Mai Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Ha corientje! Wat fijn dat je je dochter weer even vast kon houden. En knap hoe je de rest ervan af hebt gebracht! Vermoeiend voor de kop, dit soort situaties. Herkenbaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Nee Tapas, dat wil ik ook niet meer terug! Ja! Een vette beloning! Die we onszelf hebben gegund! het wordt steeds duidelijker.....Heerlijk. Meid wat ben je goed bezig, en wat heb ik altijd veel aan je! Haarscherp!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Ja, mijn gemoed stroomt nog steeds over. Mijn traanbuizen worden weer goed doorgespoeld. Alle gevoel loopt weer door elkaar heen. Blij omdat ik dochter weer zag, jammer dat ze weer bijna 14 dagen weg is. Blij omdat ik de drank weerstaan heb, jammer dat ik de smoes van een andere verslaving nodig heb om mij uit de gevarenzone terug te trekken. De familie van mijn man weet niet dat ik alcoholiste ben. Ik heb me bij hen altijd erg ingehouden. Wat niet weet niet deert, maar eigenlijk hadden ze het beter wel kunnen weten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Nog even wat laatste nutteloze informatie; Ik ga slapen. Heb sinds lange tijd een halve pam genomen. Even rust... Slaap lekker allemaal en wellicht tot morgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Hallo Corinne,Net thuis, wil ik je toch even groeten.Wel herkenbaar wat je zegt: de ene verslaving met een andere bedekken.Enkele jaren geleden ben ik 2 jaar gestopt met roken (verslaving).20 kilo verder (verslaving/eten) ben ik weer gaan roken.heb een paar maanden geleden weer geprobeerd met roken te stoppen, kwam er drank voor in de plaats! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Slaap lekker Marjo !! Zachte dromen !!Jeetje Corinne, petje af. Al die verleiding mama mia.Oscar Wilde was het, meen ik, die zei; ik kan alles weerstaan behalve de verleiding.....tsja. Doe het maar eens. Als een kind in een snoepwinkel.Dan maar smoesjes, whatever........ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tapas Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Hier ook een pammetje hoor Marjo, zoveel informatie vandaag gehad, expositie die nu echt gaat gebeuren, kunstuitleen die ook graag een expositie wil, mijn eerste foto verkocht.. dat kan het koppie nog even niet allemaal bevatten!weet je wat trouwens ook lekker aan niet drinken is, in alle rust savonds laat je hond uit kunnen laten zonder al zwalkend en de hond meesleurend over straat te gaan! of nog even naar de snackbar lopen (voor wat biertjes) terwijl je weet dat de kat ook meeloopt en daar best veel verkeer is.. oef! Kon mij dat schelen, het ging om het bier, moest die stomme kat maar niet meewandelen!Okee, ik ga ook slapen, is weer laat geworden! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Yes Tapas, kom net ook terug van mn laatste rondje met mn hondje.Meestal was het bezopen even de straat half door en weer terug, schaam schaam, nu een fikse wandeling gemaakt, ze heeft nog even gespeeld met een ander latertje, dus helemaal weer blij gepoept gepist en gespeeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Ben nu zo ver dat ik besef: welke verslaving ook....ik probeer daardoor iets te verbloemen.Waarschijnlijk gevoelens van onvrede met mezelf of wat dan ook.En dat moet ik nu maar eindelijk eens uit gaan zoeken, al weet ik nog niet precies hoe.Hoop dat ik via de internetbehandeling r een beetje achter kom.herkenbaar: Weten wat de ander nodig heeft en proberen dat te geven, maar wat heb jij / ik zelf nodig en kunnen we ons dat zelf misschien ook geven?Ik denk het wel, nu nog uitvinden hoe dan!!!!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Hoi hier nog even het VouwFietsTeam met Flow en Spirit.We hebben vandaag voor het laatst samen gefietst helaas. Sommige andere dingen maken dat ik even niet meer mee kan doen. Maar we hebben een heel eind samen opgefietst.En Floortje dreigde vandaag uit de boot te vallen en dat vond ik erg vervelend voor haar. Gelukkig ligt ze in haar bedje zonder drank. Floor, ik wens je het beste toe meid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Wel heftig ja, Juffie, pfoeh, ik ben er achter gekomen, voor mij was het een kwestie van terugrekenen wanneer het uit de hand begon te lopen. Later wel weer opgekrabbeld, maar fikse tegenslagen gehad en die weer weggezopen. Heb er trouwens geen spijt van ofzo, kan het niet meer terug draaien, alleen vanaf nu wil ik het anders.Ik word dit jaar 40, en ik wil nog wel een heleboel jaar iets van mn leven maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Verder heb ik ontzettend veel klacten van mijn nek (en dus pijn aan mijn arm) en ben ik ontzettend moe van de pijn dus slaap ik ontzettend veel want je wordt van de pijn ook met pijnstillers doodmoe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Mijn vader heeft me eens een brief geschreven met een verhaal over zijn opa, ook een alcoholist, en daar staat een zin in die steeds bij mij blijft hangen; Drink je omdat je problemen hebt of heb je problemen door de drank ???Wat was er eerst, het kip of het ei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Goed voornemen Woman. Iets van je leven maken, kan op elke leeftijd nog.Op mijn 50ste ben ik gestopt met het eeuwige lijnen, wilde de komende 30 jaar(als ik die haal) niet zo met eten bezig zijn. En eindelijk...eten is nu voor mij gewoon ,geen obsessie meer. Heb het losgelaten. Ben nu 52 en wil de rest ook aanpakken, ik doe mijn best,....moet gewoon gaan lukken!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Hee Woman,Wat komt dat toch vaak voor hè ouders en familie met alcohol-problemen en dat dat doorgaat in de volgende generatie (wij). Dus wij moeten dubbel oppassen en onze kinderen ook hoeden. Die zijn genetisch belast. Als we de alcohol nou maar uit hun leven kunnen houden (mijn oudste is 13,5 jaar en heeft nog nooit een slokje geproefd en houwen zo). Bij mij was dat wel anders toen ik 13 was. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 In ieder geval ga ik weer slapen proberen, morgen A helpen met de verjaardag van zijn jongste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Niet helemaaaaal mee eens, Houtje.Mijn kinderen drinken ook wel eens wat, maar heb er altijd op gehamerd dat het belangrijk is over hun gevoelens te praten. En als dat niet met mij lukt, dan met iemand anders die ze vertrouwen!ik kon dat vroeger nooit bij mijn ouders. Mijn vader deed alles af met: je bent gewoon nerveus en mijn moeder had zo haar eigen problemen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Tuurlijk mag je het er niet mee eens zijn Juffie maar die van mij zijn ook nog een stuk kleiner. lle onderzoeken die ik lees bevestigen dat hoe langer je het "drinken" uit kan stellen, hoe minder groot de kans is dat ze op een schadelijke manier gaan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 amaai amaai wat is deze internet traag , raar dat ik dat niet aan zee heb??op de koop toe hebben jullie zoveel geschreven en duurde het iedere keer een siesta voor ik op de volgende pagina was lady, s and gentemen make love not war mijn eerste dagje in eigen huis zit erop , ga stillekes aan mijn rolluikjes dicht doen en slapen , morgen bezoek en zou er niet graag belabberd uitzien het huisje is al een huisje geworden ben nog een lading van mijn eigen zaken wezen halen en alles al op zijn plaats gezet , heb mij een heerlijk bad in de donker genomen en hiervan genoten , alles mag niets moet is enorm van toepassing op mijn eigen maar het blijste van al ben ik dat ik niet gedronken heb , nou ja heb mijn leer school al in de caravan gehad ach ja tapas om juist te zijn een week tussen kijken huis en wonen huis , wat het scheiden betreft is het mogelijk mijn geluk dat het al een poosje was dat ik aan het loskomen was , dank zij tapovan en nu doe ik mijn oogjes toe slaapze Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 15 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2008 Ok, begrijp ik wel. Mijn kinderen zijn al wat ouder. Maar toch denk ik dat het belangrijk is dat ze over hun gevoelens kunnen praten, dat zij niet dat vluchtgedrag hoeven op te zoeken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 16 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2008 Ja volgens mij hebben je genen er wel wat mee te maken.Ik heb mijn vader pas leren kennen op mn 23e, een erg open en vrij mens die makkelijk praat.In tegenstelling tot mijn moeder, door wie ik ben opgevoed die zo gesloten was, oef. Trouwens in haar familie zat ook alcoholisme maar daar werd niet over gesproken, dat was een taboe. ben eigenlijk argeloos begonnen met drinken, zonder dat ik wist wat voor gevaar het was. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik denk dat ik ze niet zou leren drinken. Mijn vader deed dat wel, die had een adoptie zoon, en die mocht 1 biertje in het weekend, en daar werd dan ook over gepraat. Tsja. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
juffie Geplaatst 16 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2008 Blacky, ik ben een "stille"bewonderaar van je!geweldig hoe je denkt en doet!!!!!!!!!!!!En ik geloof best dat dat niet vanzelf gaat, daarom nog MEER bewondering!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2008 Marjo,'k Wou dat ik ook kon slapen. Welterusten.Juffie,Mijn drinken is ook ingeleid door een vrij lange periode van niet roken. Stiekem roken en een slok wijn om die sigarettengeur te verbloemen. Later weer terug gaan roken. Veel en hard werken: ik was de beste secretaresse, van alle markten thuis en ook nog eens zeer accuraat. Werkte ook mee aan de ontslagprocedure van een aantal collega's (en de secret hoog houden). Zat me toch dwars. Thuis twee kinderen die de puberteit ingingen, druk met activiteiten buiten de deur. Gelijk uit het werk en de drukke trein de keuken in om op tijd het eten klaar te hebben. Niks even zitten. Uiteindelijk ontdekte ik de wijn als rust- en ontspanningsmiddel. Werd steeds meer. Altijd al depressief geweest, viel dat allemaal te hanteren met drank. Tot die drank zich tegen me keerde. En domme ik verdedigde mijn gebruik met de gekste smoezen, ook naar mezelf toe. Stoppen, eindelijk een baantje vinden en zwaar depressief worden. Tja, afgeleerd om die sombere periodes hanteerbaar te houden, drank heeft die vaardigheid weggeveegd door me mijn gevoel af te pakken. Stoppen is een heel mooi ding, helaas (of moet ik zeggen: gelukkig?) mag ik nu werken aan de oorzaken van die depressie. Nee, ik ben nog niet klaar. Toch hoop ik weer een beetje veel van mezelf te houden. Woman,Het valt me echt op dat ik weer meer aangetrokken word door de drank sinds mijn verstandsverbijstering van de 25ste juli. Die porto heeft e.e.a. in werking gesteld.Tapas,En je beesten genieten ook meer van jou!Houtje,Toch weer goed gedaan. Iedereen zit nog op zijn fiets. Het gaat jullie lukken.Weet je, toen mijn vriendin zoveel last kreeg van haar been, dat ze haast niet meer kon lopen en verrekte van de pijn (die moest ook aan de morfine, tramadol etc...) zei ze: "Ik heb nooit geluisterd naar mijn lichaam en hoofd. Altijd maar doorgaan, doorgaan, doorgaan. Nu kan ik niet en moet wel rusten."De pijn is nu inmiddels draaglijk en ze kan weer lopen en is onder begeleiding weer aan het sporten. Ondertussen heeft ze veel nagedacht en enige belangrijke beslissingen genomen. Zij is ook een alleenstaande ouder met een puberale puber in huis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 16 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2008 Lekker hoor een bad nemen in het donker !!!Ik douche hier altijd in het donker maar dat komt omdat het licht al weken stuk is, en met een kaarsje heeft het wel wat !!Ga in mn nieuwe huis ook een bad laten plaatsen, en daar erg van genieten, nog twee weekjes en dan zit ik er !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 16 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 16 augustus 2008 Ik ga proberen te slapen. Wil morgen graag fris zijn.Slaap lekker allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden