Spring naar bijdragen

Woensdag 27 augustus


Sandman

Aanbevolen berichten

Is de AA niets voor jou Alex? Kun je ongetwijfeld je goede verstand bij gebruiken en het droog staan als een wedstrijdlelement zien...alhoewel ik het persoonlijk liever niet als een wedren beschouw want dan komt op de loer te liggen wie nou eigenlijk de beste is, terwijl het juist om die gremlin gaat die jou elke keer te pakken neemt en die jij moet leren kennen. Genoeg intellectuele uitdaging in een groep omdat je juist samen die strijd kunt voeren vanuit herkenning, daar is echter ook nederigheid voor nodig en het kunnen/willen invoelen bij de ander.
Je machteloosheid toe durven geven. Alleen met verstand kun je deze strijd niet winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 121
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben iig blij dat ik niet kan doen alsof. Als ik me niet goed voel bij de ander of me niet over kan geven aan het moment ben ik weg. Dat is alleen maar laf, ik weet het maar ben al blij dat ik geen mooi weer ga spelen of er met een ander vandoor ga. De oorzaak ligt toch echt bij mezelf, dat durf ik toe te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tsja, wat moet ik dan nu tegen je zeggen. Hoop dat je het beperkt kunt houden en niet helemaal uit je bol gaat, kan alleen maar zeggen dat het mij 2 dagen terug absoluut niet geholpen heeft. Tis alleen maar duidelijk geworden dat ik niet volwassen met mijn gevoelens ben omgegaan. In een roes lijkt alles geoorloofd om uit te spreken, ben veel beter af als ik die kern nuchter onder ogen zie. Toch een hug van mij Pip, je zit in pijn en ik weet hoe dat vooral wat de liefde betreft erin kan hakken. Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in ACTIE komen pip, je bed uit, fiets pakken, fietsen, sporten, naar een vreindin toe, kinderboerderij, eendjes voeren, wandelen....euh... whatever, NU DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! het huis uit, naar buiten jij!!! als het regent, regenpak aan! KOM OP!!! nu, ook al snap ik het zooooooooo goed, en wil je er even niet meer zijn, het lost niets op! het is wat water zegt: je vbent een prachtig slachtoffer voor je verslaving nu!

(goed bedoeld hoor)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jongens, meisjes, wat een emotie, vruegde en verdriet.
Ik zou willen dat ik dat kon, ik voel niet zo veel.
Mijn gevoel is denk ik doodgeslagen of zoiets.
Vind t verschrikkelijk dat mensen zo iets moeten doormaken maar
kan me bij de gevoelens niets voorstellen.
Verdriet en vreugde ??????????????
natuurlijk kan ik wel eens lachen of anderzijds maar verdriet voel ik niet.
Vind dat wel jammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Longchamps140

Dat sjabloongezever van die online behandeling, sorry, bij mij schiet het iedere keer in het verkeerde keelgat. Zo onpersoonlijk, zo dooddoenerig. Wie ervaart dat ook zo of juist anders? Ik kan er zo weinig mee.


Al een lange periode ben ik me bewust van dat ik behoefte heb aan iemand die ik kan 's avonds kan spreken om Bacchus de mond te snoeren. Een buddy of een sponsor of hoe je het noemen wil. Zijn er mensen hier die op die manier contact met elkaar hebben gelegd? Die elkaar steunen en 'controleren?'

Alex




Hoi Alex, dat is de grootste rede dat ik hier op het forum ben gekomen.
Mijn ervaring met hulpverlening is dat ze er af en toe zijn en de momenten dat je ze nodig hebt is er niemand te vinden. We helpen hier elkaar inderdaad en wisselen op een gegeven moment telefoonnummers uit of email adressen. Dat gaat niet vanzelf, actief deelnemen aan het forum zo leren we elkaar kennen en zo ontstaan contacten.
En als de nood groot is en je schrijft op het forum is er altijd wel iemand die je helpt.
Ik ben hier nu een jaar en 'ze' hebben me er telkens doorheen gesleept.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij zijn de kwartjes in ieder geval wel gevallen. Ik drink hier - om, ik drink daar - om.
De vreselijkste rampen en de geweldigste ervaring vragen om een slok, want daar is alle rede toe.
Maar aangezien mijn rede verziekt is door het alcoholisme kan ik dat niet, dus kan ik ook niet drinken.

Het lost niks op, maar brengt een probleem erbij.
Mijn kinderen zullen zich zorgen maken, of gaan mij nadoen en ook aan de zuip.
Ik kwets mensen die ik niet wil kwetsen.
Ik verwaarloos mijn huishouden.
Ik functioneer niet op mijn werk en anderen kunnen dan mijn werk zien op te vangen.

Ik maak mezelf geestelijk en lichamelijk ziek.
En ik breng mezelf en mijn gezin uiteindelijk naar de kl*te,

Dus ik kan gewoon niet drinken omdat ik een alcoholiste ben.

Ik heb niks aan alle theorieen en onderzoeken en vraaggesprekken.
Het enige wat ik heb moeten leren is dat ik op elke gemoedstoestand MOEST, meende te MOETEN drinken.

Vandaag drink ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Water wat zijn 'ze' prachtig. Alleen dat ene blaadje, zit daar een luis in ofzo?

Pippi: ik weet dat je andere zorgen heb, maar kan jij eens ff naar 'ze' kijken.


En Pippi .... wat moet ik zeggen ..... als die ex van jouw zo'n bal gehakt was dan zal het smakelijk eten zijn voor zijn nieuwe vlam. En zoals eerder gezegd, het is alleen nog zijn vriendin.
Laat je nu niet kapot maken door Mister Ex en Mister Gremlin %$#@% wat moeten Pietje en kleine Pip daar wel niet van denken %$#@ . Hier een grote zakdoek en een schouder ((((( )))))) !!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Har voor je advies.

Een paar jaar geleden ben ik bij de AA geweest, met een vriend die echt heel zwaar dronk. Hij moest aan de Refusal, Campral en een anti-depressivum.
Enkele malen ben ik met hem mee geweest en het rare was, ik kreeg alleen maar dorst van al die verhalen over drank. Net zoals ik grote trek kreeg in een hamburger toen ik de film Super Size Me had gekeken. Rationeel denk ik ook zeker dat de AA zeer bruikbare elementen in zich heeft, maar gevoelsmatig zet ik de stap niet meer. Uit angst voor het onbekende, dat zeker, uit angst voor de confrontatie, dat ook. Denk dat ik een lichte vorm van struisvogelpolitiek bedrijf ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Har,

Blij dat je weer terug bent...

Iets anders;
Er wordt veel geschreven over relaties op het forum...
Mijn ervaring is dat als ik met mijzelf overhoop lig om wat voor reden dan ook het praktisch onmogelijk is om een eerlijke, stabiele en liefdevolle relatie te hebben met een ander...
Als ik chaotisch ben en onstabiel dan is dat hetegene wat ik toevoeg/geef aan de ander...
Als ik vol zit met jaloezie en gevoelens van minderwaardigheid dan is het dat wat ik geef aan de ander...
Als ik er op gefocust ben om alleen maar bezig te zijn met wat ik uit een relatie kan halen in plaats van in te geven dan moet ik ook niet verbaasd zijn als de ander dat ook gaat doen of mij op een gegeven moment gewoon zat is...em mij de deur wijst...

Ik vind het onderhouden van relaties het moeilijkste wat er is... en met name die de relatie die ik heb met mijn partner... en als ik niet mentaal en geestelijk fit ben (en dat is mijn verantwoording) dan wordt het zeuren en heel lastig... en vooral pijnlijk...voor ons allebei...

En een van de grootste problemen is is dat ik vaak geneigd ben om alles wat gebeurt te denken dat het aan mij ligt... wat een enorm egoistische insteek is... want als mijn vrouw een slechte mood heeft denk ik vaak "o dat ligt aan mij" en dat combineer ik dan met de wens dat ik haar liever blij zie en vrolijk tegen mij... en als ze dat niet is en even niet wil praten dat ik geirriteerd raak... terwijl het geen hol met mij te maken heeft en dat ik zo onbeleefd ben om te eisen dat ik wil weten wat er aan de hand is...

Gelukkig kan ik het steeds vaker en sneller herkennen zodat ik kan zwijgen en respecteren wat de ander graag zou willen op dat moment... en dat is maar een voorbeeldje...

In al mijn relaties had nog nooit een evenwicht gezeten... of ik domineerde een relatie of liet mij domineren door de ander... en dat zijn allebei soorten relaties die in ieder geval gedomineerd word door angst van mijn kant...

Toen ik in het begin van mijn nuchterheid stond was ik vreselijk bang om mijn vrouw te verliezen door hetgeen wat ik allemaal gedaan had... ik was bang dat ze iemand zou tegenkomen die veel leuker was dan ik... en ik sprak hierover met mijn sponser en die zei me dat het geen moer met mij te maken zou hebben als ze mij zou verlaten... dat zou haar ding geweest zijn... iets wat zij niet langer zou willen...
En hij heeft helemaal gelijk... ik ben ook niet in charge over mijn partner dat is zijzelf en als ik dat niet respecteer dan zijn de problemen onderweg...

Het mooie van de 12 stappen is dat al deze issues vrij snel de revue passeren in herstel... zodat je er wat mee kunt doen... veel mensen blijven maar aanklooien met hun relaties... nuchter of nog drinkend...ik hoor die verhalen wekelijks op meetings... en ik lees ze hier ook regelmatig...

Mij is geleerd dat ik niet aan mijn relaties kan werken ... ik kan alleen werken aan mijn eigen attitude en aan mijn issues die ik heb... en ik ben zo blij dat ik een sponser heb en andere mensen met wie ik over relatie kan praten en mij snel weer op het rechte spoor zetten als ik het zelf niet meer zo goed weet...

Het is in ieder geval een blessing om van al die goedkope dramaruzies af te zijn...

Ik wens iedereen een goede dag...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Pippi,

Exen, tja, die zijn toch levensgevaarlijk voor mensen met een copingsmechanisme voor prikkelonderdrukking middels ethanol.

Binnen een relatie schijnt de een altijd iets meer de baas te zijn dan de ander. Als je van iemand houdt en niet wil dat ie weggaat of dat je door hem/haar aardig gevonden wil worden, tja, dan wordt het bewaken van het eigen territorium geen sine cure. Dat kan iedereen hier beamen! Toch terug willen naar iemand waarmee het niet werkte of die niet goed voor je was, dat is toch bij gebrek aan beter?! Dat klinkt cru, maar het is wel waar. Het getuigt in ieder geval niet van zelfrespect en zelfvertrouwen en dat zijn natuurlijk net twee hete hangijzers van verdovingsadepten. Ofwel, cirkeltje is rond.

Mooi k&(^$(, je moet nu strijd leveren tegen twee demonen waar je eigenlijk niets mee van doen wil hebben. Genoeg redenen om de verdoving die jou zo graag wil haar gang te laten gaan... of toch niet?

Sterkte,

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OOOO Pippie :brokenheart: dat doet pijn!!!
Ik sluit me heel erg aan bij de gehaktbaltheorie van An en als ik een vent was had ik een dikke vette limo gehuurd om met jou voor het huis van je ex te gaan paraderen :D maarja wie houden we dan voor de gek he, lieverd maak jezelf niet gekker nu dan nodig is, ga je niet van alles in dat koppie halen want dat komt toch niet verder dan de gedachte waaruit het bestaat, LOSLATEN, dit gaat niet over JOU, hiervan is jouw geluk niet afhankelijk, en die k*tgremlin gaat zometeen nog even alle kleuren van de regenboog zien, sjee zeg ik had m'n k*nt nog niet gekeerd.....hee :sun:je erop hoor, kopje omhoog meid dit is niet het eind van de wereld, hooguit het begin van heel veel irritaties bij hun als het eerste eraf is, maar zelfs dat moet je niets kunnen schelen, want het gaat om JOUW verhaal en niet om het zijne, dus damagecontrole Pip, roes em uit en blijf eruit, je hartje wordt zonder dat heus wel weer :heart:

Har fijn te lezen dat je weer 'thuis' bent :present:

En over :heart: gesproken, Ziza, tis dat je getrouwd bent.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alex: therapieen, delen, alle hulp en aandacht is fijn, maar uiteindelijk moet je het toch allemaal zelf doen.....hierbij daag ik je uit voor een potje wie-kan-het-langst-van-de-boose-afblijven? Ik ben vast begonnen.....;)

Sandman, als ik je ergens een groot verdriet mee kan doen moet je het maar zeggen hoor :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Allemaal weer goede overdenkingen. Wat een geluk dat we hier op het forum terecht kunnen met al onze problemen. Alleen al van je af schrijven is vaak al zo helend. We leven nu eenmaal allemaal in relatie met die ander op wat voor een manier dan ook, dus daar vandaan komen de meeste problemen.

Hanneke: enne ...... alles onder controle ?? !!! Morgen feessie bouwen he als pap de boel heeft nagekeken!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pip, rustiggggggg! hier en nu en niet al je huis gaan verkopen enzo..
Dit hoort allemaal bij scheiden en je bent niet alleen met deze gevoelens
Okee, je voelt je zwaar kløte nu! maar het gaat voorbij en dan voel je je weer een stukje beter. Dit heet nou 'leren verdragen'.
Je denkt dat je het niet aan kan maar je kan het wel aan alleen doet het allemaal verrekte pijn. Voelen en niet bedenken wat je allemaal moet, het gaat om het nu!
voelen dus! niet denken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...