Die was ook ongesteld, maar iedereen in de lach. Ongesteld en hoofdpijn zijn toch de standaard excuses om niet te ....He, wat vriend van plan is, is wel spannend, met gevaarlijke stress. Of zou dat minder erg zijn dan een grootscheepse verbouwing van je huis?@An,Slaap lekker.@Tapas,Lijkt mij een heftig boek. Maar aardig gevonden woord van die schrijver: De helaasheid der dingen. Wordt gewoon benieuwd. @Marjo,Hartstikke herkenbaar, eerlijk gezegd heb ik vandaag nog last gehad van een slechte smaak in mijn mond en niet vanwege die refusal die ik ingenomen had, maar een vieze jeneversmaak.Sterkte, het is nu over. Gelukkig. Ben jij er ook zo moe van. Ik was gewoon uitgeput. Dat ging vandaag weer helemaal goed, hoor. Slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Blacky,'t Zijn natuurlijk in elke groep andere mensen en andere gebruiken. De stappen worden in deze groep ook maar als een globale richtlijn gebruikt. Er wordt niet strikt aangehouden alsof het een wet van Meden en Perzen is. Maar goed ook. Nee, geen indoctrinatie daar. Slaap lekker. Dein lekker mee met de baren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 Hoi dames, zo op de late avond:) Ik mis de kerels hier wat te vaak, weet niet waar die gasten uithangen Vanavond een andere AA groep bezocht, gister was ik te moe. Is me niet zo goed bevallen...vond het luisteren naar elkaar niet overhouden en de enigszins gezapige houding stond me ook tegen.Wel leuk vond ik het om in de pauze een oud groepslid tegen te komen die ik al zo'n jaar of tien niet meer gezien heb..ze staat nog steeds droog en dat was mooi om te horen.Al met al een goede dag gehad zonder maar een glimp van gremlins te hebben opgevangen..en ik kan ze nu verdomd scherp zien want heb een nieuwe varifocusbril; is dat gedonder met 2 leesbrillen eindelijk eens afgelopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 12 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2008 He, Pippi, afblijven van mijn tuinsproeiers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden