Spring naar bijdragen

Goedemorgen op vrijdag de eerste alweer

Sandman

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 257
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nee hoor Sammy, ik ben er zeker niet alleen maar op bezoek...we zijn altijd wel met het een of ander bezig...busy bees. Juist als er even niets is bekruipt me dat gevoel, snap je? Juist op die momenten zou overgave een groot goed zijn..:o

Adam, je hebt gelijk hoor! Schreeuw maar van de daken...hoppa, hier heb je wat aandacht :D Ik heb trouwens een senseo waar je ook gewone koffie in kunt doen ;)

Ha, die Marjo!!!! Goed van je hoor, die droge vakantie. Goh, ik zie je nog steeds voor me (meeting) met je bruisende energie...mooi mens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo: verstandig wat je schrijft, hak geen knopen door. Ik zou niet weten hoe trouwens en WAT ik moet doen. En ja ik moet hier doorheen zonder drank. Met drank laat de boel weer stagneren en dan komen we toch weer bij hetzelfde punt uit.

Har: ja het lijkt wel oorlog hier, alleen heb ik het gevoel dat er enkel een aanvaller is en de verdediging ontbreekt. De verdediging heeft zich overigens ook teruggetrokken en heb mijn land afgestaan, zoiets.
Ik pak mezelf maar weer op en ga wat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die (zelf)verdediging is toch wel vaker weggevallen An? Goh meid, dit lijkt wel terug naar af. Ik kan het voor jou niet zeggen maar alleen constateren dat er zo van je eigenwaarde niets overblijft :(
WHAAAAAAA...laat je niet klein krijgen! Recht je rug! Kom op voor jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga even naar het centrum, om een mooie glazen kan, waarin ik dan straks het heerlijke alcoholvrije sangriarecept van Trees ga maken, die ze gisteren beschreef. Dat wordt vanavond dus een lekker alcoholvrijdrankje i.p.v mijn weekend drankje . Verstand komt en gaat met de jaren. Hopelijk komt er bij mij eerst nog een beetje wijsheid bij. En misschien vergrijp ik me dan ook wel aan een ijsje. Daar lust ik wel pap van. 10 bollen zouden zo verdwenen zijn.Maar ook hier geld met mate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Adam van mij heb je een ijsje verdient.

An wat een vreselijke situatie maar laat je niet de zwarte piet toespelen, tis zo gemakkelijk een ander de schuld te geven. Door alles en iedereen ben ik gaan drinken maar dat ik het zelf deed stond ik niet bij stil.

Har fijn dat je er vandaag wat meer bent, ik kan je openheid erg waarderen.

Druppeltje wil een buks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Sammy, ik heb nog nooit zoveel ijs gegeten als dit jaar...tsja, er moet iets voor in de plaats :P Daarom koop ik mijn Magnums voortaan maar bij Appie..tsss...die dingen zijn anders niet te betalen, belacheloos € 1,60 voor zo'n ijssie, dat is omgerekend f 3,52!!!!! Ik protesteer! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Adam, er is een speciale padhouder te koop waar je een schep koffie in kunt doen. Ik drink wat vaker cafeïne-vrije koffie de laatste tijd anders kom ik helemaal stijf van de koffiestress te staan :wacko::D
En wat je aantal postings betreft, het is voor mij ook een komen en gaan afhankelijk van hoe bij mij de pet staat. Gelukkig laat ik dat niet afhangen van de onverlaten die hier regelmatig de boel in de war sturen ;):D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was even na gaan denken (heel fijn trouwens, dat ik dat in de vakantie NIET heb gedaan. Even de pauze knop ingedrukt...).

Al die jaren dat ik er niet was. Me als een vreselijk arrogant mens zéér recalcitrant opstelde (niemand hoefde mij te vertellen wat ik MOEST doen...), dan weer spijt en proberen me aan te passen aan degene met wie ik leef, door een rol te spelen waarvan ik dacht dat die wel van mij zou worden verwacht... Keer op keer de fout weer in, mezelf kwijt. Errug zielig, niet de aandacht krijgen en de intimiteit waarnaar ik zo verlangde.
Begin nu langzaam in te zien dat wanneer ik niets geef, ook niets terug hoef te verwachten (beetje AA hokuspokus hè :D ). Ik geef nog weinig nu. Ben nog elke dag op ontdekkingsreis. Het is waar wat Rudy vannacht nog aanhaalde (ik hoop dat het inmiddels wat beter met je maag gaat RvTh), de vakantie heeft een grote indruk gemaakt op mij. Al die dingen die ik weer nuchter, opnieuw leer ondergaan.... Dat heeft tijd nodig. Al die jaren zwoegen op een verkeerde manier... Ik probeer in kleine stukjes van iedere dag iets goeds mee te nemen en word me steeds meer bewust van mijn nieuwe leven. De persoon die altijd onder die lagen chroom en stof heeft geleefd, schudt zich langzaam uit een diepe slaap...
Vaak onderga ik dat gevoel met een soort van verwondering, en kan ik pas achteraf bedenken wat mij raakt. Of niet, en dan houd ik het erop dat de mist is opgetrokken en ik net een stukje van mezelf weer heb gezien. Jarenlang heb ik gedacht dat ik niet in de goede relatie zat. Dat ik hem eigenlijk helemaal niet leuk vond. Maar goed, gekozen en kinderen... Blijven drinken, egoïsme ten top. Ik laat het gaan nu, en kijk waar ik terecht kom. Probeer zoveel mogelijk te geven. Alleeen soms gaat het niet. Maar dan verwacht ik ook niets terug. Ik weet inmiddels dat tijd de grootste factor is, die ik niet naar mijn hand moet willen zetten. Kans van slagen wordt dan nihil. Ik blijf erbij, soms dwaal ik af. Maar ik kom altijd weer ergens terecht waar ik eigenlijk hoor te zijn. En dat is leven zonder drank. Want het maakt troebel water helder. Niet per definitie mooier, je weet nooit wat zich onder water schuil houdt... Maar het maakt wel dat ik alles in een eerlijk licht durf te zien. Naar mezelf durf te kijken, naar mijn partner... En durf te kijken naar het feit, dat MIJN verslaving ons beide heeft veranderd. Dat is acceptatie, zover is het gekomen. Maar als we beide willen is het niet te laat. De tijd zal het uitwijzen. Ik heb geen haast meer. Het is teveel goed om me druk te maken over dingen die ik niet kan veranderen. De dingen die ik wel kan verandereen, houd ik me mee bezig. Ook al lijken ze nog zo klein in de ogen van een ander, voor mij zijn het reuzestappen in een leven uit de mist...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Har!!
Je bent goed bezig man. Alleeen kan ik je soms niet bijfietsen, die duizelingwekkende snelheid waarmee je naar het eindpunt wilt! Vergeet je niet ook de weg er naar toe (zonuendan ff op de rem, Har... :D )
Wel heel mooi om te lezen, hoe je jezelf onder de loep neemt.
Laat je leven niet teveel afhangen van de goedkeuring van M (naar omschreven, lukt ff niet beter, hoop dat je me begrijpt). Voel maar gewoon waar je naar toe wordt getrokken, je komt altijd waar je moet zijn. Vergeet jezelf niet Har. Geven is geweldig, maar vergeet ook jezelf niet te geven. De tijd die je nodig hebt! Op de plaats, rust! ;)

Ha die Drup! Niet teveel in de ellende blijven hangen hoor! Geen gremlins vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo, wat ik ook doe ik blijf stikken van de gremlins vandaag.

Hahahah kennen jullie dat liedje nog?
Weet je wat ik zie als ik gedronken heb? Allemaal beestjes, zoveel beestjes om me heen.......
Gonst de hele dag al door mijn kop, al die beestjes van gremlins
De bitter lemon is ook niet meer wat het geweest is, ga vandaag aan de spa (bl)auw.

En omdat ik mijn agressie toch ff kwijt moet ga ik jullie pesten door zelf ijs te maken en dan ga ik vanavond die hele bak leeg eten achter de pc.

Ook zoiets raars je zit achter de pc en voor de tv.

Nutteloze informatie weer drup maar nu begrijp ik wel wat er eerder bedoeld werd over niet gerelateerde onderwerpen/grapjes. Maar het gekke vind ik dat er een opmerking werd gemaakt over alco-problemen waar vroeger dieper op in werd gegaan. Had al een paar keer aangegeven gremlins te hebben en niemand ging er op in. Nu maar ff de ingredienten halen voor dat heerlijke ijs, doggy mee, frisse lucht en misschien kom ik onderweg nog langs een wapenwinkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We laten iets achter ons, waarnaar we niet meer terug willen, An. De vraag is alleen, how to handle? En daar moeten we gaandeweg achter zien te komen... We zijn hier ook niet na één dag beland. Dus, gun ik het tijd!

Nu de hond uit en bloemen vor de buurvrouw halen ( heb geen fles wijn van de vakantie meegebracht... :D ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...