Spring naar bijdragen

Dinsdag 8 April

jozias

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 199
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Har,
Mijn reïntegratiebureau is ook op de hoogte, maar of die man dat eigenlijk weet, weet ik niet. Ik heb besloten het er maar met hem over te hebben. Het bedrijf waar mijn consulent van komt, is al lang bezig om de reïntegratiepoot af te bouwen. Veel verwacht ik er dus niet van wat betreft welwillendheid.

An,
Ik ben er voor vandaag mee gestopt. Ik heb het hoofdstuk afgemaakt en mss lees ik straks na yoga nog even de belangrijkste stukken. Morgen wil ik mijn huiswerk maken en insturen.

Trees,
Heel mooi, heel eufemistisch omschreven, die bijwerking van Campral.

Houtje,
Dank voor de NS-medeling. Voorlopig hebben wij geen lange reizen op het programma staan.

Albertina,
Vervelend, je collega lijkt wel een schoolkind dat juf speelt.

Sammy,
Ik vind het goed en heb er geen probleem mee. Ik ben niet zo krampachtig. En het prikkelt mij echt niet. Ga zo voort.
En ik quote Har even, want dat geldt ook voor mij: "Als het aan mij ligt niet Ik ben erover uitgediscuzeurd."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har,

Met de fanatiekelingen bedoel ik mensen zoals jij. Niet negatief bedoeld hoor.Maar jij bent ook nog niet
zolang onder ons zal ik maar zeggen. Ik kan een heel rijtje opnoemen, die ook in het begin veel schreven en oordeelden, maar waarvan we na een week of tien niks meer horen.
Voor mijn gevoel was dat steeds een slecht teken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy,

Nee hoor, van mij zal je niets horen, jij bent jij! Je schrijft hier je ervarigen en gevoelens.
Daar is helemaal niets mis mee.
:heart:

Ha, mensen bedankt, ik voelde me al een beetje kinderachtig om boos te worden.
Ik heb net even een heerlijke warme douche genomen, lekker geurtje erbij, en loslaten!
;).

Har, geen geintje, ze woont twee straten bij mij vandaan. Hihihihi.
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had 2 weken terug ook een aanvaring. Ging collega helpen met haar werk. zij was gewend om het altijd alleen te doen. Dacht meteen mij te kunnen laten lopen voor haar klusjes. Nou, echt niet dus!!
Ik kom tegenwoordig wel voor mezelf op , en dat bevalt mij goed. Ik denk, dat het ook wel te maken heeft met niet drinken door de week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
sammy

Har,

Met de fanatiekelingen bedoel ik mensen zoals jij. Niet negatief bedoeld hoor.

Pardon? Heb jij mij ergens zien schrijven dat ik minderen veroordeel? Juist het tegenovergestelde, lees er mijn post maar op na.

Houtje, toch maar niet gedaan. Is maar een dag (zaterdag of zondag) geldig tot 29 juni. Wij gaan altijd doordeweeks op stap en ik kan op de reductie van M. meereizen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JE BENT VRIJ OM TE SCROLLEN

Ja hier het rode appeltje weer. Misschien iets te uitdrukkelijk maar ik heb mijn keuze nog niet kunnen maken uit de andere figuurtjes om misschien wat minder op te vallen..

Ik lees het dagdraadje wel elke dag maar voel me niet geroepen om mee te discussieëren over de grote discussies ((Wat ik wel vind is dat dit forum zeker een zéér waardevolle zelfhulpgemeenschap is maar dat het wekelijks bijwonen van de AA toch iets anders is)). Dus voorlopig gewoon een stille deelnemer omdat ik nog teveel een beetje dag per dag probeer aan te houden. Ja het klinkt allemaal stom.

Concreet probeer ik gewoon 3 keer per dag te eten waarvan één maaltijd met vers gekookte groenten. Mijn eetgewoonten waren gewoon helemaal weggevallen. Ik probeer mijn betaalde baantjes te doen (Heb wél net één schoonmaakjobje opgezegd wegens geen respect van de mensen) en de lessen te volgen en tussendoor gewoon te rusten.

Wat ik nu na die enkele weken (Vrijdag 28 dagen ; écht waar Pippi) wél begin te voelen zonder de alcohol om mijn gevoelens te verdoven, zijn soms hevige emoties. Ik bleef maar dreunen incasseren en dan altijd maar denken : och ja, straks is er mijn dikke vriend die me nooit in de steek laat.

Ik heb het boekenlijstje gevonden en denk dat ik er daar eens één van ga opzoeken : vooral "Illusies" lijkt me wel wat.

En vrijdag trakteer ik mezelf op de film 28 days.

Veel groetjes aan iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Ik moet ook meer voor mezelf opkomen, deze collega werkt al 35 jaar:o bij
het bedrijf en is gewend alles naar haar hand te zetten.
Daar komt nog bij dat ik na mijn ziekte periode overgeplaatst ben en niet ingewerkt op deze
locatie.
Het komt er dus op neer dat je je zelf moet inwerken, op zich heb ik daar niet zo heel veel moeite mee,
maar ga dan iemand niet verbeteren.
Ach, zaterdag zie ik haar weer en dan bespreek ik het wel.
Zij is het zich wellicht niet eens bewust.
Dus we zien wel, maar ik laat niet over me lopen en ben niet van plan me onderdanig op te stellen.
Voorheen had ik daar nog wel eens last van, omdat ik dan bang was dat ze konden merken dat ik dronk,
nou die tijd is geweest.
En zoals Corinne al zei "een schoolkind dat juf speelt"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb wel héél veel respect voor velen.Ik noem er een paar: Water, Ferry Corinne, Gemotiveerd,
Anna, Ziza , RUfus, Soothe,Blacky, Trees, en niet te vergeten Marieke en nog vele anderen.Ik vind het geweldig dat jullie het het doel hebben gehaald.
ik moet er steeds weer iemand tussen zetten. Dus ik zal best veel mensen vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks, Sammy, maar... als iemand minderen als doel heeft en dat doel haalt is dat net zo goed toch?
Ik vind dat ieder glas dat niet gedronken wordt pure winst is. Zoals Safi dat doet, af en toe wat drinken maar zich heel wel bewust van de risico's die daarbij horen, daar heb ik ook respect voor. Ik wilde ook eerst minderen, deed dat in het begin ook, maar ik vond stoppen ook makkelijker. Ieder zijn meug, als er maar vooruitgang in zit... want de onderliggende teneur is toch wel "alles beter dan vroeger".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PiPPi,

Over de zaterdagavond had ik nog steeds hoofdbrekers. En mijn man, en anderen vinden het al héél goed dat ik zo goed ga. Wat ik nu drink , ben ik ook helemaal niet meer mee bezig. maar toen ik hier
had gemeld , dat ik helemaal zou stoppen , werd het een gevecht in mijn gedachten. Ik wil het weer loslaten.
ik drink zeker wel mijn 10 drankjes. maar niet veel meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat je ergens schreef dat er volgens jou nog waren op het forum die nog niet geheelonthouder waren. Maar ik begin het nu al beter te begrijpen van de groep die mindert en de groep die gestopt is. Even dacht ik dat jij stelde dat jij aan mensen hun schrijfsels kon zien of ze écht gestopt waren of niet. Maar dat is weer zo één van mijn "verkeerde"veronderstellingen, ben ik bijna zeker van. Ik probeer me nu gewoon uit te spreken alvorens ik "afstand van je neem ". Waarschijnlijk begrijp je me wel. Ik moet gewoon eerst checken of het wel klopt.

Ik ben heel blij dat je reageerde.

Amai, er begint wel één en ander los te komen. ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stoppen of minderen, ieder voor zich!!!!

Zelf ondervind ik totaal geen hinder, zit lekker in mn vel, doe alles waar ik zin in heb, denk geen eens aan alcohol, ook niet in de winkel!!

Dus ik sta er niet mee op en ga er ook niet mee naar bed, wel denk ik altijd voor ik ga slapen"gelukkig, weer een dag gered, morgen weer! "

Ik hoop dat ik dit positieve mag blijven ervaren!

Allen succes, of je nu gestopt bent, of mindert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal

Daar kom ik weer ff binnenvallen, vandaag geen mogelijkeid gehad om te kijken, dochter is nog thuis en zit overal met haar neus bovenop!

Ben mega door mijn rug gegaan vanmiddag het duurde wel een uur voordat ik weer recht op kon staan en normaal adem kon halen was heel eng, nu gaat het wel maar het voelt zeer kwetsbaar, één verkeerde beweging en ik ga er weer doorheen Maar ik ga niet drinken!!!
Hierdoor moest ik mijn therapeut afbellen helaas en die vroeg gelijk je hebt toch geen drank in huis hè...?

Ik zag ff vluchtig dat de discussie nog steeds loopt over minderen of geheel stoppen en ik moet zeggen dat ik het moeilijk vind om te lezen dat er blijkbaar toch veel mensen zijn die "kunnen" minderen en dat ook doen en daarvoor gaan.
Natuurlijk is het ieder voor zich maar als je zo door de wol geverfd ben als ik en als zovele hier weet je iniedergeval voor jezelf dat dat niet werkt!
Maar aangezien dat besluit slechts 15 dagen oud is is het blijkbaar nog kwetsbaar en open voor invloeden van buiten af!
Bij het lezen van bepaalde ervaringen van mensen die minderen krijg ik het gevoel van: Oh, zie je nou wel, het kan dus wel, als hun het kunnen kan ik het toch ook.....enz en die gedachte wil ik absoluut niet binnenlaten want als ik hem één vinger geef neemt hij de hele fles!!!!!

Nou ja dat hoort er ook bij blijkbaar op het forum en is iets waar ik dan mee om moet leren gaan zoals zoveel dingen die je nu anders moet doen!

Liefs en tot later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
pippi

Ja de minderen....deze week werd wel over de harde kern gesproken. En daar werd mee bedoeld diegene die voor niks gingen...

Sammy heb nog wel aan je gedacht hoe het was gegaan dit weekend. Wat heeft je doen besluiten om het niet te doen, je klonk zo vastberaden vorige week.

Hoi hoi,
Ik heb geen tijd meer eigenlijk, maar deze vond ik zo aardig, Pippi. Dit softie is haar hele leven al een onderdeurtje, mikpunt van pesterijen etc. Grappig om dan ineens bij de 'harde kern' gezet te worden.

Ik ben zo naar yoga, dus tot over een paar uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eten op, en had beloofd om nog terug te komen. Har , zoals ik al zei; niets persoonlijk naar jou toe.
Maar ik wou even een voorbeeld hebben. Er zijn hier elke maand wel 1 of 2 ,die veelvuldig schrijven en dan weer afhaken. Hebben meestal een zeer uitgesproken mening, waardoor ik mij niet prettig voel.
Voor mij : val jij ook onder deze categorie.ben dan meestal ook niet zoveel aanwezig .
Als ik het niet goed heb ingeschat, zal dat de komende tijd wel blijken, en zal ik zeker een andere band met je krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
sammy

Ik heb mijn uitzwaaier alweer aangepast. Niet gestopt maar A.D.B. Maar adb ben ik eigenlijk al bijna een jaar.Ik was verrast door Safi haar posting.IK drink nog steeds op vrijdagavond , zaterdagavond en vaak op zondag middag. Maar ik beperk het wel. In de middag tot 2 en in de avond tot 4 consumpties.

Te veel? uiteraard als je de normen van Tactus hanteerd. Maar ik dronk nooit meer dan dit. Alleen veel vaker. n.l. elke middag en elke avond. Ik vind het nog steeds niet moeilijk om me hieraan te houden. De knop is om zal ik maar zeggen. En het is me al vaak opgevallen dat mensen die het hier totaal niet mee eens zijn , toch helaas vaak afhaken. Eerst heel fanatiek dit drinkgedrag veroordelen om dan toch zelf op een gegeven moment weer totaal over de schreef gaan.

Eigenlijk ben ik zelf zeer tevreden over mijn drinkgedrag. Er zijn dus echt mensen , die dit wel kunnen hanteren. Niet voor niks is de begeleiding van Tactus voor minderen of stoppen. Maar die discussie komt hier wekelijks voorbij. Dus please niet weer!

Mag ik vragen met welk gedeelte je van welke posting van mij verrast bent?
Ik ben namelijk erg nieuwsierig.

Helaas zal het moelijk zijn de discussie over stoppen of minderen helemaal stop te zetten omdat er ten eerste steeds weer nieuwe mensen bij komen voor wie die discussie weer een eyeopenener is of een vraag van hun kant waar ze graag over willen filoseveren.
En ten tweede is het belangrijk voor mensen zoals mij en anderen zoals mij ,die nog niet echt gestopt zijn met drinken en nog steeds aan het minderen zijn met gedachten over stoppen.
Het blijven lezen waarom anderen wel voor stoppen kiezen, blijft belangrijk voor ons om misschien ooit die beslissing echt te kunnen maken.
Bovendien is het feit dat de discussie wekelijks voorbij komt een aanwijzing dat er meer mensen zijn die dit een belangrijk onderwerp vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sammy, ik vind het een beetje raar dat je op grond van die reden conclusies trekt maar het is aan jou om van mij te vinden wat je wilt. Hardlopers zijn doodlopers nietwaar? Maar ik vraag me af als je hier niet zoveel aanwezig bent of je me wel kent uit de post die ik plaats.

Maar goed, het zal blijken of ik 1 eendagsvlieg ben of niet...ik ben er iig van overtuigd dat ik hier niet meer weg te slaan ben, daarvoor is het forum voor mij te belangrijk; zeker om de Jww op afstand te houden.
Alles goed hoor Sammy, ik neem het je niet kwalijk :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...