Spring naar bijdragen

vrijdag 28 maart


Vie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Safi en Pipi,

Adem in , adem uit...

Safi,

Als je in kuil zit en je wil eruit kun je het beste stoppen met graven...want je komt alleen maar dieper...en het wordt donkerder en donkerder...

En het wordt nog problematischer als je in andermans kuilen gaat graven...

En het is niet leuk als er negatief over je gepraat wordt op dit forum als je er zelf niet bij bent...

Laten we onszelf aub niet zo superserieus nemen... we schrijven/vertellen allemaal bij tijd en wijle gewoon minder subtiele dingen en zelfs regelrechte onzin en dat is helmaal niet erg want de mooiste bloemen groeien in de modder...en ik doe dat zelf ook nog regelmatig hahaha....en jij ook hahaha...

Kijk liever naar wat je vandaag anders kunt doen dan gisteren...twee dingen anders doen dan gisteren en dat een jaar volhouden levert een kompleet nieuw leven op...


Houtje,

Gefeliciteerd mevrouw...op jouw manier een succes...respect...


Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,
ik wilde nog even hartelijk bedanken voor de steun.
ik heb mijn halve refusal genomen, ik heb voor 14 dagen gekregen.
ik heb mezelf beloofd om 14 x 2 is 28 dagen gewoon op te maken.
dat valt te overzien.
ik zie het als een reinigingskuurtje voor de lever, die kan dat wel gebruiken..
alhoewel refusal ook belastend is, vast niet zo erg als anderhalf fles wijn per dag.
ik hoop dat ik daarna echt zo heb ingezien dat het niets goeds voor me doet (drinken) en dat uit eten, feestjes en een dvd'tje ook zonder wijn kunnen.
wijnbarretjes etc vermijd ik nog maar even.
ik ga lekker vroeg naar bed, met de kids tegelijk.
nogmaals iedereen dank..

gestopt sinds: zet ik er nog niet onder, eerst maar waarmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Gefeliciteerd!
Blijf vooral komen met vragen.
Ongevraagde raad: kijk goed naar je trekmomenten en hoe je de daarbij horende gedachten kunt ombuigen, wat je het best kunt doen. Je hebt je voor die studie de rust gegund in de vorm van refusal.
Zelf heb ik de eerste maanden alle feestjes gemeden. Dat was geen zwaktebod. Daarna ben ik goed voorbereid voetje voor voetje weer naar feestjes toegegaan. Meteen naar water of fris gevraagd als men mij vroeg wat ik wou drinken.
Je lever kan nu gaan herstellen. Heb je ook Thiamine (vit B1)? Daaraan heeft een alcoholist een groot gebrek en is van belang voor je hersenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo. vanavond eet ik chinees, in mijn eentje. Kleindochter is afgehaald, man ligt als een dweiltje op bed, gut wat voel ik me ineens gezond.

Sterke drank heb ik altijd vies gevonden, al dronk ik het wel toen ik nog dronk. In die tijd zou ik zelfs spiritus hebben genomen, bij wijze van spreken.

Ik vind het trouwens wel uitmaken of je op je eentje in een grote stad woont of samen in een dorp.
Als ik een paar maanden geleden naar C100000 (Houtje) ging voor boodschappen, stonden daar altijd een paar mannen voor de deur bier te drinken en te bedelen om de 50 cent van je boodschappenkarretje. Om de een of andere reden was dat altijd een trigger voor me, ook al vind ik er niets aantrekkelijks aan om dakloos te zijn en te moeten bedelen om nog een blik bier te kunnen kopen. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met een vaag gevoel van: ik wil al deze verplichtingen niet meer. Een soort drang tot vrij zijn van alles. Ik wil niet groot en volwassen zijn, wheeh wheeeh!

Ik ben nog lang niet waar ik wezen wil. Misschien hebben sommigen van jullie gezien dat ik geleerd heb om sorry te zeggen als iets me echt spijt, en niet meer zo snel bovenop iemand te springen.
Het forum heeft me geleerd, soms pijn gedaan, afstand leren nemen, iets minder snel te oordelen. Dat is een goed leerproces geweest, ook al heb ik er soms nachten van wakker gelegen.
Pippi ik dacht toch dat jij ook de 12 stappen wel kende? Niet dat je van de AA bent, maar je moet ze toch minstens hebben gelezen?

Laatst schreef ik aan mijn zus, over mijn man, dat ik nog nooit iemand heb gekend die zo open en tegelijkertijd zo sterk is. Zij antwoordde verbaasd: maar dat gaat toch samen, heel open en heel sterk zijn?

Kritiek is vaak moeilijk te verhapstukken. Pippi ik vind van jou dat je vaak het forum naar je hand wil zetten. Als jij depri bent verwacht je dat wij alleen depri met jou zijn, en als je wil geiten, moet iedereen ook geiten, want anders vind je het maar saai en vervelend en dreinerig. Je vinnige "tong" kan ik best hebben, maar jouw onbillijkheid niet.

En ja, ik ga nu even op het foldertje kijken wat ik wil bestellen van de chinees, maar ik log niet uit, want sta open voor antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lees net dat repmac een insult heeft gehad nav toiletartikelen..
ik snap dat je moet opletten of je niet per ongeluk ergens een saus op basis van alcohol binnen krijgt (was een van jullie overkomen..) maar parfum.. ??
opletten dus..
rotspul.. krijg gelijk weer de neiging om het weg te gooien.
doe het natuurlijk niet!

wat is jullie ervaring na het stoppen met drinken en jullie gewicht?
ik mis nu de lege joules van de wijn wel, 8 x 80 calorieen per dag..
maar ik heb wel meer zin om te snacken nu..
gaat dat weer over?
ben nooit langer dan een dag of 5 gestopt.
behalve toen ik zwanger was natuurlijk..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi CPAS:
dank je wel..
ik heb een complete drogisterij in mijn keuken.. pff.
wat ik allemaal slik en smeer en scrub qua herstelwerkzaamheden....
de duurste vitamines, noem maar op.
misschien dat het nu echt een keer gaat werken, ipv schade herstellen.
ik heb nog steeds dat stemmetje inmijn hoofd dat zegt: joh, waarom zou je niet mogen drinken, gezellig toch een paar wijntjes en kijk nar die en die en die.. die doen het ook.
en je gaat vanavond thuis zitten ipv gezellig uit eten..
de andere kant weet ook hoe vaak ik 'sochtends totaal niet meer weet wat er de vorige avond is gebeurd, niet fijn.
ik hou het op de korte termijn, 28 refusal, dan is het op.
als ik dat niet volhoud vind ik mezelf een zwakkeling, tis nu of nooit.
ga even wat snaaien uit de keuken haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianna,
Dat gewicht varieert van persoon tot persoon.
Ik ging niet snoepen (lust ik geeneens) en snacken deed ik ook minder. Wel at ik meer als ontbijt, middagmaal, warme maaltijd en mijn late avondboterham voor het slapengaan.
Ik ben in 4 maanden tijd van 69 kg naar 54 kg gegaan.
Nou kreeg ik op een bepaald moment wel last van e.e.a. en toen heeft de dokter bloed laten prikken nadat ze mij uitgevraagd had over mijn nieuw drank- en voedingspatroon. Toen zei ze dat ik toch maar een beetje moest gaan snoepen. Mijn lichaam was zo gewend aan de grote hoeveel suikers uit de grote hoeveelheid drank dat het problemen ondervond door dat verschil. Mijn bloedwaarden waren wel allemaal OK. Niets dat wees op suiker-, nier- of hoeheetzeklierziekte. Met een beetje snoepen zijn de problemen idd overgegaan en is mijn gewicht niet terug toegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hihi, Lianne iedereen raakt straks in de war met onze koppies. Volgens mij was jij die dame die haar tanden heeft laten bleken? Lekker ijdel?
Dan is voor jou misschien wel een manier om langer dan 5 dagen te stoppen, om aan je uiterlijk te denken. Van drank word je niet mooier. Je paft er van op, je ruikt niet lekker uit je mond, je bent met drank niet echt aantrekkelijk.
Wat aantrekkelijk is, is je doelen nastreven. Wil je niet drinken? Wel, doe het dan niet. Tenminste als je een aantrekkelijke, sterke vrouw wil zijn, niet alleen uiterlijk maar ook innerlijk.

Ziza, ik had niet anders van je verwacht. geweldig, dat je weer raad komt geven. Ik ben totaal verbluft door zoveel inzicht en het vermogen tot invoelen en meeleven. En dat je ook gelezen hebt wat er tot jou is gericht, en dat je daar over nadenkt, stemt me echt tot sprakeloosheid. Spra-ke-loos van zoveel invoelend vermogen.
Wie het schreef gisteren weet ik niet meer, maar ik ben het met de schriver eens: je zal jou toch tot sponsor hebben. Leef jij niet een beetje teveel naar je eigen bijbel? Moeilijk voor jou om echt jezelf te zijn, zonder een vaste leidraad, waar je je aan vast kan klampen? Succes Ziza. In de tijd dat ik jou hier lees heb ik nog nooit iets oorspronkelijks van jou gelezen, nooit een eigen woord. Alleen maar veel hahaha en love and peace.

Zo, ik besluit tot iets met paddenstoelen en garnalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cpas, ben in positieve in jaloers dat jij al zover bent..
ik leer graag van je.. (jullie)
ik heb ook veel van mijn oude berichten teruggelezen, wow, eyeopener qua patroon en smoesjes...
wat ik heel erg herken in het NIET drinken is de rust die het geeft.
stel dat ik op een personeelsuitjes idd 2 wijntje krijg wordt ik daar helemaal onrustig van.
en met rijden etc.
ik ga proberen niet teveel eraan te denken, gewoon morgen hup weer die halve innemen en gaan.
ik heb overwogen een goede vriendin tevragen of ik haar mag bellen als ik sta te dubio'en of ik hem wel of niet ga innemen, maar dat gaat me te ver. het is mijn verantwoording en als ik de rest van mijn leven moe en brak wil doorbrengen en na half tien 's avonds de telefoon niet dutf op te nemen omdat ik bang ben aangeschoten te klinken moet ik vooral zo doorgaan.
toch sluipt na een dag of 5 bij mij dat gevoel weer terug: ach, je bent helemaal niet erger dan de rest van je vrienden, wij zijn nou eenmaal van het goede leven. voor de rest hebje het toch toch goed voor elkaar..
Cpas, bijzonder dat je zoveel gewicht bent kwijtgeraakt..
ik ben niet te zwaar, maar wil ook niet aankomen.. maar ik zal me nu eerst concentreren op deze strijd.
lieve groet..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Vie, (zusje haha!)
ja dat ben ik inderdaad!
van die tanden.. dat je dat nog weet..
mooi wat je zegt over doelen nastreven..
het is idd waar dat als je overdag steeds herstellende bent tewijl je wel van alles moet, je alleen aan het hoognodige toekomt. zorg voor de kids etc.
vaak bedenk ik dat ik allerlei dingen zou willen, oa een project voor minderbedeelde kinderen in mijn eigen stad en dan spui ik allerlei ideeen maar uiteindelijk komt er niets, want te moe, te laat etc.

ik heb alle boeken gelezen over alcohol en therapien gedaan en hoe vaak ik niet op google op leverziektes zit tezoeken, wat een dagtak zeg.
alhoewel het forum bijlezen ook veel tijd kost haha!

het voelt nu zo 'alsof het kwartje gevallen is', maar ik ben hier eerder geweest..
in elk geval 28 dagen. hopelijk voor altijd.
iedereen een fijne en droge avond..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Dan is het rustgevend te weten dat je toch niet kunt gaan drinken door een keertje over te slaan.
Je kunt het echt. Ga ervoor. Geef jezelf dat mooie geschenk.
Mijn tanden zijn schoon door niet meer te drinken.

Dadelijk gaan we eten.
Tot straks en voor wie ook gaat eten: smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vie,

Ik heb je uitgenodigd om langs te komen...geen reaktie...
Ook ik woon vlak in de buurt van Rotterdam... sterker nog ik werk er ook vaak...

Zullen we een keer afspreken om elkaar te ontmoeten ?

Regelmatig schrijf ik over mijn famile , over hoe ik clean worden heb ervaren en nog steeds ervaar , de problemen die ik ervaar vandaag en mijn ervaring daarmee...

En de manier waarop kan misschien niet leuk zijn ... of niet boeiend... lekker belangrijk... hahahaha...
Maar ik probeer nooit opzettelijk mensen te kwetsen...

En doe er mee wat je wilt Vie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne, tweelingkoppie, wat fijn voor jou dat jouw kwartje is gevallen.
Mag ik jou vragen wat jij zou willen zijn als je het voor het kiezen had zonder drank?

Wensen en doelen liggen namelijk niet zo ver uit elkaar. Ik klik meteen aan bij projecten voor minderbedeelde kinderen, kun je daar wat meer over vertellen?

Ik snap wat je zegt over het opbellen van een vriend of vriendin als je naar de drank wil grijpen. Dan ben je ineens zo zwak, en wat heb je dan te vertellen? "Ja ik wil drank". En wat moet die ander dan zeggen? "Doe het niet". Ja, dat wist je zelf ook al. Zelf vind ik zo'n pact niet echt helpen. Misschien ben jij ook een binnenvettertje dat er van buiten prima uitziet.
Heb jij vrienden die niet drinken? Waarom wil je drinken?

Zo, nou wel even weer genoeg vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, gefeliciteerd, goed gedaan en doe zo voort! :present:
En Flipsen ook, maar die heb ik al een tijdje niet gezien hier... ik hoop dat het goed gaat.

Is het weer korte-lontjes-week ofzo? Nou, subiet kappen daarmee dan want het is nu weekend ja!
Kom op lui, je zit hier toch voor jezelluf... ;) doe jezelluf dan ook niet tekort he.

Hier gaat het best goed, surry heur :P
Geen alcohol, weinig moeilijke momenten, even wat erge last van m'n arm maar goede medicijnen daarvoor, hond aan de race maar daar prop ik gewoon wat beschuit in, en zo tobde Water stille verder...

Eetse!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe zo ook voort Watertje, onder het geluid van PF dank zij jou.
Ik doe alleen niet stille voort, daarvoor ben ik een te luidruchtig persoon :D.
Doe stille voort klinkt wel heel erg mooi.

En Ziza, by the way, als jij tegen mij zegt, "op jouw manier een succes" hoe bedoel je dat dan? Ik vráág het maar voor dat ik ga denken dat ik minder een succes ben dan anderen, die, bij voorbeeld, bij een ANDERE club zijn gestopt met drinken.

Vie, ik mag met blijdschap mededelen dat ook ik NIET MEER ROOK. Lekker fris, heerlijke gewoonte om niet meer te roken.

Ik heb ooit (óóit) een pakje per dag gerookt, da's tegenwoordig 4 euro, en een litertje Witte Wijn is 7 euro, ik bespaar per jaar dus ruim 2500 euries. Wat een geld hè.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...