Spring naar bijdragen

Zondag 30 maart 2008


CPAS

Aanbevolen berichten

Goeie middag allemaal,
Uiteindelijk ben ik vanochtend na eerst nog zeker een uur woelen toch in slaap gevallen.
Helaas had ik de wekker niet gezet en werd ik pas tegen drie uur wakker.
Een middagdut hoeft vandaag niet meer. Scheelt ook alweer.
Doel twee van vandaag schiet er dus een beetje bij in.
Per e-mail kreeg ik een hele mooie presentatie op één klein detail na: genieten van een heerlijk glas jww na een voldane dag. GR GR GR. Dat wordt het even een minder leuke presentatie. Ze ging trouwens over de rugzak die we in ons leven meeslepen.
Ik probeer nog wat van de resterende tijd van deze dag nuttig te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoihoi,

Wat een kneus ben ik! Het heen en weer pendelen tusse twee adressen leidt er soms toe, dat ik spullen vergeet. Nu dus!! Ik ben in Amsterdam, maar mijn hondenbrokjes niet. Wat een klooijo!!
Heb ik dit, heb ik dat en nog vergeet ik wat. Toen ik dronk was ik scherper.
Kan straks bij een aardige overbuurvrouw aanlopen, die mij voor vanavond en morgenochtend uit de brand helpt. Ook weer in orde. Dus de brojes halen, en eten maken. Schorseneren, heerlijk.
Knorr sausje er door met lenteuitjes en knoflook en de machienerie draait weer.
Wel even aan het alleen zijn wennen, dat kost me een paar uur, om me te hervinden.
Allen een groetje van Soothe! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,
Blij voor je dat het gelukt is met die ezel.

Uitgaan heb ik altijd gemeden. Ik vond en vind er nog steeds niets aan. Te veel lawaai, te veel mensen die door elkaar praten over niets belangwekkends. En omdat de volumeknop van de muziek steeds verder wordt opengedraaid, wordt het al snel geschreeuw. Ik zat/zit liever thuis, dan krijg ik ook geen hoofdpijn van de herrie.

Het tempo van de maatschappij heb ik nooit kunnen bijbenen zonder schade aan mezelf. Toch iedere keer weer probeerde ik het te volgen. Onverbeterlijk was ik daarin. Nu kan ik gewoon niet sneller en ik wil het ook niet meer. Al dat jachten en jagen heeft voor mij uiteindelijk niets goed opgeleverd.

Tapas,
Is het lopen een beetje gelukt? Je zult vast wel binnen je limiet gebleven zijn.

Zonder drank ben ik niet productiever geworden, maar wat ik nu doe, is wel beter gedaan.
Het valt me ook op dat ik een stuk rustiger ben geworden. Ik dronk om me te ontspannen, maar eigenlijk leverde het alleen maar meer stress op. Drank maakte me streberiger. Nog meer wilde ik de perfecte secretaresse zijn met veel hart voor de zaak. Nog meer trachtte ik de perfecte moeder te zijn. Een sterkere vrouw dan ik in wezen ben, probeerde ik te zijn. Stelt de baas dat op prijs, ja, die profiteert ervan. Willen kinderen wel een perfecte moeder. Wat is dat trouwens? Ik denk dat ze meer gehad hadden aan een rustigere moeder. Ik ben geen slapjanus of een sukkel of zo, maar ik ben geen superwoman. Nee, ik wil af van de stress die ik mezelf altijd maar aandoe. Nee, het wordt tijd dat andere mensen me maar eens gaan nemen voor wie ik werkelijk ben. Ik hoef het leed, de mislukkingen van een ander niet te torsen. Ik moet meer iets gaan krijgen van : 'sch*t aan iedereen'. Of dat gaat lukken?

Druppeltje,
Fijn dat alle beestjes over zijn.

Lianne,
Ik moet toegeven dat het uit eten gaan mij zonder wijn meer bevalt. Ik proef meer van het eten en daardoor geniet ik er ook meer van.

Dat er toch zoveel mensen zijn die niet op tijd de klok aanpassen naar de zomertijd. Volgens mij vergeten die dat niet als de wintertijd ingaat. Ik heb nog maar van een enkeling gehoord die een uur te vroeg kwam op zijn werk als de normale (winter)tijd weer inging.

Liefde is ongebonden. Dat is juist het mooie ervan, al kan dat nu juist ook lastig zijn.

Sammy,
3,5 kg er in een dag afwillen lijkt mij ongezond.
Goed van je dat je nu voor helemaal alcovrij gaat, al is het dan vanwege de calorietjes.

Bliksem,
Plan eens een dag in waarop je niets mag doen.
Je zult versteld staan hoeveel je dan wel doet naar tevredenheid.

Lijkt wel of er niemand was sinds mijn laatste bericht, een uur geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Corinne,
als je maar hebt genoten van het slapen toch?
Erger je maar niet aan die presentatie, dan kan je ook geen radio of tv meer kijken..
ik zat het algemeen dagblad te lezen, lees vaak de colummn van nicolaas klei, wijnrecencent.
werd ik ook opstandig van.. waarom mag ik niet..
Ik drink nu al (al haha!!) 3 dagen geen wijn, ben doodmoe, heb niks leuks gedaan dit weekend, feestjes en vrienden vermeden, halve kilo zwaarder en nergens zin in.
De voordelen moeten er ook nog even worden 'ingeramd ' bij mij.
vandaar dat ik blij ben dat ik die 28 dagen met mezelf had afgesproken.
maar, elke dag een stukje beter hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat is zo Corinne, maar toen ik me vandaag tijdens het hardlopen bedacht dat ik mijn refusal niet had geslikt (ik slik een kwart zodoende geen bijwerkingen.) dacht ik even:
heeee, als ik hem nou niet inneem kan ik vanavond toch een wijntje nemen en ga ik morgen weer verder.
toen ik thuis kwam als de sode%^& dat ding genomen, en een enorme rust erna.
ik ga vanavf morgen de voeding ook beter aanpakken, ik hou het er nu maar op dat mijn lijf van slag is van de suikers en het gebrek daaraan..
vie : bedankt voor de fruittip, heb een hele schaal vol en ook in blik, maar het kleine vervelende kind in mij roept: ja daag, ik mag al zo veel niet (wijn, ) dus ik neem lekker nog een cracker met kaas.
en nog 1 en etc etc.
als ik wijn drink eet ik idioot gezond, waarom nu dus niet?
vitamines slik ik trouw.
moeilijk he, die dingen (of stoppen met dingen) die pas op langere termijn voordeel opleveren..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel dat ik nu al merk dat ik andere beslissingen neem dan als ik nog had gedronken.
er wilde iemand langskomen en normaal gesproken met een fles wijn op tafel had ik daar zinin gehad, maar ik ben nu gewoon moe en geen zin in gesprek. diir dat wijntje(s) had ik me daar overheen getild.
waarom zie ik nou de voordelen van niet drinken nog niet?
zou zoveel schelen..
ik denk omdat ik geneigd ben de slechte dingen die gebeurd zijn te vergeten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne, ik slik een halve tablet refusl, en heb nooit bijwerkingen gehad! Zou het kunnen zijn dat je tóch naar een glaasje wijn aan het toewerken bent? Ik kan het fout hebben, maar ik herken wel iets in je gedachtepatroon...

En waarom je zou stoppen, waarom dat beter zou zijn....schrijf alle voorbeelden eens op: met blauwe plekken lopen zonder dat je wist hoe je eraan kwam....het rotgevoel van een kater...de schaamte als je weer eens was doms gedaan hebt...het op de nummermelder moeten kijken wie je de vorige avond aan de telefoon had...de shampoo in de ijskast (bv.)
En Soothie schreef al: een alcoholist wordt nooit beter, alleen maar slechter...(of zoiets Sooth, wat was het ook alweer?)

Ik vind je heel moedig om het patroon te doorbreken, en gun je daarbij alle kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
Refusal stapelt zich op in je lichaam. Als je stopt, zul je toch een week of twee moeten wachten, wil je niet meteen erg ziek worden. Dat is nu juist het mooie van Refusal.
In dat gesprek met die iemand die langs wilde komen, had je met een wijnfles erbij ook geen zin gehad. Alleen was dan die visite zo een leuke k@tsmoes om te kunnen drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over eyeropener gesproken Trees en Corinne, ik had net de moed een beetje laten zakken en 2 hele rake antwoorden..

Ja Trees, met die kwart (zo deed ik het voorheen ook) kan ik dus als ik DIE dag niet heb ingenomen 's avonds matig drinken.. ik word dan wel rood en een beetje warm.
een soort langzame zelfmoord eigenlijk, gatver!
oei , die lijst is heel lang.. blauwe plekken, ellende, het meeste kan ik me niet eens meer herinneren..
dank voor deze koude plens water in mijn verontwaardigde kinderachtige gezicht, je hebt het bij het rechte eind!
Corinne, jij ook!
Ik had helemaal geen zin in die visite, het was een leuk excuus geweest om een paar flessen samen leeg te drinken en chinees te bestellen (en de kids weer te laat naar bed)
de andere kant is dat als bijv een van mijn niet drinkende vriendinnen nu onverwacht langs zou komen ik OOk geen zin heb ik theetje en gesprek..
haha, ik breng mijn weekend door als kluizenaar, wil geen gesprek en typ me suf op het forum!
dank meiden
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Al gegeten (andijvie met spekjes door de aadappelpuree ). Om de zomertijd (vind ik een mooi woord) een kans te geven :D

Lianne draai het om, je hóeft immers niet meer te drinken. Veel leuker!!

Corinne, eigenlijk fantastisch leuk hè, voor je zelf kiezen. Straal je ook uit naar anderen toe. en slaap kunnen we nog wel even gebruiken. Jij bent weer opgeladen voor de werkweek?!

Soothe, da's lang geleden dat ik schorseneren heb gegeten. Lang leve de overbuurvrouw ;)
Hoe's Jimmy geworden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo terug thuis .
maar eerst een heerlijke siesta gedaan , want dat lukt nog niet in de caravan .
soothie wat je mij nou verteld , twee adressen :-))
inderdaad ook ik vergeet wel altijd iets , en zo zat ik vorige week zonder onder goed aan zee , gelukkig is er een zeeman in de buurt .
hier etyen we een pakje frieten van het frietkot voor mij een frikadel speciaal erbij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en te bedenken geen smsjes meer sturen en het de volgende dag niet meer weten...
of bijv volgende week moet ik naar de ouderavond om 19.00, zou ik voorheen hebben gedacht: ja en mijn wijntje dan om 17.00, balen zeg.. (ik zou hem toch gewoon hebben gedronken en met 3 wijn en een kauwgummetje zijn gegaan) of helemaal niet gegaan, informatie staat ook in de nieuwsbrief..
niet goed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trees, ik weet niet wat ik precies zei. Ik zeg een hoop dingen die geen hout snijden!?
Waarschijnlijk zei ik, dat juist wanneer het lichaam weer balans zoekt, door te stoppen. Het weer beginnen, de klap groter maakt dan wanneer je"rustig" door was blijven drinken.In die zin raak je dus steeds verder van huis. De terugslag op het physiek wordt steeds erger!
In die zin, ben je dus steeds slechter af. Drank is een zéér langzame killer, maar hij vergeet niemand.
Je denkt je redelijk te voelen, maar de algehele teloorgang zet op slinkse wijze door!

De natuur heeft in zich, dat een lichaam streeft naar gezondheid en zal dat steeds bewerkstelligen.
Door dat proces steeds af te breken, word je langzaam gesloopt. Tricky niet?
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjo, de boy is nu op de helft. De schorseneren van C- 1000 zijn erg lekker. Wel uit een pot.
Maar als je het een beetje lekker aankleedt, is het delicieus!
Dus nu ga ik starten. Jimmy heeft ook z'n buik vol.
Groet.

Mijn bioritmiek ligt in de war!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over dat "need to be needed" wat mij betreft het volgende. Als ik gedronken had in gezelschap was ik zeer bedreven in het opeisen van aandacht; vlotte babbel en het idee dat ik dwars door de ander en de situatie heen kon kijken. Erg aanwezig dus; scherp, maar nooit gemeen of ruziezoekend. Beheers ik nuchter ook zeer redelijk maar ik pas op met wat ik zeg, er zit terecht een rem op en ik weet wanneer ik moet stoppen in opmerkingen naar de ander toe en het op me nemen van allerlei zaken.

De regie willen hebben/ door mijn "fantasierijke" vermogen in woord en gebaar van de hak op de tak springen/ 100 dingen tegelijk doen/ denken dat de ander mij vanzelfsprekend kan volgen, hoort ook in dit rijtje thuis.
Pffff....wat vermoeiend voor mijzelf en de ander. De roes was voor mij alsof ik een geestverruimend middel had genomen terwijl alcohol juist dempend op je zintuigen werkt....kan alles nuchter veel genuanceerder plaatsen en onthouden en ken (voel) mijn grenzen en die van de ander.
Heb controle dus over wat ik doe en besef dat ik in balans wil blijven (energie & moeheid). Drank maakt alles waarmee je in aanraking komt onmatig en instinctief oncontroleerbaar want je gaat maar door....letterlijk totdat je erbij neervalt. Drank is wel zeker een drug; je verliest de werkelijkheid uit het oog.

Ook de categorie drinken vanuit verdriet of woede, in je eentje...tsja, probeer dan nog maar eens de regie te houden! Zo'n beetje hetzelfde patroon als bij het "gezellig" veel te veel drinken; overmatig en opgeblazen zwelgen in je gedachten c.q. gevoelswereld en er oplossingsgericht geen stap mee verder komen.

Ik maak voortaan zelf wel uit wanneer ik nodig ben, da's mooi want dan heb ik gelijk de keuze om ja of nee te zeggen. Alco die keuze laten maken en je weet waar dat toe leidt; de alco zorgt ervoor dat hij jou niet nodig heeft...alleen de roes is belangrijk.

Alco heeft een enorm ego die niets, maar dan ook niets met jou als waardevol persoon te maken wil hebben; continu ga je over grenzen heen en dat is behoorlijk destructief. Gevolg is, dat je een haat/liefde verhouding met je innerlijk en de omgeving krijgt.
King Alco rules :wacko:

Concluderend lijkt het me zo dat je het vertrouwen in jezelf maar beter kunt herwinnen....logisch dat dit met kleine stapjes gaat en het gevoel ontbreekt dat je de wereld aankan of juist dat je niets waard bent omdat alco van zijn troon is gevallen.
Ben blij dat JIJ het zelf weer mag doen, want je bent onder de invloed geweest van een macht die groter is dan jijzelf.

Gelukkig is er ook een macht, maakt niet uit hoe je die ziet die je groter maakt zonder alco....en die je op het pad van zelfontplooing brengt.
Misschien is dat wel die vonk van binnen, die het leven niet verwerpt maar liefheeft. Ieder mens verlangt er naar en weet diep van binnen dat het daar te vinden is.
Helaas leven we in een maatschappij met multi-verslavingsvormen; geen wonder, want bijna niemand gaat uit van wat ie werkelijk wil.

Ik weet in ieder geval zeker, dat je ernaar kunt luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het heel eng! Maar vanaf nu wil ik niet meer drinken! Vrijdagavond dacht ik: oké ,als ik het niet zelf red, dan maar naar de huisarts om refusal.
De arts heeft volgens mij ,nog een hoge dunk van mij. Ik moet dus van mijn voetstuk afvallen.
Net als iedere alcohlist. Zelf vind ik het nog steeds goed van mezelf , dat ik door de week niet drink!
ik kan het beperken tot in de weekenden. maar dan ben ik dus op vrijdagmiddag al aan het denken, dat ik ,s avonds iets mag. En de volgende dag: uiteraard spijt van. Ben zonder, toch wel stabieler en fitter.
En : een goed teken denk ik: Na 3a 4 begin ik al te zwabberen. Dat was vorig jaar om deze tijd wel anders.
Had ik toch wel , minstens 8 nodig om een beetje mee te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lianne,
De eerste twee weken van mijn stoppen zat ik zo wat dag en nacht aan het forum gekluisterd.
Heerlijk dat het forum er is.

Marjo,
Opgeladen ben ik niet, maar ik zie er wel naar uit morgen weer aan de slag te kunnen. Ik weet dat ik een leuke werkweek heb gemist. De week na de uitgave van het tijdschrift is altijd leuke week. Wat klusjes wegwerken die zijn blijven liggen. De bestellingen die beginnen binnen te lopen. Ach, voor de komende liggen er ook genoeg leuke dingen.
Eerlijk gezegd vind ik het best wel moeilijk om voor mezelf te kiezen. Ik ben het niet gewend!

Blacky,
Smakelijk eten! Hoe is het met Yang?

Lianne,
Ja, bekend het nog ergens naar toe moeten 's avonds voor je kinderen, waar je toch eigenlijk niet met een rood opgezet gezicht en alcoholadem kunt aankomen zetten. Uiteindelijk ging ik dan toch met. Bah.

Soothe,
Geen verse schorseneren, waar je van die lekker vieze en plakkerige handen van krijgt bij het schillen.
Een kok kan ook niets zonder zijn koksmaatje ;), dan haalt ie het uit een pot.

Trees,
quote
Blacky, wat heb ik die zin vaak moeten lezen i.v.m. je ondergoed: gelukkig zit er een zeeman in de buurt!
Ik zag je ak in je blootje naar zo'n ruwe zeebonk drentelen om zijn ondergoed te lenen! Haha!
unquote
En ik dacht, dat kan even helemaal verkeerd gelezen worden. Is 't nog zo ook.

Har,
Wat schrijf je het even duidelijk op. Heel herkenbaar. Dank.

Sammy,
Je komt er wel en het is helemaal geen afgang om de hulp van Refusal of Antabus bij de huisarts te vragen. Ik voel mij toch echt geen doetje, watje ofzo, omdat ik Refusal heb gevraagd om mij te steunen om mijn doel te bereiken. Ik vond stoppen heel eng.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, Ik zie het ook niet als een afgang voor mezelf . Eerder het omgekeerde! heb veel van jullie geleerd. Zit nu al wel te denken: Volgende week zaterdag komen er vrienden eten.
Kan ik het dan ook!!!
Ik begrijp van een ieder ,dat jullie veel dingen (lees :uitjes) uit de weg gaan. Dat lijkt mij ook moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy,
Als je je mentaal goed voorbereid, kun je heel goed samen eten met een watertje of fris erbij.
Zijn die vrienden op de hoogte?
In de eerste maanden ontliep ik idd alles waar alcohol bij kon komen kijken. Je moet de kat nou eenmaal niet op het spek binden. Na drie maanden had ik mijn eerste etentje en dat is gewoon goed verlopen. Een deelnemer was op de hoogte en had ik gevraagd een oogje op me te houden. De rest wist van niets en niemand taalt er naar als je een glas fris neemt bij de maaltijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...