Spring naar bijdragen

Zondag 30 maart 2008


CPAS

Aanbevolen berichten

tjsa, drank maakt je soms wel vrijer en haalt de rem eraf - zeker op het emotionele vlak. Op het fysieke vlak echter, is het voor mij wel een wereld van verschil of ik wel of geen alcohol heb gedronken, heb nuchter veel meer puf om dingen op te pakken en te ondernemen, maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 146
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Corinne, mooie doelen! En weet je, je kan het!
Als we maar blijven geloven in onszelf... :rose:

Albertina, lekker werken. Kan me voorstellen dat je je soms alleen voelt. Je hoeft niet eenzaam te zijn, je hebt ons toch? :D

Lianne, bedankt voor de verwentip! Ik besteed de laatste tijd iets meer aandacht aan de buitenkant, best wel lekker ;)

Blacky, je bent vast al wakker nu. Lekker geslapen? :present:

Vie, ik sla ook wel eens een nachtje slapen over, en dan blijkt dat ik alleen heb zitten lezen. Meestal slaap ik dan de nacht erna wel weer. lezen werkt ook rustgevend, en soms ook verhelderend.. :)

Charlie, lekker slapen meid! :lips:

Floortje, Yes! :musicnote: dag 4, hou vol!

Har, ja natuurlijk worden we ouder. Maar die disco-avond pakken ze je niet meer af! :moon:

Rosan, je gaat goed! Geen echte kater, lekker toch? B)

Tapas, daar ga je, ik schreeuw hier de longen uit mijn lijf! Rénnen Tapas!! :camera::rose:

Soothe, droge boon! :P

Pip, balansen, gun het tijd. Het komt écht weer! Geen grenzen overschrijden, je gaat uit van je eigen gevoel. Prima toch? Als jíj er aan toe bent! :heart:

Marjo, lekker uitgeslapen? Ja! Verder met positieve gedachten vandaag? Jaah!!!! Voel een soort blijheid onder in mijn maag ontstaan, een soort omgekeerd heimwee gevoel. Wel lekker, maar wat moet ik ermee? Over me heen laten komen, er van genieten! :light:

Fijne dag!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, het meer doen met een slok op, daar weet ik alles van. Ik draai ook af en toe op halve kracht.
Toch moeten we de gedachte niet toestaan, dat we er toen beter aan toe waren. We gingen immers ook vaak over onze grenzen heen, omdat moeheid minder werd ervaren.
Soms konden we de halve wereld aan. Het betalen van de tol komt later. Doe maar iets minder. Later komt het evenwicht wel weer terug.
De gedachte alles was beter, moet uitgebannen. Dat zijn de duistere stemmetjes!
Groetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik net zo hoor Pip. Word ook een beetje een kluizenaar, maar dat moet dan maar even, ik kies toch echt voor mezelf en ik ga geen "leuke" dingen doen die voor mij risicovol zouden kunnen zijn. Dan maar ongezellig. Het zijn mijn prioriteiten en mijn keuzes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(....) Wie zegt dat je het licht moet zien? Zélf een vuurtje maken ;)

Gniffel, kinderen spelen restaurantje, de keuken wordt en passé ook nog gepoetst. Het fornuis gaat glimmen!

Ik ga mijn spierpijn eruit wandelen, teveel caffeïne. Maakt me rusteloos..
Zon schijnt niet, maar het is droog.

latersss..!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi ik kom vanaf de andere kant aangelopen maar het lijkt alsof we op hetzelfde punt aankomen.
Je weet, ik heb een hele lieve LAT-vriendin, en we dubben allebei al een tijdje over samenwonen. Niet dat we er open over praten, maar het hangt wel erg dik in de lucht, bij ieder gesprek wordt het weer zichtbaar onder de oppervlakte. We kunnen heel goed bij elkaar zijn en voor elkaar zorgen, oog voor de ander, ruimte laten, het klopt allemaal, maar toch...
Ik heb het er nooit expliciet over, want eigenlijk weet ik best dat ik alleen blijf, ik kan, wil me niet zover aanpassen aan een ander. Ben te gedeukt door het verleden, dat komt niet meer goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaat nergens op wat ik nu vertel maar moet nog alles lezen. Wil ff vertellen dat we met de vrachtwagen vol doggy's in Breda zijn aangekomen. Een chaos zoals altijd want zenuwachtige adoptanten zitten te wachten, gastgezinnen van wat krijgen we nu weer, uitgeputte vrijwilligers die ook al dagen bezig zijn en daar komen we aan. Helemaal gesloopt van de reis en stress met nog meer stresserige honden die na een rit van 16 uur er wel weer eens uit willen (praat niet eens over de stank van wat ze allemaal laten lopen maar we kunnen ze onderweg echt niet uit laten). He,he strakjes lekker naar huis maar das ook nog een rit naar Amsterdam en heb in mijn jaszak nog een piep klein katje gestopt want die kon ik nog net vangen en niet achter laten, ze is ook weer mishandeld..........Sorry, heeft niks met het forum te maken maar ben zo moe en wilde dit toch graag even delen, gewoon omdat ik het kwijt wilde en omdat het leven niet altijd uit drank bestaat.Vegi moet nog een uur en dan gaat ze lekker naar huis, uitrusten en haar eigen dieren knuffelen en dan iets zoeken voor die kleine rooie uit die jaszak hahha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pippi,

Drinkt je vriend wel? Stel anders voor samen niet te drinken, dan ziet hij ook dat er niks aan is zonder.
Zo wil ik nooit uit eten in een wijnloze periode, zegt vriend: joh, wat maakt dat nou uit?
zeg ik : als het niet uit maakt drink jij toch ook niet..
3x raden of het gezellig is? nee dus.

Ik heb vrijdag en gisteren kwart refusal geslikt, ga dat zo weer doen, anders ga ik zeker drinken vanavond. zo even een sterk moment zoeken en hup slikken.

Ik snap heel goed dat je niet naar feestjes etc wil. aan de andere kant, ik heb het weleens gedaan, is het best goed om te zien hoe de rest aangeschoten wordt en onzin uit gaat slaan. ( en uit hun mond gaat ruiken en praten met spetters, brr) en dan ga je op tijd naar huis en de volgende ochtend vroeg iets leuks doen of buiten wandelen.
Ik vind de lichamelijke winst echt heel goed merkbaar op korte termijn..
en als ik nu moe ben (oke, maar 2 dagen gestopt) denk ik , ach laat ik even rustig aan doen.
als ik gisteren gedronken had was ik maar doorgegaan zo van: eigen schuld..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

need to be needed.........
voor mij heel waar!
maar ook iets waar ik heel moe van wordt.
Want waarom wil ik zo nodig zijn??
De sluier is al wel een klein stukje opgelicht....!
maar echt verder wil ie niet.....te confronterend?

O verdorie ik weet het wel!
Als een ander mij nodig heeft, hoef ik even niet naar mezelf te kijken!
Kan ik even mijn lieslaarzen uitdoen, hoef ik even niet door de modder te baggeren...
Tja.........
confronterend dus!


@Druppeltje
Dat kleine rooie ding......heeft zijn plekje al wel gevonden denk ik zo:D
Rust lekker uit na al die hektiek, na goed werken is het fijn rusten!
Hebben alle honden al een nieuw thuis gevonden? Zo niet....succes met zoeken!

Hier is het slecht weer!
En binnen dus een kippenhok.....
Grrrrrrr
een hutje op de hei....in volledige stilte....lijkt me heerlijk!:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joehoe,

Daar ben ik weer, uitgewerkt en vreselijk moe.
Ik val bijna om van de slaap, hahah, er kwamen ook een paar mensen
te laat vanmorgen, klok vergeten:o.
Dus een chaotisch begin van de dag.....
Vandaag krijgt geen mens mij meer het huis uit, echt niet.
Nu vind ik het weer heerlijk dat ik met niemand rekening hoef te houden,
hoezo wispelturig?
Om op je vraag te antwoorden Vie, ik heb wel degelijk iemand ontmoet en
daar ook een tijdje een relatie mee gehad, helaas was hij toen tijdelijk bij zijn gezin weg
en is onder andere voor de kinderen weer terug gegaan.
Daar kwam bij dat wij erg ver uit elkaar wonen, en hij door zijn werk en ik door het mijne
erg lastig regelmatig bij elkaar konden zijn.
Het lastige is dat ik hem nog wel zie zo nu en dan (slecht van mij he?) en ja ik vind hem nog steeds
leuk en dat is wederzijds.
Maar je weet wat er vaak gezegd wordt, oef een getrouwde man is uit den boze, eigenlijk ben ik
het daar helemaal mee eens en ben ik ook zeker niet trots op mezelf.
We hebben nu ook geen relatie meer, het is toch heel fijn elkaar nog te zien zo nu en dan.
Ik heb al vaker getwijfeld of ik dit hier zou schrijven, nou bij deze dus toch.
Nou ja het staat er dus ik haal het ook niet meer weg, ik heb het idee dat ik anders niet eerlijk ben.
Er zijn er velen op dit forum die zich kwetsbaar opstellen, dus waarom ik niet?
Zo en nu een bakje koffie.
Als jullie nu slecht over mij denken, het zij zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi: ik heb ook nog steeds moeite met feestjes. Gisteravond ging ik al om half 11 naar huis. De sfeer veranderd, mensen gaan 'lollig' doen. Soms lukt het me goed, maar nu voelde ik me zo''n droge druif.
De beloning is dan wel de volgende ochtend. Ik vind het leven ook niet eenvoudiger zonder drank, maarja met drank is het ook niks. Lastig. Soms.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee pip.........ik hou van jou wil niet zeggen dat je het bed moet delen!
Dat doe je alleen als je dat zelf graag wil!!!!!!!!

En ja, als mijn dochter het zegt is het aandoenlijk, het is lief,
maar ze meent het ook, onvoorwaardelijk!
Ik heb er geen enkele moeite mee om tegen iemand te zeggen dat ik van ze houd,
als ik dat zeg meen ik het ook!

Maar het horen, en geloven als ze het tegen mij zeggen..........heel ander verhaal!
Daarom zijn die woorden van mijn dochter zo waardevol voor me!

Blijf dicht bij je eigen hart pip, een betere graadmeter heb je niet!
En bij twijfel........nu ja, dat voel je zelf al wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tina,

Waarom zou ik nu slecht over je denken?
Je bent gewoon eerlijk!
Maar als het mijn echtgenoot was......:D

Ieder verhaal heeft meerdere kanten,
In dit geval het jouwe, het zijne en dat van zijn vrouw....!
Het is jouw leven, jouw verantwoordelijkheid!
En voor zover ik je hier gelezen heb......ben je volgens mij heel goed in staat om die verantwoordelijkheid te nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, lieve Tina, natuurlijk zal ik niet slecht over je denken! Ik ben me er best van bewust dat ik alleen jouw kant van het verhaal ken, maar daar kies ik ook voor, en zal ik je nooit veroordelen! Daarnaast heeft de liefde zijn eigen navigatiesysteem, en zal hij ook zeker niet zonder reden om jou zijn gaan geven!
Wel hoop ik dat je nog eens iemand zal vinden om wie je heel veel geeft, en die ook blindelings voor jou gaat!
Maar ja, dat gun ik mezelf ook, en nog zó velen op het forum!
Voor ál diegenen zal ik vanavond een kaarsje branden...
En geniet jij nou maar van je verdiende rust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog even een tip voor al diegenen van wie het getypte bericht ineens verdwijnt door een druk op de verkeerde knop. Ik heb al de raad gelezen om het dan eerst in Words of in het kladblok te zetten.
Aangezien mijn mailbox altijd openstaat, open ik altijd een ''Nieuw Bericht" en schrijf daar alles in, om het vervolgens te kopieëren en te plakken.
Ik vind dat heel handig werken, zeker als het een langer bericht is.


*3 typfoutjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, Ik zit hier flink te balen.Zomerkleding aangepast.Was dat even schrikken.
Zelfs van 2 splinternieuwe stelletjes kleding, kan de broek niet of nauwelijks dicht.
De knop is om. Morgen beginnen met minimaal 3,5 kg er af . Bah! En zoals jullie weten, mocht ik in het weekend wel met mate JWW nuttigen. Doe het niet elk weekend. Van nu af aan, ga ik helemaal alcoholvrij worden. Veel te veel caloriën. Bah, Bah, Bah!!!
:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi tina,
nee het is zijn verantwoording niet de jouwe.
ik vind het persoonlijk wel anders als je 'de vrouw' kent, maar zo niet..

over feestjes niet meer leuk vinden, daar sluit ik me bij aan.
ik ben blij dat de kids lief spelen want ik heb totaal geen zin om ergens heen te gaan.
ben een beetje in een kinderachtige bui: geen zin om naar de stad te gaan, een vriendin te bezoeken, uberhaupt ergens heen te gaan, want zonder wijntje is er toch niks aan.
wat natuurlijk helemaal nergens op slaat.
mijn ex waar ik heel goed mee omga is vandaag thuis van vakantie en hij vroeg ik ik met de kids einde middag langskom (hij woont vlakbij) maar ik ga niet mee, want zonder wijntje vind ik er niks aan.
(ik weet hoe onredelijk ik klink hoor!!)
het lijkt wel of me iets is afgenomen ipv blij te zijn.
ik denk dat als halverwege deze week de voordelen de overhand gaan nemen, zoals meer energie, frisser uiterlijk zonder uren te hoeven smeren en scrubben, misschien wel een kilootje eraf (wat ik nu erg betwijfel!!) dat mijn bui dan omdraait.
ik voel me eg kinderachtig en vraag me af hoe lang deze fase duurt.
Ik ben een boek aan het lezen over psychologie en daar staat in dat idd een van de moeilijkste dingen, de dingen zijn die op LANGE termijn goed voor je zijn. we zijn geneigd iets te kiezen dat ons op korte termijn genot verschaft.
ik zal blij zijn als mijn knop om is en ik idd een kee uit eten, naar het strand, bbq, bioscoop (jawel zo erg was het) en noem maar op kan zonder het leuker te vinden met wijn.
als ik 's nachts even wakker wordt ben ik wel heel blij.
zoals vannacht, had ik het koud en warm tegelijk, en bedacht ik: dit is niet mijn lever die overuren aan het maken is, maar ik ben gewoon 'lekker' aan het ontgiften..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi sammy,
balen van je kleding..
veel water en wat extra bewegen..
komt sneller goed dan je denkt.
ik ben juist heel bang dikker te worden nu ik NIET drink.
ik merk dat ik wat meer snack en snaai en dat deed ik niet toen ik wijn dronk..
aan de andere kant, als je google'd op lever en alcohol en ziektes... brrrr
dan liever dat kilootje teveel.
ik zou bijna zeggen , wie doet er mee met 5 kilo eraf, maar dat is weer een heel ander forum haha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Need to be needed!
Ik hou ermee op, doe niet meer mee!

Ik ga door met de grote verandering.
Er is niets wat mij nog stopt!

Alleen moet ik mezelf soms even bij de kladden pakken.
En soms afremmen..

New Balance!
Alles moet anders.
De oude koeien laat ik liggen, ik moet door.
Accepteren wat vroeger is geweest.
Vooruit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

och, als ik hier lees..... ik herken zoveel wat ik zelf ook heb. eerst dat van met alcohol is het leuker, dan doe ik meer, heb ik leuke ideeen, dan ben ik losser. zo is het mooi wel. daarom ben ik nu zo'n piekeraar denk ik. ik twijffel aan alles. wat dat betreft zie ik nog geen voordeel in het leven zonder alcohol.

en dat warm en koud hebben..... ik loop van het 1 in het ander. nu dus nog verkouden en hoesten. ik zou nu echt wel eens op willen knappen. meer energie willen hebben. elke keer maak ik plannen en dan heb ik weer wat. terwijl ik snak naar dingen doen. een hoop zin en energie hebben.

de uitjes en feestje zonder alcohol..... tja.


als ik terugkijk op deze week, mag ik desondanks trots zijn op mezelf. :$ alles deze week zonder drank. ik heb het gered.

met dank oa aan de mensen hier op het forum. het is fijn dat je hier zomaar mee kunt doen. alle leden hier ook gefelichteerd voor weer een week verder op het goede pad> :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...