Spring naar bijdragen

vrijdag 25 juli


BamBam

Aanbevolen berichten

Tina,

Ik snapte er ook niets van !!!!!!! Mèn ik was op de OK, prik erin (verdoving) toen contrastvloeistof, toen onder de röntgen, toen de echte prik en klaar. Hup omkleden en ik zei: mag ik nog even zitten? Dat mocht. Vanwege mógelijke hoofdpijn moet je platliggen maar dat is meer een zekerheidsmaatregel. Ik moest de volgende dag sporten maar heb het afgezegd !!!! Huisarts: blijf maar goed in beweging, Fysio: jammer dat je niet komt sporten,

Ben ik nou gek?????????????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 216
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

I.p.v mosselen eten we morgen duits biefstukje met uiringen en 2 kilo tuinbonen.
Het schenkeltje voor de soep staat te trekken. Ik gooi er srtaks de mosselgroentes in et voila.
14 miljoen Afrikanen worden bedreigd met de hongersdood. voorpagina van de Volkskrant vanochtend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je moet het je zó voorstellen: tussen twee nekwervels de C6 en de C7 is de tussenwervelschijf versleten, daardoor komt de zenuw van mijn linkerarm klem te zitten tussen die twee wervels, daar heb ik véééé'l last van bv. met autorijden omdat je dan je nek veel en "relatief" snel draait. Met dingen doen waarbij mijn nek stilstaat (dus niet draait) heb ik geen last. Afgezien van de "basis"-pijn dan die natuurlijk zeer heftig was.
Nou is die zenuw die klem zit, geïrriteerd en opgezet, logisch toch. Door die cortisonen is de bedoeling dat die slinkt, dus dunner wordt, en daardoor minder klem zit en minder klachten van pijn geeft. Mijn eigen motto is dus: strak vooruit blijven kijken met mijn koppie, niet slapen op mijn linkerkant (dan klemt die zenuw af) en voor de rest staat iedereen maar te gillen (huisarts en fysio) dat ik de rest van mijn lijf in conditie moet houden en vooral véél moet bewegen.

Vorige keer heb ik ook gesport (medische sport hè hebben we het hier over) maar heb ik bepaalde oefeningen geweigerd, de fysio snapte het niet. Nu doet de fysio alleen nog aan mijn nek "rekken" ik hang dan in een band aan het plafond met mijn nek, om wat ruimte tussen de wervels te maken, logisch, dan zit die zenuw minder klem. Ik ben dus weigerachtig met sporten !!!!

Vandaag werd ik weer wakker met pijn, vannacht ook weer wakker van de pijn, klote !!!!!!!!!! Wsch. verkeerd gelegen want gisteren heb ik niet zoveel gedaan ja veel pielen op de pc met fotoos. Heb al op mijn donder gehad van de fysio, dat ik wel fit moet blijven.

Snap jij het snap ik het?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,

Nou gek ben je zeker niet, ik vertel alleen hoe ik het heb ervaren en wat mij toen is geadviseerd.
Zoals ik al schreef ben ik 24 uur opgenomen.
Wellicht is het in elk ziekenhuis anders, ik zou het anders ook niet weten.
Maar ik gun je zo dat je eindelijk eens van die pijn afkomt.
Volgende week ga ik weer naar de neuroloog en zal het toch eens vragen.
In princiepe zou ik nu weer een blokkade moeten krijgen, heb wel een beetje last maar het is te doen.
Als zij mij adviseert het te doen doe ik het weer, vooral omdat ik in mijn vakantie erg veel ga lopen en
dan heb ik niet zoveel zin in pijn.
Ik houd je op de hoogte en ga zeker vragen og het in jouw geval wel goed is zoals het allemaal gaat.
Nu ga ik toch even een uurtje slapen, mijn bioritime is een beetje in de war.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb mijn onkruidwerkje af dat is één.
Gisteren ook mijn admini gedaan, good for you Houtje.

Vanmiddag ga ik de ouders van R. met een bezoek vereren, er is wederzijds véél irritatie, volgens mij ontstaan uit liefde en bezorgdheid (had ik maar zo'n moeder gehad, pfffffff) en ik ga bezien of ik duidelijk kan maken (schreeuwen, slaan, meppen, had ik me zo voorgesteld) dat ze mekaar irriteren. R. komt liever níet bij zijn ouders terwijl de kleine roowaaatjes het zo vreselijk leuk vinden bij opa en oma en dat is goed voor kinderen, om een goede band met opa en oma te hebben.

Houtje in de bocht !!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn motto is .Je eigen gevoel volgen. Jij voelt het. Zij roepen van alles.
Ik moet ook oefeningen doen van de fysio. Zo,n elastische band uittrekken op allerlei manieren. Maar daar krijg ik nu juist klachten van. Hij beweerd dat als de boel steviger wordt de klachten gaan verdwijnen.
Per dag bekijk ik of ik ze wel dan niet doe. Ik volg mijn eigen hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij ons gaan de lumbale blokken op een bed. Na de prik ongeveer nog een uur liggen.
Dan kijken of de benen niet slap zijn. Daarna naar huis. De cervicale blokken( C) worden bij ons poliklinish gedaan
Niks opnemen of liggen. Wel nog half uur in de wachtkamer blijven zitten voor evt. complicatie.
Van de week werd daar iemand heel erg naar. Dat is schrikken . Viel flauw en ademhalingsstilstand.
Snel beademd en daarna naar de recovery. Is uiteindelijk 1 nacht gebleven. Zo zie je maar dat elk ziekenhuis andere regels heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmorgen ook weer een stukje therapie gedaan en wéér ervaren dat mijn gedrag (nog steeds) aan het veranderen is. Als je dan je opdracht aan het uitschrijven bent en je constateert dat je gedrag hebt veranderd wat zó ingesleten was, dan geeft dat een erg goed gevoel en een reuze tevredenheid. Ik merk nog stééds dat ik aan het veranderen ben, en dat 2,5 jaar na het stoppen. Tjonge jonge ik sta er steeds weer van te kijken, maar het doet me wel goed.

Ik zou alle twijfelaars wel over de streep willen SLEUREN en ze laten zien wat er allemaal voor goeds in je leven verandert (ja, eerlijk is eerlijk, het is niet allemaal even makkelijk). Maar de richting is goed en dat is mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie middag allemaal,

Mijn afspraak voor vanmiddag werd vanochtend afgebeld. Ik had het al een beetje verwacht. Zij kan absoluut niet tegen warmte. 't Is wel jammer, ook omdat die van morgen ook al afgezegd was.
Ik baal dus, maar kan er niets aan veranderen. Voor de 'leegte' van morgen had ik al een oplossing gevonden, maar nu nog iets vinden om de middag door te komen.
Ik zit nu weer vol waardeloze gedachten en daar moet ik actie op ondernemen. En ik heb helemaal geen zin om in actie te komen. Dus dat wordt mezelf bij de lurven en de kladden pakken.
Ik ga straks maar boodschappen doen op de markt en misschien ook naar de dierenwinkel om kattenbakvulling te halen. Die winkel ligt in de schaduw. Wandelen zal ik maar aan het eind van de dag doen. Nu is het niet leuk.
Mijn beddegoed zit in de wasmachine en dat ga ik over een half lekker buiten te drogen hangen. Heb ik straks een lekker fris bed. Nuchter zijn is toch heerlijk. Nu doe ik afhankelijk van het weer om de 2/3 weken mijn bedje. Toen ik nog dronk was dat om de 2/3 maanden, als ik de geur niet meer verdroeg. Bah.
Eerste acties nu: koffie drinken, lunchen, was hangen. Straks markt en winkel en daarna misschien maar eens rondkijken naar een naaimachine.

Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne,

Ik heb ook al zo'n dag van schup onder de kont, veel kladden pakken enzovoorts. Heb je je oordopjes op? De radio wil bij mij ook nog wel eens helpen.

Wel een vooruitgang zeg met je bedje. Je zal me wel idioot vinden maar ik doe het elke week, puur voor het genot natuurlijk. Maar vroeger kon ik er ook niet zo van genieten, ik kroop er natuurlijk veels te laat in en merkte niets meer. Nu ga ik echt bewust van een schoon bedje liggen genieten. Haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd Kirky,

Er is maar één begin en dat is de eerste dag, de eerste week en de eerste maand. En die moet je koesteren, die komen niet meer terug maar je kunt er wel moed uit putten. Waarom koesteren? Omdat je je hopelijk heel sterk en stoer voelt, en mettertijd gaat dát helaas wat minder worden, het wordt "gewoner". Wel beter natuurlijk, hoe lnager je niet drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houtje,
Goed idee van je. Ik zet gelijk muziek op. Elke week een schoon bedje is iets waar ik ook van hou, maar daarvoor ben ik dan toch echt een tikkeltje te lui voor.

Kirky,
Van welke bijwerkingen van de Refusal heb je last en wat is je dagelijkse dosis?
Ik heb het ook geslikt. Slik je ook nog andere medicijnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kirky,
Iets minder goed zien, is een van de bijwerkingen van Disulfiram (het werkzame bestanddeel van Refusal en Antabus). Dat wordt minder. Bij mij iig wel.
Concentratieverlies kan een bijwerking zijn van de Disulfiram, maar waarschijnlijker heeft het met het ontwennen van de alcohol te maken. Ook mensen die stoppen zonder gebruik van ondersteunende medicatie hebben daar last van. En dat kan wel een tijdje aanhouden. Je mag niet vergeten dat je je hersens ook behoorlijk mishandeld hebt met de drank. Ook die moeten zich aanpassen aan de nieuwe, gezonde situatie en herstelwerkzaamheden uitvoeren.
Kijk het nog een week of 2 / 3 aan. Als het minder zien aanhoudt, kun je dit overleggen met je arts.
Een halve tablet per dag is wellicht ook voldoende als onderhoudsdosering.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Ik ben geen dokter en spreek dus uit eigen ervaring.
Ik bleef een vreselijk slechte smaak en adem houden, daarvoor heb ik van de huisarts maagzuurremmers gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marion,
Ik hou al niet van bordspelletjes, maar door je vergelijking ermee, zou ik er zeker een hekel aan krijgen.
Hou vol, he! Dat gedoe met die excompagnon van je man kun je toch niet wegdrinken. Juist nuchter kun je beter vechten voor jullie rechten. Van mij krijg je veel KMW toegewenst.

Kirky,
Zo is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Corinne, dat van dat bed herken ik wel.. mijne is nu ook gisteren weer heerlijk gewassen en buiten gedroogd en vannacht was het weer lekker fris en schoon!
Vandaag weer niet echt mijn dag maar ik laat het er maar zijn, teveel verplichtingen terwijl het niks voorstelt. Het konijnenhok bij mijn zus verschoont en vandaag om de paar uur kijken bij de kittens of alles goed gaat met moeder en kinders. Moeders wat extra bijvoeren, boodschappen gedaan en nu bezig met de 2 andere hoeken van mijn huis, als die nou netjes zijn hoef ik alleen nog het midden te doen ;).. alles met frisse tegenzin maarja als je niet lekker in je vel zit moet je jezelf toch aan het werk zetten.

Corinne, maak een lekker lange wandeling als je tijd over hebt. Is minstens zo effectief als hardlopen. Ik heb een periode in mijn leven heel veel gelopen, toen ik echt niet meer wist wat voor en achter was en hoe ik verder moest, Ik liep uren door de duinen hier, soms wel 5 uur, dat was toen de enige manier om mijn gedachten rustig te krijgen. Gelukkig doe ik dat nu een stuk sneller ;)

en Corinne vergeet ook niet, al gaat het goed er zullen altijd mindere periodes zijn, zonder die mindere periodes zou het niet meer kloppen. Er blijven gewoon ups en downs alleen worden ze na verloop van tijd minder hoog en diep..

Houtje, volgens mij ben je nooit uitontwikkeld.. ik ben nu 5 jaar therapievrij en dacht dat ik er wel was maar nog steeds zie ik elke dag dingen veranderen, en het niet meer drinken heeft daar heel veel aan bijgedragen. Ik ben er nog niet maar ik denk ook niet dat ik er ooit echt zal zijn want bestaat er wel een einddoel? het gaat dus echt om de weg die je aflegt. Dat is namelijk leven.

Nou, ik ga weer even bij de kraamkamer hiernaast buurten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne, eergisternacht ben ik om 2 uur opgestaan, ik kon niet slapen met al die problemen in mijn hoofd. Toen ik beneden kwam zag ik de fles rode wijn en nog een halve liter staan, die ik nog niet door de gootsteen had gegooid toen de visite weg was.
Oh, ik was er bijna ingetrapt, in die drankduivel. Het was zo moeilijk, ik kon niet slapen. Wat was op dat moment niet fijner geweest om alles op te drinken, even geen zorgen en goed kunnen slapen,.
Ik heb mezelf een kop koffie gezet, een paar dingen op papier gezet voor de advocaat en ben na een uurtje gaan slapen en direkt in slaap gevallen.
Gisteren heb ik gelijk de fles wijn weggegeven en mijn man heeft het bier weggegooid.
Echt, als ik alcohol in huis heb, is het gevaar nog te groot heb ik ondervonden.
Maar de volgende dag was ik trots op mezelf en zo wil ik het graag houden, want ik wil net als Kirky ook volgende week een maand droog staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...