Spring naar bijdragen

dinsdag 12 augustus


Trees

Aanbevolen berichten

Lieve mensen, ik plaats een bericht waar ik heel erg lang over nagedacht heb. Het is ook geen doorsnee bericht, maar het komt wel uit mijn hart.
Het is geen bericht waar je normaal de dag mee zou openen, maar misschien zal er ééns een afwijkende opening geplaatst kunnen worden!


Tjemig de pemig, ik weet niet hoe lang ik het kan volhouden om niet te drinken.
IHet is me al zo lang gelukt om niet te drinken. En daarbij: ik hoor bij de ''oudegedienden" .
Het hoort dus niet dat ik nu ga drinken. Maar nu, het lukt me nu niet meer.
Ik ben al eerder gesneuevld, en nu, tja, ik haak af, nu, alweer.
Zal ik ook maar even duidelijk zijn.:ik heb gedronken.
Vreselijk, ik kon nu écht even niet anders.

Maar zoals ik me nu voel, dat zou ik echt niemand anders gunnen.
An, Pippi, Charlie, en An vooral, want vooral voor jou is het zoveel moeilijker dan voor mij.
Charlie, ik mis je nu zo!
Pip, als niemand anders moet jij me begrijpen!

En voor wie het niet heeft begrepen: ik heb gedronken nu. Ik voel me ook heel erg eenzaam,
maar dat is ook wel logisch.
Het is me al zolang gelukt om niet te drinken, en o, wat voel ik dit als een nederlaag!
Zó alleen voel ik me nu.
Ik weet nu ook niet meer wat ik hieraan moet toevoegen.
Ik laat het dus nu maar zo. Ik hoop dat ik me nog weer anders zal voelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Trees,

Kan me je eenzame gevoel goed voorstellen.
Je schrijft er al vaker over de laatste dagen, dat vind ik moedig van je.
Maar de eenzaamheid kan je alleen zelf de baas worden.
Het klinkt hard maar het is zo, en dan bedoel ik de geestelijke eenzaamheid.
Dat je uit eenzaamheid gaat drinken kan ik begrijpen.
Echter het drinken maakt je eenzaamheid groter.
Dat weet je denk ik, zelf ook goed.
Wat niet wegneemt dat ik je eenzaamheid begrijp dat ik met je mee kan voelen.
Trees ik gun je van harte dat je je in de loop van de dag wat beter gaat voelen
en dat de schade beperkt is gebleven.
Hopelijk pak je de draad weer op, hoe moeilijk ook!
Het is een dooddoener en al vaak gezegd, drank lost het niet op, maakt het alleen maar erger.
Veel sterkte.
, :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meisje-Treesje-oudgediende....

Het zat er aan te komen (flauw hè, nog iemand).
Je VOELT je eenzaam Trees. Dat is geen fijn gevoel.
Probeer het asjeblieft om te draaien en weer van JEZELF te houden.
JIJ bent de leukste die er is. Wen nou aan jezelf, MENS! Je bent een KANJER!!!
Probeer er iets minder krampaachtig mee om te gaan... LAAT HET LOS!
Makkelijk gezegd hè!
Ik hou niet van uitglijders...
Maar wel van jou Trees!

Weet je wat je doet. Vandaag goed voor jezelf zorgen!
VERGEEF jezelf!
Je bent géén loser, INTEGENDEEL!!!

Kom op Trees, BEK op ´t stuur en PEDDELEN!!!

Stuur je hierbij een héle STRAKKE KNUTSEL en de KRACHT en MOED om door te gaan!!!!


:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trees, gisteravond was hier een vergadering. Er is voor die gelegenheid dus bier in huis...
Er bleef over, ik zei tegen klaas, ik hoop wel dat je die biertjes zo weggooit...

En hij reageerde nauwelijks, maar hoe hij keek en uiteindelijk toch reageerde was zo pijnlijk..
Laconiek en geïrriteerd.
Ik ben met een k*t-gevoel naar bed gegaan.
Vannacht ben ik heel vaak wakker geschrokken. Eén keer heel erg misselijk en met kramp.

Ik had gedronken in mijn droom. Het voelde levensecht!

Neem het woord oudegediende...
Het dekt de lading niet!

Voorheen zou ik dus, na zo'n afwijzing heel veel gedronken hebben.

Helaas, kon ik Klaas vanochtend na jouw drinken, uitleggen waar ik sta. Nog lang niet waar ik zou willen zijn. Het heeft nog een macht over ons, omdat we (logisch) nog niet hélemaal andersom kunnen denken en kunnen loslaten.

Laten we hier allebei van leren, Trees!
En gewoon doorgaan met leren anders leven...

Ik denk aan je! Sterkte Trees! :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Carolien. En tevens geeft het aan, dat het mijn gevoel is, waar ik mee moet dealen...
En geeft het aan dat een niet-alcoholist heel veel wil doen om een alcoholist te begrijpen.
Maar het soms simpelweg niet kan!

Vandaag gelukkig weer wel.
Maar ik stap er iets minder makkelijk over heen.
Want het raakt me in mijn ziel... dus, moet ik erover blijven praten...
Hoe zat men het soms ook is...

Daarom ben ik blij met hier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Trees,

Ik bewonder je eerlijkheid. Niet alleen dat je gedronken hebt maar dat je toe geeft dat je je eenzaam voelt. Er rust zo'n taboe op in deze maatschappij. Hetzelfde gaat op voor het niet druk hebben.
We hebben met zijn allen zo'n ideaal plaatje in de wereld gebracht van een gezin met 1.2 kinderen, allebei een baan maar stik goede ouders die in het weekeinde van alles doen met elkaar. S'avonds komt de vriendenkring over en stroomt de wijn rijkelijk. Niemand die te veel drinkt en iedereen ziet er pecfect uit. oma's die zo levenslustig zijn dat zij dankzij een bepaald inlegkruisje haar kleinkinderen uit put.

Maar lieve Trees, de werkelijkheid is niet zo. Je hebt een valkuil ontdekt en je bent heus niet de enige die die valkuil heeft.
Niet drinken is een, maar dan zal je iets moeten doen om je leven te veranderen om de valkuilen te vermijden. Ik ga je niet beledigen door een lijstje te geven van de dingen die je kunt doen.
Ik zal hetzelfde moeten doen als mijn leven straks weer van mij is. Mijn vriendenkring is zo geslonken, niet door het drinken, godzijdank maar de man met de sikkel is aardig te keer gegaan.
Je komt op een bepaalde leeftijd waar het echt te veel moeite is en mensen waarmee het 100% klikt bij de eerste ontmoeting die ontmoet je niet vaak. Ik denk ook PFFFFF bij de gedachten alleen maar vrienden zijn zo ontzettend belangrijk in je leven. Het is het waard om de moeite te doen.

Tot die tijd, je bent niet alleen. Ik denk vaak aan je en ik ken je geeneens. Voel je dat je te dicht bij de kuil komt kom dan kletsen op het forum of bel iemand.

Heel veel sterkte, meisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb het draadje vannacht geopend, zal ik het nu maar ook sluiten?
Iedereen bedankt voor jullie opbeurende woorden. Het is gebeurd, en een stukje van mezelf heeft nu weer een hekel aan mijn slapheid, maar daar schiet ik niets mee op.
Gelukkig geen kater!
En vanuit de grond van mijn hart: vandaag drink ik niet. Overtuigd niet.
Ik ga er weer tegenaan, schrijf deze misser in mijn boekje met zwarte bladzijden, doe dat boekje dicht en berg het op!

Ik ga er weer voor! Excuses aan mijn teamgenoten! Ik hoop dat ik nog wel mee kan doen, dan maar achter in het peloton! Gisteravond zat ik in de bezemwagen, maar nu fiets ik weer op iegen kracht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, mensen, godzijdank zonder kater, hoewel dat wel mijn verdiende loon zou zijn!
Maar aangezien God (offe...mijn lichaam) me niet gestraft heeft met een kater, ga ik mezelf ook niet langer meer straffen!
Inderdaad had ik het draadje geopend met de bedoeling aan te geven dat het niet altijd hallelujah en vreugde is. Maar omdat er daarna toch een ander draadje geopend is, heb ik het andere draadje ook maar even ''officieël" afgesloten.
Ik zal hier wel even de afsluittekst kopiëeren:



Einde citaat! Ik ben er weer, ik ga er weer voor, en vandaag drink ik zéker niet!




quote:


Originally posted by:
Trees

Zo, ik heb het draadje vannacht geopend, zal ik het nu maar ook sluiten?


Iedereen bedankt voor jullie opbeurende woorden. Het is gebeurd, en een stukje van mezelf heeft nu weer een hekel aan mijn slapheid, maar daar schiet ik niets mee op.


Gelukkig geen kater!


En vanuit de grond van mijn hart: vandaag drink ik niet. Overtuigd niet.


Ik ga er weer tegenaan, schrijf deze misser in mijn boekje met zwarte bladzijden, doe dat boekje dicht en berg het op!




Ik ga er weer voor! Excuses aan mijn teamgenoten! Ik hoop dat ik nog wel mee kan doen, dan maar achter in het peloton! Gisteravond zat ik in de bezemwagen, maar nu fiets ik weer op iegen kracht!



Einde citaat! Ik ben er weer, ik ga er weer voor, en vandaag drink ik zéker niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...