Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 april 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Bah, snert weer en ik blijk telkens weer het verkeerde te zeggen. Als ik het uitleg is het duidelijk maar bij de volgende zin is het weer mis. Begin nu pas Orleando te begrijpen die zich zo vaak aangevalen heeft gevoeld en niet goed begrepen. Rudy mag niet te veel over zijn verleden praten en Soothe is soms hard. Ja de waarheid mag gezegt worden en we zijn geen zwarte knopenclub maar soms wat minder hard naar elkaar toe lijkt me ook wel een goede optie om morgen mee te starten. En nee Har ik ben niet grof maar binnen Nederland heb je ook cultuurverschillen dat zijn dan de zachtere uit het zuiden en de grovere gebekte uit het noorden. Dat is nooit kwaad bedoeld maar is misschien niet netjes uit de mond. Nee lieve Vie ik denk dat je me nooit zult begrijpen want je doet er geen enkele poging toe als vragen stellen dat ik dingen zeg die niet kloppen. Ga dogje uit laten en er een nachtje over slapen. Trusten allemaal en tot..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 187
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Marjo, goed te horen, dat je weer een tikje positief klinkt! Het hoort erbij Marjo, naar maar waar!
Ook bij mij gaan soms de emoties met me op de loop. Ook ik vind er soms geen z*k aan.
Daar komt bij, dat ik alleen woon. En de mogelijkheid om uit te gaan is weggevallen.
Ik moet het niet te moeilijk maken en in een kroeg gaan zitten, daar komt bij dat dat geleuter in een café me niet meer aanspreekt. Dus daar zit je dan!! Dus ik kan het wel invoelen.
Gezapig-kleurloos-grijs, zin in weinig tot niets. Hé zegt koning alcohol, toen je dronk was het beter!Verslaafd hoezo?

Marjo, pas goed op jezelf.
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind mezelf bij tijden best depressief. ik gebruik er ook medicijnen tegen. nu ik geen alcohol gebruik, lijk ik stabieler, wat emoties betreft. dat wil niet zeggen dat het juichend gaat, maar ik stuiter niet zo erg meer. dat ik van de drank af kan blijven geeft me een sterk gevoel. de andere kant daarvan is.... als het mis gaat, ben ik dan mislukt? of is het alleen de dag die mislukt is. kijk, daar kom ik nog niet zo goed uit. daar moet ik nog mee leren om te gaan. eerder was de kleinste reden al genoeg om mezelf mislukt te voelen. kijk en als ik dan drink, of dronk, dan was dat al reden genoeg om mezelf te haten.

zo dobberde ik maar rond. steeds in het zelfde kringetje.

ik zie dat ook bij mensen hier geloof ik. is het zo dat hoe langer je niet drinkt, hoe minder belangrijk het wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch heeft het ook met schoppen te maken. Wou altijd naar de toneelschool, later academie voor expressie door woord en gebaar, nog later docent drama. Piste in m'n broek als ik auditie moest doen, dus de weg naar verdoving was snel gevonden, met als gevolg dat de prestaties zienderogen daalden. Bovendien, wat een mormel had pa op deze wereld gezet die zonodig het buitenissige achterna moest rennen... Doe maar normaal! Alsmaar recalcitranter, broetje met zware problemen het huis uit naar gezinsvervangend tehuis, pa die het ook niet meer wist en overspannen werd. Opa alcoholist, losse hanjes hier en daar. En toen de grote vlucht, recht in de armen van Klaas, die ook niet uit een erg liefdevol nest kwam. De nieuwe marjo was geboren, wat aangemodderd in het amateurtoneel (waar ook altijd genoeg voor handen was). Uiteindelijk maar een sociale opleiding enigszins binnen het gewenste stramien gekozen, ook nog wel in gewerkt. Na jaren oeverloos "me niet naar mijn leeftijd gedragen", ook al zo'n heerlijke dooddoener. Hier. Hóe is die leeftijd dan. ik bén niet zoals de andere moeders en stellen. Nou dan maar eens op zoek naar die écht mijn eigen weg. zonder hulpmiddelen, die uiteindelijk geen hulp boden. Tsja, zwalkend door het leven en waar eindigt deze grap? We zullen zien. De vrijheid naar het schijnt.

Thanks voor de bemoedigende woorden!
Doe jezelf een lol, en pas ook heel goed op jezelf Soothe!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het is soms inderdaad nadenken aan het worden als men hier iets wil neer pennen , dus is de makkelijkste keuze soms niet pennen ;)
zware dag gehad schoonvader is verplaatst en nadien met taart en jarige schoonmoeder hem wezen bezoeken in het nieuwe tehuis , lijkt mij vele beter als waar hij zat en vele goedkoper .
enkele dagen geleden moest ik de pc herstellen want ik had geen geluid meer , nu juist tot de conclusie gekomen dat ik al maar dan ook al mijn fotos kwijt ben :devil:
fotos van het huis van mijn ouders in spanje , fotos van mijn eigen huis in spànje , fotos van de overleden tosca en luckas ppff evenetjes zat den duivel op mijn schouder om wat een kieken dat ik ben :wacko:
op mijn foto toestel staan ze ook niet meer grgrgr
morgen vertrek ik naar podovan want mijn partner werkt op mijn systeem en dan vlucht ik weer , deze keer niet in de drank maar naar zee of dit een betere manier is stellen zo wel ik als mijn psy ons enorm de vraag , het blijft vluchten .
nu ja van de podovan wordt ik niet zot en van den drank wel
vrijdag vergadering en zaterdag bezinning , dus weer een hoop vitamienen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastig marjo, maar wie weet is het nu de tijd om wat hulp te zoeken om uit te vinden wat nou wel bij jou hoort en wat niet, en hoe je de regie over je eigen leven kunt houden. zodat het niet meer met jou aan de haal gaat. Ik herken veel, mijn ambities lagen ook ergens anders maar ik had zowiezo een heel ander beeld van mezelf dan ik achteraf blijk te zijn. Ik was stoer, kon alles aan, en als het mis ging stelde ik me aan en was ik zwak... en hoe pijnlijk was het om erachter te komen dat ik niet die stoere meid was die alles aan kon en dat juist als ik me in mijn ogen dus aanstelde, dat dat dus wel was wie ik was. Ik wilde ook het liefst op het podium staan, in de belangstelling staan en als dat dan gebeurde dan doofde ik als een nachtkaars en was nergens meer. Ook een sociale opleiding gedaan zoals het hoort, er ook een poos in gewerkt maar gemerkt dat ik zelfs dat niet kon (hoezo niet kon? alsof het handig ais ls je niet voor jezelf kan zorgen om dan voor anderen te zorgen, grenzeloos!!). Eigenlijk had ik ook de kunstacademie willen doen, of de opleiding voor fotografie, maarja dat hoorde niet.

Op mijn 40e ben ik alsnog op mijn geheel eigen wijze het grafische vak ingegaan en ga ik binnenkort (als het er ooit nog van komt) exposeren met mijn foto's. Nu doe ik dus wel wat ik vroeger al zo graag wilde en op een manier die wel bij mij past.

Als ik niet op mijn 38e de juiste hulp had gevonden was ik hier nooit terecht gekomen. De vrijheid ligt namelijk veel dichterbijer dan je denkt en helaas zijn we vaak geneigd om het zo ver van ons vandaan te zoeken.

Sterkte Marjo, je komt er uiteindelijk wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, ik doe mijn best!
Ik zal je vertellen, wat ik net heb gedaan. Men mag scrollen!
Luister, door dat forummen, had ik niets te eten in huis. daar zit je dan met je "goeie" gedrag.
Dus naar de pizzaria, me aan de bar gezet, waar niet alleen etenswaar rondgaat!
Eerst een kopje thee, ik had het koud, niet te geloven. Dan gaat deze hypochonder kwalen bedenken!
Toen een schotel lamsshoarma, met veel olijven- friet- sla en de gebruikelijke sausjes.

De koffie liet ik achterwege, dat heb ik hier ook! Bovendien moet ik scherp blijven, alles tot bepaalde hoogte.
En nu ben ik thuis, in een opperbeste stemming. Een beetje trots!! Ik kan de rest van mijn leven deze situaties toch niet negeren, dan krijg ik echt dorst.

Dus Marjo, er is groei. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas, het klinkt een beetje erg veel als mij. Behalve het laatst stukje, die groei, uiteindelijk voor jezelf. geweldig! Wat goed van je!

Soothe, ik heb een paar kleine tranen in mijn ogen! Yehaa, het kan, we weten, en als je het dóet, de beloning!

Ik ga weer mee! Buigen, niet meer barsten!
Hoe een stomme dag uiteindelijk een beetje een positieve wending krijgt!
Dank voor 't delen, dat doet helen! ;) (ik snap 'm!!!!!)

Tapas, ik ga heel hard nadenken. En maar eens doen, wie weet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi alles verandert. Soms heb ik een dip. Agitatie, een onrustig hoofd. Slechte concentratie.
Gekraakt! Dan heb je het gevoel van houd ik dat, dan ben ik mooi de...
En ineens valt het weer van me af. Dus iedere dag heeft genoeg aan z'n eigen kwaad. Morgen kan het weer draaien, denk daar aan!
Groetje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je delen?
Lekker dat je nog hoopt,
want het is uiteindelijk toch altijd weer waar;
het wordt altijd weer beter!
Maar als je dat nou eens kon bedenken als je middenin een mismoedige bui zit..

Klaas is het met jullie laatste woorden eens. Ik ga de complimenten maar eens lekker delen :D

(hij leest gewoonlijk niet mee hoor, maar ik liet hem Tapas' wijze woorden en Soothe's shoarma's avontuur even zien)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werkt ook altijd goed! Wel zo makkelijk aan de rol...
Zeg, hou eens even op te schieten :D
Je zit hier voor jou! Geen pillen, geen drank!!!!
Lieslaarzen maar weer aan?!
Toch goed, dat je hulp van ex in hebt geschakeld.
Het zij ook zijn kinderen, je hóeft het ook niet allemaal alleen te doen!
Kop op Pip.

Jullie hebben míj weer over de streep!
Had ik al dank je wel gezegd? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ook weer thuis..
Eerlijk gezegd snap ik niet wat druppeltje fout doet?? Ze zet toch geen lelijke dingen neer, er staat wel een *, of @ in dr woorden, en ja, de een is de ander niet en zij uit zich in klare taal, in alle eerlijkheid.
En die borrel?? Moet zij toch weten?? Ja, stom vind ik dat ook, maar die keuze is aan haar.

Pippi, volgens mij ben jij een te gekke moeder, ik neem mn petje voor je af in elk geval, je staat er wel alleen voor, beremoeilijk, lijkt me!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog effe dag zeggen. Heb me al een beetje voorgesteld op wie is wie.
Heb nog niets gelezen, maar ben héél blij dat ik jullie gevonden heb. Het verloopt allemaal nog zowat met zijn ups & downs. Maar samen komen we er wel. Dank jullie wel !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, Anna was een keer bij me, toen ik zo'n aanval had! En ik maar tegen haar aan kletsen.
Je hebt gevoel door een vorm van gekte te worden overvallen, die nooit meer weggaat. Ik zeg ben ik gestoord, zei:ik dacht het even niet!! En de volgende dag kan je je anders voelen!
Leuk is anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...