Spring naar bijdragen

Dinsdag 2 september


albertina

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Als jullie mijn Ufo verhaal bedoelen, kan ik me dat indenken. Maar toen was het al zo ver dat ik dronk....en ik heb wat ik daar werkelijk van weet nog eens niet verteld. Doe ik ook niet meer, totaal irrelevant. Wil wel graag weten wat het dan geweest is, dat kan me helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een interessante discussie Soothe, maar ik blijf het niet met je eens.
Want ieder mens maakt vreselijke dingen mee en er zijn weet ik hoe veel mensen met psychische problemen en niet al die mensen hebben een alcohol probleem.
Op korte termijn zeg je, geeft het voordelen. Ja misschien in het begin van je drank periode, maar eenmaal die grens overschreden heb je ook daar al niks aan, want aan EEN glas hebben we niks.
Dus op korte termijn helpt het helemaal niks nada, nul komma nul.
Dat blijven we tegen onszelf zeggen en blijven rouwen om het verlies dat we niet meer mogen drinken.
Voor ons zal het NOOIT meer een korte termijn oplossing zijn. Echt niet, en dat hoef je dus ook niet uit te proberen want dat hebben jij en ik al vaak genoeg gedaan.
Daarom zitten we nu hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Har: je blijft maar zoeken naar een buitenliggende oorzaak van je wens tot drinken.


Je drinkt omdat je wilt drinken. Daar kan je uren en uren over nadenken en filosoferen, of psycholoseren, maar je komt toch bij hetzelfde terug.

Nee, An dat ik gedronken heb zie ik als gevolg....niet te onderschatten natuurlijk. Daar stel ik helemaal geen vraag over, toen was het te laat.
Lees mijn vraag goed alsjeblieft. Ik vraag me af of ik medicatie voor depressies moet gaan gebruiken.
Ik geloof niet, dat ik zomaar ben gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Har: je begon over je niet-relatie met ..... dat je jezelf niet vrij kon laten gaan.
Iets belemmerde je. Daar heb je veel over geschreven. Onbewust is er toch een radar in je hoofd gaan draaien dat een biertje je wel weer vrijer zou maken. Zoiets stel ik me dan voor.
Je vroeg om je verhaal kwijt te kunnen en tegelijkertijd wilde je dat we er ons niet mee bemoeide.
Daarmee sluit je je al af van de buitenwereld en blijf je in je eigen gedachtengang hangen.
De spiraal gaat dan snel naar beneden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oxazepam is ook gewoon maar drugs... net als alcohol... meer niet...
En het is aan degene zelf of het gebruik daarvan behulpzaam/verantwoordelijk is en dan maar hopen dat de persoon de juiste inschatting maakt en er niet aan verslaafd raakt...
En voor morfine hetzelfde verhaal... goede pijnstiller maar werkt ook goed tegen een druk hoofd , althans dat deed het voor mij wel...

Ik ben alleen maar blij dat ik die zooi niet hoef in te nemen...want elke dope die mijn hoofd rustig kan maken is gevaarlijk... tenzij noodzakelijk...zoals psychoses e.d..

Want een van de redenen waarom ik dronk en gebruikte was om niet te voelen en niet te denken ... alcohol en drugs veranderde mijn perceptie van de werkelijkheid...
En het werkte perfect !! zo goed zelfs dat ik totaal afgestompt raakte van binnen.. vlak was... en dat was ook weer niet leuk meer... maar nog altijd beter dan wel voelen en denken en er mee dealen... en gelukkig is dat vandaag totaal veranderd... ik moet er niet aan denken als een stonede gaarnaal bij te zitten... en ik ben weer blij dat ik kan voelen en denken... oke er mee omgaan is een tweede maar ik doe mijn best....en met wat oefening lukt het wel aardig en ik ben nog steeds in training hahaha... ook wel een lastige student voor mijzelf hahaha...

Ben in het eerste jaar van clean zijn wel bij een arts geweest om te praten over mijn hypochondrie (ik voelde weer eens een pijntje eregens en boem mijn hoofd gaat aan de haal) en deze dokter stelde voor om medicatie te slikken als zulke gedachten kreeg... ik heb het niet gedaan...
En door stug door te bidden en te mediteren en ook te accepteren dat ik zulke gedachten heb die gebaseerd zijn op leugens en bullsh*t ben ik er wezenlijk op vooruit gegaan...

Als kind heeft mijn vader mij eens naar de dokter gebracht toen ik 8 jaar oud was omdat ik er van overtuigd was dat ik een hartaanval zou krijgen... helemaal panisch was ik... en het enige wat de dokter vroeg aan mijn vader of hij me in elkaar geslagen had of zo...en dat gezeik in mijn hoofd is altijd gebleven.. "o je hebt dit of o je hebt dat" om moe van te worden en ook bang...
En het werd een stuk minder toen ik drugs en alcohol ging gebruiken (was dope toch nog ergens goed voor; alleen jammer van al die paranoia-aanvallen de laatste 3 jaar hahaha) om vervolgens keihard terug te komen toen ik clean en nuchter werd...en dat was niet fijn maar ik ben er doorheen gekomen...

Eigenlijk heb ik er alleen maar last van als ik moe ben of slecht in mijn vel zit of last heb van veel stress... ja hypochondrie kan een avondvullend programma in het hoofd zijn hahahaha...
Maar goed wrokgedachten en gevoelens kunnen ook heel entertainend zijn om een avond door te brengen in mijn hoofd...en ik voel me ook zo goed de volgende dag duh hahaa.... waanzin natuurlijk...

Goed dat je er weer bent Har !

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind eigenlijk dat het helemaal niet uitmaakt of je wel of niet zomaar of met een reden bent gaan drinken, Har.
Als alcoholist moet je gewoon niet drinken, klaar. Loskoppelen.
Als je toch wilt drinken is iedere reden die je kunt verzinnen de goede.
En als je je zorgen maakt of je depressief bent dan is er professionele hulp beschikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
An

Har: je begon over je niet-relatie met ..... dat je jezelf niet vrij kon laten gaan.


Iets belemmerde je. Daar heb je veel over geschreven. Onbewust is er toch een radar in je hoofd gaan draaien dat een biertje je wel weer vrijer zou maken. Zoiets stel ik me dan voor.


Je vroeg om je verhaal kwijt te kunnen en tegelijkertijd wilde je dat we er ons niet mee bemoeide.


Daarmee sluit je je al af van de buitenwereld en blijf je in je eigen gedachtengang hangen.


De spiraal gaat dan snel naar beneden.

Sorry An, heb nooit gedacht dat een biertje me vrijer zou maken. Blijkbaar heb ik teveel verteld, is het te verwarrend geweest. Laat maar meid, ben je iig dankbaar dat je er voor mij geweest bent en de moeite hebt gedaan mij te helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik heb, is een druk hoofd. het overspoelt me soms. Uiteindelijk gebruikte ik alcohol om te dempen, was ook altijd op zoek naar het waarom, en met de dingen uit mijn verleden bezig. Toen ik stopte met drinken leek het eerst goed, de euforie van het lukt me! daarna toch weer de geestelijk terugval, dat kon ik niet aan. ik ben toen naar mijn huisarts gegaan en die zei dat ze me een demper voor mijn hoofd gaf, dus van de ene naar de andere demper. nou en, dach iktoen, als het werkt... Ik probeer het eerst voor een jaar, dus de winter door. Dan heb ik zeg maar anderhalf jaar niet gedronken. maar wat ik dn besluit, weet ik nu nog niet. ik moet zeggen, dat ik nog helemaal mezelf ben, alleen iets minder snel bang en geaggiteerd. Minder panic in the head! Dus. Wel prettig eigenlijk. Al zit ik nu weer te labbezwanzen, zit aan de laagste dosering en voor mij niet genoeg merk ik voor komend seizoen. maar ik was en blijf eigenwijs. En morgen een afspraak bij de huisarts....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
water

En als je je zorgen maakt of je depressief bent dan is er professionele hulp beschikbaar.

Ja, en dat is precies de enige vraag die ik heb gesteld...m.a.w. jullie ervaringen daarmee. Weet heus wel dat drank verder alles kapot maakt. Ik houd erover op. Ga morgen naar de huisarts en zal proberen mijn hulpvraag goed te formuleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens, loskoppelen, daar gaat het om. De spijker op de kop. Het twee sporen beleid van Francesca.
Twee trajecten die een aparte inbreng vragen. Spoor1 is de drank, die moet uit de weg. Spoor2 de gesteldheid. Dat moeten we los van elkaar zien. Niet de wissel omgooien en het laten samenkomen.

Elk vraagt een eigen inbreng. Hier laat ik het bij. Ik word moe!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee dan gaan we samen, Har ;)
maar, zonder gekheid, ik vind dat loskoppelen een heel goede gedachtengang. Gewoon niet drinken en als er zich problemen voordoen, niet drinken. op een gegeven moment loop je vanzelf een andere route in je leven en ga je op zoek naar meer, of anders. En medicatie is ook drugs, als je het zo stelt. maar het werkt iets specifieker in op een deel van je hersenen en sloopt niet geheel, zoals alcohol....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb je gelezen Marjo maar besef nu ineens dat ik een onmogelijke vraag gesteld heb. Zal het zelf uit moeten zoeken, niets mis mee. Tis juist mijn angst dat ik het door een ander laat bepalen.
Sorry, voor de ongelukkige vraag...roept nogal wat reacties op, heb echter niet het idee dat een discussie hierover mij helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen ongelukkige vraag har, moet je hem maar niet stellen... Nee. Het helpt mij en anderen misschien wel. Weg uit dat schemergebied, ik vind het wel duidelijk. Natuurlijk moet je het voor jezelf bepalen. maar delen door te vragen en antwoord te krijgen, kan je ook ander inzichten brengen. Succes morgen Har. het komt wel goed. Kijk maar! Goed van je hoor! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...