Spring naar bijdragen

Zondag 20 juli 2008

An

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

juffie

Bijdragen: 15
Aangemeld: 13-07-2008

Hallo allemaal,

Fijn om bij velen van jullie die positieve kracht te lezen.
Al reageer ik niet vaak, ik lees wel mee.
Want hoe kan ik anderen raad geven of een hart onder de riem steken als ikzelf nog wél drink.
Heb 2 x contact gehad met mijn begeleider via internet. Ben nu dagboek / registratie aan het bijhouden.
Overdag geen enkel probleem. Maar 's avonds.
De laatste week is het 4 dagen gelukt om 1 glas minder te drinken.
Gisteren feestje, en 2 glazen meer gedronken.
Nooit een kater, wat niet in mijn voordeel werkt.
Ik zit op 1 fles wijn per avond, dat gaat nog, maar het zal meer worden als ik er niets mee doe! Dat weet ik maar al te goed.
Sinds ik ben aangemeld bij ALOHOL DE BAAS lijkt het wel of ik in mijn gedachten alleen nog maar bezig ben met mijn drinkgedrag, maar dat zal ook wel de bedoeling zijn. De bewustwording!
Ik hoop dat niemand mij verkeerd begrijpt, ik gun iedereen zijn kleine (grote!!!!) succesjes, maar op dit moment voel ik me daarom meer falen dan ooit.
Want op dit moment is het mij nog niet gelukt om een dag niet te drinken.
Maar..........Die gaat komen hoor.
Bedankt toch voor het feit dat ik mee mag lezen want daardoor zie ik wél............het KAN lukken, als ik er maar voor wil gaan!!!!!

Ik wens jullie allemaal een fijne zondag!!!!!!!!!!!!!!! En veel kracht!!!!!!!!!!!!!!!!!

Juf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Pippi en An,

Zijn jullie nou helemaal gek geworden met die twijfels???
Ga je toetsenbord spoelen!!

Weet je wel hoe blij je hersens en je lever zijn met de afgelopen dagen? Elke dag niet gedronken weer wat zuiverder.....en nu overweeg je dat weer te bevuilen? Omdat je uit gewoonte simpele burgerlijke lust wil op een moment, ben je bereid om een week van afzien en daarmee een kans op een zoveel mooier bestaan weg te gooien?

Wat had je dan gedacht: even een paar dagen niet zuipen en het is over?? Kom op meiden, nu even hierdoorheen, tuurlijk is het k*t en het blijft nog heel lang k*t en moeilijk en zwaar en onwennig en eenzaam, zeker in gezelschap van anderen, maar probeer eens te kijken naar de lange termijn, naar wat je afgelopen dagen voelde als je weer een dag verder was, naar hoe je je gaat voelen als je nu eens doorpakt, je zelfrespect waardoor je alleen maar sterker wordt en dan pas dingen in je leven goed aan kan pakken, dingen waar het werkelijk om gaat (het gaat niet om zuipen toch??).

Want ik kan je vertellen dat ik nu na 8 maanden, gelukkiger met mezelf ben en beter in het leven sta dan ooit! En dat allemaal door steeds die ene te laten staan! Alleen de aanhouder wint.
En lieve lieve schatten, daar wil ik jullie ook hebben, jullie zijn toch niet zomaar standaard vrouwtjes die domweg doorgaan met het vallen in hun eigen valkuilen, of zijn jullie het soms niet waard om gelukkig te zijn? IEDEREEN is het waard om zichzelf geluk te gunnen, ook al heb je nog zoveel dingen gedaan die je anders had willen doen, je bent niet gedoemd om erin te blijven hangen, het gaat om NU, vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!!!

An, ik weet dat je het vreselijk moeilijk hebt thuis, maar waarom laat je deze constructieve aktie met jezelf niet DE overwinning zijn? Aan jou de keus, blijf je lijdend voorwerp of neem je controle over je leven daar waar je het kan? De kop is er af, schop je em weg of ga je nu door, ik ken je niet maar heb genoeg van je gelezen: ik twijfel er niet aan of je het kan, nu jij zelf nog! Doe je met ons mee ?! Je bent zo lekker op weg en het is zoveel gezelliger met jou ;):sun:

Pippi, logisch dat er van alles in je hoofd gebeurt als dat gedoe met M blijft spelen, hij neemt jouw energie, eruit met die vent, of geef jullie een time out, want dit is zo geen eerlijk nieuw begin naar jezelf toe, zeker voorlopig nu.
En ook logisch dat je motivatie gaat wankelen, de eerste dagen euforie ebt weg, de confrontatie met de buitenwereld die wel drinkt.....nu gaat het erom: erop of eronder?! Eronder weet je wel hoe het ligt, waarom niet eens erop blijven? Gewoon uit pure recalcitrantie naar jezelf toe? Vind ik veel beter passen bij jou! En je moest eens weten hoeveel leuker het hier voor ons is te lezen wat jij de afgelopen dagen hebt gepresteerd, het is zoveel spannender te vervolgen dan weer blablabla bah bah blerjankdrank. Dus blijf je meedoen, please?! :sun:

An en Pip: Wie denken jullie eigenlijk wel niet dat je bent dat je je eigen kracht zo gemakkelijk door jezelf onderuit laat halen? Ik weet wel hoe ik jullie het mooiste vind, en jullie twijfelen erover of een zuipende An en een zuipende Pip niet meer levenskwaliteit zullen hebben? Wie houden jullie voor de gek, twee hele bijzondere krachtige vrouwen???

En nu wil wil er niets meer over horen! Weg met die twijfels en rare gedachten, MEPMEPMEPMEPPERDEMEP met die gremlins, gewoon doorgaan met het fantastische punt waar jullie gebleven zijn, een punt vanwaar nog heel veel goeds gaat komen, mark my words, deal??!!

Liefs,
Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meelezen kan zéér helpend zijn blijft dat jezelf de moed en kracht moet
opbrengen het eerste glas te laten staan.
Ik denk ook dat er erg veel mensen mee lezend zijn net als Juf maar nog net dat
ene duwtje nodig hebben om tot het besef te komen dat té veel, té veel is.

Bedankt en allemaal fijne zondag verders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha hahah die lieve Kaia gaat meppen. Weet je wel hoe groot de ban is als je agressie vertoont op het forum? Nou ik ook niet:) Slap gel@l drup.

Moet er nu echt door want doggytena's bestaan nog niet heej gat in de markt! Octrooi aanvragen en het gewoon druppeltje noemen. Heel simpel ik word miljonair. Ik ga nu ff naar de KvK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Druppeltje maar ik word écht boos van die twijfels, omdat ik er blijkbaar meer waarde aan hecht dat het hun goed gaat dan zij zelf, en ik voel echt agressie voor de gremlins die er blijkbaar nog zoveel vat op hebben!

En weet je, gisteren was ik ook een beetje boos op jou, ook al waardeer ik je eerlijkheid nog zo. Ik weet inmiddels van jou dat je op zo'n moment alleen maar aaitjes wil over je bolletje omdat je zo eerlijk bent geweest, maar als iemand een moord pleegt en die bekend, mag je dan ook niet boos meer zijn? Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en juist omdat ik jou gun dat je heelt, ga ik jou die aaitjes niet geven en ik hoop dat je dat begrijpt. Maar vandaag ben ik al lang niet boos meer, dus geef ik je een :sun: met voila een toegift :present:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerst maar even een berichtje voordat ik ga bijlezen,
Zo wat was het zwaar gister, het water liep me de gehele dag in de mond. Echt letterlijk !!!!
We hebben een wandeling gemaakt van drie uur en toen ging het wel weer.
Vriend ging nog even naar de kroeg, ben nog even meegeweest maar vond er helemaal niets aan, niet roken, niet drinken, muziek was niet best. Normaal nam ik dan een wodka en begon een stopmzinnig gesprek, tsja wel jammer want ik had wel zin in wat gezelligheid. Volgende keer gaan we iets uitzoeken met een dj ofzo, wat exclusiever.
Hoef ook niet perse, maar vind het wel leuk om 1 x in de maand ofzo lekker op stap te gaan.
Ben dus naar huis gegaan, vriend bleef, ik had daar geen moeite mee gelukkig. Thuis bleek een hele goede film op Canvas van Camille Claudel en daar heb ik heel erg van genoten, dus echt wel een lekker dagje.
Om 14.00 uur pas opgestaan vandaag, lag zo lekker te slapen, en het was einelijk eens rustig in de flat.
Straks met doggie uit, en flink bijlezen.
Laterzzzzzz
Warme groet
x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia, dat is klare taal. Het is zo fijn om te zien dat iemand zichzelf weer waardevol gaat vinden. dat zie je nu bij Pip en An gebeuren. Het is zo frustrerend dat dat oude gedrag dan opeens weer de kop op steekt en de gremlins alweer aan de achterdeur staan te jengelen, want zij zijn zo allergisch voor vrouwen (en mannen natuurlijk ook hoor) die voor zichzelf leren kiezen, dat mag namelijk niet van die gremlins! daar willen ze maar wat graag een stokje voor steken!!
ik mep dus uit volle borsten met je mee Kaia... mepmepmepmepmepperdemep nog aan toe!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee woman, wat ben jij toch een toppertje!
Ik wil ook weer eens uitgaan en lekker dansen....heb al wel ervaren dat de combi nacht - goede muziek - leuk gezelschap, ook een soort natuurlijke 'dronkenschap' in mezelf teweeg kan brengen...soms denk ik wel eens dat er veel meer tussen onze oren zit dan we denken, juist doordat we teveel denken.....denk ik dan hè :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman,
quote Normaal nam ik dan een wodka en begon een stopmzinnig gesprek, tsja wel jammer want ik had wel zin in wat gezelligheid. unquote
Drinken en een stompzinnig gesprek voeren is dat jouw idee van gezelligheid?
Als ik dat lees, denk ik dat er een gremlin op je schouder zit.

Verder heb ik nog niets gelezen.

Mijn ouders en grootmoeder zijn weer weg. Het was gezellig. Alcohol- en rookvrij hun verhaal over de reis gedaan, foto's gekeken, gepraat over hoe het met iedereen gaat enz. Taart, koffie, tonic en thee erbij.
Tja, de muziek had wel beter gekund, maar we kunnen als simpele burger niet de herrie van een groots festival zachter zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: daar ben ik ook wel van overtuigd, dat mijn persoonlijkheid in de weg zit. Een vast denkpatroon en dat zien te doorbreken. Ik zal eens op de site snuffelen.

Juffie: de gedachten 'falen' ga je ook wel afleren bij internettherapie. Je zit nu midden in een proces. Ben niet zo streng voor jezelf en probeer de adviezen van Tactus te volgen. Zo kom je stapje voor stapje verder. Ja het kan ff duren. Ik ben hier nu een jaar dus....

Kaia: hahaha, een pak slaag was wat ik nu net even nodig had. Vandaag kom ik er wel, gelukkig.
Stoppen is zo k#@$te moeilijk. Tapas, jij ook bedankt voor de mep, haha.
Ik wil niet drinken, ik heb er helemaal geen zin in en verdien wel een beloning voor mijn harde zwoegen.
Komende week ga ik mezelf samen met de kids eens ff lekker verwennen.

Trees!! fijn van je te horen, dan zijn we bijna weer compleet.

Ik ben aan het inpakken en vanaf morgenmiddag zal ik er een tijdje niet zijn. Oef .....
Vandaag kwebbel ik nog wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeiknatte doggy en drup zijn weer binnen een heerlijk groot badlaken over ons heen, de poezen erbij want had al kippenhartjes gekookt voor mezef nu een tostie aan het maken en ondertussen even forummen.

Kaia, je opmerking deed me pijn. Ik wilde geen aai over mijn bolletje vanwege de eerlijkheid. Ik zocht steun hoe te stoppen in die situatie daarom was ik eerlijk over wie er kwam en dat ik van de zenuwen gedronken had. En die zachte heelmeesters hadden me gisteren goed geholpen...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drup het is natuurlijk niet de bedoeling om jou pijn te doen, en dat te lezen doet mij weer pijn, zo zie je maar wat eerlijkheid teweeg kan brengen soms.....hoe dan ook is het natuurlijk goed dat je gisteren de schade alsnog hebt weten te beperken tot 2 glaasjes, maar ik had zoveel liever gezien dat je hier kwam VOOR dat eerste glas!
Ik merk aan mezelf dat ik er moeite mee heb om hier op het forum geconfronteerd te worden met iemand die gedronken heeft.....ik ben dan zo teleurgesteld en projecteer dan wrs m'n eigen normen en waarden op die van jou, en dat is natuurlijk niet okay want iedereen doet het op zijn/haar manier.....al met al zegt het misschien ook wel meer over mij dan over jou dat ik het erg moeilijk vind om iemand die gedronken heeft serieus te nemen.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef ik maak het mezelf niet makkelijk, het is nooit goed hier in huis dus er moet weer een kastendans gedaan worden, witte boekenkast van boven heb ik inmiddels in mijn eentje (vraag niet hoe) naar beneden gekregen. Nu moet de bruine boekenkast die beneden staat nog naar boven en dan de kast die voor staat nog naar achteren en de witte boekenkast die nu nog in de gang staat naar voren.. jullie snappen inmiddels wel hoe het er hier in huis uit ziet met 3 leeggehaalde kasten.... soms.... word ik best wel eens een beetje gek van mezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Druppeltje, ik had er ook moeite mee, vooral omdat ikzelf ook met de nodige twijfels naar mezelf toe zat. En inderdaad, denk ik Kaia, dat het meer over ons zelf zegt. We moeten hier toch mee leren omgaan. Komen voordat je gaat drinken. Als dat lukt, dan zijn we heel erg ver!

p.s. hoe lang kan je eieren in de koelkast bewaren ????? Anders ga ik er maar mee gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...