Spring naar bijdragen

vrijdag 28 maart


Vie

Aanbevolen berichten

haha, dat boek klinkt fantastisch en herkenbaar. en ja, ik heb ook schoongemaakt, had op een gegeven moment 3 werkhuizen per week en kon van dat geld mooi wat leuke dingen doen die ik anders niet kon doen. Daarnaast heb ik ook kort in de thuiszorg gewerkt en zijn ook die verhalen erg herkenbaar... kan sommige geuren nog bijna ruiken.

Marjo, doe het gewoon en dan zie je later wel weer of het bevalt of niet, het is zelfstandig werk wat je op je eigen tijd kan doen. Andermans huis is altijd veel makkelijker om schoon te maken. Of kijk anders eens naar vrijwilligerswerk in je omgeving, om weer een beetje te proeven aan het leven, nieuwe mensen te ontmoeten, of pak een hobby op, ga zingen bij een koor, bloemschikken, cursus fotografie, russisch leren... cursus doggydance met de hond... ;)

Het zijn kleine stappen weer de wereld in, kleine overwinningen, kleine boosts voor je zelfvertrouwen, een nieuwe wereld die nog helemaal voor je open ligt maar die niet naar jou toekomt, je zal zelf ook wat stappen moeten doen.

Ik voelde me erg rot toen ik opstond maar het gaat alweer een stuk beter nu, bovenstaande peptalk werkt ook even op mezelf merk ik. Met stilzitten veranderd er niks, dus actie!! durven! en met kleine stapjes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi
ik ben er ook
en ben net geschrokken en weet nu niet meer wat te schrijven
maar ik zal een poging wagen
het is iets wat woensdag speelde

Ik vind het erg moelijk dat
als mensen zich aangevallen voelen op het forum
en dit dan ook aangeven
dat de aanvaller
er dan ook nog degenerened en kleinerend over schrijft
zonder op dat moment rekening te houden met de gevoelens van de betreffende persoon
nu schrijft die persoon niet meer
voelt zich teleurgesteld en onbegrepen
en vraagt zich af of anderen die ze wel vertrouwde...wel te vertrouwen zijn.
Dan krijg je dat anderen die het hele gebeuren niet op gang hebben gezet
het gevoel krijgen zich te moeten verdedigen
voor iets wat door een ander in een 'bui' op het forum is gegooid en waar diegene dan later
niet wat genuanceerder weer op in is gegaan. Toen het duidelijkw as dat de woorden niet het gewenste resultaat hadden

Nu zit ik in dubio want ook ik heb de persoon niet verdedigd en nu IS die persoon in mij teleurgesteld
terwijl degene die het allemaal in werking heeft gezet
heerlijk op een troon zit
met een gevoel dat diegene heerlijk heeft gezegt
wat het hart vertelde
zonder daarbij stil te staan of de woorden
misschien hard aankwamen
en zelfs toen dat duidelijk was
er lachend overheen gerold is alsof degene die aan de ontvangende kant stond
zich niet zo moest aanstellen
maar alleen dacht aan wat er op dat moment als 'waarheid' uit zijn mond kwam

tja en nu weet ik even niet meer hoe ik verder moet hier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve allemaal,

Marjo, zou dit de 4-5 maanden-dip zijn, want ik herken me er zo in wat er in jou omgaat?
Het ene moment vol frisse zin en plannen, het andere moment niet meer weten wie je bent, je een kluizenaar(es?)(in?) voelen en denken denken denken.....hoe gaan we het nu allemaal zo goed mogelijk doen verder in het leven? Misschien denken we ook wel te veel omdat we te weinig onder de mensen zijn?

We moeten ons tot zo veel dingen in het leven opnieuw verhouden, het ene moment voelt dat als een nieuwe kans, het andere moment voelt het als een brok onzekerheid waarin ik niet weet waar te beginnen. Dan lees ik weer even hier en vind ik herkenning, pfew gelukkig, ik ben niet gek aan het worden (of worden we het tegelijk? :D )

Lekker voor jezelf gaan nu, waar je hart zich goed bij voelt, zonder oordeel of iets te min zou zijn of niet...ik ben ook aan het denken hoe mijn 'goede' baan te verruilen voor iets simpelers, gewoon omdat ik nu denk: waar ben ik in hemelsnaam mee bezig: geld, stress, drukte, en waarvoor? Maakt status en geld gelukkig? Als we er straks niet meer zijn, zijn we dan blij dat we gingen voor de prestige of zouden we willen dat we wat minder hoogdravend gewerkt hebben en wat meer aandacht hebben besteed aan de dingen waar het echt om gaat (liefde, gezondheid, genieten van de kleine dingen in het nu)?

Misschien moet je ook eens onverwachte stappen durven maken, en daar ook op terug durven komen als je merkt dat het toch niet de goede stap was. Zolang we maar blijven lopen;-) En van richting veranderen mag op elk moment, het is okay om veranderlijk te zijn, zeker als we op het gebied van onze verslaving stand houden, dat moet ons toch uiteindelijk wel het zelfvertrouwen geven om alles te kunnen kiezen wat we maar willen...toch toch toch? ;)

***Blacky ik denk steeds maar aan jou en Yang sinds ik er gisteren over heb gelezen hier, ik weet zo goed hoe intens verdrietig en zorgelijk het voelt als er iets niet goed is met zo'n snorremans die helemaal in je hart zit, dan gaat het met het bazinneke ook niet goed.....dit zijn zo van die situaties die er emotioneel keihard inhakken, en dan mogen we niet eens een glaasje troostende ontspanning omdat we zo stom waren er verslaafd aan te raken en we er daarom alleen maar nog ongelukkiger van zouden worden.....anyway, ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en dat Yang weer snel in z'n eigen vertrouwde omgeving mag zijn zodat jullie weer lekker kunnen knuffelen, sterkte meid :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Safi,

Iedereen is verantwoordelijk voor z'n eigen woorden en z'n eigen reakties daarop, en we neigen hier allemaal naar een bepaalde vorm van overgevoeligheid (zizizi zazaza).....ik vind het niet terecht dat jij je schuldig voelt nu, noch vind ik dat er iemand triomfantelijk op een troon zit en al helemaal vind ik dat de betreffende persoon, laten we haar voor het gemak mrs X noemen, gewoon lekker ende subiet terug moet komen...kritiek is niet fijn, terecht of onterecht, maar vandaag is weer een nieuwe dag met nieuwe woorden, en iedereen is zoals die is, vaak vinden we herkenning en begrip en soms ook wel eens niet: LB & let it go!

PS Mrs X, je wordt gemist!!

Kus Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Aura (en andere refusal/antabusgebruikers..)
ik heb ze ook weer eens gehaald, maar ik vind het moeilijk om die eerste in te nemen.
er spoken allemaal smoesjes door mijn hoofd..
dit weekend mag ik nog "gezellig" (pff!) drinken en dan vanaf maandag...
ik zit er nota bene mee in mijn hand.
dom he?
groet Lianne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia,
ondanks twijfel die af en toe de kop opsteekt ga jij lekker he?
Ik werd daarnet ook even teruggeworpen door een opmerking van mijn dochter. Dan twijfel ik en dan zou ik zo graag anders doen. Maar zoals het nu is met de minnen maar ook zeker de PLUSSEN komen we er wel. Meer plussen komen er dan minnen. de ene dag wat meer dan de andere, maar over het algemeen gaat het beter. Dat merk jij toch ook?
We gaan lekker door en drinken niet!

Overigens kan ik me helemaal aansluiten bij je opmerking aan Safi!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi kaia, ik ga je even quoten hoor,

quote:


We moeten ons tot zo veel dingen in het leven opnieuw verhouden, het ene moment voelt dat als een nieuwe kans, het andere moment voelt het als een brok onzekerheid waarin ik niet weet waar te beginnen. Dan lees ik weer even hier en vind ik herkenning, pfew gelukkig, ik ben niet gek aan het worden (of worden we het tegelijk? )



quote:


Misschien moet je ook eens onverwachte stappen durven maken, en daar ook op terug durven komen als je merkt dat het toch niet de goede stap was. Zolang we maar blijven lopen;-) En van richting veranderen mag op elk moment, het is okay om veranderlijk te zijn, zeker als we op het gebied van onze verslaving stand houden, dat moet ons toch uiteindelijk wel het zelfvertrouwen geven om alles te kunnen kiezen wat we maar willen...toch toch toch?



Laten we dan samen op een goede manier lekker gek worden! Zo met de lente in't verschiet..
Ik herken veel in je schrijven. En vind het heel goed dat je het veranderen ook even aanhaalt. Ik ben mijn mijn hele leven al zo veranderlijk als wat. Het werd nooit echt geaccepteerd. Net of kun je alleen maar een goed mens zijn als je standvastig bent en van de wieg tot het graf zo ongeveer doet, wat precies de bedoeling was. Je schrijven over dat van richting veranderen ieder moment mág, sterkt mij enorm. Als reaktie op het veelal ongeloof heb ik mijzelf alleen maar steeds kleiner gemaakt, omdat ik dacht; men zal wel gelijk hebben... Nu mag men denken wat men wil, maar ik ben op de weg naar verandering, en die is opeens weer heel erg welkom!

heldere kijk kaia! Dat lucht op! :rose:


Safi, what's up. Heel de woensdag weer doorgelezen. gaat het over de discussie tussen An en Soothe?
Iedereen is hier welkom toch. Op z'n eigen manier!
Trek het je niet teveel aan hoor! En An; ook blijven komen, jij hoort er ook bij!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat je gelijk hebt Gem.
als het moment nadert ga ik altijd bedenken dat 'het zo erg nog niet is'.. (ken je die)
en bepaalde verjaardagen etc waar ik dit weekend heen moet en er niet aan moet denken om daar zonder wijntje heen te gaan. En hoe geweldig die dure fleurie smaakt die ik gisteren heb ingekocht (volgens allen carr is dat aangeleerde smaak en ik geloof dat daar wel iets in zit)
In elk geval allemaal smoesjes en zelfbedrog.
dank voor je duw..
ik vind het erg knap wat jullie doen.
Ik heb lang geleden meegeschreven, maar als je een tijd niet mee doet zie je ineens allemaal nieuwe mensen en is het best moeilijk om er weer in te komen..
fijn droog weekend iedereen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gem, zeker merk ik wel dat het beter gaat, ondanks de strubbelingen in het zoeken naar wie ik nu ben en waar ik nu sta, voel ik me lichamelijk megagezond en ben ik apetrots!!! JWW is geen optie meer en ik Leef! Fijn te lezen dat jij ook zo lekker gaat, natuurlijk gaan we door!!! :sun: Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,

quote:


Het zijn kleine stappen weer de wereld in, kleine overwinningen, kleine boosts voor je zelfvertrouwen, een nieuwe wereld die nog helemaal voor je open ligt maar die niet naar jou toekomt, je zal zelf ook wat stappen moeten doen.



Bedankt Tapas! Zo voelt het eigenlijk ook. Waarom mijzelf nog steeds langer voor de gek houden.
Het is meer het wennen aan mij, dat ik écht op een dag tegen mezelf zeg; het is goed wat je doet!


quote:


Ik voelde me erg rot toen ik opstond maar het gaat alweer een stuk beter nu, bovenstaande peptalk werkt ook even op mezelf merk ik. Met stilzitten veranderd er niks, dus actie!! durven! en met kleine stapjes!



En dat vind ik ook heel mooi, want het doet me goed als jij je ook goed voelt!

Have a :rose: nice day!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Lianne


als het moment nadert ga ik altijd bedenken dat 'het zo erg nog niet is'.. (ken je die)



Ik heb lang geleden meegeschreven, maar als je een tijd niet mee doet zie je ineens allemaal nieuwe mensen en is het best moeilijk om er weer in te komen..




Ik ken em!!!

En ik ken jouw naam ook ;-) Ik schrijf ook tijden niet mee, maar voel me toch altijd weer deel van het gedeelde geheel, zoals iedereen dat hier is en blijft volgens mij.

Voor jou ook een heel fijn droog weekend, waarom niet NU de daad bij je onderschrift?

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, zo voel ik het ook,
Ik snap dat mrs X zich zo voelt maar ze kan dat beter hier op het forum uiten dan het bij jou, Safi, neer te leggen. Dit soort situaties zijn er om opgelost te kunnen worden en om van te leren, voor iedereen. Hoe ga je om met kritiek, wat triggert je in de ander en hoe kan het anders? Liever leren van dit soort dingen dan met een rotgevoel te blijven zitten.

overgevoeligheid??? goh, Kaia daar heb ik gelukkig nou nooooooooooit last van ... grmpfffffff.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kaia!
Ik ken jou ook nog wel..
ben jij op eigen houtje ADB?
ja die smoesjes he? ongelofelijk waar ik het vandaan haal.
ik vind vooral na een paar dagen refusal heel tricky worden, want dan stop ik ineens met het innemen (bbq in het vooruitzicht etc)
terwijl ik echt heb gemerkt dat alcohol je totaal niets brengt.
en sommige feestjes waar je drank voor nodig hebt om ze leuk te vinden.. die zijn dus ook inderdaad niet leuk!
en al die bla bla over goede wijn, dure wijn (ik trap er zelf ook in!) slaat ook negens op, want als ik een paar dagen niet heb gedronken smaakt mijn geliefde soort heel anders.
pas na het 2e en 3e glas gaat hij weer goed smaken. en dan zeggen we; ja, hij moest echt even open staan, chambreren. smaak is gewoon verdoofd door de alcohol.
alcohol is vergif, dus met welke fruitsoort je het mengt, met welk zoet drankje je het mixt, het blijft vergif.
hmm, als ik het nou allemaal zo goed weet, waarom heb ik dan toch zin om straks even naar de wijnbar te gaan, want zooo gezellig op vrijdagmiddag. niet als je geen sloten wijn drinkt want dan valt het op dat iedereen zo staat te gillen: heee haaaaai, hoe gaatie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lianne,
leuk kennis met je te maken! Ik gebruik van 20 september Refusal, en mèn, ben ik er blij mee! Het geeft zo'n rust, zeker de eerste dagen! En als dan na een paar dagen blijkt dat de ontwenning ook nog eens meevalt, voel je je zó sterk! En het verhaal van: eerst het weekend nog, ach dat zal je altijd wel hebben! Eerst een verjaardag, eerst uit eten, eerst een feestje! dat zijn toch allemaal nep-excuses om de drank koning te laten zijn!
Wees sterk en neem hem nu in! We zijn er allemaal om je te steunen!
Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Trees,
je hebt gelijk (en gem en kaia ook)
ik ga hem gewoon nemen, en wel nu meteen.
heb jij ook niet eerst zo'n paniek gevoel van: oooh, nu mag ik niet meer, gevolgd door een opluchting?
ik neem een halve per dag, hoe doe jij het?
allemaal heel erg bedankt voor de schop!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne, lotgenote!
Ik heb de eerste dag er één hele genomen, en daarna een halve per dag. Ik doe dat altijd 's morgens, dan heb ik de meeste moed en dan is je zin in alcohol het minste!
Schrijf je stopdatum onder je bericht, dat vond ik heel positief werken! En meid, je bent zo trots als je het gedaan hebt! Heel veel succes, en als er wat is: schrijven hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je hem al genomen Lianne?! Doen hoor!!

weet je, ik snap dat de ene kant in je roept om je gang naar de wijnbar, gezelligheid, saamhorigheid, al mondt dat meestal wel uit in dronkenschap en spijt achteraf. De andere kant is er ook. Weten dat het niet goed voor je is, weten dat je dit niet langer wilt, Dat er meer in het leven is dan al die schijngezelligheid.
er zal altijd een reden zijn om te drinken, feestje, verjaardag,. weekend, hard gewerkt, voor de gezelligheid. In het begin was ik zo bang dat ik dat zou missen als ik niet meer mee ging drinken, en nu merk ik dat ik het niet meer mis, omdat ik het in die kroeg eigenlijk helemaal niet zo naar mijn zin had, daarna thuis nog meer ging drinken en de volgende dag een enorme kater had. 2 uurtjes gemaakte gezelligheid die voor veel ellende achteraf zorgden. Ik zoek nu die gezelligheid in andere dingen en merk dat het contact met niet drinkers meestal veel waardevoller is. Gewoon een gesprek kunnen hebben ipv schreeuwend te lallen.

sterkte vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Gewoon solliciteren, zou ik zeggen. Achteraf kun je alsnog terugkomen op je besluit. Avontuur lonkt!

Gem,
Dat zou dus droge kost worden. Begrijp je gebrek aan enthousiasme. Ik zou nu ook geen trek hebben in wet- en rechtkennis opnemen. Mmm, R en A blijven minstens 2 weken in je systeem.

Albertina,
Ja, zielig zijn we wel een beetje. Ach, het is nu weekend en als ik het rustig aan doe, ben ik maandag vast weer fit genoeg. Ik ben graag thuis en loop graag in mijn pyama, maar dan wel in goede gezondheid.

Vie,
Ook het buikgriepvirus? Sterkte voor die twee en wees extra alert op jezelf.

Pippi,
:)

Rosan,
:)

Tapas,
Niet ziek worden!

Safi,
Gewoon blijven komen. Je moet jezelf niet het recht ontzeggen om hier te komen.

Kaia,
Je hebt gelijk. Een stap terug kan absoluut geen kwaad. Voor mij was en is deze baan heerlijk, omdat ik weer aan het werk kon en omdat dit geen stress baan is en omdat het precies genoeg uren zijn om struktuur te bieden.

Lianne,
Ik vond het heerlijk om niet meer voor die keuze te staan. Door met die ene pil te beginnen kon ik eindelijk bereiken wat ik wou: niet meer drinken. Dat lukte maar steeds niet omdat alcohol nog steeds mij grote slavendrijver was.
Slikken!

Trees,
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, Pip, rijke stinkerd :P Weet je al wat je met al dat geld gaat doen?
Ikke wel, All Stars kopen! Voor mezelf! (én dochter, én zoon). Dien morgenochtend om 8 uur bij V&D voor de deur te liggen, want daar zijn ze in de aanbieding ;) LOL

Als je het daar nou erg leuk vind, mag je misschien een blokhut in de tuin?

Nou, ik ga er maar even uit. Ik snap er ook niet zoveel van eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,
Daar ben je mooi vanaf en krijg je nog wat terug ook. Lekker toch.
En nu moet ik eerlijk bekennen dat ik steeds schade vergoed heb gekregen.
Ik, getrouwd en wel, hou pyamadagen wanneer ik dat wil. Enne, ik ben niet de vrouw van. Ik ben ik, gewoon mevr. met mijn eigen naam. Mijn identiteit is niet verloren gegaan door iets als een huwelijk. Al heb ik er in dit zgn progressieve, geëmancipeerde land wel voor moeten knokken om alles op mijn eigen naam te krijgen.

Marjo,
Ga alvast vannacht voor de ingang liggen? :lips::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...