Spring naar bijdragen

Maandag 7 april 2008


Mai

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Ik dacht, kóm, ik open eens het draadje!
Life happens... En dát gaat al snel genoeg.
Vandaag neem ik zelf de regie weer in handen en drink niet!

1 jaar en 8 maanden voor het RAF-team (Rufus, Anna, Ferry)
Ben benieuwd wanneer voor jullie het worstelen is over gegaan in genieten, en hoe je dat nu achteraf hebt ervaren..
Petje af! Voor een nieuw leven! Je moet het lef maar hebben...

:clock::musicnote::heart::moon::heart::lips::light::clock::musicnote::heart::moon::heart::lips::light:

Te delen met iedereen die de moed opbracht om al tot hier te komen, met de wens om zijn/haar leven drastisch om te gooien!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wanneer ik ooit gewoon weer eens 's nachts ga slapen... gék word ik er van!! Dikke zucht!

Iedereen die gaat werken vandaag; maak er een mooie dag van, enjoy the job...

Voor de mensen die hier blijven; gezellig! Volg je hart en hou ut drooog ;)

Aangepast op het verlangen dat de werkenden het vandaag natuurlijk ook droog mogen houden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeden morgen adb,ers,
houtje lief strijkboutje , stoeren blacky lag gisteren om 22:30 uitgeteld in haar bedje , neen niet van het vechten tegen de alcohol , maar wel het vechten met plankjes en tegels de ganse dag , maar ik zeg het zelf het is moooooiiiii geworden ;)
maar het resultaat is uiteraard dat ik deze morgen al om 05:30 klaarwakker was , brbrbr wat was het hier koud 6 graden , ja dat komt ervan al men het vuurtje niet durft te laten branden .
gisteren werd er hier geschreven over afscheid nemen vaniemand die gestorven is , ik heb mijn pa in zijn kist zien liggen , die mens zag er voor het eerst in zijn leven echt vredig uit , mijn ma mochten we niet zien , nu ja ik weet zwz niet wat we gezien zouden hebben .
er wordt hier soms geschreven over het gevaar van dat eerste glas , ik heb dit weekend kennis gemaakt met een man die 21 jaar nuchter geweest is , en toen op een dag heel toevallig een glasje gedronken heeft , de tics waren weer wakker geworden en drie weken nadien zat hij weer volledig aan de drank , dus voor mij is het een les dat in onze hersens die alcohol sensorkes wakker worden bij dat eerste glas .
vandaag ga ik weinig werk verrichten want mijn vingertoppen staan vol met kloven , straks mogelijk een klein beetje rommel buiten opruimen en dan eens nar de kringloop winkel hum hum mag eigenlijk niet want heb geen plaats om nog iets te plaatsen ;)
vorige week heb ik thuis mijn 3D puzzel terug gevonden , 1495 stukjes puzzel die in de hoogte gaan , als de puzzel af is heb ik een big ben in huis die 127 cm hoog is .
buiten zijn de vogeltjes al aan het fluiten daar geniet ik enorm van , dit is leven niet eer met een kater in mijn bed liggen , over kater gesproken yang is veel veel beter want hij crosst al weer achter ying aan :heart:
vandaag terug naar huis want morgen afspraak met psygologe
lieve mensen ik laat vandaag den eerste staan , doen jullie gezellig met me mee ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky,Pippi, Marjo en Trees een hele goede morgen. Ja vroeg zijn jullie.
Ik doe in ieder geval vandaag met jullie mee. Een paar spannende dagen en dan hoop ik eens een rustiger leven te hebben. Gewoon rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, An!
Je bent er weer helemaal klaar voor, merk ik!
Je schreef een paar dagen geleden iets dat je onder het kopje ''home'' een rubriek ''vrienden'' aan kan klikken? Als ik ''home'' aanklik, zie ik op mijn schermpje dat niet staan. Heb je daar nog een extra handeling bij verricht, want zo een rijtje vrienden zou ik ook graag invullen! (ben jij de eerste, haha!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees: onder categorie alcohol de baas, dik onderstreept staat dik onderstreept vrienden. En dat kan je aanklikken. Is leuk, ik je naast me in het scherm staan met de lampjes ernaast, zie je zo wie er wel of niet is. Trees ik heb het nogal moeilijk de laatste tijd.

Ik las net het draadje van gisteren pas. Pippi: oef dat is wel heel bijzonder, maar je kan toch goed tekenen, zullen ze niet voor niks gedaan hebben, nog gecondoleerd.
Ja ik ben bijna klaar, maar moet nu echt doorzetten. Heb nog een paar dagen vrij genomen. Moet lukken eigenlijk.

Sterkte voor iedereen die vandaag weer gaat stoppen of verder wilt gaan.
Laat je door niemand hier van het forum afschrikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeimorgen iedereen
Ik heb de spirit een beetje teruggevonden en begin aan dag 3 vandaag.
Het goede is dat ik al op de internetbehandeling was ingeschreven maar de start nu officieel is
en ik daar heel blij mee ben.
C pass
wou even zeggen dat ik geen pillen neem en daar op drink hoor
ik stelde de pillen gewoon uit omdat ik een dacht dat ik dan een slecht moment
zou krijgen ik niet kon drinken dan.maar ja met nieuwe moed er terug tegen aan
en ik heb er een goed gevoel bij.
Ik wil ook iedereen bedanken voor de steun na mijn 2 keer hervallen
het is echt niet gemakkelijk en het ligt altijd op de loer maar ik geef het niet op
anders was ik hier niet en ik wil als winnaar eruit komen.
Vannacht heel slecht geslapen en maagpijn en zweten maar ik besef nu
dat het niet komt van te stoppen maar juist door de drank want wie niet drinkt heeft dit niet en het zal dan wel overgaan zeker.het houd mij vandaag in elk geval niet tegen
om me eens iets nieuws te kopen en eens lekker naar de winkelstraat te gaan
wat ik anders zou opdrinken.
Fijne dag nog
Groetjes Nicky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nicky: sterkte vandaag, zal je nodig hebben. Je bent moedig en sterk dat je al zover bent gekomen. En spirit zit er zeker in. Ontwenningsverschijnselen kunnen nog een paar dagen aanhouden. Het heeft geen zin om het weg te drinken, Het is n.l. geen wegdrinken, maar verdoven. Daarna krijg je het dubbel en dwars terug. De pijn en de ellende wordt vanzelf minder als je maar niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allen,

Had ik me vandaag voorgenomen om uit te slapen, ben ik helemaal wakker.....Nou ja. Ook goed.

Eerst maar eens een mooie slinger "breien" voor het RAF-team want het is geweldig, ze zijn écht op weg naar de TWEE JAAR ( jaja, dag voor dag, en niet langer dan een dag vooruit kijken hè).

Rufus, Anna, Ferry, FANTASTISCH en GEFELICITEERD !!!!!

:musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose:

Voor Rufus :heart: met zijn geweldige nieuwe leven dat hij ontdekt heeft

:musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose:

Voor Anna :sun: een extra knuffel, je weet wel waarom !!! en omdat je van alles hebt gekregen dat je niet had verwacht, o.a. een nieuwe bank :D hahahahahaha!!!

:musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose::musicnote::heart::sun::present::moon::):rose:

Voor Ferry (voor mij echt de stabiele factor hier :heart: )

Vandaag is min of meer mijn "vrije dag" altijd, klinkt raar voor iemand die alleen maar vrijwilligerswerk doet, maar toch. Het was een heftig weekend, met veel emoties maar ik heb mezelf een plezier gedaan door steeds zo vroeg naar bed te gaan.

Vandaag probeer ik een beetje de rust terug te krijgen.

Mijn lijf protesteert al weken heftig met veel hoofdpijn en daar moet ik helaas veel pijnstillers tegen slikken, gelukkig heb ik geen last van mijn maag. De hoofdpijn komt uit mijn rug, en daar heb ik fysio voor, en eigenlijk gaat het wel redelijk goed de laatste maanden, het sporten doet me veel goed, maar als het mis is, zoals nu, dan is het ook goed mis. Mijn ruggewervel zit helemaal verkrampt, het bovenste deel en dat moet heel voorzichtig - beetje bij beetje - losgemaakt worden door de fysio. Voor Blacky: dat heet in Belgie geloof ik de kinesie? Daar moet ik nu twee keer in de week heen, en die maakt dat heel voorzichtig los. Het is precies tussen mijn schouderbladen, en het gevolg is (mag ik ff zeuren?) dat mijn armen erg pijnlijk zijn. Lastig, want je armen gebruik je overal bij.

Voor de rest heb ik toch genoeg te doen vandaag, er ligt een ENORME strijk van de afgelopen week, dus daar ga ik me maar eens op storten.

Ja, en ook vandaag drink ik één dagje niet. Ik heb het verd*md moeilijk gehad, vrijdag en zaterdag, en dat is maar weer een wijze les over mezelf, over hoe "erg" het eigenlijk met me is, hoe verslaafd een mens kan zijn. Héél erg dus. Maar ja, wat wil je na 20 jaar drinken. Vreselijk. Maar goed, dat is nu voorbij.

We draaien de kop 180 graden naar voren, bek op het stuur en trappen maar !!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Lieve mensen allemaal!!

Nou het weekend weer achter de rug waarin ik eigenlijk nooit achter de computer kan omdat er te veel nieuwsgierigen kindjes in huis zijn, gister heb ik wel ff getracht een stukje te lezen maar al snel kwam er weer een:"wat ben je aan het doen...??"

Vandaag 14 dagen min 1 :$ maar goed toch lekker!!!!

Gister las ik in de gauwigheid 2 dingen die me blij bleven, Died geloof ik die zich afvroeg waarom je nou eigenlijk helemaal zou moeten stoppen, nou van dat feit ben ik gelukkig helemaal doordrongen ook omdat ik het meerdere malen geprobeerd heb "sociaal" te drinken maar op die manier blijf je in de ban van de drank en je moet het juist uit je leven bannen!
Het is net als met roken kijk maar hoe moeilijk minderen is, je bent de hele dag bezig met "is het al tijd voor mijn peukie" idem met drank!
Died heb jij "Allen Carr" gelezen wellicht iets voor jou.
Sterkte iniedergeval!!

En Corinne schreef iets over dat maar 4% slaagt in het definitief stoppen.........??? Heb ik dat goed gelezen en zo ja wordt je daar niet vrolijk van toch?!

Moet weer ff verder dochter is ziek!

Fijne dag allemaal en tot later

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, iedereen de deur uit. 2de was in de machien (voordeel van vroeg opstaan c.q niet slapen).Al een half uur met hondje gewandeld. Het was zo mooi aan het einde van het boerenpad hier, de nevel steeg op vanaf het water, witte velden in een heerlijk ochtendzonnetje... Vond het zo jammer dat ik mijn toestel niet bij me had. Moet maar weer standaard mee in de binnenzak.

Houtje, doe je rustig aan met de strijk, is waarschijnlijk niet erg bevorderlijk voor je armen/rug. Zo nu en dan even hier een bakkie senseo? ik vind je erg dapper om je leven zo her-in-te-richten, geniet maar lekker van je vrije dag!

Pippi, het voelt vast wel fijn dat ze jouw geschilderde kastanjeboom hebben gebruikt. Kan me voorstellen dat je even schrikt, zo onverwachts. Het is een stukje verbondenheid tussen jou en je overleden vriendin lijkt het!

An, sterkte de komende dagen. Nog even doorbijten dus!

Nicky, wat een spirit. Ga zo door!

Jozias, je gaat goed! :present:

Aura, fijn hè!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge allemaal :) Yep, de zon schijnt..maakt het gemoed wat vrolijk! Vandaag maar eens verder met de trap van M. Afschuren en in de tinten geel/donkergeel verfen.
Ik had gisterenavond het idee dat Jira er nog was Houtje..het beessie moet nu weer bij haar wennen; is vaker zo als hij uit logeren is geweest. Och, het was leuk met die vrolijke vriend en op het vloerkleed is nog steeds te zien dat ie hier is geweest :D Krijg het er verdorie niet goed uit!

Zo, ontbijtje en wegwezen. Ik hou het droog, samen met jullie toch? Latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Adam

Lastig met je vriendin...als je zo goed bezig bent als jij en vele anderen op dit forum krijg je de neiging iedereen mee te trekken iets wat hier natuurlijk ook veel gebeurd en wat Hier ook heel gewenst is.
Het lijkt me moeilijk om te zien als degene waar je van houd nog wel zo veel drinkt en niet "vervelend" er over te gaan doen.

Succes!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...