CPAS Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Goeie morgen allemaal,Kan ik ook eens een draadje openen.Ik voel me nu even 'goed', maar werken zit er echt nog niet in vandaag.Mijn relatie met de pot is nog veels te innig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Karinneke,Iig goed dat je je wachtwoord hebt teruggevonden.Jammer dat je teruggevallen was. Als je het niet kwijt was geweest, was je dan eerst hier gekomen?Zijn er mensen die je kunt bellen of mailen in geval van nood?Ik werk nu ook ver onder mijn niveau, maar ik kan gewoon niet meer aan.Ik ben dan ook blij met mijn kleine baan. Ze geeft me het gevoel nodig en nuttig te zijn.Ik heb structuur en kan daardoor beter aan mezelf werken.Ik ben begonnen met een cursus om boekhouder te worden.Over twee weken begint de behandeling van mijn depressiviteit. Dat wordt ook werken.Nu ligt alles even stil. Ik heb voedselvergiftiging. Heb net getempt en zit op 37,8. Dus vandaag ook niet werken. Kan ook niet, ben net een uitgewrongen vaatdoekje.Mijn zoon heeft het ook. Als ik straks even een beter moment heb, bel ik mijn moeder even op. Vragen of er nog meer gevallen zijn. Ik vermoed dat het de garnalensalade was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 26 maart 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Karinneke,Je zeurt niet als je je sorres naar buiten brengt. Het is juist altijd maar dat binnen houden van onze sorres, dat ons de nek heeft omgedaan. Ik heb me altijd veel te grootst en sterk voorgedaan. Zei nooit nee. Altijd maar opgewekt en enthousiast. Van binnen zat ik te puffen en te zuchten. En nu zit ik met de gebakken patatten.Dus nee, zeuren doe je niet hier. Het forum is mijn uitlaatklep. Hier kan ik zeggen dat ik het allemaal te veel vind. Doe jij dat ook. Schrijf het van je af. Stel je vragen, al dan niet retorisch. Denk hardop.Doe ik ook.Sterkte. Ik ga zo terug in bed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozias Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Goeiemorge allemaal!Toch weer slecht geslapen ondanks geen drank maar dag twee zit erop en daar ben ik blij mee!Ik droomde dat ik toch weer dronk en moest helemaal huilen en toen werd ik wakker en dacht YES het was maar een droom!Nieuwe dag nieuwe kansen!Heb het goed allemaal, tot later!Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Corinne: Oei, uitkijken met eten. Rijstwater stopt de boel ook. Ik wens je heeeeeel veel beterschap.Marion: je schreef gisteravond: ' Ik kom nu weer vaker bij jullie, want heel even dacht ik , dat ik het alleen wel kon. Heel even maar.......................... ' Dit konden mijn woorden zijn. De maand december had ik dat idee dus ook. Oef, dat was een vergissing. Als ik terugdenk weet ik nog dat ik een soort weerstand had tegen het forum. Het forum is toch een bekentenis aan jezelf dat ik een vet probleem heb.Toegeven aan mezelf dat ik het niet alleen kan. Ik ben iemand die de dingen graag zelf oplost. Het grappige is dat ik gisteravond even 'trek' had en toen dacht 'als ik nu drink dan kan ik niet op het forum, dan kan ik mijn vrienden niet spreken en sta ik weer alleen'. Deze gedachte was genoeg om niet te willen drinken. Sluit je bij Safi en mij aan: samen staan we sterk. Niet dat dit gegeven je van de drank houdt, maar meer wat ik hierboven schreef. Samen praten, delen. In plaats van te drinken je tijd steken in kwebbelen op het forum. Veel gezelliger en veel gezonder. Gun jezelf de tijd.Karinneke: wat heerlijk dat je hier weer bent. Ik schreef een heel verhaal aan Marion, maar hetzelfde wil ik naar jou schrijven. Safi en ik zijn samen begonnen om niet te drinken, we gaan voor een hele lange slinger dit keer, we willen geen JWW meer!! Ik nodig je uit om mee te doen.En NEE je zeurt niet. Nee je ZEURT niet. Dan zijn we allemaal zeurpieten hier. We zijn hier om de drank de baas te worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Jozias: dag twee zit erop. Besef je wel hoe harstikke goed dit van je is. Dat is niet niks! Je hebt de cirkel doorbroken, nu is het een kwestie van doorgaan, volhouden. Vandaag niet drinken. Ik doe met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Morgen,Tjonge wat zijn jullie vanochtend schrijfs! Ik heb nog niet gelezen, eigenlijk nog geen tijd voor.Komt later wel. Ik wilde even een schreeuw geven, ....HOUTJE....PB.....LEZEN....AUB!..Sorry mensen, dit was even nodig.Houd het droog vandaag, laat die eerste staan anders is het met je nuchterheid gedaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Zo alles gelezen en gedaan. Ben overigens verbazendwekkend fris deze morgen.Vandaag drink ik niet! en ik hoop dat jullie allemaal meedoen. OK Safi, we gaan er weer voor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nicky Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Goeiemorgen iedereenIk ben gisteren niet op het forum geweest doordat ik een kanjer vaneen kater had,heb maandagavond dan toch meegedronken en ja spijt komt weer te laat.Ik had zulke hoofdpijn en warm en koudsuizende oren enz.. en ik dacht als ik een beetje drink gaat het wegmaar een beetje was het dus niet .Ik kan maar 1 ding doenweer terug opnieuw beginnen en nog meer moeite doen.Mijnvoornemen is goed maar de afkick is zo moeilijk.Jozias,proficiat dat je het zo goed doet,hoop dat ik dat gauw van mezelf ook kan zeggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Morge allemaal Corinne beterschap Jozias, goed joh! Karinneke, vooral blijven komen. Ieder heeft zijn eigen verhaal en het is zo goed om dat te delen.. An, Heb sinds gisterenavond een auto onder mijn kont, tis een energiezuinige Is van een goede kennis die momenteel vanwege medicijngebruik niet mag rijden. Ik ga afentoe voor haar taxiën en heb verder de beschikking over de gloednieuwe mooie rode Opel Agila. Kan ik eindelijk eens de halve berging naar de stort brengen en naar een mooie plek rijden om te wandelen..jipie! Mij zijn blij want ik mag graag autorijden (buiten de spits natuurlijk).Ik hou het droog vandaag, jullie ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Nicky, goed dat je het hier verteld daar is het forum voor. Van elke terugval kun je leren. Meedoen met drinken is dus het eerste wat je moet laten. Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Goedemorgen,Ook al lijkt het nu lente,ik duik er nog even een uurtje in.Daarna de boel aan kant Mario en Karinneke, welkom terug natuurlijk. Niet zo mal denken dat je hier niet welkom zou zijn. Succes! Ga er voor!Jozias, klasse!Nicky, vandaag een nieuwe dag, gelukkig heb jezelf al ervaren dat het beter zonder gaat!Heb heerlijk geslapen... na 1 blz. Speedboot in diepe slaap... Beetje kort geloof ik Niks geen foto's... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 WOW!!! PIPPI, HET IS GELUKT! iK WIST HET WEL... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 An we gan ervoor vandaag...hier geen trek en een drukke dag voor mijn doen, koffie drinken met mijn hondemaatje en een lange wandeling:P en dan nog naar mijn eerste kooravond.Had je trek meid? Nou laat die trek amar gewoon trek blijven dan rot ie vanzelf wel op.Nicky...die afkikcverschijnselen verliezen hun heftigheid al na een dag of 3-5, dus als je daar door heen kan kijken...surfen dan voel je je al een stuk beter. Dan blijft de vermoeidheid en het slechte slapen nog weken en maanden maar dat is je lichaam die al dat gif eindelijk kwijt is en moe mag zijn.Veel water drinken en kleine wandelingen maken helpt enorm en gezond eten.Jozias die dromen heb ik ook gehad ind e eerste dagen...wat een opluchting. Van veel alcohol drinken is je R.E.M. slaap verstoord en dat kan wel 3 maanden duren voordat dat helemaal over is. maar je gaat na een week of twee wel af en toe beter slapen. Beter slecht slapen dan je lichaam vergiften toch?Corinne ik hoop dat je je vriendschap met de pot binnenkort op een koud vuurtje kunt zetten.ik heb het met je te doen.Har....BRRRRRRRROEM!!!!! veel plezier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nicky Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Hallo HarJa mag ik zeker niet meer doenIk was net gaan kijken naar je superzuinige wagen ja zeer zuinig zowel grappig maar ik was aan het denken als ik de centjes die ikopdrink opzij zou zetten zou ik mij misschien een wagentje bijeen kunnensparen,ik drink nooit als ik rijd ergens logisch natuurlijk maar misschieneen motivatie om een spaarpotje te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Nicky: wat een ellende die drank. Als ik dat lees weet ik weer goed waarom ik niet drink vandaag.Doe met ons mee Nicky. Het gaat je lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Jippieajeeee Pippi, gelukt Als je nu voor die link [L=Pippi] typt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 O vergeet ik Karinneke helemaal...fijn dat je er weer bent..ikd acht ook al...mist ze me nu helemaal niet;)Pippi..het is je gelukt!Marjo geniet van je luierdag vandaag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Hier wat tips voor Jozias en Nicky van googleStoppen met drinken, écht stoppen: Stoppen met drinken ?Als je wilt stoppen met drinken kun je hieronder informatie vinden ter ondersteuning. Het is belangrijk om te weten dat wanneer je al lang en veel drinkt, je fysieke problemen kan tegenkomen waarbij je begeleiding of ondersteuning met medicijnen nodig hebt. Je lichaam is dan zo gewend aan een bepaalde hoeveelheid alcohol dat het geheel uit balans kan geraken. Neem altijd contact op met je huisarts en vertel dat je stopt met drinken. Laat dit ook huisgenoten weten zodat zij niet voor verrassingen komen te staan.Verder is stoppen met drinken de eenvoudigste en snelste stap: je doet het gewoon.Het is een fractie van een seconde, alsof je van de ene plek, waar jij verslaafd bent, springt naar een andere plek, waar jij niet meer drinkt. Zo gemakkelijk is het.Aan het nemen van deze stap zitten consequenties: je hebt de verantwoordelijkheid voor je keuze. Er zal van alles met je gebeuren. Vervelende gevoelens komen langs; angsten, misschien paniek, zin in drank, veel zin in drank, boosheid, slapeloosheid, lichamelijk ongemak etc. Maar misschien ook mooie dingen zoals helderheid, plezier, uitgerust zijn, tevredenheid, trots, blijdschap, intimiteit, concentratie etc.Aan al deze dingen hoef je je niet vast te grijpen, ze komen en gaan weer, als wolken aan de hemel. Jij blijft, met je besluit!Wat kan er fysiek gebeuren? Stoppen met drinken ?Als je veel en regelmatig drinkt en je stopt plotseling met drinken, dan kan er in je lichaam van alles gebeuren. Dan reageert je lichaam hierop met onthoudingsverschijnselen. Deze reacties hebben te maken met het feit dat je centrale zenuwstelsel en je organen zich aan alcoholgebruik hebben aangepast. Ze hebben zich voortdurend moeten 'verdedigen'. Onthoudingsverschijnselen kunnen in verschillende mate optreden. Dat hangt helemaal af van jouw gezondheid (zowel geestelijk als lichamelijk). Verder hangt het af van hoeveel, wat en hoelang je al drinkt. Zo'n onthoudingsperiode kan zo'n week tot 10 dagen duren. De volgende fases kunnen optreden: 1. De eerste twee dagen (soms langer): je kunt last krijgen van trillingen, misselijkheid, braakneigingen, transpiratie, verhoogde bloeddruk, snellere hartslag en soms kan het zijn dat je dit allemaal tegelijk ervaart. 2. De derde tot en met de vijfde dag: je kunt last krijgen van een vermoeid gevoel, hevige bevingen, enge dromen, ziek voelen. Je lijf is aan het ontgiften. 3. Na de vijfde dag kun je in meer of mindere mate last houden van wat hierboven beschreven is. Ook kan er slapeloosheid optreden. Je huid kan anders gaan aanvoelen, jeukerig of droog, of gaan ruiken. Je kunt afvallen of juist aankomen. Je kunt erge dorst krijgen en een droge keel. 4. Gedurende een wat langere periode zul je in meer of mindere mate lichamelijke klachten kunnen krijgen zoals hoofdpijn, vermoeidheid, pijntjes, rommelende darmen, aanvallen van eetlust. In deze periode zul je jezelf ook meestal als uitgeruster, frisser en helderder ervaren. Wat kan emotioneel en mentaal gebeuren? Stoppen met drinken ?Als je stopt met drinken, snijd je eigenlijk iets door waar je erg aan gewend was. Je doorbreekt een vast patroon. Dit kan pijnlijk zijn. In de eerste dagen kun je je soms angstig en verward voelen. Er kunnen onverklaarbare angsten omhoog komen. Je kunt hevig zwetend wakker worden uit enge dromen. Je kunt rare dingen gaan zien, het zou zelfs kunnen dat je een delirium tremens kunt krijgen. Dat is een soort bewustzijnsvernauwing die met angsten, het zien en voelen van beestjes of andere enge dingen te maken heeft. Je kunt je onstabiel gaan voelen, niet in staat om op eigen benen te staan. Je kunt langere tijd sneller prikkelbaar zijn, je sneller op je teentjes getrapt voelen. Je kunt iets van verlies, gemis of afscheid voelen. Je zou leegte kunnen voelen. Bedenk dan dat leegte tevens betekent dat er ruimte is waarin iets nieuws mogelijk is.Als je na lange tijd weer zonder alcohol door het leven gaat, kan het voorkomen dat je alles intenser gaat ervaren. Prettige emoties en ervaringen worden scherper maar ook de minder prettige emoties en ervaringen. Kortom: je wordt gevoeliger. Het leven raakt je meer en je komt daardoor meer tegen van jezelf.Bedenk dat de hierboven beschreven situaties kunnen voorkomen, en dat er vast nog meer reacties mogelijk zijn. Bedenk daarbij ook dat ze allemaal te maken hebben met het ontgiftigingsproces van je lichaam en geest. Dat ze een gevolg zijn van jarenlang alcoholgebruik. Bedenk dat je je uiteindelijk helderder, fitter, schoner, uitgeruster en vooral veel mooier gaat voelen, maar dat je lichaam eerst het gif eruit moet werken. De ervaring van deelnemers tot nu toe is dat ze weinig last hebben gehad van ontwenningsverschijnselen.Het is raadzaam om de eerste tijd veel tijd voor jezelf te nemen. Gun je lichaam en geest rust en tijd om weer te helen. Vraag daarbij ondersteuning van je naasten en schroom zeker niet om in een vroeg stadium je huisarts op de hoogte te stellen en als nodig is om hulp te vragen. Probeer de komende tijd goed en gezond te eten, en drink veel water of kruidenthee. Probeer iedere dag iets aan rustige lichaamsoefeningen te doen en een moment te zoeken voor inkeer en rust voor je geest. En als belangrijkste wellicht:Geef jezelf iedere dag een compliment dat jij de stap hebt genomen om opnieuw te beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Ja, bedankt Safi!Dat had ik even nodig, zat alweer allemaal dingen te bedenken die móeten...Ik dacht al, er klopt iets niet.. Jij natuurlijk ook een gezellige dag hè! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nicky Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Hallo AnVandaag doe ik moeiteloos mee dat weet ik zekeromdat ik maar om de 2 of 3 dagen drink maar ook heel veeldan. probeer echt terug opnieuw want het was het echt niet waard.voelde me nog slechter en kreeg zelfs angstaanvalNicky Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Smaak te pakken he, rolgordijna...Leuk die Loesje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 ...en [/L] daarachter staat het helemaal cool. Kon het niet in een post laten zien, dus je moet effe terugkijken Pip. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Nickyje schrijft: quote: ik drink nooit als ik rijd ook een goede moitivatie lijkt me Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 26 maart 2008 Rapport Share Geplaatst 26 maart 2008 Prachtig, die van Loesje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden