Spring naar bijdragen

vrijdag 22 februari 2008

patatje

Aanbevolen berichten

quote:

Originally posted by:
patatje

Mensen bedankt voor de antwoorden en de goede raad

Ik kan inderdaad niet schrijven als mijn man er is hij zou vreselijk boos worden

en dan heb ik nog meer problemen, maandag gaat hij terug werken dan kan

ik er verder op in gaan

nu is hij even weg ik moet dus snel zijn ik probeer bij te lezen als hij er niet is

En wat gebeurt er dan als hij boos wordt Patatje? Jammer, dat je je zo onder hem plaatst toch? Waar ben je bang voor?
Blijf hier komen Patatje, je bent welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

De meter zal hij niet opnemen, Ik wacht op de de CV onderhoudsmonteur :)
nee, hij is er nog niet maar ik heb de afspraak verzet die eerst gisteren was dus zal nu wel achteraan zijn lijstje staan.. dus zal het wel tegen 12 uur zijn dat ie er is. Dan kan ik eindelijk gaan douchen enzo.. voordeel is wel dat ik mijn huis nu bijna op orde heb, schone keuken, opgeruimd, nu nog zuigen en dweilen. en zo hep ieder nadeel se voordeel!

Rosan, ik heb ook nog zeker 2 jaar lang binge-gedronken, ook 1x per week, dit kon ik 8 maanden geleden pas doorbreken en zelfs al ging het maar om 1 avond op het laatst, het is een wereld van verschil als ik die ene avond ook niet drink. Zoals je kon lezen hier (weet niet meer waar wanneer en wie) is het zinnig om je steeds weer opnieuw aan te melden voor de online therapie en dan kan het opeens wel lukken. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaa..Corinne gaat op de latten een scheve schaats rijden :D Pas op voor de ravijntjes he? .....en bomen die op de verkeerde plek staan, de lawines, verdwaalde sneeuwpoppen maar vooral skileraren die de adonis uithangen; zeker het type wat daarbij ook nog "Biertje?" roept....:devil:

Feli Adb jarigen Tapas, Gem en Jani. Hoezee..hoezee..hoeza :present::musicnote::heart::sun::moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, van mij MEER VAN DAN HARTE profi !!!!!!!!!!~~~~~~! ciat.
Hoe jij je hebt ontwikkeld in die twee jaar (?) dat ik je ken, ja twee jaar, zeker te weten op Hansje zijn verjaardag heb jij je aangemeld, twee jaar geleden.
Meid, fantastisch. En dan die nare terugval, en dan weer het lef om terug te komen en het toeval (?!?!?!) dat ik je meteen zag (nou ja toeval, ik ben hier meer dan ergens anders)

maar even een slinger voor je maken:

:present::sun::rose::light::camera::present::sun::rose::light::camera::present::sun::rose::light::camera::present::sun::rose::light::camera::present::sun::rose::light::camera::present::sun::rose::light::camera::present::sun::rose::light::camera::present::sun::rose::light::camera::present::sun::rose::light::camera::present::sun::rose::light::camera::

met natuurlijk een camera erbij voor jouw schitterende foto's !!!! Allez, en nou "keep up the spirit hè".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem,

Voor jou ook een aparte posting natuurlijk en een eigen slinger.

22 mei is jouw stopdag dus nu 9 maanden, de ADB-baby is geboren joechei !!!!!

Op naar het jaar zou ik bijna willen zeggen, maar je weet, aan vooruitkijken doe ik helaas niet, dag voor dag en soms als het moeilijk is uur voor uur.

Superrrrrrrrrrr!!!!!!!

:present:~:sun:~:rose:~:)~:D~:musicnote:~:heart:~;)~:present:~:sun:~:rose:~:)~:D~:musicnote:~:heart:~;)~:present:~:sun:~:rose:~:)~:D~:musicnote:~:heart:~;)~:present:~:sun:~:rose:~:)~:D~:musicnote:~:heart:~;)~:present:~:sun:~:rose:~:)~:D~:musicnote:~:heart:~;)~:present:~:sun:~:rose:~:)~:D~:musicnote:~:heart:

Dat leek me wel wat zo voor jou met veel zon en bloemen !!!!!

Ga zo doorrrrrrrrr en blijf wie je bent, dan is het oke!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jani,

Toch proficiat met drie maanden, dat zijn eigenlijk 90 dagen dus voor elke dag een

:present::present::present::present::present::present::present::present::present:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Het zijn er 90 dus zoek maar een enorme vaas, en ga ze maar natellen hoor !!!!

Ik ken NIEMAND die iets bereikt heeft zonder een tegenvaller of uitglijer, die op de fiets stapte en wegfietste, die op de schaats stapte en kon schaatsen, dus het gaat om je goede intenties en de rest komt vanzelf, gewoon volhouden meisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Tina,

Ik heb net een heeeeeeeeeeeel speciaal rondje naar de brievenbus gemaakt dus dan weet je wel wat ik bedoel.

Dat is bedoeld om je te helpen en je gaat met NIET VERTELLEN DAT JE DAT IN BESCHONKEN TOESTAND GAAT OPENEN.

Dus tengels van die fles af.

Natuurlijk is het raar zonder gips, maar wat dacht je, ik vind het leven zonder moeder, zonder man, zonder partner ook raar EN IK ZUIP OOK NIET.

Schrijf maar 100 regels in je Tactus schrift: MET DE HAND HÈ: ik ga vandaag niet drinken.

Dat werkt echt !!!!!!!!!!!

Dan zeg je nog 9 x (preceis 9, niet meer en niet minder) STOP tegen jezelf, je gaat wat anders doen, een smakelijke croissant eten, koffie drinken, je bed verschonen, de ramen lappen, enz. En je blijft gewoon hier schrijven.

Ben je nou helemaal bedonderd, wij allemaal al die weken met dat gips meeleven en dan ga je zonder gips aan de rol: no way José. De dag duurt nog maar 10 uur als je om 11 uur naar bed gaat, en die tien uur heb ik het vandaag moeilijk, kan allemaal best wezen, maar we zijn geen verwende trutjes. Ga naar de kapper of zo of neem een massage !!! Smeer je zelf vol met 80 kleuren lippenstift. Koop een te duur sieraad, een nieuw kledingstuk, maar ik wil NIETS HOREN OVER DRANKGELAGEN.

toedeloe !!!!!!!!!!!

O ja en kom even vertellen wat je wél hebt gedaan hè. Ik ben stand-by hoor. Je hebt mijn nummer.

Dikke zoen maar ik moest je even ernstig toespreken !!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou potjandrie TINA: je bent niet blij nu je gips eraf is. Je hebt dus een inzinking zoals ik begrijp.
In ieder geval ben je hier aan het schrijven, dat is al erg goed.
Sjemig Tina, wat moet ik nu schrijven, ik hoop je zo weer te lezen hier. Jij bent zo knoepert goed bezig...... vandaag Tina, alleen vandaag telt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoeeeeee,
Daar ben ik weer hoor en ik heb niet toegegeven.......
PFFFFFFFFF.
Houtje ik zou niet eens meer durven. ja idd wat ben ik toch een
verwend nest:o, ik kan alles doen en dan nog aan die kl@te drank denken.
Nee hoor ik hou het droog maar het gevoel van zal ik was erg dichtbij,
maar dat achterdeurtje heb ik weer dicht gedaan.
Morgen ga ik naar de kapper vandaag kon niet meer.
Dus dames weest gerust Ik doe het niet.!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albertina,
Ik zag dat je nog ingelogd stond.
Geloof me het is het niet waard, dat heb ik afgelopen zondag weer ervaren.
Denk eens aan al die rot gevoelens die je morgen over jezelf hebt als je nu drinkt en zet dat eens af tegen het goede positieve gevoel wat je over jezelf hebt gehad in de afgelopen tijd.
Ik heb je regelmatig gelezen en ik vind je een hele sterke vrouw.

Nou kom op, alleen vandaag drinken we niet.

Jani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje en An en Jani en Agnes

Jullie zijn de liefste, weet je wat ik gedaan heb? Heel kinderachtig, maar het heeft
wel geholpen, ik heb mijn paps gebeld, natuurlijk niet gezegd van oh ik wil drinken maar
gewoon ff gekletst, hij zit nog steeds in Tailand met vrienden, nou en dan ben ik al weer wat rustiger.
Wel raar dat het mij zomaar overviel, toch?
En natuurlijk om de tirade van Houtje kan ik ook niet heen :huh:.
Nou meisjes het gaat wel weer, gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi!

Gister heb ik de eerste stap gezet!
Na een opluchtende bekentenis aan de leiding, besloot ik het tijdstip van mijn eerste drankje meteen maar uit te stellen.
Dat is tot 16.45u gelukt!
Da's al beter dan 15.00u.
En ik heb langzamer gedronken, zodat ik om half 11 nog maar 3 drankjes ophad, terwijl ik er 4 van mezelf mocht.
Toen ben ik maar naar bed gegaan!

Het voelt als een grote overwinning, ook is het maar een klein stapje!!
Merkte het wel aan mijn eten...
Twee keer gebraakt, na het avondeten en na een bakje chips..
En na 02.00u niet meer kunnen slapen!
Echt klaarwakker, ondanks 30 mg temazepam en 50 mg Truxal!

Vandaag ga ik er weer voor!
Ik moet 'gewoon' een nieuw ritme zien te vinden, denk ik.

Groetjes, Eve

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou goed zo Tina. Ik sluit me aan bij Jani. Zoals ik afgelopen dinsdagavond. Zo jammer, denk ik nu, kan ik weer opnieuw gaan tellen. En wat had ik eraan, helemaal niks. Bluchchchchc, ja ik heb daar echt, oprecht spijt van. Dus Tina, goed van je dat je je vader hebt gebeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina

Ik lees net dat je het moeilijk had, maar wat fijn dat er lotgenoten waren om je om te vangen!

Ja ik zei het gisteren nog, Eenzaamheid, Honger en Vermoeidheid moeten we vermijden want dat is de Gremlin gelijk in aanval.
Maar denk nog maar eens goed na of lees nog eens terug hier op het forum hoe ellendig je was bij je laatste uitglijder.
En als jet hetw el droog houd vandaag is dat toch weer een geweldige overwinning.

Bij mij is het heel gek, er zijn dagen dan denk ik niet eens aan alcohol en dan opeens als ik me een beetje min voel, bang ben van het leven en verantwoordelijkheden dan sluipt die gremlin door de achterdeur.
Toch ben ik erg blij dat er al zoveel dagen zijn dat ik helemaal niet emer aan alcohol denk.

ik denk maar zo...eerst was er gewenning en nu ga ik het weer ontwennen.

Hou je taai meid en veel plezier morgen bij de kapper!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh Eve...wat goed dat je het hebt besproken in je gesprek met de leiding. Flink van je!
En toen ook gelijk later begonnen met drinken en minder.
Je bent goed bezig!

Maar ik schrik wel een beetje van je berichtje over het braken na het eten.
Is dat normaal?

Ja dat slapeloos zijn na het minderen en vooral als je gaat stoppen is wel een van de ontwenningverschijnselen die erg moeilijk zijn en je erg kunnen vermoeien.
Ik heb wat tips voor je waar je misschien wat aan hebt

Ontwenningsverschijnselen
De ontwenningsverschijnselen die iemand krijgt kunnen per persoon wat verschillen. De een heeft er meer last van dan de ander. Het lichamelijk afkicken van alcohol kan 3 tot 7 dagen duren. De eerste 3 dagen zijn vaak het hevigst. Dit heeft te maken met hoe lang en hoeveel er gedronken is, de lichamelijke conditie en gevoeligheid. We zullen ze noemen in volgorde van ernst en meest voorkomend:

* trillende handen, transpireren, misselijk, slecht slapen, vermoeid, onrustig, verhoogde bloeddruk, spierkramp, gespannen. Dit komt meestal de eerste week voor; m.u.v. het slechte slapen en meer gespannen zijn, moeten de klachten na een paar dagen af gaan nemen.
* angstig, somber, lusteloos. Deze klachten kunnen langer aanhouden
* toevallen of insult: een korte periode van bewustzijnsverlies. Komt niet zo vaak voor. Treedt op in de eerste week na het stoppen met drinken.
* delirium tremens: verlaagd bewustzijn met hallucinaties. Komt niet vaak voor. Openbaart zich meestal binnen een week na het stoppen met drinken.

Slaapproblemen
De meeste mensen die stoppen met drinken hebben in het begin moeite met slapen. Na een aantal dagen en soms pas weken, herstelt dit zich weer. Door het drinken van alcohol is het natuurlijke slaapritme erg verstoord. Het lichaam heeft tijd nodig om dit weer te herstellen.
We kunnen een aantal dingen noemen die u hierbij kunnen helpen:

* Accepteer dat u de komende tijd slecht zult slapen en houdt er in uw dagelijkse bezigheden rekening mee. Haal de spanning eraf dat u perse wilt slapen.
* Verschuif niet uw dag-en nachtritme; ga niet overdag slapen
* Doe 's avonds iets anders dan dat u gewend bent, ga bijvoorbeeld nog even rustig een blokje omlopen en drink daarna nog een beker warme melk met honing of anijs
* Ga niet vlak voor het naar bed gaan nog iets doen waarbij u zich geestelijk moet inspannen
* Leer uzelf een aantal ontspanningstechnieken die u 's nachts kunt toepassen. Ook al slaapt u niet, u ontspant dan in ieder geval wel
* Leg een boek naast u bed, dat makkelijk te lezen is en geen spanning oproept
* Overleg eventueel met uw huisarts voor wat ondersteunende medicatie voor een paar dagen
* Geef niet toe aan de verleiding om weer te drinken om te kunnen slapen. Op langere termijn levert dit geen resultaat op.

Tips

* Accepteer dat het een moeilijke periode is.
* Probeer de drinkgewoonten (uit het verleden) te achterhalen: wanneer, waarom, met wie. Op deze wijze kunt U zichzelf pantseren voor een eventueel opkomende behoefte aan drank.
* Zoek afleiding. Maak bijvoorbeeld een dagindeling met voornemens voor de volgende dag(en).
* Betrek Uw partner, kinderen en eventueel een goede vriend bij U pogingen met de drank te stoppen. Het is belangrijk dat naasten weten wat U doormaakt en U eventueel daarin kunnen steunen.
* Neem contact op met Uw huisarts voor eventuele lichamelijke gevolgen van de afkick, zoals bijvoorbeeld de slaapproblemen en het Vit. B gebrek
* Drink veel vocht en beweeg veel. Dit laat de ontgifting sneller verlopen doordat de stofwisseling in het lichaam wordt gestimuleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...