albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Ik zat me hier werkelijk een beetje dood te schrikken,maar gelukkig het is zaterdag:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 quote: Originally posted by: vrouwvanalcoJe kan het wel Wannes, je hebt al vaker nee kunnen zeggen toch? Gewoon lekker aan morgen denken, hoe je je dan voelt Fijne dag! Bij de tandarts , bedoel je dan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vrouwvanalco Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Ps. ik heb nog steeds niks van "ikenmijnalco" gehoord weet iemand of dat lang duurt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Fijn VvA, zo'n vriendin!Ik hoop dat je hier verder mee komt! Succes en heel veel sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vrouwvanalco Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 quote: Originally posted by: Wannesquote: Originally posted by: vrouwvanalcoJe kan het wel Wannes, je hebt al vaker nee kunnen zeggen toch? Gewoon lekker aan morgen denken, hoe je je dan voelt Fijne dag! Bij de tandarts , bedoel je dan...Oh, sorry, je meende dat echt, ik dacht door het tandenbijten haha.Veel sterkte bij de tandarts. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
safidepafi Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Wij gaan nog even naar zee...even uitwaaien.Fijne zondag mensen!En Pippi take care! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 LIEVE MENSEN MAG IK ME BIJ SOOTHE AANSLUITEN EN WILLEN JULLIE AUBNIET ZOVEEL QUOTEN?????????Ik word er een beetje iebelig van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Dat weet ik niet VvA, wij zíjn de alco's... Maar het is weekend....Misschien kun je morgen bellen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vrouwvanalco Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Sorry dat doe ik erg ja, quoten, ik zal t niet meer zo vaak doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Ik heb veel "neentjes "nodig , wie heeft er enkele voor mij ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Ik ook! Tina Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vrouwvanalco Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Ik kijk wel even Marjo, ik laat t wel weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Oh gelukkig Marjo, ik moest alweer moed verzamelen het op te schrijven.Gelukkig was Soothe me voor.Hoezo, held op sokken? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vrouwvanalco Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Ik kan er wel een paar missen, Wannes :musicnote: :musicnote: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Thnx, ik kan best wat "neentjes "gebruiken, ik laat het wel weten, maar zal wel lukken....... zo wil ik het zelf toch Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE!NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE!NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE!NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE!NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE!NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE!NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE! NEE!NEE! NEE! NEE! NEE! KOM JE WEL EEN EINDJE MEE, DACHT IK WANNES!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vrouwvanalco Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 quote: @ Vrouwvanalco, wij kunnen lezen, dat quoten maakt het zeer onoverzichtelijk. Natuurlijk kan er af en toe een belangrijk detail gequote worden! Maar hele berichten kopiëren en er twee regeltjes aan toevoegen, maakt het forum verre van overzichtelijk. Eindeloze lappen tekst, die reeds gelezen zijn, hoeven niet opnieuw weergegeven te worden. Zo kort van memorie zijn we niet. De laatste quote even voor nu, sorry ik heb er net helemaal overheen gelezen anders had ik wel eerder gestopt met quoten.Ik wil gewoon graag dat het duidelijk overkomt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Water, wat grappig dat we de vorderingen van je schuur/carport zo goed kunnen volgen!!! Leuk die beelden er steeds bij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Thnx, Marjomocht ik er nog nodig hebben meld ik me mobile wel even aan , thnx.... dat is zels voldoende voor een hele week.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dikke knuffel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Oja pip, nog één ding!Wil je as zaterdag je haar mooi in model doen, je nieuwe kleren aantrekken...En samen met ons je nieuwe leven inwijden? Lijkt me écht cool!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Goedemiddag allemaal,Ben weer bijgekomen van het Studio100 zomerfesitival in Ahoy...samen met mijn dochtertje vanochtend haar vriendinnetje en vader op halen en daarna zingen met K3 , Piet Piraat , Kabouter Plop etcetc... was heel leuk om dat te doen... heb zelf ook lekker staan springen en klappen...Haar verjaardagsfeestje gisteren was een succes... slecht weer s'ochtends maar dat dat werd in de loop vd dag beter...lekker voetballen met al die kleine gassies en de buurman achter bij ons op de parkeerplaats...ik had ook een van mijn sponsees uitgenodigd om te komen... en die was ook gesloopt na het feestje hahahahaha.... "being of service".... hahahaha....Heb net e.e.a. gelezen op het forum en ik heb nog nooit zoveel adviezen bij elkaar gezien op een dag...En natuurlijk allemaal wel goedbedoeld , daar twijfel ik geen moment aan , maar bijna niemand kwam met kracht , ervaring en hoop... dus een oplossing voor het probleem wat gewerkt heeft en nog steeds werkt..."je moet dit doen , je moet dat doen blabla.. "anders dan doe je zus en zo als hij dan niet wil dan blablabla..." allemaal b***sh*t... en dat is mijn oordeel...Als je eigen leven een puinhoop is hou dan aub je adviezen lekker bij je of leef er eerst eens een jaartje bij...en kom dan hier vertellen hoe het gegaan is...Als je hebt meegmaakt wat vrouwvanalco heeft meegemaakt vertel haar dan CONCREET hoe het bij jou was , wat je gedaan hebt en hoe het nu is...Ik heb nul komma nul ervaring met samenleven met een aktieve alcoholist... mijn broertje is weliswaar verslaafd maar die woont niet samen met mij en kinderen hebben we samen ook niet...De enige suggestie die ik kan geven voor vrouwvanalco is ga eens naar Al-anon... En als iemand dat niet wil doen ... succes .... wat anders kan ik zeggen...Mijn ervaring als aktieve alcoholist samen met een niet alkie is als volgt ;Toen ik nog gebruikte heeft mijn vrouw gedreigd met weggaan als ik niet zou stoppen -- ik stopte niet en zij bleef toch...ook na de 1000ste keer...Toen ik nog gebruikte mijn vrouw sex als middel om mij te laten stoppen -- ik stopte niet en zocht het ergens anders...Toen ik nog gebruikte en mijn vrouw op het punt van bevallen stond had ik drugs en drank voor altijd afgezworen (als ik kids heb dan stop ik) -- nog geen 24 uur volgehouden en zij bleef bij mij... sterker nog een jaar later kwam het 2e kind...Toen ik nog gebruikte sloopte ik ook dingen in huis en schreeuwde ik veel -- zij bleef...Toen ik nog gebruikte beloofde ik van alles om maar van het gejengel van mijn vrouw af te zijn -- en iedere keer had ik weer een andere oplossing/belofte om maar te kunnen doorgaan...En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan...liegen , manipuleren en janken... en altijd de schuld ergens anders neerleggen ; opvoeding , ouders , vrienden , gebeurtenissen etcetc...Mijn vrouw vertelde mij later dat ze niet bij mij weg kon gaan net zomin als ik kon stoppen met gebruiken en drinken... ze hoopte net als ik overigens op een wonder... en zij heeft letterlijk gebeden dat ik een dodelijk ongeluk zou krijgen zodat haar probleem opgelost zou zijn... echte liefde duh... twee verslaafden... een aan drank en dope en de ander verslaafd aan de verslaafde... Dat was echt een hele zwarte periode in ons leven samen...Het is werkelijk een wonder dat we hier nu samen over kunnen praten en soms ook kunnen lachen over de bizarre dingen die we hebben uitgehaald om onze verslaving te voeden en te onderhouden... wat een waanzin was dat...Maar er is een weg uit de ellende... meerdere zelfs... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Ziza, wat ben je weer heerlijk helder recht voor z'n raap... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Carolien,We werken allebei aan de 12 stappen... ik van AA en zij van Al-anon...Ook hebben we allebei een sponser die hun kracht , ervaring en hoop met ons delen...En de AA is geen praat-programma maar een doe-programma...Bij ons confronteren we elkaar niet in groepen... daar zijn de meetings niet voor.... ik heb het een keer meegemaakt hoe een nieuwkomer werd geconfronteerd groepsgewijs... wat een aanfluiting en asociale gebeurtenis was dat... maar ja slecht sponserschap , slechte meetings... en ja dat is mijn mening en die is net zoveel waard als een kopje koffie bij mcdonalds mits je er twee euro bij legt...Het was heel simpel voor mij Carolien... ik was er klaar mee en vroeg "wat moet ik doen , ik wil dit k"tleven niet meer"... antwoord was van mijn sponser ; "bel me elke dag , stuur een dagplan , en ga elke dag naar een meeting en houd je mond eens dicht , en we gaan elke week door het Big book heen totdat je de 12 stappen de eerste keer doorlopen hebt"... en dat heb ik gedaan en mijn leven is totaal veranderd... was lastig soms maar ik heb gewoon eens een tijdje op een weg gelopen die iemand anders al had afgelegd en nuchter en gelukkig was...en ik loop nog steeds op die weg...en natuurlijk loop ik wel eens naast de weg of neem ik een verkeerde afslag maar doordat ik daardoor over praat met anderen kom ik snel weer terug op de goede weg...Aan de stappen werken is niet praten over stap 4 maar er een schrijven...Aan de stappen werken is niet eindeloos doorpraten over of God wel of niet bestaat (dat is totaal niet boeiend want niemand van ons is gekwalificeerd om het antwoord te geven) maar of bidden of niet...Zelfde geld voor mediteren... kun je uren over praten.. het enige wat gevraagd wordt is om 5 minuten per dag even stil te zijn... zelfde geld voor het weer goed maken met anderen...stap 9 dus...En ik heb die dingen voor het grootste gedeelte gedaan (heb nog wat mensen op mijn 9e stap staan die ik nog moet benaderen) .. en het is elke dag een paar simpele dingetjes doen...Ik sponser een aantal gasten en dat helpt mij ook enorm... Echter het tweede deel van de 12e stap vraagt to practice these principles in all our affairs.. dus het meeste 12 stappenwerk is gewoon thuis en op het werk...Being of service , eerlijk , open-minded , nederigheid , emotioneel beschikbaar zijn... allemaal dingen die ik aan het leren ben... En mij vrouw doet precies hetzelfde...En inderdaad ; it works if you work it... Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn met de 12 stappen Carolien...Altijd leerzaam en boeiend om te horen....Water Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Vandaag een van de vreselijke dagen die ik wel eens heb. Hier op het forum kan ik het absoluut niet vinden. Een combinatie 'van' ?? Ik erger me hier. Verhaal van vrouwvanalco..... een film gister op tv en een bezoek gisteravond hier. Bah, lelijke dag. Alles gaat compleet fout met me. Ja daar hebben jullie dus ook niks aan. Even doorbijten, nog een hele zware lange week hard werken en dan eindelijk vakantie , ik loop echt op m'n laatste tenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 29 juni 2008 Rapport Share Geplaatst 29 juni 2008 Ik ben het in grote lijnen wel met je betoog eens Ziza. Je kunt maar één advies aan een alkie geven en dat is HULP ZOEKEN; zo ook voor de partner die zelf nog niet echt droog is achter de oren. Ik hoop dan ook dat ik op mijn manier dat duidelijk heb gemaakt in de vorige postings. Knopen doorhakken!Je moet niet gaan onderhandelen met een alkie, maar eisen dat duidelijk wordt welke stappen hij/zij gaat ondernemen onder begeleiding anders kun je het wel schudden.Ik heb gereageerd vanuit de ervaring die ik heb als alkie over mijn eigen gedrag. Voordat ik werkelijk zo ver was om te stoppen zijn er jaren van pappen en nathouden overheen gegaan, ook door mijn toenmalige partner pfff....wat zij allemaal niet van mij gepikt heeft omdat zij ook niet daadkrachtig genoeg was uit deze situatie te stappen. Niets is zo ondermijnend als een relatie waarin je samen alleen maar op de oude verkeerde voet doorgaat. Uiteindelijk heb ik zelf die beslissing en de verantwoording genomen om tot herstel te komen en er werden harde afspraken gemaakt: Je gaat aan jezelf werken of je bekijkt het maar!Een forum is een forum en daarom is het niet verwonderlijk dat meerderen waaronder ik, met adviezen komen. Je probeert die ander te bereiken terwijl de enigste gang is die naar de hulpverlening in dit geval.Jij hebt dat op jouw manier duidelijk gemaakt ik op de mijne...laten wij iig elkaar in waarde laten en daarom vind ik je zinnetje "...hou je adviezen maar bij je omdat je eigen leven nog een puinhoop is..." in zijn algemeenheid gesteld nogal kort door de bocht van jouw kant uit.Maar goed, dat is mijn mening Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden