Spring naar bijdragen

woensdag 4 juni


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 153
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Aura: de grootste stap heb je gezet, je kan het omdat je het wilt!! Als het moeilijk wordt vandaag, ga je gewoon eens heeeeeel diep nadenken en laat vervolgens de drank gewoon staan. Simpel he?
Mij bevalt het momenteel heel goed en de dagen van niet drinken plakken aan elkaar alsof het niks is.
Vandaag hoef ik ook niet, er is geen drank in huis en het KOMT ook niet in huis.

Har die moeheid had ik afgelopen week ook, zo loom en zwaar gevoel, ik schreef het absoluut toe aan het weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aura, wat een verschil he, deze manier van opstaan......Voelde me gister wel heel anders.....
Heb heerlijk geslapen, durfde mezelf weer aan te kijken in de spiegel en wat mij betreft geen loze belofte: ik ga er weer voor vandaag, net als jou/jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge :) Hoe lang heb je zonder stroom gezeten Caroline? Je modem uit en na 1 minuutje weer inschakelen wil wel eens helpen na een stroomstoring.

An fiets ze vandaag! Is het er een beetje weer voor?

Aura, Trees en Pippi ben maar gewoon blij dat refusal bestaat...

Jozias, Tina :)

Juul Schroefjes uitzoeken? Kan je niet effe langskomen ;)

Ga zo eens meningen verzamelen over wel of geen forumveranderingen en een apart topic daarover openen. Zal aan Tactus vragen of ik daarover een poll kan openen, wel zo handig.
Zo, eerst sensootje 2 en dadelijk meedoen met NL. in beweging...hup met de beentjes :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Môgge!
Carolien, wat een gedoe, ja dan zie je maar hoe vanzelfsprekend hetis dat we stroom en water hebben.
har, succes met je poll, ik zie het wel wanneer het zover is.
Aura en Rosan, hou dit lekkere gevoel vast he! Het wordt steeds mooier!
Trees, slikken met die Refusal! Beter dat dan weer een deuk in je eigenwaarde, want dat is het ergste, je gelooft op een gegeven moment niet meer in jezelf en raakt daardoor in de neg. spiraal.
Nu, vandaag ben ik een maand sober en wat Tapas mij ooit schreef: geef het een langere tijd de kans om te voelen wat het met je doet om droog te staan. Iik had ook angst, wat zal er naar boven komen? Bij mij tot nu toe niets naars, alleen maar pos. dingen. Dus durf de stap te zetten, en mocht er wel wat loskomen, durf het maar te ondergaan, het is een stap om te helen! desnoods met een pilletje, als je net als ik elke keer weer begint met de gedachte het kan wel, ik kan toch verdorie na twee wel stoppen!!
Gistermiddag bedacht ik mij of ik zin zou hebben in een wijntje, de gedachte stond mij zo tegen! Wie had dat kunnen denken! voor nu voelt het goed, in de toekomst kan ik niet kijken, maar wel naar vandaag.
Stoppen met Refusal doe ik voorlopig niet, ik zet dan bewust het deurtje open en ik weet het zeker, de eertse zal niet eens lekker zijn, de tweede ook niet, maar dan is het hek al van de dam. Dus, verstand op 0, nada niks, ik wil met andere dingen bezig zijn, nuttige , waardevolle dingen waar je energie van krijgt en vreugde en dat krijg je absoluut niet van dat rotspul! Dus mensen vechten loslaten, er zijn mooiere dingen om je druk om te maken! :)
Ik ga wat doen, tot zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En voor iedereen hier geef ik eengrote bos rozen:present: Jullie zijn stuk voor stuk prachtige mooie mensen, die allemaal keihard vechten en er voor elkaar zijn, tranen staan in mijn ogen, ik ben blij jullie ontmoet te hebben en evt. 5 juli in het echt, ik zie ernaar uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen en terug van lang weggeweest...
Na mijn allergrootste angst te hebben overwonnen me toch laten opnemen in een kliniek voor verslaafden en het heeft enorme impact op me gehad. Ben nu net weer thuis, maar wilde jullie even laten weten waarom ik hier niet meer kwam.
Heb veel geleerd in de periode en vooral ook de soms diepgaande gesprekken met medebewoners hebben me de ogen geopend. Het praat makkelijker met een versaafde dan een nietverslaafde, want de eerste weet wat er door je heen kan gaan (trekmomenten, gremlins enz) en wat het met je kan doen.
Ik ben nu dus weer tjuis, maar krijg wel ambulante hulp om van de drank af te blijven en psychische hulp om het verleden te kunnen verwerken en eindelijk dan door te kunnen met de toekomst.
Het was eng, maar leerzaam. Jammergenoeg hadden veel vrienden en familieleden minder begrip, maar het handjevol wat ik nu nog over heb is er ook echt voor me en staan achter me. Durf van schaamte zowat de straat niet meer op, maar in de kliniek zeiden ze ook al, dat mensen toch wel over je praten. "Laat maar praten, jij weet de waarheid"en dat is zeker waar.
Heb ze ook over dat stuk verteld wat Houtje hier ooit geschreven heeft, van dat gat in je hart. Vonden ze heel mooi en wilden het in de therapei gaan gebruiken. Dus Houtje, als je dit leest, mag ik het ze dan opsturen? Jouw Nickname haal ik wel weg, het gaat alleen om het stuk tekst. Het is zo herkenbaar, voor welke versaving dan ook.
Ik lees het wel en desnoods vraag ik het je als je hier ook bent. Verder niks bijgelezen, dus hoe is het met jullie allemaal????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Orleando, wat fijn dat je weer thuis bent, ik kan mij voorstellen dat het een grote impact heeft gehad op je. En zo zie je maar weer wie je echte vrienden zijn!, vaak blijft er een handje vol over of nog minder.
Ik wens je heel veel kracht bij je verdere verwerking van alles, je hebt de eertse goede stap gemaakt. een bos:present:ook voor jou.
Met ons hier, als ik voor een ander mag spreken, gaat het wel goed, een ieder vecht op zijn eigen manier. soms met vallen en opstaan. liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Orleando! Goh, fijn dat je hier weer bent en ongetwijfeld een zware maar nuttige periode achter de rug hebt :) Knap van je dat je het hebt laten gebeuren en geef die schaamte net als een gremlin een vreselijke trap onder zijn %$#!!@ werkelijk nergens voor nodig om je te schamen!
Je bent niet voor niets aan de jww geraakt; herstel is een lang en zwaar proces en wie kan dat alleen? Moet de eerste alcie nog tegenkomen die het op z'n fluitjes kan...welkom terug, een mooi bossie voor jou
:present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present: :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We passeerden elkaar net, Har. Jij ook bedankt voor de bloemen!! Gan een vaasje halen, geloof ik. En tja, die schaamte...ik zal er toch mee om moeten kunnen leren gaan. Maar alles op z'n tijd. Doe het nu met piepkleine stapjes en heb een persoonlijk noodplan gemaakt voor mezelf, want het vorige verdween helaas in de prullenbak, toen ik 'm nodig had. Ze hebben daar veel oneliners gezelgd en ik heb veel opgeschreven en voor mezelf veraald in m'n privesituatie. Idd een leerzame periode. Ik kom er wel, dit keer wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha..Visje, voel me wel een beetje voor Jan met de korte achternaam staan als ik voor mijn breedbeeld sta te huppelen; om in dat ritme te blijven vind ik ook niet makkelijk maar ik besef dat ik niet de enige ben die zich 's ochtends zo uit staat te sloven :D Merk al wel dat ik wat soepeler word..:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grrag gegeven Orleando.
Luistern jullie ook naar Q- music? Naar het raden van het geluid? God, dat ik daar nou niet op ben gekomen: het openen en dichtdoen van een pak hahelslag, had ik 57.800 euris gewonnen! Lekker belangrijk bericht tussendoor:P. Na ja beter daar over piekeren dan over wat anders;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga vandaag buiten de deur wat doen met kids. Het weer zit niet echt mee (beetje mistig en frisjes), maar ik kan m'n drai niet vinden. Te lang tussen die muren van ee dagindeling gezeten en eenmaal thuis even de draad kwijt. Trek is er (nog) niet, wel veel angst, maar dan bel ik een goede vriend en samen praten we de angst weg. En kennen jullie het middel Campral? Dat willen ze me voorschrijven. Is dat wat, het schijnt de trek weg te nemen en je rustiger te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas nu niet veel tijd, Har. Maar wil hwt graag met jullie delen, de ervaring maar wellicht ook wat ik ervan heb geleerd. Misschien kunnen jullie er wat mee. Ga zo weg, de jeugd heeft sportdag en natuulijk niet allemaal op hetzelfde tijdstip. Maar ik heb mezelf voorgenomen het advies van de kliniek en medebewoners ter harte te nemen: vlieg niet steeds om het een ander naar de zin te maken. Sta eens wat vaker stil bij jezelf! Dat was dus 1 van die oneliners

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...