Spring naar bijdragen

donderdag 19 juni 2008


blacky

Aanbevolen berichten

God, het hangt zeker in de lucht! Ben ook al dagen hondsmoe, ookal slaap ik siddags ook. eb net getukt, maar zou zo weer verder kunnen tukken. En ja<, dan die gedachten: ach, zal ik weer even een paar dagen stoppen met refusal, dan kan ik weer.... oh, zoooo vermoeiend dat denken de hele dag.
Daarbij lees ik ook wat uit Nuchter Leven, een boek van de aA, maar heel fijn omte lezen. een aanrader, maar ik denk ook dat het constant bezig zijn met niet drinken en erover lezen ook vermoeiend is,.
Vanavond naar de AA, gelukkig, dan sta ik weer eeven met beide voetjes op de vloer.
Vechten he allemaal, ik doe mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 136
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Haha, Kohtje z'n geduim heeft geholpen! Eitje bij de tandarts!
Heel vreemd, ik ga naar een speciale angsttandarts, en tot voor drie maanden was ik er altijd fysiek ziek, misselijk van als ik moest. En toen moest hij iets aan mijn voortand doen (mijn grootste angst), en toen dat voorbij was was mijn angst ook ineens weg! En ik ben al 10 jaar bij dezelfde tandarts, lag shakend en huilend in de stoel, dat huilen was ook niet tegen te houden, en dan ineens...omdat een behandeling meevalt....Geweldig toch! En nu maar hopen dat dat zo blijft!

Geer, ik moest even googlen op Centrum Maliebaan! Ga je daar óók behandeld worden, en hoort dat bij het pakket Detox? In ieder geval goed dat je dat nu durft!

Jozias, goed van je dat je weer de refusal hebt ingenomen! Ik weet hoe geniepig de gremlins kunnen zijn, en wees blij met de refusal!

Har, geloof me, als ik in die stoel lig, maakt het me geen bal uit hoe de tandarts eruit ziet! Al is het George Clooney himself....(mmm...hoewel...), als ik maar snel weer weg mag!

Zieza, nog gefeliciteerd! Als ik jou lees, krijg ik altijd een gevoel dat je hoog in de wolken gelukkig ligt te zweven, maar af en toe denk ik ook: oeps, als hij maar niet naar beneden d#ndert! Maar tot op heden hang je er nog, dus het zal je wel bevallen!:D

Woman, helemaal goed! Niet laten verslappen, hè?

Pippi, groot gelijk, een tuinman laten komen! We hoeven ten slotte niet álles alleen te doen hè? Me dunkt, je staat al méér dan je mannetje!

Hanneke, niet doen hoor, die port! Je bent net zo goed bezig! Trap ze eruit, die geniepige gremlins!:devil:
En Wannes, ook volhouden hoor! Misschien moeten jullie samen een pact vormen: samen afspreken deze dag niet te gaan drinken! Samen sta je sterker! Het heeft mij ook wel eens geholpen, om het aan een ander te beloven. Dan is er toch een flinke hobbel om te gaan drinken!

Hé Pip, wat is dat nu? Het gaat al een paar dagen niet zo fijn met je hè? Kan je niet iets heel luxe's voor jezelf kopen, een mooi boek, een goede cd, of een héél lekker geurtje? En dan lekker lang het bad in of zo? Of ga naar buiten, in de buitenlucht wordt de craving vaak minder!
Zet hem op Pip! Ik denk aan je!

Tina, je maakt me nieuwsgierig! Ik loop mijn hersens te kraken wat je nou niet kan vertellen omdat het te herkenbaar is? Peins, peins, peins,....ah! ik weet het! jij bent natuurlijk eigelijk Linda de Mol, en je hebt een nieuw programma aangeboden gekregen....Nou ja, wel droog dan! Dat is in ieder geval goed!

Marieke, ben je niet boos om wat ik je gister heb geschreven? Het was heel goed bedoeld!:rose:

Marjo, :D:sun:

Houtje, ik hoop dat je prik erg meegevallen is, maar ik hoop vooral dat hij helpt! Wat heerlijk zal dat voor je zijn: slapen zonder pijn!

Pip, nog een keer: sterkte meid! Misschien moet je proberen om geen drank meer in huis te halen...?:heart:

Corinne, hoe is het met jou? Ik mis je al een paar dagen, of misschien lees ik nét over je heen! Ik hoop dat je dagen een zilveren randje hebben!

Zo, weer eens een ouderwets lange postin, daar had ik écht weer eens zin in!
En iedereen die ik niet genoemd heb: hou je aan Blacky´s leus: laat de eerste staan!
Ik doe het in ieder geval wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje, niet doen hoor! Als je wilt wil ik je wel in een PBtje verslag doen van wat er gebeurde toen ik eens nét iets te vroeg na het gebruik van refusal een borrel nam...Meid, geloof me, dat wil je niet hoor!
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::rose:present::present::present::present::rose:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::rose:present::present::present::present::rose:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::rose:present::present::present::present::rose:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::rose:present::present::present::present::rose:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig niet zo véél te lezen geen honderden postings.

Ik moest ik het ziekenhuis op een OK-bedje en helemaal in een groen pak, omdat het een injectie is in je ruggenmerg nou ja ruggenmerg in je nek hoe heet dat? Nekmerg? Hm, nog nooit van gehoord.
Ik heb tussen de 6e en de 7e nekwervel een zenuw klem zitten en die veroorzaakt al die pijn aan mijn linkerarm. Oooooooo linkerarm? Dan heb je geluk. Nou mooi niet je wilt niet weten hoe veel dingen je met je linkerarm (erbij) doet of met twéé handen (dus ook twee armen).

Op de OK kreeg ik een verdoving, en heel snel vond ik (het deed behoorlijk pijn maar het duurde gelukkig maar kort) de tweede prik met contrastvloeistof erin, toen onder de röntgen liggen, dwz die schoof over mij heen, en werd de uiteindelijke naald erin gezet, maar gggguuuuhhhhhhwwwwaaaahhhh die knarste zo tegen die wervels aan een rotgevoel. En eerlijk gezegd ook pijnlijk. In die laatste zaten de medicijnen, inderdaad costeroïden en pijnstillers en toen was het klaar. Het uiteindelijke prikken duurde maar 6-7 minuten denk ik, gelukkig maar want pijnloos was het niet. Ik riep ook heel hard A
U!!!!!!!!!! en toen Sorry !!!!!!!! (moet wel komisch zijn). En wat ik heel rot vond, je ligt op je gezicht op die tafel dus je ziet niks. Gelukkig zei hij wel steeds wat er ging gebeuren. Om hoofdpijn te voorkomen moet ik vandaag liggen en veel water drinken.

Ik lig keurig op mijn rug in bed, echt waar, laptop tegen mijn knieën, toetsenbord staat bijna 90 graden omhoog, en het scherm kan ik precies zien, echt liggend typen dus. Mooi toch.

Voor mij vandaag geen JWW, ook geen gremlin te bekennen en krijg niemand hier zo gek om iets voor me te gaan halen en ik pieker er ook niet over.

Dank jullie wel :present: voor al het duimen, een warm gevoel geeft dat.

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, houtje, dat heb je weer gehad. Nu maar hopen dat het mag helpen.
Wat ik nooit doe,maar w.s. in de lucht hangt(slaapvirus) Ik heb net ook even geslapen.
Alle voorbereiding afgerond, alleen om 16.00. nog naar kapper voor kleurtje en een heel stuk eraf.
Weer lekker kort koppie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Trees, dat herken ik wel.
Ik ben ook altijd panisch geweest voor de tandarts en had ook niet zo'n fijne tandarts altijd.

Toen moest ik 6 jaar geleden of zo??????? een brug omdat er een kies gesneuveld was tijdens het vullen van een gaatje was hij doorgebroken, in twee stukken en toen moest ie eruit. De tandarts stelde voor een brug te maken en twee gezonde kiezen (links en rechts van het gat) moesten dan kronen worden zodat er een brug op gemaakt kon worden.

Daar had ik géén zin in, het waren volkomen gezonde tanden en zo'n langdurige behandeling. Neu. Geen zin. Toen ben ik naar een speciale tandarts/implantoloog in Hilversum gegaan (die man doet ook al die teevee sterren denk ik hij declareert ook met een vork) en toen ontdekte ik dat ik helemaal niet bang hoef te zijn want hij straalde rust uit, klassieke muziek op de achtergrond, nam alle tijd en ik mocht altijd zeggen dat h ij moest stoppen, affijn ik heb nu een kies op een schroef zitten, die mijn lijf lang gaat overleven vrees ik.

Kunnen me kids later die tand van me nog op Marktplaats zetten :D goh ik doe toch wel raar na die ingreep zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Houtje, wat fijn om te horen dat het achter de rug is! Is de pijn in je arm nu ookal wat minder?
Trees, je mag mij altijd een pb sturen:D
Ik had vorig jaar trouwens ook de keuze om twee goede kiezen te verwijderen voor een brug. Dat vond ik ook zonde, maar een schroef in het bor draaien zoals bij Houtje kon ook niet , want het kaakbot was daar te dun.
Nouykan het wel, maar moeten ze eerst dat bot verdikken etc... en dan moet ik eigenlijk stoppen met roken, want anders hecht het implantaat niet goed,. Nou ik ben nog ff niet toe aan NDB... eerrst andere zaken.
Samy, lekker alles klaar voor de reis? Alsnog een hele fijne vakantieQ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is erg rustig hier op het forum, in huis ook, Zoon zit achter de PC (het bloed spat ongeveer door de gang van al het schieten) en dochter zit beneden TV te kijken, allemaal vierkante ogen dus.......

Ik had net een heel bericht getypt, valt het internet uit, wegggggg. GRRRRRRRRRR.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

ik ben zojuist naar een promotie geweest van iemand. ik wil ook graag promoveren (wetenschapelijk onderzoek doen)en ik denk dat ik het niet kan. best gek eigenlijk, want zo dom ben ik helemaal niet, maar toch... dat is iets alleen voor de beste en intelligentste mensen van de wereld en ja... daaar kan ik niet aan tippen natuurlijk. ;)
toen de promotie klaar was, was ik somber. ik wilde nog gaan studeren, maar nee, ik wilde een borrel! nniet gedaan hoor!!! :) ik ben naar huis gegaan en ik had nogsteeds zin in een borrel. maar toen ben ik stil gaan staan waarom ik dan een borrel wilde (zie reden hierboven). niet dat het hielp, maar ik werd me wel beust van mijn gevoel over mijzelf ten aanzien van het promoveren.
ik ga nu een uurtje slapen, daarna hardlopen (vooral lekker als het regent, want daarna is het altijd zo lekker om droge kleren aan te trekken en gezellig bij met een kopje thee en een tijdschrift op de bank te hangen) en daarna lekker voor mij zelf koken.
voor mij is er ook wel een baan ( misschien promotie?) op deze wereld.

Dussss, zware dag vandaag alcoholtechnisch gezien, maaarrrrr: IK STA DROOG, JIPPIE!
hyet is de 5e dag, maar wat merk je dan dat je al een paar jaar chronisch te veel hebt gedronken he.... :o

nou, ik ga nu maar weer lief doen tegen mijzelf.

bedankt voor de aanmoediging Trees en anderen (heb even niet meer paraat wie...)!



hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker positief vandaag zeg!! en mijn weekend is begonnen!
Houtje klinkt niet fijn maar je bent er van af. Hopelijk ook geen hoofdpijn zodat je morgen redelijk fit bent.
Zometeen de hond vast naar de oppas brengen zodat ik morgen rustig naar Deventer kan vertrekken.
Niet gesnoept vandaag, dus dat gaat goed. dag 3!! Het is meer strijd dan het stoppen met drinken maar tot nu toe lukt het gelukkig.

tot zo! even naar het bos!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi sammy! was ik jou nog vergeten? Het forum is ook zó groot, hè?:D:huh::D
Ga je lekker met vakantie? Hoop dat je mooi weer hebt!

Houtje, een tandarts die declareert met een vork? Mijn gynacoloog declareert met 'n lepel, haha!
Te koop: kies op schroef, i.z.g.s., nooit mee gegeten...zoiets?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke, om te kunnen promoveren moet je toch eerst afgestudeerd (drs enzo) zijn? In welke richting studeer jij, of heb je dat al vermeld en heb ik er overheen gelezen? Of misschien wil je het niet zeggen i.v.m. anonimiteit, begrijp ik ook hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik heb nog niet veel kans gehad alles bij te lezen.
Wel meegekregen dat Carolien van het forum af wilde omdat ze zich aangevallen voelde en er nu weer terug is maar nu weer een forumstop heeft door werkdrukte.
Ik ga geen oude koeien meer uit de sloot halen, want ik hoop dat de rust weer is terug gekeerd.

Ik heb niet veel te melden, wil alle nieuwkomers welkom heten en ze veel sterkte toewensen in hun stoppogingen.

Morgen ga ik enkelen van jullie alvast weer ontmoeten i.v.m. het verhalenboek dat we samen schrijven,
Ik ben niet nerveus zoals de vorige keer omdat ik nu weet wie jullie zijn en verheug me er zeer op iedereen weer te zien. Ik hoop dat Vie en Kaia deze keer ook van de party zijn??

Naar de bijeenkomst op 5 july wil ik ook graag komen en zou die dag graag een lift hebben van Marjo of BB.

Ik heb net een heerlijke Indiaase curry schotel gemaakt en nu al op gesmikkelt.

Mijn man heeft het erg moeilijk met zijn sociale angst en merkt dat het steeds duidelijker wordt hoezeer hij dat heeft weten te verbloemen door zijn alcoholgebruik. Met een paar biertjes op kan hij erg gezellig zijn maar zonder weet hij zich geen raad met anderen dan een paar mensen die hij goed vertrouwt.
Het zal toch wel een hoop te doen hebben met de mishandelingen die hij van zijn moeder kreeg als jong ventje van 5 tot zijn 10de.
Ze kan als ze kwaad is echt gif in haar stem en woorden hebben.
Ik heb het zelf ook al aan de lijfe ondervonden maar haar gewoon keihard terug uitgescholden.
Ikw eet dat dat niet beleefd is naar je schoonmoeder maar van haar kant was er op dat moment ook helemaal geen respect meer.
En bij mij kwam de tijger los die mijn man verdedigde.
We hebben het nooit uit kunnen praten, net als mijn man niet met zijn moeder over zijn jeugd.
Alles wordt onder de vloerbedekking geschoven, te pijnlijk.
Ik heb er wel voor gezorgd dat hij zijn moeder vergeven heeft want met wrok leven is ongezond.

Nou dat waren mijn gedachten op dit moment.
Hou vol iedereen die het moeilijk heeft, alcohol maakt meer kapot dan je lief is en heelt niets!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, de pannekoeken ziotten er weer in, voel mij iets beter dan daarstraks. Mijn jongste dochter keek mij toenstraks aan en zei: je bent zeker heel moe mama?:huh:, ja dat klopt wel!
Zo even dochter naar turnen rijden en dan naar de AA, ik zie ernaar uit!
Allemaal een fijne droge en gezellige avond! liefs Visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey, Hanneke, promoties zijn best leuk doch meestal ben je beter zonder, je hoeft doorgaans harder te werken, meer stress en minder tijd voor jezelf, ik bekijk het tenminste zo, het heeft mij destijds gebracht waar ik nu sta, en ook daardoor ben ik nu hier. Het hangt er vanaf hoe je het bekijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...