Spring naar bijdragen

Zaterdag 2 augustus 2008

water

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 200
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi, ik ben weer terug van vakantie, de eerste week ontzettend depri, maar overleefd met veel bergwandelingen en meditatie, het ging goed tot de camping vakantie, de knop ging om en daar ging ik...vakantie zonder aa was ik verloren, morgen ga ik weer naar een aa, ik heb het gemist,een vakantie als je zo kort bent gestopt en geen mogelijkjheid tot direct contact is fataal. xx visje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Ik heb niet zoveel bijzonders te vertellen, net het draadje gelezen,
vandaag heb ik niet zoveel animo om te schrijven.
Vanmorgen had ik een lekker ontbijtje gemaakt en na het eten werd ik zo vreselijk misselijk.
Dus vandaag diverse keren, heel onsmakelijk, de toiletpot omarmd.
Op mijn werk is dat nogal een eindje lopen dus het was niet echt een fijne dag.
Toen ik naar huis ging vanavond stroomde het van de regen, ik was vanmorgen zonder jas in een
jurkje de deur uitgegaan, ja hoor, z@knat geregend.
Net even een kop thee gezet en ik ga zo lekker slapen, hopelijk voel ik mij morgen beter.
Maar ik wil niet gaan slapen zonder Floor een hart onder de riem te steken en te hopen dat zij morgen wel de kracht op kan brengen.
Jammer visje dat je het niet zonder jww hebt kunnen doen.
Wel reuze goed dat je morgen naar de AA gaat.
Jeetje ik heb nog 2 maandjes te gaan voor mijn vakantie, maar eerlijk gezegd ben ik daar niet bang voor.
Bij mijn schuilt het grootse gevaar altijd als ik alleen ben, in gezelschap wel of niet drinkend heb ik nooit behoefte aan drank.

Ik ga nu lekker slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Visje,
Een volgende keer toch maar sms-contact met iemand regelen.
't Is gek, maar het werkt gewoon heel ondersteunend.
Maar was het verder wel een leuke vakantie?
En nu is het dan knietjes afvegen en verder door de modder baggeren (zoals Marjo dat zegt).
Welkom terug!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin gehad hebt! en AdB gebleven bent!
nog heerlijker om te lezen dat je je weer wat bruisender voelt!

Albertina, beterschap, stoer dat je toch gewerkt hebt al keerde je maag zich om. Hoop dat je snel weer de oude bent. Ik fietste vanavond ook door de regen naar huis, viel ook wat tegen, zeiknat waren hond en ik.

Visje jammer dat het toch weer mis ging maar zo te horen ga je het weer oppakken. Goed idee!
Mijn eerste alcoholloze vakantie was in Istanbul toen ik 2 maanden droog stond. Het waren maar 4 dagen en mijn ogen werden toen ook nog gelaserd maar het viel me toen ook best zwaar. Op stap met een groep, savonds aan het bier en de wijn. De spanning van het ooglaseren er nog bij. Het is me toen gelukt maar makkelijk was het niet en als de vakantie langer had geduurd dan die 4 dagen was ik misschien ook wel voor de bijl gegaan. Gelukkig zat er maar 1 echte drinker in de groep en die hield me ook wel weer een spiegel voor.
Om eerlijk te zijn ben ik wel blij dat ik dit jaar niet op vakantie ga. Het scheelt me wel wat gremlins meppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ook weer even in het land. Wat een tijd en energie heb ik over nu ik al 6 dagen geen drup gehad heb. Kom eindelijk eens sneller aan allerlei klusjes toe waarvan ik aan het begin van de avond altijd dacht: dat kan ik straks wel even doen, om dan vervolgens de volgende dag te constateren dat ik er eigenlijk nog niets aan had gedaan. Mijn huisje is nu continue opgeruimd, lekker.
Zo'n glaasje versgeperste rode grapefruitsap klinkt heerlijk, maar ik doe het met een glaasje zelfgekochte bitter lemon. Ook lekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond,

Kom gewoon even gluren.
En gedag zeggen.

Jammer voor je vakantie Visje, als ik het goed heb gelezen...
Je hebt toch echt dat contact nodig hè, goed dat je weer gaat AA-en dan! Kop op meid!

Tina, beterschap!

Pip, fijn dat je zo'n geweldige avond hebt gehad!
Vind je het niet jammer dat je wijn hebt gedronken?
Zonder met mijn vingertje te willen wijzen, overigens. Pure nieuwsgierigheid, omdat je juist helemaal droog stond. Denk je dat het een volgende keer ook zo leuk kunt hebben met fris?

Trees, weer goede voorzorgsmaatregelen...

Sammy, succes! Mooi doel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippie je weet toch dat ik al heel lang een zuurpruim ben? :)

Sinds ik hier ben sta ik ook nog niet droog maar na 2 of 3 kan ik stoppen en daar ben ik al erg trots op. De angst van het nooit meer mogen is er dus ook niet en idd ook de obsessie niet maar misschien hebben we geluk. Het geluk van de 1e niet kunnen laten staan maar de rem is er wel en dat vind ik heel belangrijk want het stoppen was mijn grootste probleem en nu vind ik het helemaal niet erg meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flink Pip, om het zo te kunnen. Zover hoop ik ook de komen. Inderdaad Druppeltje, de eerste niet meer te hoeven laten staan, maar wel de rem er op. Dat betekent dan dat je kunt genieten van 1 of twee glaasjes, maar toch jezelf helemaal onder controle kunnen houden. Zoals zoveel "normale" mensen dat ook kunnen. Maar of ik ooit weer zover kom.....?? Zag gisteren weer wat mensen die dus blijkbaar geen maat hadden weten te houden; dat wil ik dus gewoon niet meer. En ook de gevolgen ervan niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou ik niet kunnen, Pip. Zeker als ik alleen zou zijn, zou ik het op een zuipen zetten!
Dus dat vind ik wel knap van je! maar ik snap niet hoe die 12 dagen zo belangrijk waren, dat je nu weer 2 wijntjes kon drinken? Even de rem erop, en rustig aan weer beginnen? Ik ging er trouwens nog even vanuit dat je aan de refusal was.... Blijkbaar niet meer dus. Was al even aan het terug lezen, maar kon het zo gauw niet vinden. Maakt ook niet uit.

Ja drup, ik lees en zie weer alles. pas maar op! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Edflobe er zit altijd een risico aan van die rem. Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen maar het gaat me heel makkelijk af omdat er geen angst meer is voor het nooit meer mogen drinken want ik mag nog als ik het daarbij maar kan laten. De obsessie om met drank bezig te zijn is er niet omdat ik weer "normaal"kan drinken. Let op hoor ik praat het niemand aan en vind het ook niet goed van mezelf maar dat ik er weer fatsoenlijk mee om kan gaan doet me mijn doelstelling te hebben bereikt: de 1e laten staan en de 1e kunnen drinken zonder door te slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi, Druppeltje,

Ik vind het knap dat jullie zoveel zelfdiscipline aan de dag leggen.

Mijn eigen ervaringen met het minder drinken / gedoseerd drinken (gerantsoeneerd voelde het meer) waren:
- zwaar
- vermoeiend
- zenuwslopend
- niet genoeg
- ...
- ach, nog eentje mag
- ach, vijf minuten eerder dan gepland, moet kunnen.
Ik werd er zo moe van.
Ik ben echt blij dat ik heb kunnen stoppen met mezelf zo voor het lapje te houden en er voor gekozen heb om die eerste te laten staan. Geen makkelijke weg, maar wel heel duidelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...