Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 April

jozias

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Allemaal niet vergeten oom te zeggen voor het naar bed gaan uuh..... OOOOOOOOOHHHHHHHHMMMMMMM bedoel ik natuurlijk! OF de spanninkjes even loslaten, raam opengooien en keihard GVD!!!!! roepen, misschien werkt het wel aanstekelijk voor de rest van je buren mogen die ook een keer GVD!!!!!!! roepen :angry: :angry: :angry: :angry:

:D :D :D

Truste :lips:

OF vergeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had het er net met klaas nog even over... :D
En ik dacht, ik heb het ook wel makkelijk hier. hij drinkt nl. ook niet meer thuis. Terwijl we voorheen ook altijd zaten te jeuzelen bij een paar flessen wijn. En als ik naar mijn vriendinnen ga, dan wéét ik dat daar wordt gedronken. Daar bereid ik me dan geestelijk écht op voor. Hier staat sinds zaterdag een pak bier in de koelkast. En langzaam wen ik eraan, ze zitten in plastic, en niemand raakt ze verder aan. Als Klaas nou plotseling vanavond had gezegd, ik heb eigenlijk wel zin in een pilsje. Dan had ik even keihard moeten slikken. Mijn doelen moeten bijstellen, idzv ook al ben ik hier niet op voorbereid, komt het onverwachts, dan had ik mezelf weer een stukje sterker moeten maken op het moment supreme, daar ik van te voren geen bedenktijd had gekregen. Dus een makkie, bij tijd en wijle. En dat, het gegeven dat dat bij Safi thuis erg vaak gebeurd. Tsja, ik weet niet. Dat lijkt me ook erg moeilijk.

Mij dan hè! En daar word ik wel een beetje bang van, gewoon...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Mijn man drinkt ook elke dag zijn glas bier. De eerste maanden had ik af toe wel zo iets van, maar hij deed en doet het eigenlijk onopvallend. Hij zit niet smakkend van : he, lekker zeg. Hij geniet er in stilte van. Hij heeft zelf verscheidene keren voorgesteld om dat ene biertje op te geven. En mss moet ik maar eens een weekje extra vroeg naar bed gaan, zodat hij nog eens een borreltje kan nemen. Dat heeft hij er wel aan gegeven. Het bleek nodig voor mij dat er geen open jeneverfles in huis is. Ik ben er blij om dat hij dat voor me over heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, ik ben het met je eens dat het moet kunnen. Zéker, ik zou het hem ook van harte gunnen. ik denk dat hij het ook wel als een uitdaging zag. En om mij tot steun te zijn. Ik heb het wel gevraagd, gewoon voor de eerste moeilijke tijd. En het is zo gebleven, hij zegt zich er ook lekkerder bij te voelen :)
Het is meer dat ik er al zo aan gewend ben, dat ik zou schrikken, en weer een stap verder zou moeten gaan in mijn kunnen. Zonder zelf verkozen. Want het gaat nu wel een beetje op mijn manier, omdat resultaten uit het verleden eigenlijk voorkomen moeten worden. Eens zal ik ook daar weer mee om moeten kunnen gaan.
Wat ik ermee wou zeggen, is dat ik het ook wel een beetje snap. Als het altijd zo pontificaal voor je neus gebeurd, zonder het bij die ene te laten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trusten mensen, ik ben kapot. Heb tenslotte de ramen gelapt..
En hardgelopen vanvond.
Denk ik opeens aan Tapas, wat bálen voor je, dat je niet meer mág. het is zo'n lekkere uitlaatklep. Misschien weer over een tijdje? Wel lekker blijven wandelen, als het kan B)

Pippi :present:

Soothe, we gaan gewoon door hoor! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, wij schuiven naar vijf maanden en ook dat is waar! Het ultieme geluks gevoel is er nog niet.
Er zijn momenten dat ik prettig gestemd ben, maar ook knappe twijfels aan het slagen van de onderneming. Maar dat ervaar jij ook,dus steun ik me met de gedachte niet de enige te zijn.
Men is nooit de enige, het is hier één grote survival tour!
Maar we laten het hoofd niet hangen en drinken morgen niet. Het zou waarachtig aangenaam zijn er iets losser van te komen. Dus laten we het tijd geven.
Trusten Soothe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Per dag, hé Soothe, per dag! Ik vind het nog steeds erg goed van je! Ik zou je alleen zo gunnen dat je je er prettiger bijvoelde, dat maakt het allemaal wat makkelijker!
Maar mijn steun heb je, voor wat het waard is!

*Steun voor het stoppen dan toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt me verweten vandaag dat ik ruzie aan het maken ben(Vie) dat ik aan het vechten ben(Soothe) en nu door Anna weer dat ik me aan het verdedigen ben.

Voor mijn gevoel doe ik geen van allen, ik ben in discussie, ik verschil van mening, ik leg uit hoe het voor mij voelt. Ik hoef mijn gedrag niet te verdedigen want de enige die mijn gedrag kan beslissen ben ik zelf.
Ik ben veranderlijk, ik blijf in mijn doel tussen minderen en stoppen switchen.
Ook dat is een keuze die een alcoholist niet ongewoon is.

En nog maals ik voelde mij niet ROT Ik ben die dag gaan drinken, omdat ik een hond uit het asiel had gehaald en de emoties en spanningen die daar bij horen te hoog waren en gedempt wilden worden. DE vreugde spanningen en geen rotgevoelens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...