Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 augustus 2008

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik zat ook nog even te denken, voor ik in de plensbui de hond uit ga laten, jaaah.. de hondsdagen zijn aangebroken...

Stoppen is moeilijk. Het gevoel dat alles je wordt ontnomen. Je niet meer "normaal" bent. Tot ik echt weer eens niet verder wou, en gelukkig, deze site vond.
Voordat ik het in de gaten heb (nou ja, bij wijze van spreken), ben ik al hier. De magische grens van 8 maanden al gepasseerd... Ik gun mezelf een jaar.... Daarna kan ik pas echt een beetje zien wat ik wil. Ik weet nu al dat ik er nog een jaar aan vast wil plakken, gewoon omdat er nuchter nog zoveel valt te ontedekken. Ben er ook niet meer de hele tijd mee bezig. Eigenlijk niet, behalve als ik hier ben. Maar dat is niet erg. Ik dacht, als je nou refusal slikt, gun jezelf dan een jaar. Wat is nou een jaar. Iedere arts of verslavingsdeskundige zal dit volgens mij adviseren. Maar goed, je moet er zelf aan toe zijn. Dit stoppen en steeds weer opnieuw beginnen heeft bij mij ook meer dan 10 jaar geduurd...

Na een paar weken of maanden, heb je volgens mij nog geen goede kijk op je nuchtere leven, althans zo werkt het voor mij. Nu steeds beter. Het lukt me nu beter echt los te laten.

Het werkt voor iedereen maar op één manier. Op je eigen.
Maar wel door helemaal voor langere tijd te stoppen. Maar wanneer is de tijd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me voorstellen, Corinne, dat je liever helemaal stopt als dat minder drinken je zo sterk bezighoudt. Voorlopig hou ik het bij helemaal niets, nog geen druppel. Lijkt me op dit moment veel verstandiger.
Het is me tot nu toe ook nog meegevallen met de gremlins, eigenlijk alleen vandaag wat last van gehad, maar dat was kortdurend. Wel valt me op dat drank me bezighoudt in de zin van wat het allemaal veroorzaakt heeft, dat ik dieper ben gaan graver in mijn geheugen wanneer het eigenlijk begon en waarom. Ben daar nog niet uit, maar er komen mij meer dingen helder voor de geest te staan.

Heb net even de was gesorteerd, gevouwen en strijkgoed apart gehouden. Had ik op 1 van mijn eerste dagen niet ergens gelezen dat strijken zo'n goede bezigheid was bij moeillijke momenten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corinne dat lees je verkeerd denk ik. Het koste me meer moeite met de angst te stoppen, de obsessie met drank bezig te zijn en het nooit meer mogen drinken.

Al blijft het misschien gevaarlijk dit gaat me veel beter af en voel me er goed bij (lees ontspannener) en het kost me geen moeite te stoppen want vaak hoef ik niet eens meer na de 2e. Nogmaals ik praat mezelf niet goed maar dat ik de rem weer in mijn leven heb gekregen is belangrijk voor me. De ene kan het wel en de andere niet. Heb hier een half jaar over gedaan en dit is voor mij de makkelijkste weg: toch drinken maar met mate. En misschien stop ik over een half jaar wel helemaal maar als ik zo door kan gaan ben ik zeer tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he trees,

ook nog wakker ;)
ik las net in het dagdraadje: ( ik kan niet quoten...) "denk aan je slechte ervaringen met drank, kater e.d." Maar uiteindelijk heeft dat ook niet geholpen om niet meer te drinken laat staan te minderen... ik dacht wel aan de slechte gevolgen van overmatig drankgebruik, maar ik dronk gewoon verder! dat heet volgens mij echt verslaafd (:

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hier ook een slaapkopje. Maar mijn dagen zijn gewoon heel vol en druk dus na het tv kijken sliep ik meteen in. Ik lag luxe in bed te kijken dan krijg je dat.

Kom nog even melden dat ik moe maar voldaan ben. Ik bespaar jullie de uitleg.

Erdvlooi :),
Ik ben die gast van dat strijken. Schijnt écht zo te werken psychologisch, je vouwt ook je zorgen mee op en legt ze in de kast.

Pieps,
Wat een opgewekte verhalen. En ik gun je die arm. Heerlijk. Het is misschien vooruit hollen, maar kan je geen Relatie Op Afstand nastreven? Mij bevalt het echt prima. Ik heb alle ruimte en neem ik ook voor mezelf en mijn eigen dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hond is uit geweest. Wil niet plassen in de regen. Dus onverrichte zaken weer naar huis. Morgen maar weer.

Ja, ik snap dat je de regie in eigen hand wilt houden, bij het uitgaan. Toch is dit misschien ook een beetje waar ik bang voor zou zijn en wat Corinne wellicht bedoelt. Het is rustiger zonder. Niet bezig zijn met bewust een rondje wel of niet uitstellen, voor een tijdje je grenzen kunnen bewaken, en daarna eigenlijk al zeker weten dat dat niet nog een keer lukt....
Maar nu houd ik op. Jullie weten het wel. En ik wil niemands leuke avond bederven met mijn "wijze lessen". Ik ben blij dat je weer hebt kunnen genieten Pip! Echt waar, maar wou dit ook even kwijt, omdat het mij ook weer even aan het denken zet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Tapas! Ik had je lijstje met denkfouten mee in mijn tas, tijdens de vakantie. Ontdek net, dat ze er nog ongelezen inzitten. Morgen weer regen. En anders bewaar ik ze gewoon tot ik eraan toe ben...

Houtje, mooi! Dat je zo'n goede dag had. Gaat het al wat beter met je arm inmiddels? Mag je morgen ook evt. op terugkomen hoor, ik duik er ook over niet al te lange tijd in...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh.
Ik krijg net een mailtje binnen, een zwager van mijn moeder, die erg ziek was, is vanavond overleden. Hij had kanker, maar ik heb hem gelukkig in april nog gezien op de bijeenkomst van mijn moeder. Het komt ineens allemaal wel erg hard terug zeg.
Ik ben wel blij voor hem dat zijn lijdensweg ten einde is, maar toch. Ik denk aan mijn moeders zus, ze hadden geen kinderen, wat zal ze in- en in verdrietig zijn. Dat is "de derde" van mijn moeders broers en zussen zal ik maar zeggen binnen een jaar.

Willen jullie als jullie morgen tijd hebben, met mij samen een kaarsje branden voor hem en voor mijn tante? Mijn oom was niet erg oud, maar mijn moeder ook niet, 73, en haar zus zal ook zoiets zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een goed teken Marjo, dat je ze niet nodig gehad hebt!!! en zo te horen valt die regen die hier nu weg is nu bij jullie
ik mag nu gelukkig droog mijn hond uitlaten (letterlijk en figuurlijk)

Ik durf het ook niet aan en wil het niet dus drink ik niet, vanavond bij mijn ouders gegeten en dan staat er weer wijn op tafel maar dat kost me geen moeite meer daar.
Pip, slim om het niet op de spits te drijven, vannacht uit geweest, vandaag ook, dan vanavond niet, zou ik ook gedaan hebben! Er zijn grenzen aan hoe moeilijk je het voor je zelf kan maken.
Nou, ik ga een rondje hond, heb de tv even op pauze gezet en kijk zo Brad Pitt in Tibet verder af en duik daarna mijn nest in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marjo,
Zo heb ik het ook een beetje gedaan. Doorzetten, het is de moeite waard. :present:

Edflobe,
Heel verstandig. :present:

Druppeltje,
Ach dat nooit meer dat is zo zo definitief. Ik weet niet wat de toekomst brengt.
Ik hoef nu niet meer te drinken en voor mij is dat een hele geruststelling.
Weet je, mijn drinken was MOETEN drinken. En dat was echt niet leuk of lekker meer.
En ik kan alleen maar blij zijn dat jij je rem nog hebt kunnen repareren.
Je hoeft je naar mij toe niet te verdedigen, ik ben geen hardliner (alleen voor mezelf dan :) ).

Pippi,
:present:

Trees,
Good question.

Hanneke,
Je verleden wil je niet meer terug, je wilt naar de toekomst gaan, bouwen.
Kijken naar de nare dingen in je drankverleden, kan je helpen om een moeilijk moment door te komen.

Marieke,
:)

Houtje,
:):heart:
Gecondoleerd.
Zal mee een kaarsje branden.

Tapas,
Terusten

Zo, ik ga naar bed.

Welterusten allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat naar voor je Houtje. Gecondoleerd met alweer een verlies meid! Ik brand morgen ook een kaarsje.

Tapas, ja, zo kun je het ook zien, als een goed teken. Toch wil ik juist in een iets betere periode, er nog eens mee bezig... Voor de slechtere alvast.

Pip, nu begrijp ik wat een partypooper is :D Ach nee, dat ben ik niet! Onvermogen? Tijdelijk misschien. Valt aan te werken en op te lossen. Maak gebruik van je heldere momenten. Wel okay dat je aan jezelf hebt gedacht! Gevaarlijk spel? Blijven opletten denk ik.....

Het is hier weer droog, hond bekijkt het maar. Ik duik erin.

Fijne nacht allen, hou je taai.
Tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo laat alweer? okee, nog even Tibet afkijken en dan ben ik ook weg.
3 broers-zussen binnen 1 jaar is wel erg veel Houtje. Sterkte!
Kan me voorstellen dat alles nu weer even keihard binnenkomt. Laat maar komen, het gaat ook weer over al zal er altijd nog een heel stuk van je moeder bijzitten.

weltrusten iedereen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...