Spring naar bijdragen

vrijdag 11 april

Houtje

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Vie,
Ik bedoel dat ik het eerlijk gezegd vreemd vind van een vegetariër om kreeft e.d. te eten. Die beestjes worden levend gekookt en het schijnt dat zij het ontzettend uitkrijsen.

En Blacky,
Zit uwe stoeffer dan al in uw bovenzakske?
Maar wat is een "stelleke dikkeneken"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dikkeneken zijn vast van die rijke stinkerds, tenminste zo interpreteer ik het hihi, wie eet er anders kreeft? Ja Vie dus!!

Hehehehehe.. ik ben klaar met foto's maken en er valt een last van me af.. pfjiiiiiiiioew. 11 projecten bezoeken in 2 weken, steeds weer andere mensen, andere verhalen, steeds weer uitleggen wat je komt doen... en ik ben al zo dol op mensengroepen... niet dus... maar ik voel de opluchting echt nu ik klaar ben...

nu kan ik ook weer verder kijken dan mijn eigen neus en eindelijk dus:
mijn felicitaties voor Corinne, Blacky en Ziza en Corin, wat moedig van je dat je ook nog stopt met roken!
Blacky veel plezier met je partner, maak er een ontspannen weekend aan zee van, ik hoop dat jullie veel zon zullen krijgen.
Safi sterkte, enne, ieder mens moet voor zichzelf zorgen hoe moeilijk dat ook is. Je man is de enige die wat aan zijn problemen kan doen, en jij kan hem daarbij steunen net als vice versa..
Gelukkig heb je een goede arboarts getroffen, ze zijn er dus wel, Albi jammer dat jij nou net de verkeerde treft... balen!!
Gem, wat goed dat je op banenjacht gaat! ik hoop zo dat je iets leuks tegen gaat komen waar je het echt naar je zin hebt
Vie, kreeft, ik ben erg benieuwd! leven ze inderdaad nog?? jakkie!
Sammie, ik heb het pieterpad gelopen en dan sliepen we ook altijd op dat soort adressen oa van vrienden op de fiets. Ideaal, mensen komen vaak eind van de middag aan, gaan dan uit eten, komen terug en gaan vaak slapen denk ik, en na het ontbijt zijn ze weer weg! Hopelijk houden ze de boel ook een beetje netjes!
Pip, niet alleen zwart en wit hoor, ik hoop dat je het grijs ook weer gaat zien, en potjandrie, de moeilijkste relatie blijft toch vaak die van moeder en dochter. Sterkte ermee!
Karinneke, ik weet niet goed wat te schrijven. Kan je je niet ziekmelden? dan mogen ze je niet ontslaan, ook niet met uitzendwerk. Dit is gewoon teveel bij elkaar om ook nog eens een fulltime baan bij te hebben, dat gaat gewoon niet. Sterkte met alle beslissingen.

Ik ben vast het een en ander vergeten maar mijn hoofd was echt even helemaal potdicht en is net pas weer opengegaan.. nu ga ik lekker op de bank hangen en vreselijk dom naar sbs6 kijken
en genieten dat mijn hoofd langzaamaan tot rust komt! en.....
ik drink niet!

fijne avond allemaal en tot later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo forum-vrienden en -vriendinnen,

Niet alles bijgelezen, even de dagdraad "gescand", veel verder kom ik nu ff niet... te moe.

Corinne, geweldig, een heel jaar, goed he? :D
Wees jij maar gerust trots op jezelf hoor, dat ben ik ook (trots op jou dan he) ;)
(alleen dat stoppen met roken moet je echt zelf doen hoor...)

En dat geldt zekerteweten allemaal ook voor Blacky en Ziza en iedereen die er op zijn/haar eigen manier weer een droge dag aan vast heeft geplakt, jullie doen het allemaal GOED!

Ik heb er inderdaad een hele drukke en intensieve week op zitten, hier en daar een valkuil maar ik ben er niet in getrapt. Dit weekend eindelijk even uitrusten en kijken of ik weer in het normale dagritme te stampen ben. Komt goed.

Pip, bedankt voor 't soeppie... soms heeft een mens een oppeppertje nodig. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas ik verslik me gewoon even in mijn water. Rijk? Was het maar waar! Wij sparen voor soms wat luxe dingen. Dat J. vandaag kreeft heeft gehaald was omdat ik vorige week iets heb gezegd dat hij zich heeft aangetrokken, en om het goed te maken, wat trouwens helemaal niet nodig was. Dikkenekken zijn volgens mij voor Belgische mensen hetzelfde als Rednecks in Amerika.
Je kunt kreeft ook heel goed zachtjes koken zonder krijsen, dat is een recept van onze nationale kookgek. Namelijk in lauwe bouillion opzetten en het vuur heel matig opvoeren. Maar ja, kan je dan ook geen mosselen meer eten? Die gooi je toch levend in het kokende water? Geen mens die zich daar druk over maakt. En kreeften ineens wel?
Corinne, ik eet geen varkens- of rundvlees maar wel vis en schelpdieren.
Overigens vond ik het wel lekker maar niet om te gillen. We hebben gelachen om het kraken van de schalen, omdat we daar een tang bij hebben genomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tapas,
Zoveel mensen in zo een korte tijd. Ik begrijp helemaal hoe je je zo voelt.

Mijn vriendin vertelde me ooit dat ze lang geleden was gestopt met roken middels een cursus. Vandaag vertelde ze hoe die 'rokerscursus' eruit zag. Een groep mensen die technieken leert in een soort klas.
Ik zeg dat ze toch weet dat ik niet van groepen mensen hou. Och, zei ze, die groepen zijn niet zo groot. Wij begonnen met 19 mensen.
Amaai, ik kreeg wel bijna een appelflauwte. 19 mensen is voor mijn een heel heel erg erg grote grote massa. Niks voor mij dus. Ik denk dat ze mijn groepsangst erg onderschat heeft. Moet het daar eens met haar over hebben.

Water,
Dank je. Ik ben ook wel trots op jou en alle andere mensen hier.
Rust jij maar lekker uit dit weekeinde. Je hebt het dubbel en dwars verdiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thil,
Bedankt.

Vie,
Ik zie al wat dikkenekken zijn. HA HA HA. 't Zijn twee woorden aan mekaar geschreven.
Dikke nekken. Dikke nekken zijn mensen die naast hun schoenen lopen.
Blacky schreef: 'stelleke dikkeneken' En wat dik-ken-e-ken zijn wist ik toch echt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef, die kreeft maakt heel wat los, was niet mijn bedoeling hoor Vie, om je je te laten verslikken.

Jeetje ik besef nu pas hoe intensief het fotograferen is geweest. Een paar jaar geleden heb ik ook ooit eens allemaal kinderopvanglokaties gefotografeerd, hoppend van dagverblijf naar peuterspeelzaal, toen was ik ook helemaal gesloopt. Nu moesten het dit keer portretten worden van best wel kwetsbare mensen die zowel dichtbij mij (mijn lens) moesten komen als ik bij hun en dat is best heftig besef ik nu.

Water, hup, na alle drukte zetten we onze voetjes weer op de grond, effe flink stampen en back to earth! Die drukte is ook niet alles he! maar we hebben alletwee niet gedronken!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik eet deels vegetarisch omdat ik me daarbij lichamelijk prettiger voel. Verder geef ik geld aan doelen zoals een goed leven voor dieren die geslacht worden en die ik niet eens eet, dieren in nood, en dat doe ik echt niet uit mijn rijkdom.
Ik heb geen zin om nu hier weer voor paal te worden gezet omdat ik kreeft heb gegeten. Morgen weer van: gut ongeloofwaardig zeg! Ze heeft kreeft gegeten, oh gut, ze voelt zich zeker weer beter!
Daaag zeg, op zo'n klap zit ik nou echt niet te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Voel je a.j.b. niet aangevallen. Ik heb niets tegen het eten van kreeften.
Ik heb ook helemaal niets tegen het slachten van beesten. Als die beesten maar een goed leven hebben en niet getransporteerd worden zoals dat nogal eens de kranten haalt.
Het waarom wel vis en schaaldieren eten is iets wat ik me in het algemeen afvraag i.v.m. vegetarisme.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie, ik was oprecht benieuwd naar de smaak, ook al omdat het iets is, wat ik altijd al heb willen eten. En dat-ie leeft, ja, jammer dan, maar met wat mensen per jaar aan levende mosselen koken kan je heel Nederland mee plaveien!
Dus mijn steun heb je!:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vie het was als grapje bedoelt he ;)
inderdaad dikke nekken zijn mensen met een groot ego
stoefen is eigenlijk ook een groot ego hebben , allez trots zijn op wat men presteert = pronken ??
mijn vriendin is goed aan gekomen , maar ik was mijn hondje bijna kwijt in oostende , ze was in paniek door een binnen rijdende trein stom mens ben ik ;-((
zo nu gezellig filmke kijken .
vie nogmaals sorry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne ik ben ook vegetarier en eet ook vis en schaaldieren.
Ik noem mijzelf meestal een fishyterian
Het is een beetje een woord grapje ...want fishy betekend ook dat het 'niet helemaal pluis' is.
En dat is natuurlijk ook zo, als ik nog wel vis eet en je geen dieren wilt eten ,omdat ik vind dat de bioindustrie slecht is en ook dingen roep als ' eating meat is murder'
Maar toch vis eet.
Ik vind dat die tenminste in een groot water kunnen leven totdat ze gevangen worden. maar dat is tegenwoordig natuurlijk ook met oogkleppen oplopen, want ze worden bijna allemaal gekweekt in van die kleine visvijvers.
Nou ja..principes is niet mijn sterkste ding en ik vind vis lekker...vlees vond ik niet meer lekker dus dat was makkelijk op te geven toen de 'dioxine kippen' in nederland bekend werden.
Dioxine kippen zijn kippen die dik werden gemaakt door ze gebruikte motorolie te forcefeeden
Dat ging me tever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Als je eens wist hoe ze aan de pâté de fois gras komen.
Als ik me goed herinner, kwam de dioxine in de melk van koeien voor door de uitstoot van fabrieken met een mankementje.
Die kuikentjes stoppen ze in superkleine kooitjes en dwangvoederen ze ook.
Fishyterian vind ik goed gevonden.
Wij eten trouwens zoveel mogelijk vlees van de bio-dynamische boeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne ik ben net even aan het google naar opleidingen.
Weet je dat ik VWO heb gedaan met boekhouding in mijn pakket en daar hele goeie cijfers voor behaalde?
Ik heb ook altijd de opleing PDB willen doen en zie nu dat ik die hier in Groningen kan doen in 22 weken met 3 uur les in de week en als ik niet slaag, mag je dejhele opleiding nog een keertje over doen.
Wat voor toekomst zie jij voor je als je klaar bent met je opleiding?
Voor zelfstandigen de boekhouding doen...of gewoon op een klein bedrijfje ene aantal uren werken ind e week?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi,
Nou even koffiedik gaan kijken.
Er van uitgaande dat ik over 1,5 à 2 jaar klaar ben met die opleiding en het diploma op zak heb, dan wil ik (zo denk ik nu) voor kleine bedrijfjes de boekhouding voeren als freelancer of als kleine zelfstandige.
Ik doe het nu in de eerste plaats, omdat ik leren leuk vind. Het vraagt structuur (en die heb ik nodig) en houdt je hersens actief. Dat wil dus zeggen dat ik de komende 1,5 à 2 jaar 10-12 uur per week zit te leren.
Dus zal ik ook nuchter moeten blijven en rookvrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie dat lijkt me ook leuk en is eigenlijk altijd iets wat in mijn achterhoofd heeft gespeelt en dan vooral voor freelancers de boekhouding doen vanuit huis.
De opleiding waar ik naar kijk duurt maar 5 maanden.

http://www.scheideggeropleidin...D=143&Letter=1&ADID=4

Ik zit hier echt aan te denken om het ook te doen...lekker met cijfertjes bezig..heerlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...