Spring naar bijdragen

zaterdag 39 augustus 2008

Houtje

Aanbevolen berichten

IV

Mijn dwaaltocht..., vluchten in drank is werkelijk het slechtste wat je kunt doen als je in werkelijkheid, dankzij je oorspronkelijke geest iets hebt toe te voegen. Tot nut van het algemeen zelfs.
Het verbaast me eigenlijk niets dat mensen door wat voor leed dan ook boven zichzelf uitstijgen. M.a.w. gefocused raken om waar het werkelijk om draait in dit leven: maar het mooiste van die les is juist om niet de beste te willen zijn. Ik maak zo'n grote fouten, want IK WIL NOG STEEDS DE BESTE ZIJN....niet in prestatie afgemeten, maar aan eigenwaarde en dat is een groot verschil.
Aan gezien ik alleen door het leven ga is mijn grootste uitdaging om dit te dragen...zonder beklag en me eenzaam te voelen.
Daar is een denkwijze bij nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 142
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

V

Tssss...mafkees. Een boodschap, die ik zelf nog niet helemaal begrijp gaan uitzenden naar de ander en dat dan ook nog godbetert ophangen aan jullie onbegrip, TERWIJL IK IN WERKELIJK NIETS HEB UITGELEGD.
Nee, zei de gek, jullie moeten maar begrijpen wat ik bedoel:
Pfffft....die boodschap begrijpt toch iedereen die NAAST de maatschappij staat, om redenen dat hij/zij daar niet voor niets geen deel van uit wil maken?

FOCUS JE, OP WAT JE WERKELIJK WILT.

Idioten die we zijn, denken we naast de boot te vallen terwijl we juist oorspronkelijke gedachten hebben. Duh....eng hoor, onderdrukken maar, want ons referentiekader zijn we kwijt door achter de feiten aan te hollen die dagelijks voorgeschoteld worden als zijnde boodschappen van de realiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, even naar Guzman gekeken. En dat was leuk, Heel goed!

Beste Har, ik ben een getraind lezer, maar ik kan je volstrekt niet volgen.Nu heb ik ook m'n beperkingen, dus ga er niet wakker van liggen.
Probeer je postings een beetje toegankelijk te houden! Niet iedereen kan deze gedachtenspinsels doorgronden. Zeg kort en bondig, hoe het vorkje in het steeltje steekt. Hier kan ik niets mee!

Har, take care!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he har,

is niet het beste willen zijn in eigenwaarde ook een prestatie? volgens mij wel....
ik moet ook altijd zo goed doen voor mezelf. volgens mij komt dat door de onzekerheid. dat je jezelf moet overtuigen dat je iets wel kan en daarbij de lat hoog leggen (natuurlijk).
ik wil zo graag die 12 stappen goed naleven en daarvoor is eerlijkheid heel belangrijk. ik ben een eerlijk mens, maar dan vraag ik mezelf of ik eerlijk genoeg ben. ik doe het ( moet ik eerlijk zeggen zonder op te scheppen) tot nu toe heel goed. ben eigenlijk altijd eng eerlijk naar mezelf, ik handel er alleen soms niet naar...

ik heb ook de drang om alles heel goed te doen, maar zonder inspanning daaar voor te leveren (ja, lekker he?). een 7 voor mn scriptie zou ik niet leuk vinden. maar ik weet dat ik niet zo'n goede schrijver ben. heb moeite met structureren, alhoewel het wel veel beter gaat... ik wil geen 7 omdat ik bang ben dat er voor mij dan geen toegang meer is tot promoveren. en dan vraag ik me eerlijk af: wil ik dat dan? en dan denk ik, mwoh... het is geen verkeerde baan en het houdt je van de straat. dus, waarom doe ik dan zo moeilijk? precies! omdat ik angst heb dat ik geen baan krijg! cirkeltje weer rond. en ik wil ook gewoon een keer voor mn werk een goed cijfer, zeker nu ik er zoveel tijd in heb gestopt.
Volgende maand een afspraak in Berlijn met die mevrouw van de universiteit daar... ik zie me al aan komen lopen met mn 7 voor mn scriptie...baaahhhh. maar ja , ook hier geldt: angst. Als zij ziet dat ik gemotiveerd ben, ik vertel enthousiast... en dan komt inerdaad het punt wat je noemt: focus.

het doorgronden van je motivaties is zoooo belangrijk. er beuwst van zijn en bereid zijn om sommige dingen los te laten, ook al is het moeilijk...

hanneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

VI

Zonder een ander te benoemen, ik heb behoefte aan een arm om me heen. Nu op dit moment....en laat mij nu niemand zeggen dat ik dit gevoel moet negeren.
Zo hebben we allemaal onze redenen om behoeftig te zijn.
Dat wij voor alcohol hebben gekozen mag NOOIT een jezelf opgedrongen reden zijn voor zwakte.
Bepaal waar jouw sterkte ligt en je overwint jouw verslaving...verslavingen zijn voor een ieder gelijk, maak jezelf niet tot uitzondering eerder tot de meest krachtige uiting van een tekort...een veroordeling waarom je drinkt.
Zie het als een handicap, ga naar de olympische spelen als hoogstspringende alcoholist....veroordeel jezelf niet, maak er een kwaliteit van.

Nu ik nog....gelul? nee hoor, doe het maar....je mag beter zijn zeker niet minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeienavond allen

alleen uit chaos kan een ster geboren worden, moest ik net eventjes aan denken.........
wa een opschrift op folder van therapeut

wingchun, wat ik het vervelendst vond toen ik ook af en toe dronk, dat ik me elke keer de vraag moest stellen, is het nu af en toe, gek werd ik er van!

pipi, knap van je wat je vandaag allemaal gedaan hebt!

CPAS, kwam vanmiddag langs fietsen, maar ik dacht dat het bij jullie wel etenstijd zou zijn, later zag ik dat je toen hier aan het schrijven was, raar hoor, zoooooo dicht bijelkaar te wonen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Corientje :heart: ik ben er weinig Corinne. Laat ik voorop stellen, dat ik hoop dat je weer een beetje op koers mag komen, het is je gegund!

En hier wordt het leven geleefd met ups en downs. Dit heeft niets met Gremlins van doen.
Gewoon het leven, en al wat daarbij hoort! En Soothe is rustiger, minder opgefokt, zo je wil.
Misschien een beetje de ware Soothe. Daar is niets mis mee.

Corientje, pas goed op jezelf!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb me kapotgestaard op dit forum, omdat ik dacht zo mijn best te doen, een alkie is immers compromis bereid nietwaar? Arme ik, ik MOET niets, dacht WEER teveel vanuit presteren....mijn beste beentje voorzetten.
Werkelijk respect voor mijn zieltje hebben, wil gewoon zeggen dat ik de meeste dingen moet negeren, zelfs jullie reacties. Jullie hoeven niet te proberen mij te bereiken...pffff en dat houdt wat in hoor. Daarmee zeg ik tegelijkertijd dat ik onbereikbaar ben.
Ik ben geen bondgenoot maar een einzelganger, herkenbaar?

Ik ga het niet voor jullie proberen goed te maken, jullie voor mij wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wingchun,
Ik weet niet hoeveel jij dronk en hoe.
Zelf dronk ik ongeveer 2,5 fles wijn per dag toen ik de verslavingszorg inging. Ik kreeg toen ook een Libriumkuur. De arts had echter niet verteld wat me daarbij te wachten stond (of het was niet tot me doorgedrongen, kan ook). Ik ben ongeveer 14 dagen KO geweest. Toch heeft het mij niet geholpen. Daarna bleef ik gewoon doordrinken. Ik had ook Campral (trekremmer) gekregen, maar mijn darmen zijn een zwakke plek en de bijwerking diarree deed zijn naam eer aan. Daarna heb ik Revia (ook een trekremmer) gekregen. Daar had ik iets meer baat bij, maar ik viel er wel van in slaap, wat tot een paar gevaarlijke situaties leidde. Uiteindelijk ben ik met die behandeling gestopt en ben verder op eigen houtje gaan minderen tot niet drinken. Dat is me gedurende een maand of twee gelukt (wel met terugvalletjes). Daarna ben ik helemaal teruggevallen en dronk ik het klokje rond. Eten deed ik wel, maar slapen niet meer (zonde van de tijd, hm). Toen dronk ik 3 à 4 flessen wijn en 1/2 liter jenever per 24 uur. Ik ben terug gaan minderen en toen ik hier kwam, dronk in 'nog maar' twee flessen en 1/4 l per dag. Ben met de behandeling begonnen en geminderd tot 1 fles. Minder lukte me van geen meter. Toen ben ik gestopt. Naar de huisarts gegaan voor Refusal. Zij gaf me ook Librium voor het geval het beven en trillen te hevig werd of ik een paniekaanval kreeg. Het is gelukt en ik kreeg geen delier. Iets wat trouwens zelden voorkomt, maar het is wel belangrijk dat iemand bij je is gedurende de eerste dagen.
Ik hoop dat je hiermee een beetje gerustgesteld bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig pip, soms moet je gewoon even blijven ademhalen tot het overwaait.. het gaat namelijk altijd over.. het zijn vaak je gedachten die voor die paniekaanval zorgt.
Je bent enorm bezig met loslaten, afscheid nemen, accepteren dat de situatie niet meer is en zal worden zoals het was. Dat doet pijn! Dat maakt je bang. maar je kan het wel, dat weet ik zeker!!!!

Wingchung, wat een moeilijke weg bega jij, minderen en afbouwen. Ik zou het niet kunnen, ben blij dat ik gewoon op een dag gestopt ben en nee, ik ben er niet meer mee bezig, met alcohol, daar heb ik het namelijk veel te druk voor, ik heb het te druk met leven en daar past alcohol niet in.

Har, ik volg je voor geen meter. Mag ik je 1 ding meegeven, het is het ergste wat ze in mijn therapie ooit tegen me gezegd hebben maar het was zo waar als iets waar kan zijn.

'Je bent allang goed zoals je bent',

bij je geboorte was je al goed zoals je was en dat is nog steeds zo, ondanks wat anderen ooit tegen en over je gezegd hebben. Ga terug naar je basis en probeer het denken en analyseren achterwege te laten. Het is zoals het is, het gaat zoals het gaat en daarmee moet je leren dealen. Dat is in weze ook wat Ziza steeds probeert aan te geven. Als je zo blijft doordenken dan ben ik bang dat je de weg kwijt gaat raken en in een psychose ofzo gaat komen, daar maak ik me echt zorgen om. Trek bijtijds aan de bel en probeer in het hier en nu te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee, onbereikbare, einzelgangerige bondgenoot. Het klopt dat we hier allemaal voor onszelf zitten!
Niet teveel denken, of liever helemaal niet... Helpt mij de afgelopen dagen. Dacht ook dat ik op alles en iedereen moest reageren. Onnodig en niet gewenst, tevens. Het zij zo!

Blij dat ik zo naar bed kan, want weer hard gewerkt. Dus morgen een kalme dag...

Trusten iedereen en laat je niet gek maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...