Spring naar bijdragen

Woensdag 7 mei 2008


Gem

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteravond ook van 20 uur tot 23 uur staan strijken, een drama, hoewel het mijn linkerarm is, gebruik je toch je hele rug. Het blijkt mij sowieso hoeveel je eigenlijk met je linkerarm doet.
Morgen om 9.30 uur moet ik bij de huisarts zijn. Gezelli!!!! (Houtje's klaagzang in consult ik schaam me altijd te pletter dat ik zo'n pijn heb maar tja, wat kan ik er aan doen?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 116
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morgen zeg ik gegarandeerd wel 18000 keer "sorry" tegen die HA leuk in het kader van het draadje van vandaag.

Wat hebben wij toch allemaal gemeen? Overgevoelig, over-verantwoordelijk, overmatig bezorgd, ons altijd maar excuserend, kattenliefhebbers, o ja en we zopen te veel alcohol. En 95% van ons is roker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is okee Houtje, ik geef jou een zachte tissue om je tranen te drogen.
Ik heb vanmiddag een houten lijstje gemaakt om haar foto in te zetten. Hout, dacht ik, hout dat moet het zijn, dat is stevig en natuurlijk. Een beetje schuren en lakken... ja ook natuurlijk hout heeft een bjoetiekees nodig.
Ik vind het moeilijk om haar speeltjes op te ruimen. Of naar dingen te kijken waar ze gisteren nog was en nu niet meer.
Maar die betraande ogen heb ik liever van echt verdriet dan van de drank.
Het valt niet mee om verdriet nuchter te verwerken.
Maar ook dat lukt. Mede dankzij jullie lieve reakties, humor en eigen ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vie,
Misschien voel je je toch iets beter als jullie hebben gegeten? Bij mij helpt dat altijd wel.
Ik heb de spullen van onze hamster ook niet weggegooid maar wel bij elkaar op zolder gezet. Niet weg, maar toch uit het dagelijkse zicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Wat een mooi weer en wat was het warm in het gebouw waar ik werkte! Plat dak, geen dubbele beglazing enz, dat is braden geblazen zelfs al met dit weer!
Gelukkig kon ik dit keer vroeg naar huis, dus nu met een koel drankje (nee, geen JWW) op de bank!

Houtje,
als het oplucht zeg je maar lekker sorry!! Het is niet verboden! Ik zou zeggen doe eens gek en doe het 20000 keer! De HA zal na de 10e keer al niet meer luisteren! ;)
De tweede shift zal bij jou wel beginnen met eten zometeen, bij mij duurt het nog even!

Vie,
:heart:

Pippi,
weer even wennen aan het alleen zijn! Heb je nog even getukt vanmiddag?

An,
wat een openbaringen vandaag weer! Ik denk dat het goed is dat je niet teveel tegelijk doet!

Tina,
hoe ging het vandaag???

Trees,
where are you???

Safi,
hoe ging het met je vrijwilligerswerk?

RAF-team: KLASSE!!!!!!
:musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present::musicnote::present:

Corinne,
als je zegt dat je iets te vertellen hebt wat NIET smeuiig of boeiend is dan ben ik JUIST benieuwd!

Alle anderen: ik lees en leef mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje, het kan zijn dat ik me na het eten beter voel, maar is dat de bedoeling? Om te eten en je dan beter te voelen?
Misschien wil ik me nu wel heel erg verdrietig voelen, echt voelen, echt naar en schuldig en rot en verdrietig. Er doorheen gaan.
Ik kan me wel volproppen met pizza (hebben we al gedaan, was lekker) of met stukjes kaas of hapjes, maar voel ik me daar beter door?
Nee. Mijn Poezenkind is weg en ik had het graag anders gewild maar het is zo.
Wat ik vandaag begin met proberen te leren is dat je niets weg kan eten of drinken of blowen of spuiten.
Het voelt gewoon. Prettig of naar, het voelt. Op je nuchtere maag.
Wel ga ik zometeen strijken. Daar heb ik dan weer een tic van gekregen: ik vind stomen van versgewassen en buiten gedroogd strijkgoed zo lekker. Niet met een stoomstrijkijzer, maar met een natgemaakte theedoek er op. En dan hoor je: pffffffffssssjjjttt, en ruik je die heerlijke geur van buiten, en alles komt er zo fris en pril en glad onder vandaan. Als ik iets doe, doe ik het met overgave, dus zelfs J. zijn onderbroeken gaan er aan geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi :) Mooi Vie dat je dat lijstje hebt gemaakt en nog even over vanmorgen, ik snap natuurlijk dat een kitten het verdriet nu niet wegneemt maar ik bedoelde als vraag of je misschien over een tijdje dit van plan bent te doen; ik had me niet duidelijk uitgedrukt.

Te gek hè, dat weer! Ga zaterdag naar zee, M. is dan al 2 dagen daar. Ze overnacht bij haar zoon in Utrecht do. en vr. Helaas ligt het nog te gevoelig dat ik daar ook kan blijven overnachten. Maar goed, dat komt misschien wel weer..alcohol maakt meer kapot dan je lief is.
Ga morgen weer een eind fietsen en dan onderweg een paar uurtjes aan het "strand". Pracht afgraving hier in de buurt E3 strand, mét naaktstrand...vind ik relaxter in mijn blote kont en de sfeer is toch altijd gemoedelijker op zo'n strand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjezus, jullie strijken wat af zeg! Ik strijk de was een beetje met mijn handen als ik het opvouw en in de kast leg :D Een tijd terug moest ik dagelijks een vers gestreken overhemd + stropdas dragen voor mijn werk; ik heb wat af gefoeterd want die overhemden strijken vond ik vreselijk! :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Vie,
het is niet om je verdriet minder te voelen of dat je verdriet minder zou ZIJN maar ik heb dan minder last van de gremlins (als ik ze heb) dus kan me dan meer concentreren op waar ik mentaal mee bezig ben.
En ja, ik voel me na het eten meestal prettiger en dat mag wel na een kl*te dag (niet vandaag, maar in het algemeen).

Har,
Het was de eerste echte zomerse dag vandaag. En je hebt groot gelijk met je naaktstrand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yeaacch, een naaktstrand? Vind je dat relaxt, Har? ik heb me altijd afgevraagd waaroom iemand een naaktstrand leuk vindt, of een naaktcamping. Krijg wat, denk ik dan, alleen mijn eigen lief mag me bloot zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een naaktcamping of lid worden van een nudistenvereniging hoeft voor mij niet. Zie er het nut niet van in om alles naakt te doen maar lekker bloot op het strand vind ik heerlijk. Het type mensen die dit doen heb ik liever om me heen dan het drukke gedoe op een textielstrand, dat is ook een reden.
Het mooiste van een naaktstrand vind ik dat juist niemand zich voor zijn/haar lijf schaamt, althans daar lijkt het niet op terwijl op een textielstrand men veel meer met elkaar bezig is.
Ik ervaar het als een vorm van vrijheid :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
houtje

O Har het is zoo'n genot,


Stel je voor, knisperend schoon beddegoed dat naar "buiten" ruikt en dan een schoon slaapshirt aan, heerlijk uit de douche, dan lig ik echt gewoon te genieten.

Jaja, dat gevoel ken ik wel want M. hangt haar was altijd buiten te drogen. Ze lucht trouwens dagelijks haar beddegoed, is daar erg strikt in maar ze is dan ook verpleegster geweest :D
Bij mij komt alles uit de droger, is dan wel lekker zacht maar ik mis de geur van buiten. Om daar nou zo'n zakje voor in de droger te doen...nou, nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Hier ben ik weer. Ik ga jullie eerst maar eens over vandaag vertellen.

Wie het niet boeit, mag scrollen.

Droog en rookloos of zal ik zeggen rookloos en droog.

Nu heb ik behalve kleurpotloden ook tekenpapier gekocht en een mooie riem (voor om mijn taille).
Besteld heb ik een CD en een boek. Allemaal cadeautjes voor mijzelf. Heb ik wel verdiend, dacht ik zo.

Ben weer op gesprek geweest vandaag bij mijn therapeute. Die was ook wel geschrokken van de interactieve verslavingen.
En wat ik gedaan heb: netwerk voor advies, opvolgen advies en dan terugtrekken op mijn kamer.
Dat laatste valt echt onder de overlevingsstrategie, zei ze en dat beaamde ik, want dat was het ook: een kwestie van overleven.
Ze vindt wel dat ik een vastbijter ben. En dat omdat ik toch niet gaan roken ben. Kennelijk ben ik toch knap. (Straks loop ik nog naast mijn schoenen. :$)
Ik ben kennelijk goed aan 't werk met mezelf. Ik moet nu overwegen om eventueel aan de loopgroep te gaan meedoen. Dat is iig op een moment waarvoor ik geen activiteit zou hoeven veranderen in mijn huidige weekindeling. T.o. de opzet sta ik ook niet afwijzend. Het overwegen waard, ook al loop ik nog niet bepaald over van enthousiasme. (Marjo, er is niemand zo wispelturig als ik).
Ik heb 3 weken om erover na te denken, dan is de volgende afspraak.

Ik vergeet iedere keer hoe slopend zo een gesprek is. Na het volgende ga ik maar niet koken. Moet ik nog even in de agenda zetten.

Ik heb ook een reactie van mijn begeleidster van de Tactus. Volgende week krijg ik een uitgebreid bericht. Ze is nu met vakantie. Ik had de goeie (reddings)acties genomen. Haar verbaasde de wisselwerking niet.

Pianomaat heeft flink geluk gehad met een ongeval met de brommer. Onze afspraak gaat zaterdag daarom niet door. Maar ik ga niet met man en kinderen mee. Ik vind een hele vrije dag ook wel leuk. Ik denk dat ik mij zaterdag maar ga amuseren met het kijken van mijn DVD's.

Morgenochtend heb ik dan dat gesprek met de ziektewetarts van het uwv. Jullie begrijpen vast dat ik helemaal niks inplan morgen. Ik loop nu al een beetje op mijn tandvlees. Dit is een echte energievretende week.

Ik ga nu verder maar een beetje hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne: kennelijk ben je toch knap, ... wat je zegt.. je bent gewoon harstikke knap. Bijzonder, maar ik begrijp dat het heel moeilijk is voor je allemaal. Maar het moet nu eenmaal. Je hebt eigenlijk haast geen keuze meer. Volhouden lieve meid, en dan die cadeautjes voor jezelf, dat is toch heerlijk. Jezelf eens verwennen. Komt goed, als je het allemaal al zo lang kan, lukt het je vandaag ook nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben er nog wel hoor, zo af en aan.
Nee, ik vind naaktlopen helemaal niets. Vond ik ook al niets toe ik nog in mijn vlees zat. Je bloot hou je voor jezelf, zo zie ik dat. Al is het maar met een olijvenblad voor je genitalies. Maar dat wil niet zeggen dat een ander het niet leuk mag vinden.
Ik weet ook stranden die niet bloot hoeven te zijn en waar het toch rustig is.
Maar Har, ik wens je veel plezier en het ging er toch om, of jullie samen zouden gaan wonen, een soort proefperiode?

J. heeft een jeugdtrauma en dat is dat hij eigenlijk drummer wilde worden. De kelder is nu leeg en hij heeft op zijn 60ste een vlaag van jeugd. Drummen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag zonnestraaltjes :D

Hier alles okay!

Kohtje en Spud, van :heart:e met dit nieuwe levensjaar, dat het maar prachtig verder moge groeien en bloeien!

RAFteam: so hee 1 jaar en 9 maanden.....VETCOOLSUPERGAAFKEIHARDSTOER!!!!! Wat is het toch fijn om niet meer verslaafd te hoeven zijn, en ik stel me zo voor dat hoe langer het duurt, hoe normaler dat wordt in alle facetten van het leven en dat heb je dan helemaal zelf gedaan en zelf verdiend, moge alle geluk jullie toekomen!!!

Vie: ik weet zo goed hoe intens verdrietig het voelt om je oude vertrouwde allerliefste snorremansje te moeten wegbrengen, en wil je nog even zeggen dat schuldgevoel een hele normale reaktie is (deed ik het te vroeg? deed ik het te laat? had ik het niet thuis kunnen laten doen?) en dat het bijna nooit echt helemaal mooi gaat (mijn eerste katertje kwam nog recht overeind toen ie z'n prikje al gehad had, en beide katertjes renden van mij weg zodat ik ze moest vangen om ze weg te brengen, hoe ziek ze ook waren), maar weet je lieverd om die dingen gaat het helemaal niet, dat zijn maar details en menselijke reakties, waar het nu om gaat is dat jouw lieverd een geweldig leven bij jou gehad heeft, je had er echt niet meer van kunnen houden, en dat ie nu in de poezenhemel is, en daar is het geweldig, het enige minpuntje - en dat is heel belangrijk- is dat ze graag voelen dat wij hier op aarde alleen maar de mooie dingen van ze herinneren, de rest doet namelijk geen eer aan de realiteit zoals het was, dus probeer dat los te laten nu okay?! Ik wens je heel veel sterkte met het verdriet van het gemis, 21 jaar is geen kattepis! ;) En een mooie collage is een heel goed verwerkingsmiddel juist ook om die mooie dingen te blijven zien, ik kijk er nog vaak naar met een heel fijn gevoel :sun:

Corinne: hoe gaat het met niet roken, je schiet al lekker op he, goh ik weet hoe vreselijk moeilijk het is die eerste tijd juist met dat mooie weer.....voor mij is het nu de tweede zomer, en ik denk er niet eens meer aan, dus volhouden hoor! De nicotineduiveltjes doen kwa venijnigheid niet onder voor gremlins, maar beide overwinnen is een kwestie van tijd waarin de aanhouder wint (en ik vind rokers nu zo stinken, zo zielig, zo vergeeld.....so passeeeee), en jij doet het gewoon in één keer :present:

Houtje :heart:

Gem: super toch om zo bewust met een fris hoofd naar je werk te kunnen gaan, is je eigen :musicnote: !

Tapas: jij blijft ook maar going strong he :present:

Blacky: ik hoop dat alles okay was bij de dierenarts, want dat vond ik toch altijd wel het grootste minpunt van dieren hebben: de zorgen die je hebt als het hun minder goed gaat, en als goede 2de met stip ging Kaia niet op vakantie, ik denk wel eens : 'tis maar goed dat ik geen kinderen heb, als ik m'n katten al niet los kon laten...in het gunstigste geval zou ik dan alleen maar kunnen hopen dat ze zich ooit mbv een site als deze weer konden herstellen ;)

Har: heb je ook een plaatje van jou op zo'n strand, zodat we ons er ietsje meer bij voor kunnen stellen? :D

Voor iedereen net zoveel :rose: van binnen als van buiten!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond allen,

Koh en Spud, Van Harte Gefeliciteerd met jullie jaardag. Jullie hebben wel heel mooi weer
gekregen! Mogelijk barbeknoeien? In elk geval een fijne avond. :musicnote::present::musicnote::present::musicnote:

RAF team, super, ik volg met gepaste afstand. :D:present::):present::D:present:

Vie, na zoveel jaar je huisdier moeten missen is op zich al een heel verdrietige toestand. Je kunt
de weg er naar toe niet terug keren, hoe graag je dat achteraf ook anders zou willen doen.
Ik lees hier heel veel medeleven en nu zul je je afvragen wat ik er nou van weet. Tja, ik heb
geen honden of katten ook nooit gehad.
Maar wel goudvisjes, die werden door de wc gespoeld :devil:, konijnen, die liggen achter in de tuin
met een worteltje tussen de voorpoten in een schoenendoos. Helaas, de grond in getrapt omdat
het gat te klein was. :devil: Een parkietje, tamme valk parkiet die vlak voor ik moest werken
ineens met de pootjes omhoog lag. Was ik de hele dag uit mijn doen omdat ik hem zo moest
laten liggen tot de avond. Op mijn werk werd ik min of meer uitgelachen, was immers geen
hond of kat. :devil: Nee was geen hond of kat maar kan me toch wel iets inleven dacht ik, of
ben ik nou zo'n tut? Wat betreft de visjes kon ik het wel enigzins begrijpen maar was toch
ingrijpend voor de kinderen dat zo te zien. Ben nu dus helemaal off topic, kwam toch allemaal
even boven hier al lezende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb de tweede lichting eters om 1700 uur gehad, de derde kwam tussendoor om half 6 binnenvallen (Zoon, die de hele dag in het zwembad had rondgehangen) en toen de Meiden, die zijn net klaar met voetballen en moesten toen eten. IKKANGEENKEUKENMEERZIEN.

Ik heb R. er met zijn dochter en zoontje (dochter van R en zoon van R) uitgemieterd net, mijn hemel wat een drukte.

Visje , ik snap wel dat jij bent gaan drinken :D wat een gedoe zeg en ik had er dan maar zes vandaag, jij hebt er elke dag zeven !!!!! Ik heb ook vriendelijk doch dringend gevraagd aan R. om mij vanavond verder met rust te laten, dat hij goed vindt dat zijn zoontje van 6 !!!!!!!! nog buitenslpeelt tot 9 uur moet hij zelf weten.

Okee, ik ben strenger, moeilijker, bla-die-bla, maar Grietje moet gewoon om half 10 douchen en naar bed, en dan maar lezen.

Hmmmm, ik ben inderdaad wel moeilijk geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

qUOTE
Ze vindt wel dat ik een vastbijter ben. En dat omdat ik toch niet gaan roken ben. Kennelijk ben ik toch knap. (Straks loop ik nog naast mijn schoenen. ) uNQUOTE


GA JIJ MAAR NAAST JE SCHOENEN LOPEN EN NOG WAT MEER KADOOTJES KOPEN JE VERDIENT HET

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...