Houtje Geplaatst 24 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2008 Dat wens ik iedereen toe, er vandaag weer het beste van te maken.Veel mensen hier (maar waarom alleen hier?) zijn aan het knokken voor een plekje, voor hun leven, voor een beter leven, voor hun werk, voor hun kinderen, voor hun gezondheid.Ik wens iedereen vandaag toe dat we elkaar in respect daarin kunnen steunen en laten merken dat we er zijn voor elkaar, want dat dát het verschil maakt, is maar al te vaak gebleken. Laten we de dingen die ons van de wijs brengen, aan de kant zetten en er niet langer naar verlangen. Laten we verlangen naar eerlijkheid, kracht en oprechtheid. Alleen dan kunnen we ook eerlijk een steun voor elkaar zijn. Een fijne maandag allemaal. Met als uitsmijter:een krachtig begin van de dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 24 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 augustus 2008 Carolien gaf een sleutelwoord op de Tips en Adviezen, maar té goed om niet hier te plaatsen.-----------------------------------------Lieve mensen ik had al wel eens gehoord over dit verschijnsel, al wist ik niet precies hoe het heette: de wet van de aantrekkingskracht. Ik wist allang: als je iets erg graag wilt,visualizeer het dan, zie het vóór je alsof het al bestaat, en op de een of andere manier zal dan je eigen gedrag ervoor gaan zorgen dat het ook werkelijk gaat gebeuren. Andersom geldt ook: zie je doem-scenario's, dan zal je eigen gedrag ook die gaan bewerkstelligen. Ik zei al vaker: ergens tégen knokken kóst energie, ergens vóór knokken gééft energie. Vechten tegen drank verlies je, vechten voor je nuchtergeid heeft veel meer kans. Ja, maar hóé dan? Nu heb ik een boekje erover te pakken en eigenlijk zijn de sleutelwoorden zo simpel. Ik wist het ergens wel maar ik wist niet waaróm. Ik snap het nu en wil dat graag met jullie delen. Ja, ik wist, en die is ook vrij bekend: als ik tegen jou zeg : denk niet aan een roze olifant (waar je normaalgesproken nooit aan zou denken) wat doe je dan, je denkt onmiddelijk aan een roze olifant. De truc zit erin dat je geest over de woordjes 'niet' en 'geen' heenstapt alsof die gewoon niet herkend worden, niet geplaatst kunnen worden in de ontkennende context en de aandacht richt op het onderwerp. Dus: vandaag drink ik geen alcohol... je aandacht richt zich dan op alcohol (dat je het juist niet wilt heeft je geest maling aan) en daar heb je de veelgehoorde klacht: je wilt niet drinken maar je denkt de hele dag aan alcohol. In feite saboteer je jezelf en werk je 'droogdrinken'in de hand. Hoe draai je dat om? Door je te richten op, en te denken aan wat je wél wilt: vandaag drink ik koffie, thee, fris etc. Dan is er geen plek voor alcohol, je geest richt zich op koffie etc. Dus, vervang de woorden, de gedachten die vormgeven aan wat je niet wilt, in woorden en gedachten, gevoelens, van wat je juist wél wilt en je geest zal zich dan daarop gaan richten. "Ik wil morgen geen kater hebben'...... en je bent bezig met die kater, oftewel geen alcohol en wat doe je? je denkt de hele dag aan niet drinken. Doodvermoeiend. 'Morgen wil ik fris zijn' ..... en je verheugt je de hele dag al op het fris opstaan morgen. De wet van de aantrekkinskracht is dat die je onmiddelijk méér geeft van de vibraties waar je mee bezig bent en uitzent, positief of negatief, het versterkt zich gelijk. Een belangrijk onderdeel hiervan is eerlijkheid. Als je iets stelt waar je eigenlijk niet in gelooft, saboteer je onbewust jezelf. B.v.: Een affirmatie die gebruikt wordt: als je maar jezelf flink genoeg voorhoudt dat je slank, mooi en aantrekkelijk bent, gaat je geest dat geloven. Ja dat is waar, tenzij je tegelijkertijd denkt/voelt dat je jezelf niet gelooft want je voelt je helemaal niet slank, mooi en aantrekkelijk. Je geest trapt niet in deze leugen, de affirmatie is onaanvaardbaar en werkt dus niet. Buig dat om naar wat je wél kunt geloven: Ik ben BEZIG om slank, mooi en aantrekkelijk te worden. Dit is een aanvaardbare affirmatie, geen leugen, je bent er immers werkelijk aan bezig dus je geest gaat meewerken. "ik ben een niet-drinkende alcoholist'. Prima affirmatie, als je het zelf gelooft. Vind je eigenlijk van niet, omdat je toch af en toe wat drinkt, of omdat je in je hart niet gelooft dat je alcoholist bent, zal het niet werken. Maak je ervan: 'ik werk er hard aan om een niet-drinker te worden' of nog beter:' ik werk er hard aan om een nuchter leven te leiden', dan zal je geest als een mak schaap jouw wensen volgen. Vervang in al je uitspraken en gedachten de zinnen met de woordjes 'niet' en 'geen', in zinnen met wat je dan wél wilt. Het vergt enige oefening en je komt er al gauw achter hoe vaak je eigenlijk die verkeerde stellingen of affirmaties gebruikt. Ik ga er nu goed op letten om die eruit te filteren en te vervangen. Want ja ik maak(te) die fout ook en het werkt op vele terreinen. Gisteren, na m'n lange dag met bus en metro-reis etc, dacht ik oef, als ik nou morgen maar niet teveel last van m'n rug heb. Met die gedachte (angst) ging ik slapen en jawel hoor, vreselijke rugpijn vanmorgen. Ben teruggegaan, gewoon rustig liggen en denken, straks loop ik weer als een kiviet en ga lekker aan het werk. Ongelofelijk maar m'n pijn is weg! Mensen succes ermee, doe het, geloof het, en het werkt! -------------------------Denk niet aan wat je níét wilt.... maar denk aan wat je wél wilt! CAROLIEN. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Nu ik toch nog wakker ben, nog maar effe wat beschouwingen. Hoop dat die de maandag niet voor jullie verpesten. Ben er weer achter gekomen dat de geest (je geest) op de meest rare momenten met schijnbaar onoplosbare vragen of spanningen aan kan komen zetten. Alsof er ineens iets uit moet, wat je dacht te kunnen beheersen.Alcoholisten zijn van die mensen, die zich laten bespringen door gedachten die hen op hol brengen. Als drank je beheerst zijn er die elke minuut of elke dag. Als je denkt dat drank je niet meer beheerst kunnen ze toch plots weer tevoorschijn komen alsof ze nog nooit weg zijn geweest. Heb hier best veel geschreven over het leven zonder drank. Geen gremlin te zien in 7 maanden tijd. Nu ineens voel ik me ontmaagd, want ik ben besprongen terwijl ik dacht dat alcohol een min mannetje was waar ik boven kon staan, een engerd die ik nu onderhand na 30 jaar wel de baas kon zijn. Zeker na mijn laatste overwinning waarin ik dacht een stap verder te zijn. Dacht geleerd te hebben van mijn fouten. Ego? Vast, want ik zit nu aan het bier. Kan ik nu vervolgens de pilskoerier de schuld van geven want die levert het spul 24 uur per dag. Laat ik het maar bij mezelf houden.IK BEN TE EIGENWIJS OM TE LUISTEREN.Had ik werkelijk naar goede adviezen geluisterd, dan had ik nu niet in mijn eentje gedronken. Mijn ego is te groot en daar moet ik nu de rekening voor betalen, ben ordinair gezegd gewoon aan de z$%pen. Tssss...ik hou daarbij ook nog rekening met Tactus, terwijl ik het eigenlijk uit wil schreeuwen. Ben een hardnekkige alcoholist die altijd weer een gaatje weet te vinden om terug te keren naar oud gedrag. Vraag me af wie ik de afgelopen 7 maanden hier geweest ben. Heb niemand voorgelogen daar niet van, heb werkelijk niet gedronken en dacht in mijzelf te kunnen geloven.Ben een goeie vent, die nog nooit werkelijk iemand kwaad heeft gedaan behalve mijzelf, en duh...laten we eerlijk zijn toch ook de ander.Kan werkelijk een hekel hebben aan hoe je jezelf beschrijft Ziza. Je bent zo negatief over je verleden terwijl ik daar nog iets positiefs uit wil halen. Nu weliswaar door alcohol bedwelmt geschreven meen ik toch echt, dat niet iedere alcoholist een duister verleden heeft....zie het liever als een mens die vecht met het licht. Dit niet kan plaatsen en in duisternis terecht komt. Vind ik een groot verschil.Ik beleef pijn als mensen hier hun depressies als oorzaak beschrijven en vervolgens met pillen gaan onderdrukken wat misschien wel hun waarheid is.De mens is een gecompliceerd wezen die nu leeft in een moeilijke tijd. Hoeveel storende factoren zijn wel niet aanwezig? Men moet zich rot rennen, zich schamen als men tekort doet.Draag ik dan de waarheid in me als ik dit overzie terwijl ik gedronken heb? Nee, natuurlijk. Kom nog eens niet aan prestaties toe door mijn verleden, maar zijn prestaties ten koste van dit leven dan wel zo interessant?Voor mij is alcohol de vrijbrief om een pionier te zijn, mijn gedachten (die ik heus kan onderbouwen) de vrije loop te laten. Voor mij is alcohol geen escape maar een eyeopener. Zou de schrijvers van deze wereld niet de kost willen geven die door hun "benevelde" ontboezemingen talloze bewonderaars weten te boeien.Hum...moest ooit een lijstje opmaken waarin ik de voordelen voor mij van drankgebruik kon benoemen, vandaar de vrijpostigheid. Let wel, ik spreek nu vrijuit en op dit late uur zie ik dat als een vrijbrief, kan mezelf niet verloochenen. Morgen is weer een andere dag, beloof morgen weer braaf in de rij te lopen omdat ik dat al 7 maanden heb gedaan en dat graag wil voortzetten, wil niet weer een slaaf van mijn gedachten worden.Ben geen idioot, maar nu wil ik wat vertellen wat je niet zomaar van een alcoholist zou verwachten.Eigenlijk heb ik diep respect voor ons soort mensen. Heb wel medelijden met de stakkers die dagelijks in het park zitten en doelloos aan frustraties zijn overgeleverd maar zie als mens ook een ander "soort" alcoholist. Sorry, maar heb werkelijk moeite met het AA standpunt dat je als mens bent overgeleverd aan een kwade kracht, een zwakheid. Voel nu juist mijn kracht terwijl ik eerlijk ben en uitspreek wat ik in 7 maanden nuchterheid....sterker nog, 7 jaar nuchterheid verzwegen heb.Voor de duidelijkheid, eigenlijk zou alcohol NOOIT een mediator mogen zijn maar waarom hangen mensen zo vast aan verslavingen.Misschien omdat ze meer te vertellen hebben? De angst in deze wereld is enorm omdat bijna niemand meer begrijpt waar het werkelijk om gaat.Vluchten is zelfs een commercieel aantrekkelijk goed/ geworden waar de nodige materieele bevrediging als compensatie tegenover MOET staan.Bedenk eens, dat wij alkies niet de enige slachtoffers zijn oftewel tot slachtoffer gemaakt worden omdat we afwijken van het productieve model.Yep, ik maak er een potje van. Gooi alles door elkaar. Durf zelfs ons mislukkelingen waarheidszoekers te noemen. Heb daar zo mijn redenen voor, omdat ik nog niet 1 alcoholist die wenst aan zichzelf te werken, ben tegengekomen die niet wenst integer te zijn, en daar ook de bagage voor heeft, de kennis voor bezit om wat werkelijk vals is te veroordelen.Onze grootste val is, dat we onszelf als zwak zien omdat we denken dat doorsnee het beter weet, of een veilige haven is. Wat een verloochening. Doorsnee weet niet beter, volgt alleen maar wat bla bla.Een alcoholist wordt pas echt zwak als hij/zij in blabla gaat geloven, zich conformeert in zwakte die doorsnee geaccepteerd wordt.Nou, dan nog maar een stapje verder. Deze wereld gaat naar de &^%*. Hum...je zou als verslaafde toch eigenlijk anders moeten denken om los van je verslaving te komen, maar we zijn waarheidszoekers nietwaar? Neig vooral niet naar conformisme als voorbeeld voor onbesproken gedrag. De waarheid komt juist uit overwachte hoek.En nog maar een stapje verder.De mensheid bevindt zich in de eindtijd. De koek is op want er zijn inmiddels zoveel loosers op deze aardbol aanwezig dat je haast niet meer om de feiten heen kunt. De alcoholist is zeker niet de enige looser, niet een onbelangrijke factor weliswaar tussen de andere loosers, maar wie is zich nog bewust?Laten wij dan maar als alcoholisten slim zijn, en vandaag niet drinken.Bedenk eens wat we dan voorhebben op de rest van de mensheid. Voor mij, wordt het nu hoog tijd om te vergeten wat ik vannacht heb uitgespookt. M.a.w. mezelf te vergeven dat ik vannacht heb gedronken.Hoop alleen maar dat de boodschap overkomt....heb ik toch niet voor niets over mijn waarheid verteld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Hoi Har,Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Iemand heeft mij eens verteld dat niemand wilt stoppen met wat hun kick ook is maar dat ze van de nadelen af willen. De nadelen gaan zwaarder wegen dan de voordelen. En dan is er maar een oplossing.En zo'n trigger kan op elk moment komen, over 5 minuten, 5 maanden, 5 jaar dat is juist het gemene ervan.Dat is iets waar je goed boos om kunt worden, tenminste ik kan er zeer boos over zijn.Ik ga niet zeggen weg met die hap tenzij je nog een krat hebt staan want ik las de spijt al in je stem.Denk er morgen gewoon rustig over na. En je niet schamen omdat je je geuit hebt.Zelf ga ik nu ook proberen gisteren gisteren te laten en proberen wat te slapen. Doe jij dat ook?Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Goedenmorgen... Houtje ook een fijne dag voor jou gewenst. Alstublieft, voor op je ontbijttafel: Har, jammer maar kop d'r weer veur mien jong. Hoop dat je dit laat staan en straks net zo'n lange posting maakt. 'k Herken wel veel in wat je zegt hoor. Loslaten en loskoppelen, zo werkt het bij mij.Is dat conformisme, ben ik een slimme looser? Whatever. Ik noem het zelfbescherming.Anjo, Ik heb het er moeilijk mee om wat tegen je te zeggen want ik word heel erg herinnerd aan een soortgelijke situatie waar ik nog niet zo lang geleden zelf in zat. Maar ook hier brandde al dagenlang een kaarsje en ik heb groot respect voor hoe jij het allemaal doorstaan hebt. Hou vol, mooi mens, en trap niet in de valkuilen die nog komen gaan, please?Carolien, brrrr wat ben jij toch altijd vrolijk op de vroege morgen... brombrom... Wingchun, welkom! Ik blijft vandaag toch thuis, want mijn steentje zit nog knap dwars. Misschien dat ik later op de dag nog even naar m'n werk rij, maar zoals 't nu is wil het niet. Jammer en vervelend maar 't is niet anders.Besteluiden, geluk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Hoi Har: eigenlijk moest ik lachen om je geweldige mooie verhaal wat je vannacht schreef, jaja onder invloed van bier, veel bier? Zo'n lang interessante levensoverweging heb ik je nog nooit zien schrijven hier. Prachtig eigenlijk, en wat triest ook.Eerder gisteren hadden we hierover een gesprek met Anna. We zouden willen dat we weer zo vrij en ongeremd konden zijn. Met drank lijkt het dat de geest de vrijheid krijgt.De diepste kern van ons wezen durft zich bloot te geven.Inspiratie kunnen we krijgen en onze talenten komen plots tevoorschijn.Maar dat is schijn.Niet de talenten, die zijn er!Maar dat dit alleen met drank zou kunnen, dat is een leugen, dat is niet waar.Wat jij vannacht hebt geschreven en hoe jij jezelf hebt laten zien, dat moet je heeeel goed onthouden.Daar komt Har tevoorschijn.De ellende is dat dit 'vriendje' voor EEN nacht inspiratie kan zorgen en je vandaag met een kater en een berg spijt laat zitten.De kunst is nu, DE GROTE LEVENSKUNST, om je eigen ik NUCHTER tevoorschijn te laten komen, dat is de sleutel tot sober zijn.EN HET KAN!!!!!!!!!!!Ik kan zeggen, jammer Har dat je hebt gedronken, stom Har dat je hebt gedronken.Inmiddels denk ik daar anders over. Het is een les die je nodig hebt gehad.7 maanden ben je probleemloos doorgekomen, maar je had nog een levensles nodig.Dus ben niet te boos op jezelf straks. Stap weer over op stap 1 en accepteer dat drank niet de weg is tot het gelukLiefs An. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Water: sterkte vandaag. Ik ga toch maar eens werken, ben benieuwd.Vrolijke Carolien zo op de vroege morgen. Hemel wat een energie meissie.Anjo: ook zo vroeg op of kon je niet slapen. Veel kracht wens ik je voor vandaag toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Soothe en Kaia , gefeliciteerd met negen maanden AdB!En Rob , gefeliciteerd met je verjaardag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Carolien: ja dan mag je wel blij zijn als je naar Blijdorp gaat, haha. Zo ik sluit af, doei, doei. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Goedemorgen lieve mensen,Na een weekendje afwezigheid meld ik mij weer eventjes.Een héél klein beetje bijgelezen.Lang niet alles hoor.Is een klein beetje teveel voor mijn koppie momenteel.Het hele weekend bijna geslapen(nuchter wel te verstaan)Gisteravond een docu gezien op tv NH.Zeer indringened, over een straatpsychiater, hij beweerde dat mensendie op straat leven geen tijd hebben voor depressie.Daar ben ik best wel een beetje boos om geworden, natuurlijk is op straat leven hardwerken om te overleven.Maar wie zegt dat mensen die "normaal" leven daar eigenlijk niet zo snel last van kunnenhebben, daar zet ik toch mijn vraagtekens bij.Helaas is depressie een ziekte, een ziekte waar je hard tegen moet knokken.Zelf heb ik er momenteel ook weer mee te kampen, niet zwaar, maar toch.Nee en het is geen dipje, dat is werkelijk iets anders.Doe mijn uiterste best om niet in een negatief cirkeltje rond te blijven draaien.Lukt aardig, maar kost bergen energie.Juist om aan de gang te blijven ga ik gewoon werken, regelmaat is belangrijk.De zinnen verzetten is belangrijk.Weten wat je wel en niet wilt is balangrijk.Elke dag kan ik opnieuw de keuze maken, wel of niet drinken.Ik kies vandaag weer voor niet.Mensen ik wens jullie allemaal een mooie dag toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wannes Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Goede morgend, klaar voor de start, eerst mijn ochtend koffiepot naar binnen slurpen en dan gaan werken , tot straks.Greetz Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Pip,Nog van harte met de verjaardag van kleine Pip,Een beetje laat, sorry.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Goedemorgen!:musicnote::lips::light::musicnote::lips::light::musicnote::lips::light::musicnote::lips::light:KAIA&SOOTHE, VAN HARTE GEFELICITEERD MET 9 MAANDEN ALCOHOLVRIJ!!!! lIFE HAS JUST BEGUN! MISSCHIEN NOG FF WENNEN, MAAR OPNIEUW LEREN LOPEN IS OOK NIET NIX!!!!Har, jammer dat je dacht alcohol nodig te hebben om tot deze gedachten te komen. Ik ben het in die zin eens met An, dat je dát juist weer opnieuw moet leren zónder. Volgens mij kun je dán pas het échte geluk in jezelf vinden, je vrij voelen. Lieslaarzen van zolder en dóór! Har!!! Je mag er zijn. Daar heb je geen drank voor nodig! Ik maak er ook een bescheiden, rustig dagje van. Het weekend heeft weer veel energie gekost.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 :camera::clock::light:SOOTHE: 9 maanden:camera::clock::light:KAIA: 9 maanden:camera::clock::light:Het SOKA-team bevalt vandaag: HIEP HIEP HOERA!:camera::clock::light::camera::clock::light::camera::clock::light::camera::clock::light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Ha, bedankt Adam! Nu weet ik weer wie Rob is...Gefeliciteerd met je verjaardag Rob! Als je nog meeleest....En dan hoop ik dat het goed met je gaat, natuurlijk!Wingchun, welkom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Oh, ja, goeie morgen iedereen.Ik werk vandaag van thuis uit dus ik kom zo af en toe koekeloeren.Hou het droog. Lezen doe ik wel wanneer ik weer vrij ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Soothe en Kaia, van harte met jullie 9 maanden!!! :present::present::present::present:Har: jammer van vannacht...Anjo: je klinkt sterk! Hier is de lucht weer grotendeels opgeklaard. Ben ongesteld geworden en dus is de zieligheid weer aan het wegebben. 't Is altijd weer ff schrikken van wat mijn hormonen met me doen nu ik nuchter ben. Toen ik nog dronk, voelde ik me eigenlijk altijd premenstrueel, hihi. Vandaar dat het verschil nu zo opvalt. Ach ja, ik laat het maar wat over me heen komen. Ik herken het nu en weet dat het weer overgaat. En gelukkig zijn de bijbehorende gremlins inmiddels verdwenen. En weet ik ook dat ik geen "drastische" dingen moet gaan doen in zo'n bui, want mijn beeld is dan veel te veel vertroebeld door allerlei emoties.En dit gezegd zijnde ruk ik me los van de pc!Groetjes,Fran Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Carolien,Het zijn vast Duracel batterijen want je tettert hard binnen op de vroege morgen:DSoothe en Kaia, van harte gefeliciteerd met 9 maanden ADB:present:Rob, gefeliciteerd met je verjaardag.Pippi, nog gefeliciteerd met kleine pip. Lief dat je aan mij dacht. En dan weet ik even niets te zeggen want ma casa schijnt je toch behoorlijk aan het denken gezet te hebben. Je conclusie klonk niet fijn, ging dat over je laatste vriend? Sorry, mijn hersenen hebben de laatste tijd wat gaten.Albertina, je klinkt echt depressief, meiske, dipjes, dalen hebben we soms allemaal maar misschien zou je misschien eens langs de huisarts gaan? Tuurlijk heb je gelijk, in je routine blijven is de beste remedie.Blacky, veel sterkte vandaag met je verhuizing en al de emotionele veranderingen. Het is vast zwaar maar je klinkt supersterk.An, ik kon vannacht inderdaad de slaap niet vatten en werd daarnet gewekt, iemand zei dat ik op moest staan. Zal wel macht der gewoonte zijn want dochter en vriend lief lagen allebei nog te slapen.Wat genant maar gelukkig niet voor mij, de ambulance mijnheer van vorige week of de week daarvoor, weet je nog ik in mijn beste Flodderbadjas en piekhaar heeft een briefje door de bus gestopt. Hij wilde een keertje bijpraten en wensten ons nog vele gelukkige momenten samen. Oei. Vind ik dan zo sneu.Ik ben verder rustig. Het is vreemd om zo maar koffie te gaan zetten zo langs dat lege bed. Pijnlijk.Het zijn van die akelige momenten maar ik ben oke. Genoeg te doen vandaag.En vandaag drink ik alleen koffie en thee.Iedereen een prettige dag!Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
hanneke1 Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 wat knap van je anjo, dat je in zo'n situatie nog aan koffie en thee kan denken... echt heel knap. Kaia en soothe, toppers, gefeliciteerd!!!!! mooie teksten zijn er al weer geschreven.en har, hopelijk valt de schade vandaag een beetje mee. Wat An zei: schouders eronder en verder gaan!!mooie inspirerende teksten zijn er al weer geschreven. ik ga nu een mooie tekst schrijven :)jullie raden al wat ik ga doen..... fijne dag allemaal, Hanneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Goede morgen,Har, vandaag weer een nieuwe dag!Wingchun, welkom.Soothe en Kaia Gefeliciteerd met 9 maanden ADB! :present::present:Rob, van Harte met je verjaarsdag, maak er een fijne sapjesdag van! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Dank jullie wel Na een lange weeenperiode vol weerstand wegens trots perfectionisme, heeft de ontsluiting zich dan uiteindelijk gisteren doorgezet en is zojuist uit mij geboren: ***** Burn Out *****Moeder en kind maken het goed naar omstandigheden, beide zijn opgelucht Soothe hoe verloopt jouw bevalling?? Ben zo benieuwd naar wat eruit komt...tis ten slotte een soort zusje/broertje van de kleine Out. En sowieso heel trots op ons !Anjo wat zal jouw wereld er roesig uitzien nu, ik heb zoveel respect voor jou, hoe je met de situatie omgaat , hoe je erover praat en niet in het allerminst omdat je niet gedronken hebt!!! Je laat mij daarmee zien dat ik een nog grotere loser zou zijn dan ik al ben als ik ga denken een borrel nodig te hebben alleen vanwege het feit dat ik een kind heb gebaard. Zoals Marjo zegt: juist de dingen opnieuw leren zonder, daar worden we sterker van en dan komen we dichter bij onszelf, dus een knuffel nog voor jou {{{Anjo}}}Har vergeef jezelf vandaag, you're only human! Soms is zoiets nodig om iets anders te triggeren, nu niet toegeven aan het middel dus maar blijf bij je doel, het komt echt wel goed met jou !Fran we lopen gelijk op Toch gek, ik dacht daar een poos vanaf te zijn zo vlak na een bevalling Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Goeie voelsprietjes Pip!Alleen zit ik me alweer een beetje schuldig te voelen, omdat Klaas wel weer bezig is.... Maar dat zit in mij hoor. Kon ik dát nu maar eens loslaten.... En gewoon zonder die gevoelens van mijn maandag, na het weekend genieten... Het was gewoon een heavy weekend, waarin het opviel dat het meeviel Nou ja... Zonnetje gaat hier prompt schijnen!Jij ook een lekker bijkom-dagje Pip! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Kaia, ik durf het bijna niet te zeggen... Maar ik ben "blij" voor je!Zet het maar weer even op een rij voor jezelf! Gieren hoe je het weer omschrijft. je blijft een heerlijk mens, mét en zonder dat "rot-kind"!!! Sterkte meid! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kaia Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Dat rotjoch kan de borst voorlopig wel op z'n buik schrijven Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 25 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 25 augustus 2008 Lieve mensen,Ik kom zomaar even tussendoor piepen.Ben net bij de huisarts geweest.Verteld dat ik elke dag achter de daglichtlamp ga,ik moet er meteen mee ophouden.Door de AD die ik gebruik ben ik extra gevoelig voor licht,de lamp activeert dat alleen maar.Vandaar mijn vreselijke hoofdpijn het weekend.Dus dames wees gewaarschuwd, doe niet zo dom als mijn persoontje.Vraag eerst of het goed voor je is.Nou wellicht ongevraagd advies maar goed gemeend.Zo nu even het bjoetiekeesritueel en weken maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden