Spring naar bijdragen

Zondag 24 aug. "Vergeef jezelf als je geen vrede hebt."

Houtje

Aanbevolen berichten

An: op mijn werk mag ik geen fouten maken, het treft rechtstreeks en letterlijk het leven van een ander!
Misschien vind ik het wel juist moeilijk om m'n zwakte te laten zien omdat ik mezelf altijd zo zwak vond met m'n verslavingen en nu zo trots ben op hoe ik m'n leven heb omgekeerd; falen in m'n werk betekent weer een hele stap terug in m'n zelfvertrouwen. Ik weet dat ik te streng ben voor mezelf en oordeel anderen daarom misschien ook te snel op hun zwakheden waardoor ik geen fijn persoon meer ben om mee samen te zijn. Ik weet niet, ik worstel. Maar je hebt gelijk: even een dagje smokkelen met drank zien als even kunnen ademhalen is een leugen, tnx :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by: Kaia

Sandman: je hebt een heerlijke schouder, tnx ;) De mensen zijn zelf al opgezouten voordat ik ze opzouten kon :( En je hebt gelijk: een mens heeft maar 1 lichaam en dat moet ik serieus nemen, het voelt alleen zo alsof ik vreselijk aan het falen ben.....ik wil gewoon in dezelfde versnelling door kunnen gaan en alles aankunnen, ben juist zo goed bezig met mezelf al 9 maanden lang, wat heb ik verkeerd gedaan, hoe kan een ander die stopt met drinken en werkt hiervan leren? Misschien heb ik het gebaggatelliseerd, of heeft het niks met de drank te maken of komt het juist doordat alles nu ongecensureerd binnenkomt?

Lieve lieve kaia,

Stop nu eens met jezelf naar beneden halen.
Jij bent, net zoals wij allemaal, n mens met al zijn goede en minder goede kanten.
Iedereen die stopt met drinken leert, ook jij. allen het is n heel lang proces met valkuilen, fijne en slechte momenten. jij bent echt n kanjer, 9 maanden. Zover ben ik nog lang niet, maar ook ik ga t halen.

Op het moment dat we stoppen met drinken, komt inderdaad alles ongecensureerd binnen, spelen de kwaaltje op en komt er n hoop ellende op je af.
Dat was vroeger echt niet anders, alleen toen gooiden we t gemakkelijk van ons af, immers, onze grote vriend was er voor ons.

Ik jaag, meestal in Duitsland.
Als ik t moeilijk heb dan kan ik daar, helemaal in mn eentje in de natuur, helemaal tot rust komen.
Mn gedachten laten gaan, dagdromen over het zou kunnen zijn als ik toch eens rijk zou zijn en wat ik dan allemaal voor mn medemens en mn kinderen zou kunnen doen.
Onzin natuurlijk, maar het maakt me rustig en soms verdrietig tegelijkertijd.
Ik kan dan genieten, intens genieten van hele kleine dingen, dat moet je leren.
Zou je heel graag n keer mee willen nemen om dit te ervaren, dat `terug naar jezelf`gevoel.
Zonder rancune omkijken, je fouten zien en jezelf vergeven. dat is belangrijk lieverd, omkijken, accepteren, vergeven en doorgaan.

Sterkte meid

n dikke knuf en mn schouder is er overal en altijd voor je
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Sandman,

Ik heb een vriendin, hier welbekend als Thil, wiens zoon van 26 longkanker heeft in een vergevorderd en ongeneesbaar stadium. Zo zijn er altijd zóveel ergere dingen dat je dan nooit meer iets zou mogen vertellen van je eigen pijn.
Een andere vriendin van me had borstkanker, chemo, bestralingen kaal, de hele mikmak en de onzekerheid, of het over was/is.
Wij hebben afgesproken, als wij niet meer mogen mopperen dat de vuilnismannen onze vuilniszakken vergeten zijn omdat hun leed zoveel groter is, kun je beter ophouden met praten. Dus: gewoon doorgaan svp.

Wat heb jij aan je schouder? Ik wil het graag weten.

En wat voor tips heb je voor mij? Behalve een inwonende huishoudster :D die kan ik nl. niet betalen.

Ik heb een WAO en alimentatie en ik heb het best goed in vergelijking met anderen, maar met twee opgroeiende pubers en bv. nu alle winterkleren nieuw moesten worden gekocht, stel ik voor om een week zuurkool te eten lekker vegatarisch maar dat willen ze niet :D geintje hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Kaia, ik weet niet zo goed hoe te reageren, maar ik wens je wel veel sterkte ermee!

Tja, ik ben mijn positiviteit en sterkte ook wat kwijt op dit moment. Gelukkig geen gremlins. Maar ben jankerig en hangerig en landerig en moe en voel me niet helemaal goed. Ik mis mijn lief, voel me een beetje eenzaam. Blijkt er ook nog verwarring te zijn ivm afspraken, en als mijn draagkracht toch al klein is, raak ik overstuur van zulke dingen. Gaat wel weer over, dat weet ik, maar heb zin om ff te zeuren vandaag. Ik kan ook niet altijd sterk zijn, denk ik dan. Pff, hoop dat ik snel ongesteld word, dan weet ik tenminste weer waarom ik me zo voel. :(:huh: Beetje zelfmedelijden, geloof ik.

En dan weet ik dat in actie komen goed voor me is, maar ik kan het even niet opbrengen of zo.

En nou genoeg gemiept! Ga maar weer de hulp van Christina Aguilera inroepen, denk ik. Dat hielp gisteren ook.

Sterkte voor iedereen die het nodig heeft en een fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve mensen nog bedankt voor jullie felicitaties gisteren :)
Veel zieleroerselen omschreven op het draadje gisteren. Dat maakt het forum zo kostbaar voor mij ook al reageer ik er lang niet altijd op, ik lees het wel en laat het de ander zeggen. Heb zo mijn eigen processen waar ik doorheen ga die ik niet altijd kan verwoorden, maar ik herken wel veel in wat jullie schrijven.

Was dit aan het typen toen ik telefoon kreeg. Het gaat erg slecht met een vriend van M. ze heeft een relatie met die man gehad. Ik ken A. vooral van de tijd dat we regelmatig met elkaar optrokken, kort nadat ik M. had leren kennen en hun de relatie verbroken hadden. Vriendschap is blijven bestaan maar er is afstand gekomen door mijn alcoholgebruik, iets wat voor hem absoluut niet te begrijpen valt.
A. is overtuigd macrobioot maar weegt inmiddels nog maar 49 kilo terwijl hij 1.83 groot is. Helemaal uitgemergeld dus en nu in het stadium dat de laatste kracht uit zijn lichaam aan het verdwijnen is.
Triest. In feite is hij ook verslaafd, verslaafd aan het idee dat hij gezond leeft terwijl de realiteit toch echt anders is. Hij ziet het niet of wil het niet zien. De macrobiotiek kan mensen bij de afgrond brengen, hij is zeker niet de eerste dit dat overkomt. Zo strikt in de leer, maar daardoor juist blind voor wat werkelijk goed voor hem is. Je zou het met sektarisch gedrag kunnen vergelijken.

Tis verdorie een fijne vent met een groot hart en het doet me pijn dit te horen. M. probeert hem in te laten zien dat doorgaan met voeding op zo'n strikte manier, hem nog eerdaags het leven gaat kosten.
M. heeft ook jaren in de macrobiotiek gezeten maar zich daarvan los kunnen maken...ze woog ook nog maar 45 kilo. Dat is een proces van jaren geweest waarin vooral "het niet mogen eten van" overwonnen moest worden. Werkelijk een regime wat je jezelf oplegd, zogenaamd uitgebalanceerd maar ondertussen enorm beperkend...bijna niets mag, waardoor je menselijke natuur van willen genieten enorm in verzet komt. Een voortdurende strijd haast waarin je jezelf afkeurt als je het niet perfect doet en volgens de regels leeft. Het is natuurlijk veel meer dan een voedingsregime, het beperkt je in vreugde en spontaniteit en vaak kom je geheel naast de maatschappij te staan want alles wat als wereldlijk wordt beschouwd is eigenlijk te min. Best een vorm van arrogantie eigenlijk alhoewel er niets mis is met een "zuiver" leven te lijden, maar sta dan in het leven en niet erbuiten.

Morgen heeft hij een gesprek op zijn werk. Hij kan het gewoon niet meer, zowel fysiek als mentaal niet. Hij is leraar op een middelbare school en continu mikpunt van spot en plagerijen door zijn magere gestalte en houterige overkomen. Dat maakt hem in feite nog angstiger, want jawel angst speelt een grote rol in zijn leven, daar is hij zich wel van bewust.
Zal nooit vergeten dat ik het met hem eens over mijn verslaving heb gehad en mijn angst dat drank me klein zou krijgen. Hij kwam toen ook over de brug door zijn angsten te benoemen. Zijn ouders hielden er een strikte leer op na door het geloof....hij heeft het dus niet van vreemden, alleen zichzelf een andere regime opgelegd waarin bewust leven een verkeerde wending heeft genomen.
Zijn huidige vriendin zit met de handen in het haar en zijn antroposofische arts zegt alleen maar dat hij in een veranderingsproces zit wat tijd nodig heeft (????). Welke verandering dat is mag joost weten want er is niets aan zijn gedrag veranderd en uit niets blijkt dat hij het anders kan doen, hij is gewoon helemaal op. Misschien is dat dan wel zijn diepste punt wat wij alkies ook vaak moeten bereiken voordat we maatregelen nemen....ik hoop het voor hem.
Misschien moet hij wel gruwelijk op de bek gaan.

Ik lees nu effe terug en zie dat jullie het over pijn en ziekte hebben en wat nou wel of niet erger is vergeleken met de ander. Kan alleen maar zeggen dat we allemaal ons kruis te dragen hebben en medelijden met jezelf niet helpt. Is niet rot bedoeld hoor, met begrip over en weer is natuurlijk niets mis maar besef dat haast ieder mens met lijden te maken heeft of je dat nou over jezelf brengt of niet.
Ons alkies kan verweten worden dat we jarenlang onszelf naar de verd@mmenis hebben geholpen maar ik zie het eerder als een zoektocht naar HOE goed met jezelf te kunnen leven, vreemd genoeg is daar een alkie maar al te zeer mee bezig, zo zeer zelfs dat het haast wel pijn moet doen.

toevoeging: goed met jezelf kunnen leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Sandman, tot jezelf komen in de natuur, dat is heerlijk en doet veel beter relativeren nog, weer weten waar het allemaal om gaat, niets nodig dan het groen, een zonnetje, eendjes, de geur van versgemaaid gras.....het weer werkt nu natuurlijk ook niet echt mee! Mijn vader was jager, maar deze vegetarische dochter (recept nodig Houtje? :) ) zou nu alles in de strijd gooien om ervoor te zorgen dat er misgeschoten wordt ;)

Carolien, RB gaat mij ook veel te ver, jammer dat er mensen zijn die alles naar hun ego draaien, ik ken iemand bij zo'n sekte, die keert zich van iedereen af die ziek is of met zieken werkt, omdat dat zo negatief is! Maar ik geloof zeker wel in de kracht van positief denken, baat het niet dan schaadt het niet en alleen al de gedachte zelf laat een ander lichtje in je hoofd schijnen :light:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaia: ja dat vermoeden had ik al. Je kan gewoon geen fouten maken in je werk. Dus ben daar maar knoepert sterk. Deze houding kan je misschien buiten je werk proberen los te laten? Je hebt niet voor niks dit beroep, omdat je zo krachtig bent. Maar dat hoef je niet altijd te zijn.

Water: verzorg 'm maar goed. En ik denk dat je achter de knop de roos moet afknippen als die is uitgebloeid (met een d, denk ik). Misschien straks nog aan Pippi vragen als ze op het forum komt.
Ik doe dat met mijn rozen wel in ieder geval. Maar ik tuinier 'op goed geluk' . Als ik het goed doe, staat het er het komende seizoen nog en anders niet. haha wat een logica.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
houtje

Nee Sandman,

Ik heb een vriendin, hier welbekend als Thil, wiens zoon van 26 longkanker heeft in een vergevorderd en ongeneesbaar stadium. Zo zijn er altijd zóveel ergere dingen dat je dan nooit meer iets zou mogen vertellen van je eigen pijn.

Een andere vriendin van me had borstkanker, chemo, bestralingen kaal, de hele mikmak en de onzekerheid, of het over was/is.

Wij hebben afgesproken, als wij niet meer mogen mopperen dat de vuilnismannen onze vuilniszakken vergeten zijn omdat hun leed zoveel groter is, kun je beter ophouden met praten. Dus: gewoon doorgaan svp.

Quote Sandman,

Dit is heel erg en oneerlijk. Zo`n jonge vent en vrouw, ik leef met ze mee.

Maaaar, dat wil niet zeggen dat jij je ellende dan maar moet vergeten. Ook lomp t misschien ook klinkt

maar je mag jou ellende niet vergelijken met de ellende van n ander.

Als dat zo zou zijn kunnen we t hele forum wel opdoeken. Immers, ergens op de wereld is er altijd wel iemand die t slechter heeft.

Dus gewoon praten, jou ellende is net zo erg.

Wat heb jij aan je schouder? Ik wil het graag weten.

Weet t niet, is voor n gedeelte uit de kom geweest, rechtgezet, maar nu verrek ik al n

paar weken van de pijn. Slaap nauwelijks.

heb op aanraden van Carolien de `rode kool met vetwatten`op de schouder gedaan.

En nu maar afwachten

En wat voor tips heb je voor mij? Behalve een inwonende huishoudster
:D
die kan ik nl. niet betalen.

Ik stuur je wel n pb.

Ik heb een WAO en alimentatie en ik heb het best goed in vergelijking met anderen, maar met twee opgroeiende pubers en bv. nu alle winterkleren nieuw moesten worden gekocht, stel ik voor om een week zuurkool te eten lekker vegatarisch maar dat willen ze niet
:D
geintje hoor.

Ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen, jagen betekent ook, de vriezer altijd vol, en die moet ook wel eens leeg voor de nieuwe voorraad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag,

ik heb nog niet echt bijgelezen, maar ik moet even wat kwijt.
Feitelijk zijn het nog 4 werkdagen voor mij. woensdag komt een vriendin helpen mijn scriptie te verbeteren. vandaag moet ik weer flink aan de bak, maar ik moet eerlijk zeggen: ik ben doodmoe. vannacht heb ik 12 uur geslapen en ik zou zo weer verder kunnen. Ik weet dat het er allemaal bij hoort. soms neig ik naar zelfmedelijden heb ik ontdekt, sinds ik niet meer drink. Dus dat maar even niet doen, want dat staat het werken in de weg. woensdag avond laat is het af als het goed is. dondedagochtend uitprinten en naar mijn vader brengen die het nog gaat lezen / verbeteren/ komman**ken.

ik kan slecht met stress omgaan, vroeger dronk ik dat weg... nu niet... ik probeer kalm te blijven en te schrijven op dit forum. heb al 85 pagina's... moet alleen inleiding, conclusie, boel verbeteren, inhoudopgave...ik ben er al een eindje mee op weg.

fijne droge dag gewenst allemaal,

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandman (ik was ooit sherry verslaafd, do I need to say more?)

Ik ben nog steeds in voor creatieve oplossingen hoor. Ook al kosten ze (te veel) geld, misschien geeft het me weer een andere input voor een goed idee.

En ik heb met mijn posting absolúút niet willen jammeren, maar gewoon klip en klaar uit de doeken doen wat er aan de hand (aan de nek) is.

Wie mij een béétje kent, weet dat. Ik ben geen zielig tiepje die om medelijden smeekt. Blèh. Ik los het liever zelf op.

Maar ik wil me hier (bedankt Floor, voor de goede tip om steeds voor 2 dagen te koken) graag openstellen voor goeie, meedenkende oplossingen. En een goede smoes om Senseo te blijven lurken.

Tegelijkertijd ben ik een opdracht voor Annazorg aan het maken per email die me veel tijd en moeite kost en nadenkwerk, dus ik schakel heerlijk heen en weer. Enne, van typen heb ik geen last, ik kijk strak op mijn beeldscherm, ik typ absoluut blind, dus mijn nek heeft geen nare bewegingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Song bij Christina Rossetti

When I am dead, my dearest,
Sing no sad songs for me:
Plant thou no roses at my head,
Nor plant shady cypress tree:
Be the green graas above me
With showers an dewdrops wet;
And if thou wilt, remember;
And if thou wilt, forget.

I shall not see the shoadows,
I shal not feel the rain:
I shall not hear the nightinggale
Sing on, as if in Pain;
And dreaming through the twillight
That doth not rise nor set
Haply I may remeber,
And haply may forget.

Ongeveer een uur geleden is X, de vader van mijn kinderen en grootvader van Poppedeintje overleden.
Vredig.

Gezien de liefde en steun die ik van jullie heb ontvangen leek het mij logisch dit even te delen.

Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by: marieke44

Ja, over mijn drankgebruik blijf ik eerlijk, ik hoop dat ik hier ook mag blijven schrijven.

Neeeeeeeeee, je MOET schrijven.

Ik lijk vadaag wel n sociaal werker, blijf posten en ik vind t nog fijn ook.
Ben ontzettend blij dat ik ook eens n keer kan en mag steunen ipv steun ontvangen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo,

Ik hoop dat X op zijn laatste reis is rust is vertrokken met alle dierbaren om hen heen. Hij moet de liefde gevoeld hebben van iedereen.

Ik steek een extra kaarsje aan (er branden er hier elke dag twee voor jullie) voor verlichting op zijn laatste reis.

:heart:

Ook voor je kinderen, zijn ouders en alle vrienden en familie alle sterkte gewenst.

Laat hem op zijn laatste reis een vredig uitzicht hebben, dat wens ik hem toe.

XXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hanneke sterkte met de laatste loodjes, wens je toch nog de nodige energie ervoor, het gaat jou vast lukken, waren het nou echt 10 weken gisteren?! :)

Zonet nog even het draadje van gisteren doorgebladerd, zie dat ik niet de enige ben die het los gaan zo af en toe mist. Maar de kosten wegen niet af tegen de baten. Mijlpalentijd, eergisteren Gem en Tapas, gisteren Hanneke en Har en morgen Soothe en yours troelie :D

Francesca het hangt zeker in de lucht, hierbij iets wat er te weinig in hangt: :rose: :rose: :rose:
Betreffende de droge hormonenkwestie: ik heb pms, post-ms en vlgs mij sinds kort ook in-between-ms :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lux aeterna luceat eis, Domine cum sanctis tuis in aeternum: quia pius es.
Requiem aeternam dona eis, Domine, et lux perpetua luceat eis: quia pius es.

Laat, Heer, eeuwig licht hen, voorgoed in gezelschap van de heiligen, beschijnen, omdat U genadig bent.
Schenk hen eeuwige rust, Heer, en laat eeuwig licht hen beschijnen.

(Uit het Requim van Fauré dat ik voor je opzet)

Anjo meisje :heart: je hebt het goed gedaan. X met een goede herinnering aan jou zijn laatste reis maken. Je hebt het super gedaan :heart::heart::heart:.

Ik bid voor je en voor je kinderen en je familie en schoonfamie.

Knuffel, een hele stevige,

Houtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...