Spring naar bijdragen

donderdag 28 augustus 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

Hee die Gem wat leuk en gezelli dat je er weer bent. Heb je gemist, wel vaak aan je gedacht en zeker aan je goede adviezen.

Inmiddels kunnen jij, ik, Anna en nog wat mensen een nieuwe serie beginnen "opvoeden zonder JWW". Au, met dat ik het neerschrijf doet het pijn. Maar het is wel waar denk ik.

Ik maak er een donderdag zonderdag van.

Gem, sterkte vandaag :heart: en het wordt vanzelf weer 5 uur......:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Geef hier die koffie, die was van mij !!!!!

Een vriendinnetje van me heeft 6 jaar bij de AA gelopen en toen zei haar omgeving dat ze minimaal haar alco verslaving had ingeruild voor koffie en van binnen waarschijnlijk één mega-koffie boon was, zo zwart. Nou ja, we roken niet, of Caro wel? Pippi wel nog (laatste verbeterpuntje zo ongeveer).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Wat een drukte hier! komt natuurlijk door de koffie (die ik niet drink). Alhoewel ik in Italie zaaaaalige capucchino op heb. Zoals Houtje zei: het wordt vanzelf 5 uur, ik ga zo maar eens de deur uit.
Ik heb afgesproken dat ik wat eerder begin en dus wat eerder naar huis ga, om zo de ergste drukte voor te zijn! Tot nu toe werkt het (een beetje).

Caro,
fijn je weer te lezen.

Houtje,
ben benieuwd hoe het met je gaat.

Iedereen een fijne dag en natuurlijk blijft het een donderdag-zonderdag! Toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben drie joekels van containers, een grijze, voor restafval, een groene voor Groente-Fruit-en Tuinafval, een blauwe voor papier en dan ook nog aparte zakken voor plastic afval, wordt apart opgehaald. Sinds ze dat plastic apart doen is mijn grijze bak een stuk minder vol.
Dan kun je hier nog aparte luier-zakken krijgen (getsie, luiers, ik moet er niet meer aan denken, sorry voor iedereen die er nog van geniet) en ook speciale containers voor luiers.

Goed hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge,

Dacht even het draadje van gisteren nog wat terug te lezen.
Daar heb ik eigenlijk een beetje spijt van. Maakt weer gelijk een hoop
los bij me, zit nog een hoop rottigheid dus, waar ik mij niet bewust van was.
Mijn ouders zijn ook twee maal gescheiden. Op lest ging ik niet meer naar de
bruiloften, had er tabak van.
Mijn toeterbakkes wordt gelijk gespoeld.

Pip, rustig laten zakken en pik eruit waar je wat mee kan.

Corinne, je hebt me lang laten wachten maar da's veel belangrijker je
hebt tenminste geschreven. En nou niet meer terug trekken hoor!
Dát is juist niet goed voor je!
Fijn dat je dochter er weer is.

Straks horen we weer iedereen hier klagen hoe druk het is met al die
besognes van de koters, school en aktiviteiten.

Caro, hier ook een ASO woning. Omdat allemaal gescheiden te houden
hebben wij de bakken te ver af staan dus wordt er niet zo nauw naar
gekeken. Nou ja, met die paar bakken hier, vind wel best zo..............

Houtje, pads gebruiken in de tuin tegen katten?
Ik weet niet of het helpt maar men zegt het hier weleens.

Mijn voornemen van vandaag is meer bewegen, de boel soepel zien
te krijgen. Dus ga mijn best doen.

Eerst maar koffie! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi CPAS,

quote:

--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by: CPAS

quote:

--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by: houtje

Allen alcohol, dat geef ik natuurlijk niet. .

Heel verstandig. En nu weet ik ineens weer wat mij zo stak toen we bij de verjaardag van mijn zwager waren. Man gaf een kruik korenwijn aan de jarige. Heel gek, maar toen schoot door mij heen dat ik dat nooit heb gekregen. Deeuuuhhh. Qua drankgedachten was dat feestje niet zo geslaagd. Flessen wijn die onder mijn neus ontkurkt werden. Iemand moeite om de kurk er uit te krijgen, waarbij ik dan gelijk denk: geef hier, ik ben een ervaren kurkentrekken. Flessen op tafel. Zelfs kreeg ik haast zin om een beker bowl te vragen, alsof ik niet weet dat daar alcohol in gaat. Grrr.

Ik vraag me eigenlijk af of dit soort gedachten nu typisch is voor je tweede jaar.

Dit soort gedachten zijn typisch voor iemand die een maand geleden een zware val in een ravijn heeft overleefd...wat alcohol betreft... de obsessie met alcohol is er nog steeds als je zulke gedachten hebt...
En klasse dat je niet gedronken hebt want het is geen pretje om dit soort gesprekken met jezelf in je hoofd te voeren...

Als je een terugval hebt ben je echt niet alles verloren wat je het laatste jaar hebt opgebouwd ... echter de zucht/obsessie met drinken/niet drinken zal na een terugval weer een tijdje eminent aanwezig zijn...

En als je vaker in een ravijn knalt bestaat er een grote kans om wel alles te verliezen... en dan ook letterlijk... gezondheid , familie etc...

En als je langs het randje wil lopen door naar feestjes te gaan waar veel alcohol wordt geconsumeerd terwijl je met zo een brein aanwezig bent wat veel denkt aan alcohol bestaat er een grote kans dat je er zo weer in valt...

En wat niet-drinken betreft ben je een maand geleden gewoon opnieuw begonnen... en gelukkig is de schade beperkt gebleven met betrekking tot andere zaken en waarmee je gewoon door kunt gaan en groeien... en gelukkig maar... er zijn zat andere verhalen waarin het veel slechter afloopt...

Oke,

Ik wens iedereen een fijne dag vandaag en tot later

-------------------------
Nuchter en clean sinds 11-09-2005

Ziza

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Hoewel ik het gedeeltelijk met je eens ben dat de consumptie van alcohol méér consumptie triggert (en sowieso het alcohol gebeuren triggert) mis ik in je verhaal toch een stukje respect voor Corinne die weer is opgestaan, haar fiets heeft rechtgebogen en weer aan het fietsen is mét tegenwind (haar depressie) en moeilijke omstandigheden (WW, teveel werk enz).

Het is géén kritiek maar is mis de keerzijde van de medaille van de terugval. Nl. de glanzende kant die ze weer opgepoestst heeft.

Met alle respect,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, hier ook senseo met 2 pads maar wel met 2 kopjes tegelijk in een beker, en cafeïnevrij maar toch pittig! dubbele cafeïnevrije senseo dus! lekker!
en afvalscheiding daar hebben ze hier nog nooit van gehoord. Gewoon alles in de grijze vuilniszakken en de rest ook gewoon op straat. Boven en benedenhuizen, smalle stoepen, dus geen plek voor rolcontainers of ondergrondse containers hoewel over dat laatste wel nagedacht wordt. Vanavond buurvergadering over dat onderwerp, oef nog steeds druk dus!
en nu werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pippi,

Kom op, meid. Je hebt gewoon je emoties eruit gelaten dat neemt niemand je kwalijk. Ook straks je dochter niet. Het leven is soms gewoon zwaar vooral als het over dingen gaan die te maken hebben met iemand van wie je ooit hebt gehouden en vast nog een beetje houd.
Het doet gewoon pijn en dat moet je nooit binnen houden daar wordt je hart te zwaar van.

Ik ben de laatste die iets gaat zeggen over vluchten in alcohol. Ik ben er zel er ster in. Maar neem de refusal, het voelt zoveel beter als je dit nuchter ondergaat. Het laatste wat je nu nodig hebt is een schuldgevoel.

Probeer zoveel mogelijk je dingetje te doen en als je moet huilen, huil dan. Daar zijn tranen voor.
En geloof mij ook dit gaat weer voorbij.

Ik denk aan je,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit nog gewoon aan de filterkoffie. Begin bijna te denken dat ik dan buiten de club val.

Gisteren heb ik niet zo maar een boeket gekregen maar een bijzonder bloemstuk. In een mooie schaal.
hij fleurt de hele ( lege) kamer op. Houtje, je dochter heeft smaak.
Ik kan er alleen maar stil naar kijken. Ik heb zoveel genegenheid en liefde van mensen van het forum gekregen. Ik wordt er echt stil van. En jullie weten allemaal dat ik niet zo snel stil val;)

Het heeft mij dieper geraakt dan ik had verwacht. Ik heb van jullie zoveel warmte ontvangen tijdens X zijn ziekte maar vooral deze week. Als het mij even te veel wordt lees ik de draadjes terug.

Ik heb gisteren belachelijk veel geslapen en vandaag ben ik voor de eerste keer alleen. Het is zo stil hier.
Gisterenavond terwijl ik lag te slapen ging de telefoon, ik werd helemaal in paniek wakker en rende naar beneden ik dacht dat X mij nodig had. Maar zijn bed is weg, de kamer is zo leeg.

Ik krijg kaarten van mensen die ik helemaal niet ken of kan plaatsen, van oude klasgenoten.
Zaken waar ik maanden van wakker gelegen heb zijn ineens opgelost. Voor het eerst in mijn leven. ben ik niet gebonden aan iets. Eerst aan mijn ouders, toen gelijk aan X, en toen draaide mijn hele leven om de kinderen. Mijn kinderen hebben mij nog steeds nodig maar ze hebben allemaal een partner en hun eigen leven. Ik heb een lege pagina. En nog geen idee hoe ik die ga vullen. Hoef ik nu nog eigenlijk niet aan te denken.
Dag per dag maar.

Ik heb regelmatig de gedachten dat het vreemd is dat er geen fles naast mij staat. Heb ik ooit een beter excuus gehad? Als je een excuus nodig hebt. Het voelt alsof X mij een nieuw begin heeft gegeven.
Laat ik dat dan niet verpesten. Ik mis hem en het doet verschrikkelijk veel pijn. De stilte is oorverdovend.
Maar ik voel dat het goed is, de cirkel is rond.

Liefs,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Carolien, kan ik me helemaal in vinden.
Kort door de bocht of niet, het wordt wel errrrug duidelijk!

Dat wordt goed blazen voor mij :o

En AKTIE heeft mij tot nu nog altijd door de moeilijke
momenten heen geholpen en dáár past géén alcohol bij.

Dan krijg je weer te maken met nóg meer franje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
pippi

Ik wil toch nog iets van me laten horen. Dank voor jullie verhalen,ook via pb. Het lukt me niet om persoonlijk op iedereen te reageren nu.

Maar wát een verdriet is er geweest onder veel mensen. Dan mag ik nog niet klagen.

Ik ben kotstend opgestaan vanmorgen en met dikke ogen van het huilen. Zoontje stond ook huilend op, en dochter is boos naar school vertrokken omdat wij zo verdrietig waren.

Het is een beetje crisis dus hier en het is aan mij de taak om te zorgen het weer in goede banen te leiden. Zelf stabiel weer te worden en het goede voorbeeld te geven.

Het heeft ook zijn weerslag op hun anders.

Het liefst wil ik alleen maar drinken, maar dat kan nu niet. Het weekend wel weer, en aangezien ik dat ook niet wil en mezelf ken ga ik weer aan de Refusal. Ik vertrouw mezelf niet.

Het verstand werkt wel maar het gevoel niet, en dat haat ik.

Ik probeer zo nog een uurtje slaap te pakken en anders op te staan.

Een

:present:
voor iedereen die het lastig heeft en bij wie ik wat omhoog heb gehaald.

goed zo, je reageert verstandig, respect houwen zo.
En vooral niet vergeten, je bent ook n mens, geen robot zonder gevoel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...