An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Tinaaaaaaaa!!!!!!!!!!! je hebt het weggekiept, wat ontzettend goed van je!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Tina, kom dan kletsen we wat ok, ben toch hier. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 ja An daar ben ik weer moest even mijn schrift invullen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Safi: ik weet nu hoe het komt dat dinsdagavond heb gedronken. Ik was bek en bek af, moe en ziek EN alleen EN veel wijn in huis EN ik viel terug in mijn oude gedrag. Wat te doen als ik weer in zo'n situatie kom???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Tjee Tina, dat je al port had gekocht EN ingeschonken en toch niet heb gedronken, is nu alles het huis uit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 An ik heb nog veel nagedacht over ons gesprek gisteravond over dat ...even van alles doen en regelen voor anderen.Toen ik er mee ophield voelde ik me verschrikkelijk.Het was net alsof ik niet meer nodig was en dus ook niet meer bestond.En voor sommigen die erg op me geteerd/gesteund hadden was het erg moeilijk om te bevatten.Sommigen werden zelfs kwaad dat ik NEE zei als ze vroegen of ik iets voor ze wilde doen of iets had.Maar ik heb het gewoon eerst ongeveer twee weken volgehouden.Ik bedoel de wereld draait toch wel door zonder mij zoals Corinne gisteren ook al zei.En ik had een burnout dus ik had ook helemaal geen puf.Het was erg moeilijk en ik voelde me verschrikkelijk schuldig en schaamde me zelfs verschrikkelijk als ik zag dat dingen niet gedaan werden of als iemand hulp nodig had.Maar toen ik zag dat anderen ook niet de verantwoording op zich namen en dat de betreffende persoon het toen zelf moest gaan doen ging er bij mij toch een lichtje branden.Volgens mij zijn er gevers en nemers in de wereld.Ik ben een gever en jij ook.Het voelt goed om te geven, het voelt heerlijk want zolang ik geef ben ik nodig en kan ik dingen beslissen voor anderen.Maar ik merkte dat ik niet altijd de voldoening en waardering terug kreeg voor wat ik gaf en dat me dat zeer deed.Dat men eraan gewend was dat als men bv bij mij langskwam tegen etenstijd dat er dan wel meegegeten kon worden. Maar dat ik zelf niet werd uitgenodigd door die betreffende persoon of als ik hulp nodig was dat men dan niet gelijk voor mij klaar stond.Ik ben toen samen met mijn man de balans op gaan maken.Ik ben erachter gekomen dat ik meer respect voor mezelf en ook van anderen krijg nu ik heel duidelijk laat merken dat je best op me kan rekenen als je het moeilijk hebt maar dat men daar niet van uit mag gaan.Mijn vriendenkring is wel geslonken maar daar heb ik vrede mee.Ik geef nu omdat ik het wil...niet meer omdat ik daar een beter gevoel uit krijg over mezelf naar die ander toe.Want ik denk dat ik door dat vele geven , wilde laten zien dat men mij nodig had.Ik kan nu heel makkelijk in een groep afwachtend reageren als er dingen gedaan moeten worden en wachten tot anderen met ideeen en initiatieven komen. Mijn instinct reageerd wel gelijk...van hey dat doe ik wel even, maar ik zet die gedachte gelijk stop en ik wacht even 5-10 minuten om te zien wat anderen doen.Voor mij is het een bevrijding want ik ging eraan onderdoor aan mijn oude gedrag en had ook geen eerlijk contact met vele mensen om mij heen. Ik maakte misbruik van hun ondergeschiktheid , dat klinkt een beetje rot maar zoiets was het wel.Doordat ik alles kon maakte ik de ander minder dan mij zelf en afhankelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Safi: ik heb daar ook nog over nagedacht en haha, vandaag ging ik alweer in de fout en kreeg nog op m'n donder ook. Eigen schuld , dikke bult. Ook dit is een heel proces en heb aardig wat geleerd. Behalve wat betreft hier in huis. Dat lukt me nog niet zo. Het verschil tussen weten en doen he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mercedes Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 wat herkenbare karaktertrekjes! Blijkbaar ben ik niet de enige.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 An quote: Safi: ik weet nu hoe het komt dat dinsdagavond heb gedronken. Ik was bek en bek af, moe en ziek EN alleen EN veel wijn in huis EN ik viel terug in mijn oude gedrag. Wat te doen als ik weer in zo'n situatie kom???? Ik was bek en bek af, moe en ziek===naar bed toe gaan lijkt me, daar ben je veiligEN alleen=====iemand bellen en vertellen hoe je je voelt. soms is een gesprek met een ander al genoeg om de eenzaamheid op te lossen en dat gevoel van ach wat kan mij het ook allemaal schelen weer weg te drukkenveel wijn in huis =====waarom heb je veel wijn in huis? Waarom niet gewoon 1 fles voor de visite als dat al persee moet...of doe het in een kast met de deur op slot en geef je man die sleutel.Tina...wat goed van je! en wat goed dat je je hier even gemeld hebt.Een hele fles port...gekkie! Nou in de gootsteen is de beste oplossing, denk ik maar zo!Brrrr ik heb al wel 8 maanden geen port gehad...moet er niet aan denken!1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Hebben ze bij de Tactus ook een cursus voor aanrechtputjes? Die van mij heeft een cold turkey gehad, vond die niet fijn :D . Maar er is héél wat door heen gekiept de eerste periode. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Safi,Heel herkenbaar wat je daar schrijft.Toen ik ik mijn vorige periode bij de AA was had ik een sponser, die noemde mij een"People pleaser"nou ik kon hem in het begin wel killen, zo boos was ik daarover.Maar later moest ik hem helaas gelijk geven ik ben veel te snel geneigd om mezelf met anderenbezig te houden.Ik heb het een tijdje kunnen laten, maar merk toch dat ik steeds weer geneigd ben ommezelf veel te veel in een ander te verdiepen.En als het dan puntje bij paaltje komt heb ik er zelf de meeste last van.Zo nu ook ik heb 2 vriendinnen met relatie problemen, en dan komen ze heel vaakbij mij, uren babbelen, meeeten en hier maar in huis hangen, nou daar heb ik iegenlijk niet meer zo veel zin in.Dat merken ze ook wel, maar ik blijf het moeilijk vinden bij mezelf te blijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Mercedes hoe ga jij daar mee om..ik neem aan dat je het over het teveel willen geven hebt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Nee An ik heb helemaal niets in huis, gaat ook niet gebeuren,als ik bezoek krijg haal ik wel wat.Als ze weg zijn kieper ik het gelijk weg, maar het rare is dan heb ik absoluutgeen moeite mee, als anderen drinken, het lastigst is als ik alleen ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Hahaha, Houtje,Die van mij heeft het alleen vandaag gelukkig een beetje te verduren gehad.De afgelopen weken heeft het putje echt rust gehad hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Hoi Mercedes,Welkom hier ik ga je even opzoeken bij wie is wie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Safi:Oh, wat erg ja, ===naar bed toe gaan lijkt me, daar ben je veilig.....Iemand bellen ging niet en die wijn gaat binnenkort de deur uit.Maar ik had gewoon naar bed moeten gaan. Ik zal proberen uit te leggen hoe het verder ging.Moe, ziek en zuchtig, en raakte in paniek en dacht: morgen kan ik niet werken. Ben ik dus tig mensen gaan mailen dat ik dus ziek ben. En ondertussen een fles wijn open getrokken. Terwijl ik al ander drinken voor me had neergezet. Oh wat een ezel ben ik toch.Ik had dus naar bed moeten gaan en dan de volgende ochten altijd nog ziek kunnen melden etc.Dus conclusie, mijn hersens zaten in de fles.Moest er nog even over nadenken hoe het toch zo heeft kunnen komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Tina ik ging er op een gegeven moment van balen.Ik had nl net een hond van mijn man gekregen een lieve kleine pup en daar wilde ik dan mee aan het wandelen. Ik was toen erg depressief en huilde erg veel en het lopen en het verzorgen van die hond was heel erg belangrijk voor me.Maar van alle mensen waar ik dingen voor deed was er maar 1 die met me mee wilde wandelen.Toen ging er bij mij echt een lichtje branden.Ik werd nl boos dat men niet wilde doen wat ik belangrijk vond.Ik die alles deed voor een ander.Door vele gesprekken met mijn man die een meer kieskeurige gever is(tweeling) en mensen echt kan laten prutsen voordat hij de moeite neemt om ze te helpen en daar dan heel veel waardering voor kreeg weerd me duidelijk dat ik mensen hielp om de verkeerde redenen.Ik heb nu niet veel kenissen meer en maar 3 echte vrienden maar ik voel me er beter bij.Eerlijker naar mezelf toe.En nu zorg ik gewoon zo goed mogelijk voor mezelf, heb tijd voor mij en mijn man en mijn echte vrienden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Mercedes: zo'n geweldige naam. Ben je DE Mercedes uit het verhaal van 'Graaf de Monte Christo' ??Zulke geweldige boeken om te lezen.Mercedes, ik ken je nog niet, toch ben je hier al langer? Misschien moet ik eens bij wie is wie kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 quote: Originally posted by: agnestipje: ik zoop die goedkope kartonnen pakken wijn (ook makkelijker weggooien en minder genant dan met lege flessen naar de glasbak lopen terwijl iedereen je ziet) a 1,50 euro per pak, dit zo'n 1 a 2 per dag, zo'n 3 a 4x per week is nu een kostenbesparing van pakweg 9 euro per week, is 36 euro per maand, ik spaar dit geld nu op en als ik 36 euro heb mag ik voor mezelf iets lekker verkwistends en vooral onnuttigs gaan kopen, maakt niet uit wat het is als IK het maar leuk vind. Liefs Agnes Agnes, op dit idee was ik nooit eerder gekomen, dat van die kartonnen pakken. Het meest verbaasde me ooit op de camping in Frankrijk, daar hadden ze van die 'wijn containers', dus waar ik mijn water in opsloeg hadden hun de wijn, niet normaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 An aan de aanmeld datum te zien is Mercedes hier vandaag voor het eerst. Welkom!Kan je misschien iets over jezelf vertellen bij Wie is Wie?Ben je gestopt, of drink je nog en wat is je drankprobleem of heb je die niet meer? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mercedes Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Ik ben nieuw hier idd, Overigens ja, altijd en overal iedereen willen helpen en er dan achter komen dat mensen je alleen gebruiken en laten barsten. Heeft me ook zakelijk enorm veel geld gekost... Ik ben nog beetje aant uitzoeken hoe t hier werkt eig... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Ik moet erg zuinig zijn (uitkering en twee kids) maar heb per dag 3,-- euro opzijgelegd en na 7 dagen een lippenstift gekocht van 21 euro (21 euro !!!!!!!!!!!) maar het werkt dubbel: door die elke dag te smeren dacht ik elke dag o ja, die is van geen wijn meer drinken. Nou ben ik al ehhh....... effe uitrekenen......847 dagen bezig maar helaas ben ik gestopt met het opzij leggen van de 3 euro, anders had ik bijna 1700 euro gehad. Toch gaat het met mijn financiën een stuk beter, ik ben meer geordend en houd alles netjes bij en doe absoluut zuiniger inkopen en ook efficiënter. En de impulsinkopen zijn eraf gelukkig. Dat heb ik helemaal niet meer. Ik was ook zo ongelukkig met mezelf, en ik kijk nu een stuk bewuster in de spiegel en durf mezelf aan te kijken. En als ik nou niet ga strijken hebben mijn schatjes strax niets om aan te doen naar mijn Ex. Hansje heeft vanavond een schoolfeest, dat is hij straal vergeten, ik ga er niet over beginnen. Grietje heeft geen sport of wedstrijden dit weekend, en ikheb enorme klusplannen. hum hum, we zien het wel weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mercedes Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 hey Safi. Ik heb nog steeds mijn probleem ja, zit alweer aan de witte wijn nu... hoop zover te komen als jullie hier... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Safi dat ben ik met je eens, ik kom er stteds meer achter, zeker nu ik al die weken echt hulp nodig had waren er maar eenpaar die mij echt hebben geholpen.Ik ben niet teleurgesteld in de anderen, maar het heeft mij wel de ogen geopend.Mercedes ik kan je niet vinden bij wie is wie.Joehoe Houtje waar ben je? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 22 februari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 februari 2008 Mercedes ik heb het werking van het forum even voor je naar boven gehaald bij Werking ForumKeuzemenu rechtboven de berichtjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden