Spring naar bijdragen

Donderdag 15 mei 2008

Gem

Aanbevolen berichten

dag adb,ers ,
neen nog niets gelezen zal voor later zijn .
vannacht slecht geslapen reden een jankende hond , ppff deze morgen zat ik al voor 7 uur in pijama bij de dierenarts .
wat heeft de hond hij vermoed een gekneusde spier waardoor ze gans haar lichaam anders trekt en dus overal pijn krijgt , en eerlijk gezegt krijg ik er ook veel pijn van maar ook weer de nodige gremlins , maar daar geef ik niet aan toe .
zou een hond last kunnen hebben van stress ??
zo nu eerst eten meken en lees jullie straks wel .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi ,

Ik kwam nog even piepen. Wat zijn jullie ook stil.

Jullie hoeven niet stil te zijn, omdat ik niet lekker zit.

Blacky,
Honden kunnen wel degelijk last hebben van stress.

Carolien,
Niet echt een leuk verhaal, zo, maar er zit veel in om van te leren.

Zo ik laat jullie weer en kabbel weer door. Wellicht tot straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.youtube.com/watch?v=Pqr4pdeGdaQ

Aan de Amsterdamse grachten

Heb ik heel mijn hart voor altijd verpand
Amsterdam vult mijn gedachten
Als de mooiste stad in ons land

Al die Amsterdamse mensen
Al die lichtjes 's avonds laat op het plein
Niemand kan zich beter wensen
Dan een Amsterdammer te zijn

Er staat een huis aan de gracht in oud Amsterdam
Waar ik als jochie van acht bij grootmoeder kwam
Nu zit een vreemde meneer in 't kamertje voor
En ook die heerlijke zolder werd tot kantoor

Aleen de bomen, de bomen, hoog boven het verkeer
En over het water gaat er een bootje net als weleer

Heb ik heel mijn hart voor altijd verpand
Amsterdam vult mijn gedachten
Als de mooiste stad in ons land

---------------------------------

Het Lied van Het Land van Maas en Waal

Originele artiest Boudewijn de Groot.
http://www.hennyjellema.nl/taa...en/maasenwaaltekst.htm
Onder de groene hemel in de blauwe zon
Speelt het blikken harmonieorkest in een grote regenton
Daar trekt over de heuvels en door het grote bos
De lange stoet de bergen in van het circus Jeroen Bosch
En we praten en we zingen en we lachen allemaal
Want daar achter de hoge bergen ligt het land
Van Maas en Waal

Ik loop gearmd met een kater voorop
Daarachter twee konijnen met een trechter op hun kop
En dan de grote snoeshaan, die legt een glazen ei
Wanneer je 't schudt dan sneeuwt 't op de Egmondse abdij

Ik reik een meisje mijn koperen hand
Dan komen er twee Moren met hun slepen in de hand
Dan blaast er de fanfare ter ere van de schaar
Die trouwt met de vingerhoed ze houden van elkaar

En onder de purp'ren hemel in de bruine zon
Speelt nog steeds het harmonieorkest in een grote regenton
De lange stoet de bergen in van het circus Jeroen Bosch
En we praten en we zingen en we lachen allemaal
Want daar achter de hoge bergen ligt het land
Van Maas en Waal

We zijn aan de koning van Spanje ontsnapt
Die had ons in zijn bed en de provisiekast betrapt
We staken alle kerken met brandewijn in brand
't Is koudvuur dus 't geeft niet en het komt niet in de krant

Het leed is geleden, de horizon schijnt
Wanneer de doden dronken zijn en pierlala verdwijnt
Dan steken we de loftrompet en ook de dikke draak
En eten 's avonds zandgebak op 't feestje bij Klaas Vaak

En onder de gouden hemel in de zilveren zon
Speelt altijd het harmonieorkest in een grote regenton
De stoet voorgoed de bergen in van het circus Jeroen Bosch
En we praten en we zingen en we lachahahahahahaa
Het land van Maas en Waal
Van Maas en Waal, Van Maas en Waal, Van Maas en Waal, Van Maas en Waal.................. ...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Tjonge alweer een tijdje geleden dat ik hier wat geschreven heb...
Afgelopen week genoten van het heerlijke weer en veel met mijn vriendin en kids op stap geweest...
Naar de plassen , fietsen met mijn 4-jarige dochtertje , uit eten , filmpje gepakt , wii'en (is een spelcomputer) met mijn zoontje , beetje uitslapen en luieren etcet...

Ik doe zo veel meer samen met anderen en op een niet vergelijken wijze met vroeger... en samen is veel leuker dan in mijn eentje... en ik geniet er ook van... vroeger vond ik als ik eens nuchter/clean was het "verplichtingen" ... en wilde ik het liefst zo snel mogelijk weer weg om weer te gaan drinken/gebruiken...en omdat ik doodsbang was voor andere mensen ... en om bevrijd te zijn van die obsessie met drank en drugs is een geschenk...

De week voor het mooie weer begon voelde ik mij depri en unheimisch... en dan begint mijn hoofd allerlei leugens te vertellen... "je hebt recht op meer tijd voor je zelf ; doe er wat aan" , "dat 12 stappen-programma is onzin ; doe er wat aan , "het is niet meer nodig om nieuwkomers te helpen ; je hebt al genoeg gedaan" , "mijn kids eisen veel te veel aandacht ; doe er wat aan" , "wat een onzin als je mij wat verteld" , ik ga snel oordelen over anderen" blablabla...ook krijg ik dan hypochondrische gedachten en dan wordt nog onplezieriger dan het al was... allemaal leugens en bedrog...en het vreemde is dat hoewel ik mij er bewust van ben dat ik negatief ben ik het soms verdom om de dingen te doen die mij beter doen voelen...alsof er een kracht in mijzelf zit die ik dan maar de "dark-side" (geleend van Star Wars) noem...diezelfde kracht kan als ie maar sterk genoeg wordt mij terugdrijven naar aktieve verslaving...
En dit soort periodes worden gelukkig steeds korter en en de tijd er tussen wordt steeds groter...

De oplossing is voor mij is om kost wat het kost die dingen te doen die er voor hebben gezorgd dat ik clean en nuchter ben en vrij van gedachten aan alcohol en drugs... en dat zijn gebed en meditatie , er over praten hoe ik mij voel , anderen helpen en mijzelf dienstbaar opstellen... niet altijd makkelijk maar voor mij het beste medicijn... en door dat te doen krijg ik weer contact met mijn Hogere Macht die de "dark-side" doet verdwijnen...
Anders gesteld ; als ik negatief en destructief ben of denk/voel betekent dat voor mij een gebrek aan licht... echter ook al is het s'nachts de zon schijnt altijd.. ik hoef het zelf niet te kunnen zien maar het is wel zo...dat is mijn ervaring...

Ik wens iedereen veel sterkte met zijn of haar doelen..

love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... dat is moeilijk in te schatten...
Op het moment zie ie in een afkickkliniek in het buitenland...(verzekering betaalt dat net als bij mij het geval was ; als je maar gek genoeg bent hahaha)...
En ja hij ziet er in ieder geval gezonder uit dat dan de afgelopen jaren...voor de rest kan ik er weinig over zeggen want hij zit in een beschermde omgeving en dan is clean blijven niet echt moeilijk...
Hij heet het naar zijn zin zegt ie.. dus dat is wel positief denk ik... want ik haatte het om in de kliniek te zitten (was iets voor echte losers en niet voor zo een slimme jongen als ik ; ahum hahaha)

Het spel gaat pas beginnen als ie er uit komt ... leven in de echte wereld... met jezelf omgaan en met anderen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een kleine reactie op mijn eerste dagen zonder die @#$%^drank,
veel helderheid wordt mij geboden en het leven wordt veel en veel beter.

maar.......

de slaap is wederom vertrokken naar andere oorden en komt voorlopig niet terug.

dit is wat het stoppen in het begin zo moeilijk maakt.

bedankt voor the uplifting people....

ronaldinho.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

peppashooter
Dat probleem heb ik nu ook
Afgelopen dagen maar een paar uur slaap gehad
Ik hoop dat het vanavond wil lukken
Ben wel moe maar slaap gewoon niet
Het adb blijven is niet het moeilijkste op het moment maar die afkick verschijnselen maakt het in het begin zo zwaar
Maar ben elke avond als ik in bed lig wel blij dat ik adb ben geweest
Dan maar niet slapen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik helemaal met je eens... en als hij het gereedschap gebruikt wat ie aangereikt krijgt daar dan kan het best wel goedkomen...

Het enige wat ik voor hem kan doen is bidden... en als ie terug is beschikbaar voor hem zijn...
Het is een aardige en lieve knul...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik moeite heb om te slapen dan ga ik mijn bed uit... drink wat en zeg tegen mijzelf "oke ... ik ga naar bed en ik ga wachten totdat de slaap komt...meer niet".... gewoon wachten ... en ik heb dat nog niet zo heel lang geleden gevonden maar voor voor mij werkt het perfect... ik begrijp het zelf niet maar het werkt hahaha.... en daar gaat het om...

Toen ik net clean was heeft het maanden geduurd voordat ik mijn slaapritme weer normaal was... en toen gebruikte ik bovenstaande methode ook niet...het is soms knap lastig en irritant maar "this too shall pass"....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nothing changes if nothing changes Pippi...

Ik vind een mooi voorbeeld dat je in eerste instantie niet mee wilde omdat je geen zin had , toch bent gegaan en een leuke tijd hebt gehad... en dat is zo herkenbaar... mijn hoofd zegt "pff geen zin is niks aan" en ik ga toch en het is leuk... en dat is het tegenovergestelde doen van wat ik denk en dan gaan dingen pas veranderen voor mij...

Wat mij ook helpt is om mijn houding t.o.v. werk , huishouden , gezin positief te houden...
Laatst sprak ik hier nog over met mijn partner... ik heb de hele dag gewerkt en haal twee keer per week de kids van de opvang... en soms zegt mijn hoofd " je hebt al genoeg gedaan , waarom moet JIJ dit nu doen ?".... en tijdens het gesprek realiseerde ik mij dat mijn dag om 17: 00 uur nog niet is afgelopen... Als ik werkelijk denk dat ik na 17:00 kan rusten creer ik een probleem voor mijzelf en voor mijn gezin want ik ben niet te genieten...

Tja en sleur is maar hoe ik het bekijk... ook ik denk wel eens is dit alles... is er niet meer... en vaak ook blijf ik alleen maar denken dan als ik er last van heb in plaats van aktie te ondernemen...maar ik weet dat er iets mis is met mij en niet met die anderen... wat kan ik doen om het leuk en gezellig te maken... ik ga bijvoorbeeld voetballen met mijn zoontje en laat mijzelf helemaal opgaan in het spel volgens zijn regels... en dan geniet ik er toch weer van...

Het is niet altijd even makkelijk maar voor mij is het oefenen en nog eens oefenen... maar het gaat steeds beter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel druppeltje,

Je kan altijd weer beginnen met bidden..
En ik kan je vertellen dat het bij mij wel een tijdje heeft geduurd voordat ik bereid was om het te proberen om om hulp te vragen met behulp van bidden... blij dat ik het gedaan heb...en nog steeds doe... en het werkt nog ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, toen ik zo jong mijn familie was verloren en mijn man me nog een steun kon zijn begon te twijfel over alles wat God en de bijbel was. Toen ik ook nog eens invalide werd en mijn man dood vond was ik het helemaal kwijt.

Pip, dank voor het meedenken en ik zou naar Ghana gaan emigreren niet naar India maar geeft niet ik zou gaan emigreren en vind het lief dat je dit niet vergeten bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...