Spring naar bijdragen

vrijdag 25 juli


BamBam

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als een ander iets gezegd heeft over jou wat je niet wil, kun je de "moderator" vragen het te verwijderen. Je kunt een email sturen naar info@alcoholdebaas.nl maar sneller is op het betreffende bericht te gaan staan, en druk op het knopje: "vertel dit aan een moderator" dan vinden zij het in hun postbakje als ze inloggen.

Ook kun je nog een peebeetje sturen aan de moderators, door hun naam aan te klikken in het totaal bestand van "leden" van het forum. Daar kom je op door naar "zoeken" te gaan, rechts boven in het grote scherm, en dan naar het onderste deel van het zoekscherm te gaan, en op de M van Moderator te klikken, en dan op het hangslotje rechts naast de naam Moderator te klikken en je bericht te vermelden.

In geval van "hoge nood" (iemand had iets privees van mij verteld, per ongeluk) kun je ook nog naar Tactus bellen, maar dat is natuurlijk tijdens kantooruren.

Zo, meer weet ik effe niet te melden hierover.

* er zijn twéé blz. met mensen met een "M" dus je moet even doorbladeren naar blz. 2 door links boven in het scherm met namen te klikken op "volgende 40".

Pfoeh, als je dat allemaal nog snapt vind ik je een held hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip daar gaan we weer, ik zal een tijdje niet op je berichtjes reageren maar om nu te gaan zeggen dat drie mensen hier niet meer schrijven doordat ik kort door de bocht ben dan moet ik dat toch ontkennen.
Ja eerlijk in mijn mening ben ik wel maar kort door de bocht heeft nog nooit iemand me genoemd en ik kan mij daar ook niet in vinden.
Veel empathie, inlevingvermogen en daardoor voelen hoe een ander het zou moeten doen ja dat zie ikw el.
Maar kort door de bocht dat schiet mij dan weer in het verkeerde keelgat.

Maar hé daar gaan we weer..en we schieten niets en aan de andere kant, toch ook wel weer zoveel mee op.
We leren hoe we moeten omgaan met mensen die ons verkeer begrijpen of die wij verkeerd willen bekijken.
Het is maar hoe je het bekijkt.
Genoeg gezegt...we houden het netjes.
Ik wens je een goeie nachtrust en een fijne dag morgen met de kids.
Pip het ga je goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er van uit dat Corinne niets gedaan heeft maar dat de boodschap die ze heeft gehad heftig was.
Dit forum is niet alleen maar vrolijkheid en lief zijn voor elkaar, soms is het best heel moeilijk.
Ik had een paar mensen die ik wel dood kon knuffelen maar mooi dat ik ze hier nooit meer hebt gelezen.
Je kunt proberen te helpen maar dat is dan ook alles.

Iemand heeft hier geschreven of we geen andere mensen hadden om mee te praten. Tuurlijk hebben we die wel. He, ik drink maar ben sociaal niet gehandicapt. Waar het om gaat is dat je anderen vaak niet met dingen wil belasten. Een niet drinker snapt het toch niet. Iemand waar je dichtbij staat doe je alleen maar verdriet. En persoonlijk was ik gisteren klaar om klappen, schoppen en wat dan nog uit te gaan delen. En ik denk dat het Brudie was, niets is zo eng als een nuchtere moeder die helemaal over de zeik gaat. En nee, ik schaam mij niets, mijn directe omgeving zit vol met kanker heden of verleden denk je nu echt dat ik hen lastig ga vallen? Denk het niet.
Mensen kennen mij hier, ze weten op een bepaald moment is de koek op dan moet ik spuien. Dat is ook vriendschap. Zij weten ook dat ik het vaak snel weer kwijt ben, omtlading is half het probleem. Dus ik kies duizend maal liever voor het forum. Mijn vriendin zit nog vol op in de rouw, mijn moeder, ach het is een lief mens maar net niet op dit gebied. Mijn meiden, weet je wel hoe krachtig ik ben? DEnk niet dat we allemaal ziel zwak of misselijk zijn want dat zijn we niet. Als ik mij zo laat gaan als gisteren dan is het om mijn gezin te sparen.

Pippi, get you're act together. Kom aan zeg. Gewoon door knallen op je eigen manier. We zijn hier voor je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Super dat je dag 12 gehaald hebt. :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: je weet vast wel iets moois te maken van die stomme virtuele rozen.

Ik nam naar de ouder van R vanmiddag een mooi stukje mee (ik ben écht een kluns met bloemen, eigenlijk met al het groen, ook met de katten, vooruit, ook met de kids :D) met hortensia's, kom ik daar in de tuin, staat er een paar miljoen schitterende hortensia-bollen. Pgggghhhhmmmmpppprrrrrhhhhhhh. Ze kunnen het stukje de komen decennia blijven opleuken met verse hortensia's zal ik maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

doe zo voort pipke , morgen weer eentje erbij :present:
safi mogelijk ben ik niet akoord met jou manier van stoppen , maar het is jou manier van stoppen en daar heb ik alle respect voor , eigenlijk voor iedereen hier
in 2005 las ik zo iets mooi,s op mijn eerste site " leef en laat leven "
en deze inderdaad soms zijn er opmerkingen die een grgrgr gevoel opwekken en dat is ook de reden dat ik maar weinig mijn gedacht zeg .
ik ken mijn eigen drankverleden maar niet dat van een ander dat mogen ze van mij zelf invullen zoals iemand mij vandaag heel wijs zei , ik kan alleen schrijven in welke hel ik persoonlijk gezeten heb wat drank betreft , maar ik kan het niet invullen voor een ander .
maar ik ben wel heel trots als pipke schrijft dag 12 , ook als ik lees dat charlie goed gaat en zovele anderen , want ook dat is dankzij het ADB forum .
deze lady gaat slapen , morgen vroeg dag moet naar een huwelijk , zou ik mijn thermos koffie mee mogen nemen ;)
ps weer een nuchtere dag op mijn palmares , en ja ook dankzij jullie :heart:
pipke en iedereen we dsv

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Juffie,

Ik vind je leuk vind ik meestal met docenten. Wie is er nu nog zo gek omdat vak uit te oefenen en net als drank ben je er de hele dag mee bezig. Al zegt mijn moeder nog steeds dat het geen werken is.
Laat Pippi en Safi even. die komen er echt wel uit. Geef mensen soms ook wat de ruimte.
Het is hier echt een kluwen en soms heb je enige tijd nodig om dat te kunnen ontraffelen.


Je schreef vandaag dat je voelde dat je er niet tussen kwam, een ieder van ons heeft dat wel eens gevoelt. Weet je hoe veel mensen hier komen en gaan? En weet je dat en ieder die gaat toch en beetje pijn veroorzaakt Het zijn open hartjes hier! Ik val je niet aan probeer dingen alleen wat te verduidelijken!

Soms is rust in de tent even het belangrijkst. Prive kan je natuurlijk altijd je gram halen, je weet hoe het werkt en met docenten heb ik net dat ietsjes meer. Je bent welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee hoor, kirky ze doen niet kattig tegenover elkaar. Misschien juist het tegenovergestelde maar daar het dan ook een forum voor. Lieve Kirky. i'm kan echt niet het is echt I'm. Het is beroepsdeformatie. I is altijd geschreven met een hoofdletter.
Nogmaals op dit moment gebeurd er niets katttigs misschien alleen maar lieve dingen. Trust me!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet dat je het goed bedoeld Anjo.
En ik wilde niet tussebeide komen.
Gisteren zei ik dat ik er niet tussenkwam, gistermorgen.
Daarna was het geen probleem.
Kreeg vandaag pb, en hoe goed bedoeld ook (en ik denk dat we het allemaal goed bedoelen) ik doe maar een stapje terug. Mijn berichten komen ook niet echt goed over, waardoor ik nu niet zo goed meer durf te reageren.
We hebben allemaal ook onze slechte dagen.
En ik wil ze niet erger maken door mijn opmerkingen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blacky prrrrrrrrrt prrrrrrrrrrrrrt prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt

Hee lieverds dank nog voor de felies :heart::sun: en Soothe stopmaatje van me: we did it again :) het wordt alsmaar beter & beter & beter & beter &....?!
:present::musicnote::sun::moon::present::musicnote::sun::moon::present::musicnote::sun::moon::present::musicnote::sun::moon::present::musicnote::sun::moon::present::musicnote::sun::moon:
Op naar de maand waaruit vaak mooie dingen geboren worden, dat willen wij toch ook wel eens meemaken?! ;)


Corinne ik voel de laatste tijd zoveel meer leef- dan overleefstand uit jouw teksten :sun:, lieverd ik hoop dat je het morgen weer wat :rose:niger ziet, laat je niet gek maken hoor door welke tegenslag dan ook :present:


Zoete dromen allemaal :lips: en morgen helder weer op :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maauww maauww kaia :present:
is juist binnenkort wordt er weer een ADB baby geboren , soka :heart:
weet dat soka een betekenis heeft in het japans zal het morgen eens opzoeken
Anjo bedankt voor je delen , ik heb gisteren heel veel van jou geleerd :present:
ik zal maar niet schrijven dat ik naar bed ga zeker ;)
is mooie film bezig en die ga ik uit kijken en dan dodo doen :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoveel mensen, zoveel wensen.....het is toch eigenlijk verwonderlijk hoevaak dat hier allemaal bij elkaar goed gaat (mij valt vooral op dat alcoholisten hele lieve en wijze, doch gevoelige mensen zijn).....we typen wel eens langs elkaar heen en die letters (!) kunnen ook wel eens verwarring, boosheid, irritaties en emoties raken, maar waar het om gaat is dat we hier allemaal met iets heel belangrijks bezig zijn en daarom vinden we elkaar uiteindelijk steeds weer in warmte terug :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oef, heftig avondje hier. Ik kan nu pas bijlezen want ik heb mijn bureau met ammoniak schoongemaakt (en wordt nu bijna onpasselijk van de lucht poeh). Het is inderdaad een beetje korte teentjes lange lontjes, of was het nou andersom? Sommige karakters botsen gewoon wat meer met elkaar en dat is net zo als in het buitenforumse leven. Meestal lost zich dat ook weer op.
Juffie, ik lees vaker dat mensen opeens minder gaan of durven schrijven nadat ze (negatieve) pb-tjes gehad hebben, Je doet het goed dus trek je er niks van aan. Jij bepaalt wat jij hier schrijft of niet en als iemand daar commentaar op heeft en je vind dat niet terecht, leg het dan gewoon weer terug bij die ander.

Corinne, ik hoop dat wat ik denk niet zo is maar morgen is er weer een dag! en die dag ga jij gewoon weer vol vertrouwen tegemoet! Je kan het! en uitglijders zijn er om te leren waarom we ook alweer gestopt waren.

Ik zag ook weer de discussie voorbij komen over stoppen of minderen.. die discussie zal hier altijd blijven en dat is ook niet raar. Voor velen van ons is drank iets zwart-wits. Het kan bij veel van ons gewoon echt niet met mate, een ieder die dat wel kan moet dat ook gewoon doen, niemand kan voor een ander bepalen hoe diegene moet leven. De ervaringen die mensen opdoen met droogstaan kun je goed teruglezen hier, en voor de volledig droogstaanders is drinken inderdaad uit den boze, maar je mag een ander nooit opleggen dat diegene ook niet mag drinken, anders krijg je wat Pip aangaf: 'ach ze gaan toch over me heen vallen als ik weer drink dus laat ik maar vast weer gaan drinken, dan heb ik dat ook weer gehad'. Volgens mij is dat trouwens wel een gedachte die thuishoort in het lijstje denkfouten ;)

Pip, ik snap je wel, in het begin heb ik het ook nodig gehad om weer te ontdekken wat nou de aantrekkingskracht van drank was en daarna weer te voelen waarom het ook alweer niet goed voor me was. Al met al heeft dat wel wat jaartjes geduurd tot ik met mijn rug tegen de muur kwam te staan en het echt uit mijn tenen kwam dat ik het niet meer wilde.

Kaia en Soothe, gefeliciteerd, ben er wel trots op dat ik 'erbij' was op het forum toen jullie je pact afsloten. en ook trots trouwens dat jullie me niet ingehaald hebben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...