Spring naar bijdragen

dinsdag 12 augustus


Houtje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 274
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wat dan wel weer bij mij gewerkt heeft is dat ik een tijd wel geheelonthouder geweest ben.. Hierdoor heb ik mezelf andere gewoontes aan kunnen leren en mijn probleemtrek leren te onderscheiden van lekkere trek..
Het drankstemmetje dat continue in m'n hoofd met drank bezig was heb ik niet meer er zijn belangrijkere dingen voor mij in de plaats gekomen dan die drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat was die tijd geleden?
want je had nog over uit een ver verleden schreef je eens?
ze hebben je een proefdronk laten doen?
wat heftig en gevaarlijk.
de ene (huis)arts schrijft het zo voor en de andere maakt er een hele heisa van.
en misschien wel terecht.
want het kan dodelijk zijn.
in elk geval is het niet DE oplossing, anders zouden we hier allemaal niet zijn.
ieder heeft zijn eigen verhaal en eigen weg en oplossing.
op zich lijkt mij een soort aa wel wat, zoals ziza schrijft, maar ik vind het zo onpraktisch qua 's avonds daar heen gaan, (kids) maar daar is natuurlijk ook wel een mouw aan te passen.
ga maar slapen joh pip je bent al een hoop uurtjes tekort gekomen.
hoop dat je ontsteking beter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lianne, is inderdaad soms erg confronterend.. Maar als je ze met een nuchtere blik durft aan te zien zal je veel beter in de gaten krijgen wanneer je zo'n glaasje nu wel of niet kan nemen.. Tenminste zo werkt dat een beetje bij mij.. Al heb ik in dit leven ook nog zat te leren en zal ongetwijfelt nog wel eens op m'n muil gaan.. Maar dat hoort er allemaal bij. Behaalde resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst zeggen ze weleens maar ik ben nu dik tevreden met de behaalde resultaten. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja spud, dat is waar, door op nul te staan doorbreek je veel gewoontes.
maar benje niet bang dat die door matig drinken er weer in sluipen?
ik wel..
even terzijde, kids zijn 2 weken met hun vader weg. zooo lang!
ze belden al huilend, ze vinden het ook te lang.
maar hij gaat het volmaken, zucht..
sorry, was off topic

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je klinkt heel sterk spud, ga ervoor..
overigens.. acomplia/ ribonamant (oid) schijnt heel goed te werken tegen roken (drang om te roken)
maar ook drinken..
en jevalt er ook van af.
nadeel, je kan er mega depri van raken en het is slecht voor je lever.
ooo nu krijg ik weer boze berichten dat ik iets verkeerds heb gezegd??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Anna,
lief dat je me feliciteerd en toch weer schrijft.
Het is fijn dat je het forum ontgroeit en met ander zaken bezig bent.

Zie dat als winst.

Ik ben een aantal jaren in een reintegratie project bezig geweest en ben daar nu uitgeschreven.
Dat was een etentje waard. Het was namelijk groei.

Tipje voor Soothe?.............etentje voor de groei voor jullie beiden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lianne, het is nu zo sporadisch dat ik wat drink dat ik me daar niet echt druk over maak. Het alleen drinken ben ik mee gekapt dat doe ik niet meer daar lag mijn probleem ook het meeste. Dus dat is denk ik een bescherming. Wat het verdere insluipen betreft ik blijf het wel met een vergrootglas in de gaten houden en zal dus ook niet elke week iets pakken mocht ik daar wel trek in hebben.. Want die gewoonte zit er nou eenmaal snel weer in.
Op een festival of een feestje sta ik mezelf toe om de keuze tussen wel of niet te maken en het rare is vaak maak ik de keuze voor fris heel bizar is dat. Ik ben dan echt trots op mezelf omdat die keuze me helemaal niet zwaar valt. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de vrijheid van de geest doet een hoop spud.
denk ik..
ik weet wel dat mijn vriend een paar keer probeerde te stoppen met roken en hij had enorm last van lichamelijke verschijnselen., je kent ze wel.
wij schreven dat toe aan het nicotine gebrek.
nu op vakantie, merkte hij (ik had het gemerkt maar niks gezegd) dat hij zomaar al 2 en half dag niet had gerookt.
en hij had nergens last van.
ik had dat ook.. zodra ik moet stoppen van mezelf met drinken (refusal) krijg ik eetbuien, ga ik dat verklaren doordat ik 'suikers mis'
terwijl als ik een paar dagen niet of amper drink uit vrije keus, ik dat niet heb..
it's all in the mind..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou nou nou nou
De dame van boven is me toch een partijtje te keer aan het gaan zeg, jeemig de peemig. Volgens mij is ze helemaal over de rooie....
Heb natuurlijk nog laat mn hondje uit gelaten, maar wel heel zachtjes met de deur gedaan, maar toen ik thuis kwam begon het. Misschien ook eerder hoor want ik was er natuurlijk even niet, en eerder vanavond was het ook al bal.
Baal echt want ik pak juist de nachtelijke uurtjes omdat ik dan tot rust kan komen omdat het dan stil is in de flat........grrrrr
Ik heb geen muziek aan en de tevee staat op fluister stand.
Ooowww kan niet wachten op mn verhuizing, nog 20 dagen, wat een onrust en stress hier. Voel echt megaspanning gatverdegatver.
pffff moest ik even kwijt hoor.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...