An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Aan vrouwvanalco:Dit forum is niet voor mensen die problemen hebben met hun alcoholische partner. Ik wil die verhalen ook helemaal niet horen, ik wil het niet weten. Genoeg zorgen om ons zelf. Als je zo'n partner hebt ga je naar AlAnon of zo iets. Al mijn haren gaan telkens recht overeind staan VrouwAlco. Of je komt met je eigen alco hol probleem of niet. Dat is mijn idee. Zeker het verhaal van een verhaal dat een bezopen vader zijn kind 'een beetje' laat vallen, heeft me niet losgelaten, maar inwendig zo woedend gemaakt.Woedender ben ik dan op jou ... wat ik niet precies onder woorden kan brengen. Het is de manier van schrijven 'ja we zitten nu gezellig buiten, maar... ' de dreiging die daar vanuit gaat. Kan ik dus niet tegen.Trek je aandacht? Heb je zelf problemen maar vertaal je dat via je partner? Ik vind dit allemaal een beetje vreemd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Nou Har, dat is eigenlijk precies wat ik OOK zou willen zeggen: 'wij zouden met adviezen moeten komen HOE om te gaan met die alcoholistische partner, terwijl ik (ik hou het bij mezelf) niet eens MIJN problemen kan oplossen, ja doei, daarvoor zijn wij DUS NIET geschikt en daarom moet vrouwvanalco ergens anders heen en niet hier zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 An,.Idem Dito. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Tina: dank je, loop hier al heel de dag mee. Mezelf afvragend wat me zo'n ellendig gevoel geeft.Hier klopt iets gewoon niet en ik hoop dat het spoedig is afgelopen. We hebben elkaar nodig op dit forum om ZELF van die zooi af te kunnen blijven. En we hebben hier bijna allemaal problemen zat. Heb je toevallig die film nog gezien gisteravond? moest ik ook al uit zetten.Hoe is het verder met je? je been is genezen las ik. Kan je nu een beetje uitrusten? en verwacht je binnenkort een reactie op je brief? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Wat ik toch bemerk dat het mij enigzins doet voorkomen of de AA de enige oplossing zou zijnte stoppen met drinken en nuchter te leren leven.Ik spreek alleen voor mezelf en kan het toch weer vreselijk benauwd krijgen als ik denk aan de mensen die wekelijks een aantal meetings aflopen en elke dag weer de behoefte voelen hun verhaal weer keer op keer te vertellen.Natuurlijk is het de boodschap die ook anderen kan helpen de 12e stap.Maar ik kan er voorlopig en misschien ook wel nooit meer, niet tegen.Er zijn mensen die er een levensprogramma van maken, zij die dat kunnen en willen zijn bevoorrecht.Ik heb er zelf hard aan gewerkt, jaren lang, echter, het is niet de manier die bij mij past.Natuurlijk heb ik ook te horen gekregen iets te hebben laten liggen in de stappen, ik zou de stappen niet goed of maar half gedaan hebben en ga zo maar door.Ik ben er voorlopig klaar mee, alle respect voor de mensen die er hun baat en geluk bij vinden.Voor mij gaat dat niet op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 An, ik heb de brief wel geschreven maar moet er wellicht nog een en ander aan veranderen.Voorlopig ben ik nog bijna 2 weken vrij dus ik heb nog even tijd.Het gaat best redelijk, ik heb deze dagen de rust voor mezelf opgezocht, nu merk ik dat ik iets rustiger wordt, geen stress, ik heb vanmiddag zelfs relaxed op de bank gelegen.Nee ik weet niet welke film je bedoeld, welke film was het? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Tina: ook mijn idee over AA. Ik ging er vijf jaar heen en jij tien jaar? Geweldig goed programma, maar ik heb het er helemaal mee gehad. Na de 12 stappen kwam ik geen stap verder.Carolien: Die tekening 'engel' zag ik eerder en is Geweldig, nu ben ik benieuwd welke tekst je erbij gaat schrijven, want dat maakt pas de betekenis. Ik heb je site gezien en vind het helemaal mooi allemaal. Gaat het weer beter met je?Aanpassing: ik snap dus echt niet hoe die smiley er tussen kwam ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hanneke1 Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 hoi An, Hoofd koel, voeten warm.... ik ken het als alles je gewoon verkeerd valt. Rustig aan en wees een beetje lief voor jezelf... dan gaat ie drank ook minder naar je loeren.hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Corolien, ik ben bij vele groepen geweest, van mijn woonplaats, tot meetings in de Nicolaaskerk in AmsterdamIk ben naar conventies geweest, heb meegewerkt aan de Boei, heb zelfs overwogen toen er een vacature was om voor AA te gaan werken.Echt ik heb er veel voetsporen liggen, ik heb er natuurlij ook erg veel geleerd en zeker dingen die ik nog dagelijks kan toepassen.Maar ik wil niet meer dat het mijn leven beheerst.Met alle respect voor de mensen die dat wel doen overigens.En ja zoals je zegt er leiden vele wegen naar Rome, en voor al die wegen geldt,je moet het zelf doen en zelf aan werken, dan alleen werkt het, als je er maar aan werkt.En ik zeg nooit nooit, maar nu even niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 film: when a man loves a woman: een vrouw die verslaafd is aan alcohol en naar een clinic gaat. Ergens heb ik de kern van het verhaal niet gesnapt. En daar zit ik dan mee. Kon er niet van slapen. Iets met die relatie van die man en vrouw, maar vooral het leven van die vrouw en haar gedrag naar haar kleine kinderen toe. Ik hoop dat iemand die film heeft gezien en me uitleg kan geven. Tina: misschien moet je de brief laten nakijken door een soort deskundige??? want ze kunnen je op van alles en nog wat pakken. Het gaat om je inkomen uiteindelijk. Het leven is hard, het spel is hard, dus speel het maar keihard mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Helaas An ik ken de film niet.Kan je dus geen uitleg geven.Zorg je wel een beetje goed voor jezelf?Je klinkt niet zo goed, wil er nog iets over schrijven? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Carolien: nou dat is ook sterk: dat fragment staat ook in mijn kop gebrand. Nog steeds, zo'n vreselijke film. Die film van gister had ook zo iets. Ik was er gewoon kapot van. Ik heb heel wat gezopen in mijn leven, maar nooit ten koste van mijn kinderen. Mijn kinderen zijn mijn alles. Daar heb ik gewoon alles voor over. Echt alles. Nee Tina, het gaat niet goed met mij, wat moet ik erover schrijven? het is zo'n ellendige soort... depressie ... sleep me door de dag en hoop dat ik morgen beter opsta. Ik heb er ook geen woorden voor en ja, de drank speelt mee, gister behoorlijk doorgezakt. Komende week nogal representatieve bijeenkomsten, dus moet er normaal uitzien en moet normaal kunnen denken. Al die verplichtingen ben ik zoooooooooo ontzettend zat. Nog een week en dan echt rust. Ik denk dat ik dan alle bellen uittrek, mobieltje, telefoon uit, geen bezoek, helemaal niks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 In geen geval is AA is de enige oplossing Albertina... daar ben ik van overtuigd...en de bewijzen zie ik ook op dit forum als ik bijvoorbeeld Anna lees...prachtig om te zien...krachtig...of Water en zijn methode...ik vind dat mooi om te lezen...Een ander voorbeeld vertelde mijn vrouw die onlangs was op een bijeenkomst voor partners van cocaine-verslaafden een verslaafde tegengekomen die al 6 jaar clean was zonder AA , CA of NA maar met behulp van transcedente meditatie... en ze was erg onder de indruk van de rust die hij uitstraalde...en gelukkig getrouwd met kids...Echter ieder deelt zijn kracht , ervaring en hoop...An,Bepaal jij dan wie hier welkom is of niet en wat mensen mogen delen of niet ?Het forum en het leven draait niet om jou net zo min als om mij maar ons allemaal...Als ik verhalen lees of hoor van mensen zoals vrouwvanalco dan kan ik het eens zien van de andere kant... en op mij maakt het grote indruk in ieder geval... en het breekt werkelijk mijn hart als mensen zo in de penarie zitten... ik maak het zelf ook regelmatig mee met sponsees en nieuwkomers...Zelf ga ik naar twee meetings in de week en zie ik een sponsee per week...Het is leuk om te doen en het helpt mij nog ook... mes snijdt aan twee kanten...Conventies zijn harstikke leuk en ik dan ga ik NIET naar meetings maar ben ik de hele dag met mensen aan het praten die ik lang niet gezien heb... en s'avonds lekker eten en dansen... of de omgeving een beetje aan het bekijken... leukste zijn conventies in het buitenland... Spanje was wel heel relaxed...hele dag langs het zwembad liggen , s'avonds een speaker en diner en dan lekker los op de dansvloer...Maar ja iedereen moet maar kijken wat hij/zij doet... als het maar werkt voor je.. en zo niet wees dan aub niet te trots om het niet toe te geven maar ga wat anders doen...Life is about making fun... en daar ben ik zelf verantwoordelijk voor... heel moeilijk soms maar het proberen waard...Vandaag kan ik alles doen wat ik maar wil...en dat is wel eens anders geweest...En daar ben ik wel heel dankbaar voor... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Dank voor je schrijven Ziza,Ik vind het soms lastig er over te vertellen dat het voor mij niet werkt.Of nee niet werkt is het ook niet, ik heb er immers erg veel geleerd.Fijn dat jij respect opbrengt voor de manieren die anderen hanteren,is fijn om te lezen.Helaas heb ik van mensen op de AA wel andere reacties gehad.Lijkt me leuk je te zien zaterdag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Dank je Albertina,Ik heb ook er wel zin an volgende week zaterdag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Ziza: dat is flauw van je. Ik schrijf dat dit forum, deze mensen er niet zijn om partners te kunnen helpen die verslaafd zijn. En ja, dit forum draait wel om mij en ons en iedereen die verslaafd is. Anders heb ik iets verkeerd begrepen.Nu laat ik het er maar bij, voordat je nog meer hierover gaat schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Soms kunnen verhalen en ervaringen die mensen willen delen enorm confronterend zijn.Zoals ik vanmiddag al schreef over mijn vroegere schoolvriendin.OOk heb ik mezelf vroeger niet onbetuigd gelaten in het bezorgen van veel ellende aan mijn naasten.Gelukkig, gelukkig kan ik zeggen dat alles is uitgesproken, jaren geleden al.Nu het mij een tijd niet goed is gegaan kan ik ook weer een beroep op hen doen.En dat doet goed, je hoeft het niet alleen te dragen niet te verstoppen, dat heb ik dan weer wel geleerd bij AA.En daar ben ik nog altijd dankbaar voor.Maar je wordt door zo'n verhaal als van Vva toch weer met je neus op de feiten gedrukt.Ik kan mij voorstellen dat dit voor sommige mensen beangstigend is, vooral als je zelf soms bijna radeloos bent en niet weet hoe je jezelf kan of moet helpen.Uit elk verhaal kan je iets leren, maar confronterend is en blijft het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Hoi lieve luitjes, goeieavond!!Hier een bijkomende Charlie, na een heel mooie, maar vermoeiende bruiloft!!Vrijdag om 7.15 waren we uit bed, dochterlief had lekker bij ons thuis in de bedstee geslapen.Om 8 uur kwamen de kapster en de visagiste, k'wist niet dat een verfje zulke wonderen kon doen, ik maak me nooit op namelijk.Na het gemeentehuis en de kerk dan op naar de party-farm, aansnijden van de bruidstaart, even later de receptie en verplicht handjes schudden.O ja, ik vergeet mn gedicht voorlezen: dat ging eigenlijk best wel goed, ik had de volle aandacht doordat ik tegen een bankje schopte wat een oorverdovend lawaai maakte, hihi.Na de receptie dan een voortreffelijk lopend buffet met heerlijke paling, zalm enz, enz en ondertussen moest de bruidegom nog met een sabel een fles champagne onthoofden.(heeft een franse naam die ik niet meer weet)Bij het eten kregen we allemaal champagne die ik doorschoof naar mn man, die het op zijn beurt weer doorschoof naar iemand anders, diegene kreeg het dus al gauw warm.Na het eten kwamen de genodigden voor de feestavond, dus weer handjes schudden, kregen we allemaal een glas kirsch, die ik "vergeten" ben op te drinken en begon het eigenlijke feest met een geweldige band en wat stukjes tussendoor.Het was verschrikkelijk bloedheet helaas binnen, maar dat kon de pret niet drukken, liters cola hielden mn vochtgehalte op peil.Wel leuk om eens mee te maken hoe andere mensen langzaam dronken werden en stom gingen doen en zelf heerlijk nuchter te blijven!!s'Nachts om drie uur waren we thuis en kon ik van vermoeidheid niet slapen.Al met al een hele fijne, mooie maar vermoeiende dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sonja Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Hoi Allemaal,Ik heb mij vorige week voorgesteld op het forum en heb een paar reakties gegeven, voor de rest begin ik meestal met het doorlezen van het dagdraadje en lees wat andere verhalen of tips en adviezen.Omdat ik ook 2 avonden naar de AA ga en 1 avond sport en ook prive met een paar vrienden mail, komt het er bijna niet van om echt aan een diskussie mee te doen, tegen de tijd dat ik alles doorgelezen heb ben ik vaak zo moe en onder de indruk van alle verhalen, dat ik mijn ogen bijna niet open kan houden.Niet dat ik het niet interessant vind, intgendeel, maar ik sta altijd heel vroeg op, ben smorgens superfit, zeker nu,zonder kater opstaan heeerlijk, maar aan het eind van de dag , vooral als ik de hele dag druk ben als ik dan eenmaal rustig ga zitten lezen ... dat trek ik niet.Even een algemene vraag, zijn er nog meer mensen die nadat ze gestopt zijn, ik ben 5 mei gestopt, zo moe zijn??? In de boekjes die ik lees schijnt dat normaal te zijn, ik vind het een beetje omgedraaide wereld, voor het eerst in 10 jaar, slaap ik heel goed, eet goed en DRINK NIET! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Sjarlie en Sonja: proficiat voor jullie allebei: gewoon doorgaan en moeheid hoort erbij. Gun je lichaam rust.Ik ga ook naar bed nu en hoop en wens dat ik goed de week doorkom.Welterusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Hoi Sonjadoor het drinken neemt je lichaam minder vit. B1 op, waardoor je zo moe bent/wordt.Dus als je het nog niet doet, haal dan gewoon eens een potje B1 vitamine en slik dit regelmatig! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Slaap lekker AN, en zet hem op he!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Charlie, nog gefeliciteerd hoor, leuk dat het zo'n mooi dag was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 quote: Originally posted by: albertinaCharlie, nog gefeliciteerd hoor, leuk dat het zo'n mooi dag was. dank je wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Welterusten: heb hier wel een paar dikke vriendinnen en dat voelt mega goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden