safidepafi Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Corinne quote: Hier leid ik uit af dat je bent gaan drinken, omdat je de pest in had. Je weet best dat als hier iemand komt met de mededeling dat hij/zij op het punt staat te gaan drinken alleen maar aangemoedigd wordt om het niet te doen, niet te gaan kopen, de fles wegbrengen of de inhoud aan de gootsteen te voeren. En als Vie die avond zo had gereageerd als ze nu doet...dan had dat moeten helpen??Verder snap ik wat je zegt en heb ik daar zelf ook vaak genoeg aan mee gedaan als anderen om hulp kwamen vragen. Soothe quote: In ieder geval, ben je weer te vroeg aan het jubelen, dat de knop om is. Het "kan" en ik gun het je, maar wacht eerst eens een half jaartje af. Ik denk toch wel dat ik zelf kan bepalen WAT en HOE ik wil schrijven en dat ik dat mag schrijven wat mij bezielt vanuit mijn eigen belevingwereld en mijn eigen karakter.En niet gesensureerd hoef te worden door jouw door te spreken van jubelen.Er zijn er meer die dit soort gejubel gevoelens ervaren die nieuw voor hun zijn, een nieuw soort...'ik ga het deze keer zeker redden'...wat ze dan later toch weer niet waar kunnen maken.Toch weer merken dat hun manier van met drank omgaan toch de beste manier is (op dat moment)en daar dan weer aan gaan twijfelen en weer beginnen met jubelen dat ze de twijfeling nu beter begrijpen.Ik kan het niet aan mijn buurvrouw vertellen of mijn kassiere in de winkel.Als we hier niet kunnen jubelen en toch weer gaan twijfelen... waar dan wel? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Safi, het enige waar ik benieuwd naar ben, is of er tussen jou en An onderling communicatie is geweest, omdat jullie zo duidelijk een pact hadden gesloten, en dat min of meer voor het oog van het forum hebben gedaan. Voor mijzelf zou het een prettig gevoel geven als jullie elkaar hadden verwittigd, dat jewel een keer wou drinken....Geen beschuldigend vingertje, hoor, maaar wel benieuwd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Thil, wat zijn jullie dan leuke vriendinnen voor en van elkaar! Kennen jullie elkaar van het forum, of vanuit ''real life''? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Safi, mijn gevoel zegt mij, ( let wel mijn gevoel) dat je helemaal niet zo blij met je situatie bent.Ik denk, dat je liever stopt, maar je bent verslaafd. Niets mis mee, dat ben ik ook, daarom is minderen voor mij geen optie! Als je zo content, met je minderen bent, waarom zo tot de tanden bewapend? Relex en drink een biertje! Niemand legt je een haar breed in de weg.Dit is mijn laatste Safi posting, anders krijg ik dorst!! So much fuzz about nothing!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Wat ontzéttend LIEF van je HOUTJE!!!!Thil, wat moet het jou goed hebben gedaan! Geweldig toch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 En ik heb me inderdaad gestoort aan de manier waarop jij die dag sprak over jubelen en junkfood eten en dat als het mensen stoorde ze eerst maar even hun ogen uit moesten vegen of moesten relativeren.Ik ben die dag niet gaan drinken om DIE reden maar omdat ik een hond uit het asiel had gehaald en de emoties en spanningen die daar bij horen te hoog waren en gedempt wilden worden.Ik had dit misschien kunnen doen door op het forum te schrijven maar voelde me aangevallen en dus niet meer veilig op het forum Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Wat mij betreft: moet iedereen het zelf weten en is aan zichzelf verantwoording schuldig en niet aan het forum. Tenzij ik op zaterdag na de herdenking met Gem een pact sluit (zoals gedaan) van okee, vandaag was hartstikke moeilijk, we sluiten een pact samen, vandaag geen drank, en dat geldt voor vandaag, en morgen is er weer een dag. En dat sloten we in het openbaar af, dus iedereen was getuige en dat was ook de bedoeling.Een opmerking:Mensen, houd de afspraak met elkaar en hier toch bij de dag dat is veel makkelijker. Tweedens: of je gaat voor minder of voor niets, elk overwonnen glas is er één.Derdens: alles ALLES wat je hier meldt doe je omdat je dat zelf wilt.Ik heb me er toch weer mee bemoeid :$.Nu ga ik naar mijn Kristien Hemmerechts, hèhè Houtje leest ook weer eens een echt boek ipv de Libelle (ook leuk). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Naast boos zijn, is een jubelstemming, een euforische stemming een grote trigger. Dat heb ik aangegeven bij het laatste deel van de therapie. En idd, ik ben twee keer bijna voor de bijl gegaan, omdat ik jubelde. Zaterdag ontdekte ik dat er een heimelijk, piepklein gremlinnetje in mijn hoofd zat. Het is eruit dankzij een opmerking van mijn man. Het verraadde zich. Gelukkig maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Trees, van het forum in het najaar 2005. Daarna zijn we een eigen msn-groep begonnen met een stel van 8 man geloof ik, er zijn er nu nog 5-6 over die elke dag elkaar schrijven op dat website-tje en samen dus veel meemaken. Leuk hè en zo bijzonder! En we spreken ook regelmatig af, en soms ook zomaar dus, tja, als ik hoor wat Thil te verstouwen heeft en ik heb tijd die dag, dan gá ik gewoon. Simpel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Kan er nog aan toevoegen dat ik dat zaterdagavond al gemeld had.Het is ook de reden dat ik nu weer zoveel schrijf hier. Dan slijp ik tenminste mijn potlood bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Ik blijf er ook alert van, maar word gelukkig niet (meer) boos, dat is wel eens anders geweest. Een persoonlijk groeimoment, Houtje !!! Yeah !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Safi, ik had ook positieve reacties. Ik ben soms een beetje te direct. Dat zal zo zijn, maar de intentie was goed bedoeld. Ik vind dat je niet meteen in hoeft te springen.En... ik voel me zeer veilig hier, omdat ik mijn ongenoegen kan verwoorden. Zou ik me niet veilig voelen, dan was ik hier niet. Maar drinken nooit!!! Ik bedoel niet om wat zich hier afspeelt en nu ga ik wat naar Brahms luisteren!Groet en stap er overheen, blijf niet vechten. Is niet nodig.Een Groet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Ja Corinne ik weet het nog het ging over het uit eten hè. Goed van je dat je dat gremlinnetje een mepje gegeven hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Safi, doe jij maar lekker wat jou goeddunkt hoor!!!! Vie had iets genuanceerder kunnen zijn, ook al bedoelde ze het waarschijnlijk goed, maar ik hou er ook niet van om betutteld te worden!!Druppeltje, nee, ik heb geen zwarte knoop, wel een blauwe!! Sterkte meis, vanavond!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Wat voor Brahms, Soezzie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 JOEPIE, ik ben klaar, klaar, helemaal klaar. Niet te geloven. Ik ben klaar met mijn studie. Voor mij de weg naar onafhankelijkheid. Dit is begonnen toen ik stopte met drinken en toen ben ik een studie begonnen. Als ik nu terug kijk kan ik niet begrijpen dat ik eraan ben begonnen. Stoppen met drinken is niet van : ik stop, stoppen met drinken is het veranderen van heel je leven.Ik weet nog dat de hulpverleenster aan mij vroeg: wat word jouw kruk waarop je gaat leunen? Want doorgaan zoals je nu doet dat zal niet gaan lukken. Net als Safi ben ik al jaren en jaren bezig en ik ervaar het als moedig om alsmaar door te gaan, het goede te doen. Met vallen en opstaan. Het leven is niet zwart wit. Het is niet reeel om te denken, vanaf vandaag drink ik nooit meer. De cijfers vertellen het ons. MAAR het is een goed streven om in stand te houden. En ik ben het bewijs ervan.Ik ga een diploma halen, omdat..... ik gestopt ben met drinken.Safi: we zijn en blijven maatjes! we gaan door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Proficiat An, heb je een lekker koppie thee of een sappie om het te vieren?Ik ben tegenwoodig helemaal wel van de Smoothies (ook iets voor Soothie, Soothie neemt een Smoothie) van de Lidl, echt een flesje fruit voor.....tatattaataaaaaaaaaaaa 69 cent geloof ik. En de flesjes (400 cc) multivitaminensap, mèn wat voel je je dan gezond als je dat allemaal op hebt. Daar kunnen dan wel weer een paar paprikasjips in, Water, inderdada met Spa Rood. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Soothe,Dat is nu al de tweede keer in korte tijd dat je zoiets zegt: "Maar drinken nooit!!!". Ik durf dat echt niet te zeggen.Veel luisterplezier met Brahms en voor straks: welterusten.Houtje, Juist, gevaarlijke rotbeestjes. 't Lijken wel muggen, maar dan gevaarlijker.An,Dat wordt een dubbel diploma! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thil Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 nee hoor Trees, even over de strubbelingentjes hier vanavond en "Hout met haar K. Hemmerechts" heen...We kennen elkaar van een poosje terug en vooral van hier, het ADB-forum.We bieden elkaar ( zij meer naar mij toe dan ik naar haar) Ondersteuning. En dan écht met een hoofdletter.Mooi hé?Ik zit momenteel in zeer zwaar weer en zo'n (drijf) Houtje zorgt, zonder dat ze het zelf beseft, voor wat luchtigheid.Toen we vanmiddag vanaf het lunchgebeuren naar mijn autootje liepen bedacht ik me dat dit soort belangstelling echt even voor wat lucht zorgt.Weet je, er is ook moed voor nodig om naar mij en mijn erg zieke zoon af te reizen.Het is erg lastig hier met de chemo en de pijn en de slechte vooruitzichten.Lief groetje,Thil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Jé, ik was zoveel van plan deze avond. Alles is veranderd. (tijdnood!)Houtje, ik weet niet of je dat vrolijk stemt. Een piano Trio! "hemels"Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Thil, ik wil jou en je zoon alle liefs wensen en Houtje ook, omdat ze er was voor je! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Gnigni, nu heb ik inmiddels al 3 berichtjes geschreven over de vraag van drinken-minderen-niet meer drinken. Alle 3 gewist. Ik weet het niet! Dus jullie zoeken het zelf maar uit allemaal Ik steun en luister wel waar ik kan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Lezen Corinne, goed lezen!!! IK zeg: Niet om wat zich hier afspeelt! Ik heb altijd gezegd, zeg nooit, nooit.Maar niet om deze meningsverschilletjes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Thil, Houtje,Ik zeg het nogmaals: dat is ware vriendschap.Soothe,12-handig? of 'gewoon' 3 pianisten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 8 april 2008 Rapport Share Geplaatst 8 april 2008 Soothe,Al gaat er hier iemand op mijn voeten staan tot ze breken, dan nog is er geen reden. Maar deze dag is toch weer mooi droog volbracht (nou ja, een uurtje nog). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden