Spring naar bijdragen

Woensdag 7 mei 2008


Gem

Aanbevolen berichten

als eerste aan het raf team van harte :present:
vie eigenlijk moest ik niet kiezen he voor mij was lai lai belangerijker als de wagen als je lmij begrijpt ?
ppff wat een hond heb ik ?? loopt ze al een ganse dag te manken en te janken uiteraard bij de dieren arts deed madammeke heel normaal niets manken en janken en hj mocht duwen en trekken grgrgr
nu ja ze heeft een spuit in der billeke gekregen en ze moet ontstekkingremmers nemen , dus iets zal er wel zijn .
heb juist rakker zijn kamertje gedaan , en daar droog gras neer gelgt draai mij om en ligt de gekke ying onderussen op dat hooi , ying en rakker gaat heel goed samen :)
nu ga ik naar een film kijken "the beach" weet niet waarom maar moet aan trees denken
tot straks
ach ja voor mijn camping is een nudistenstrand maar ik heb er weinig interesse in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedenavond saam!

Zo ik ben de dag met opgeheven hoofd doorgekomen.
Ik gedaan wat moest en verder mij VOORAL NIET druk gemaakt.
De paniekaanval van vanmorgen was een waarschuwing aan mezelf.
Dus ik ben nogal trots op mijn persoontje:$dat ik ook deze dag weer overleefd heb.
Want tjonge ik zat echt op het randje.
Toen heb ik gewoon aan jullie gedacht, de lieve woorden het begrip en de adviezen.
Gek he, ik ken niemand van jullie persoonlijk maar jullie liggen me stuk voor stuk na aan het hart.
Dus mensen ik kan er weer een droog dagje bij tellen vanaf 1 april.
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gem, Komende dagen wordt het warmer, misschien een klein ventilatortje meenemen naar je werk?
Heerlijk dat je je weer even bewust bent van je nuchtere koppie op de fiets, dat was één van die dingen die ik dus bijna nooit meer deed.

Houtje, dat vroeg eten koken doe ik heel vaak omdat de mannen 's avonds willen sporten.
Het eten moet dan bijtijds gezakt zijn en dan eten ze later op de avond nog weer wat.
En juist zomers vind ik het juist lekker om al vroeg op de dag de slades of eten al voorbereid te hebben, want als ik eenmaal in de tuin gezeten heb ben ik echt een luierik en heb ook het gevoel dat ik een langere avond heb.

Corinne, knap, ja knap, petje af hoor!
Het is toch zeker het overwegen waard zo'n loopgroep volgens mij weet zo'n peut bij je bezigheden
aan te sluiten.

Stiekem wilde ik ook dat ze bij mij eens zouden beginnen met de gesprekken. Maar ik moet alsmaar geduld oefenen. Vandaag weer naar ontspanningstherapie geweest, nou ja, van de groep ben ik de enige overgeblevene. Dat zegt wel "iets". Willen ze ook nog dat ik een vervolg ga doen van een aantal lessen.
Ben ze eigenlijk **** zat. Mag ik dus ook over na denken, het kost mij te veel geregel om het in te passen, vermoedelijk zijn de anderen ook daarop gestrand. Maar vooralsnog geen vermoeidende
gesprekken, want als er iets te sprake komt wordt het direkt verwezen naar, dat is voor de peut.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Hoe leer je met verdriet omgaan? Het is een hele goede vraag, alleen is daar vrees ik niet echt een goed antwoord op te geven. Iedereen ervaart verdriet toch ietsie anders dan een ander. Jij bent nu intens verdrietig om het verlies van je kat waarmee je 21 jaar van je leven lief en leed hebt gedeeld. Dat gaat niemand in de koude kleren kruipen.
Hoe leer je met verdriet omgaan? Helaas: in de praktijk. En helaas is het ene verdriet niet met het andere verdriet te vergelijken. De oorzaak van het ene verdriet is niet gelijk aan of gelijkaardig als een ander verdriet.
Ik kan je ook niet daadwerkelijk helpen bij het verwerken van je verdriet. Wel bied ik je mijn oprechte virtuele arm om de schouder en snik jij maar eens lekker uit.

Carolien,
Hoe gaat ie?

Visje,
Leun maar lekker op het forum de komende weken.

Marjo,
:)

Har,
Hier nog een strijkhater, hoewel ik wel van een strijkorkestje hou.
Wat me dan weer doet denken aan mijn pianomaat wiens viool bij het brommerongeluk ook aardig beschadigd geraakt is. € 420 kosten.

Albertina,
Laat je door een ongevoelige werkgever niet in de richting van drank duwen. Kom nou, nuchter blijven is opkomen voor jezelf.

Tapas,
:)

Water,
Ja, dat herken ik. Onze katten waren nog geen jaar oud toen ik eindelijk stopte met drinken. Eerst aarzelend, maar ik heb steeds meer contact met die twee knotsgekke beesten.

Safi,
:)

Pippi,
Hoe is het met Lammetje?

An,
:)

quote:


Originally posted by:
safidepafi

An mijn oplossing klinkt mischien iets te simpel maar is daarom niet minder waar.


Rust moet je niet vinden ....maar moet je nemen




Pas goed op jezelf meissie!


Ja, An, de opdracht van mijn therapeute aan mij is daarvoor: een plek creëren die echt van mezelf is.
Gaat bij mij ook niet van de ene op de andere dag, maar ik ben er mee bezig. Meubels slepen komt nog, eerst alles meten en een plek voor spullen verzinnen. Maar ik hoop toch voor juli mijn plekje in orde te hebben. En zij zou mij echt niet aangemoedigd hebben in het niet roken als ik nog niet begonnen was daarmee. Stoppen met een verslaving gooit je leven overhoop en roken staat als een hele lastige verslaving te boek.


Oh en ik merk dat mensen steeds maar verbaasd zijn over de lampjes die aan dan wel uit staan.
Die lampjes spreken de waarheid niet. Ik ben hier wel eens meer dan een kwartier weggeweest, uitgelogd en wel en zelfs de compu afgesloten. Toch was ik nog on line toen ik de site van het forum opriep. (Ik log niet automatisch in i.v.m. andere gebruikers op deze compu).


Houtje,
:)

Blacky,
{{{{{{}}}}}}
Maar mag ik toch even kwijt dat ik jouw schrijfstijl heel erg apprecieer. Het komt zo direct uit je hart. De ene keer ontlokt dat bij mij een traan en een andere keer (soms zelfs in hetzelfde bericht) een schaterlach, waardoor ze hier in de woonkamer naar mij kijken alsof ik gek geworden ben.


He, huilebalkies. Hier is er nog een. De laatste twee weken ga ik tuinsproeiend mijn bed in en val uiteindelijk met de kärcher aan in slaap. 's Morgens heb ik dan ook echt een flinke washand nodig om alles weer enigzins in plooi te krijgen.


Gem,
Hoe saai was je dag vandaag?


Kaia,
Jij bent anders ook wel een kei.

Stien,
Ik zou toch echt niet gaan lachen als iemand zijn huisdier dood is gegaan. Al zou het om de huisslang gaan of de kakkerlak die aan racewedstrijden meedoet. Nee, ik vind dat echt serieus. Bij mij hangt dat echt niet aan de aaibaarheidsfactor van het beestje.

Albertina,
Dat is nu de kracht van het forum. Je hebt ze ervaren vandaag! JOEPIE.
Wanneer (hier had ik even flink ruzie met de inserttoets) kom jij naar Dordt?
't Is maar i.v.m. hoe ik mijn schoenen draag.

Druppeltje,
:)

Stien,
Zou je dan eens niet moeten aangeven dat de therapie zoals die nu is voor jouw gevoel niets opleverd?
Opkomen voor jezelf, je bent echt groot genoeg.


Oh, ik vergat ook nog even te melden dat ik vooral moet blijven registreren van de therapeute. En waarom? Wel omdat ik dan tenminste op die 5 momenten van een dag bij mezelf stil sta en mijzelf op de agenda moet zetten. Ze betrapte me ook tijdens dit gesprek weer op dat ik mijzelf onzichtbaar probeerde te maken. Dat heb ik dus niet in de gaten.
En ik begin mijzelf stilaan toch een raar mens te vinden. Iedereen is steeds maar verbaasd dat ik niet snoep ook niet na het stoppen met drinken en nu na het stoppen met roken. Ik krijg mensen maar niet aan het verstand gepeuterd dat ik snoep helemaal niet zo lekker vind.

Ik zal toch maar naast mijn schoenen gaan lopen.
:D;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Vie, ik weet niet hoe je er op komt maar we gaan niet samenwonen...heb ik nooit gezegd. Ik heb het over de ruimte gehad die ik voor mezelf nodig heb en hoe dat op vakantie dan zou moeten gaan.
We hebben allebei heel duidelijk voor ogen dat latten het beste is, geen twijfel mogelijk.

Mooi Tina, dat je de dag met opgeheven hoofd hebt doorstaan :present:

What's up Druppeltje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry, oh, jee, mag niet meer. Sh..., mag niet van tactus, Vreselijk, had een hele
lijst reakties , weg pagina! Ja, ik weet het , kladblok......wen daar gewoon niet aan.
Heb jullie gelezen hoor, maar om nou weer......!

Tina, eind mei pas weer een gesprek met de peut. Ik moest eerst deze lessen volgen, en na wat ik begreep brengen zij dan weer advies uit naar de peut. Tja, of ik moet zelf aan de bel trekken hé.
Maar het is mij zo al te druk, elke week naar die groep. Of de peut denkt, ze is lekker bezig. Ik weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee drupje had niet gezopen maar trok aan de bel. Aan de bel omdat het niet goed ging. Niet vanwege de drank maar omdat het niet goed ging met haar rug. Prognose een rolstoel. Zou me wel die stoel in willen @#$#%^&^*(*(). GGGGGRE ga maar met woefje uit en lees jullie nog wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Corinne, dat doe ik zeker niet.
Na 1 april heb ik nog één half glas gedronken daarna niet meer.
En eerlijk gezegd heb ik héél vaak in de verleiding verkeerd, naar de winkel uit mijn werk, een fles gehaald.
Maar steeds kon ik het uitstellen, keuken in keuken uit, kijken naar de fles, om hem uiteindelijk of weg te gooien of aan mijn Pa te geven.
Mensen ik ben toch blij met dit resultaat, ook omdat mijn familie en Pa ervan weten.
Dus wie weet? Ga ik voor het jaar droog?
Ja zoals ik mij nu voel zeker, juist opdat ik nu zoveel "moeilijke" situaties doorsta, angstaanvallen te lijf ga en mij er niet onder laat krijgen en door miijn werkgever en de JWW heb ik weer vertrouwen in mezelf.
Kijk toen ik met mijn voet in het gips zat kon ik niet drinken, niemand wilde of zou het voor mij willen halen de JWW.
Nu heb ik de keuze zelf, en ik kies voor.......Niets.
En weer is dat dankzij jullie, lieve mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

drup, kom,kom, ook jij verdiend de aandacht.
Ik begrijp niet alles helemaal, je bent super kort in je bewoordingen.
Maar je rug is een ernstig onderwerp, je hebt er maar één! Dus als je vandaag
defenitief een slechte prognose hebt gehad laat het dan weten. Of heeft men
je vandaag niet verder kunnen helpen en zijn er mogelijk nog alternatieven
voor je?
Wat ik wel begrepen heb is dat je het droog gehouden hebt, en dat is
super knap zeker als je nu slecht nieuws te verwerken hebt. Maar loop er niet
voor weg, schrijf van je af!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zelf een beetje lachen om de "lezende oren".
Tja we zijn dan wel luisterend, maar toch met onze ogen, zo hier op het forum.
Jammer dat Druppeltje is uitgelogd.
Ik ga lekker in mijn mandje een nieuw boek lezen, "Blauw water" van Simone v/d Vlugt.
En dan vallen de ogen na verloop van tijd vanzelf dicht.
Slaap lekker voor straks allemaal.
:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har, ik dacht een paar dagen geleden iets anders van je te lezen, wat betreft het samen op vakantie gaan, maar wellicht was het was anders bedoeld dan het is overgekomen. Je schreef namelijk toen zelf dat het een proefperiode zou zijn, maar wellicht denken jullie er nu heel anders over. En dat maakt ook verder niets uit.

Corinne, ik weet niet hoe men verdriet verwerkt. Want dat heb ik nog nooit eerder gedaan. Ik krijg hier knuffels en heel lieve mailtjes. Dat is fijn, maar het is niet alles.
En dat is het hele eieren eten, atijd die "maar" in het achterhoofd, nooit vertrouwen in een ander.
Waarom trek ik me terug in mijn kamertje als J. zit te popelen om me te knuffelen? Dat ligt dan toch aan mij en niet aan de ander.
Het is een vorm van egoïsme om dingen op je eentje te willen opknappen, denk ik, en een vorm van gebrek aan vertrouwen. Vroeger te vaak gekwetst? Nooit geleerd om een ander je zieleroerselen toe te vertrouwen?
Snapt hij het niet? Nee, J, snapt het zekers niet, maar hij is altijd bereid tot een knuffel en wat pret, en ook begrip als ik op mezelf wil zijn.
Maar dat verdriet, ik weet het niet. Ben nu opgehouden met huilen, dat scheelt weer.
Nog even alleen en dan ga ik me bij mijn man voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tina, nu moet ik écht lachen. En dat is niet alleen om de "lezende oren", maar ik heb
precies hetzelfde boek hier liggen. Daar moet ik nog in beginnen, je schijnt het in één
adem uit te lezen. Dus zo vlak voor te slapen durf ik er niet meer aan te beginnen.
Morgen dus voor bij de koffie!
Niets verklappen hé! :D

Ik ga ook te bed, truste voor straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Ik kan mijn emoties ook niet met een ander delen.
Ik heb bij mijn weten nooit enige verplichting gehad emoties binnen te houden.
Het is mij nooit verboden te huilen of te lachen in het openbaar.
Ik kan het gewoon niet.
En dat nekt me nu dus echt.
Ik begrijp dus heel goed dat je dat niet kunt delen met J.
En ik weet dus dat dat geen egoïsme is van jouw kant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...