jozef Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Jozef weer,Ik kom vaker terug vandaag. Moet iets !! doen om de zin te verzetten.Herkenbaar is het voor jullie mijn verhaal. Pippi, ben jij ook onderuit gegaan dan afgelopen week ? en hoelang was je er al vanaf. Ben nieuwsgierig. Ik ben 26 jaar terug begonnen omdat ik zonder werk zat na mijn school en op een dag een paniekaanval kreeg. Ik kon ook niet meer om het feit heen dat ik moest bekennen dat ik homo ben. Als je school e.d. hebt is er altijd afleiding en kan je zaken wegstoppen, tot ze ineens voor je gaan staan.Ben toen begonnen met drinken, stiekum 's nachts. Paniekerig in bed liggen tot de laatste (altijd mijn vader) naar bed was, dan nog een half uur wachten en eruit, drinken snel, snel, klok,klok zodat de drank me in slaap liet vallen en de paniek ontsteeg en ik de volgende ochtend (later in de tijd) weer naar mijn werk kon. Wat een afschuwelijke tijd, dag in dag uit. Ben pas sinds mei bezig met stoppen (minderen heeft geen zin) slik AD, maar dat helpt pas als ik van de drank af ben en slik lorazepam voor de nacht (als ik niet drink). Ik heb 24 jaar lang op die manier gedronken. Laat in de avond voor het naar bed gaan flink hijsen om in slaap te vallen. Nu zuip ik sinds 2 jaar ook vroeger op de avond sinds mijn vakantie 2 jaar geleden en dat is heel snel gegaan. Voor 3 jaar terug een huis gekocht, veel verbouwd enz ik zou het nu niet meer aankunnen. Ik woon alleen en heb geen relatie, ook nooit gehad door angst en drank enz. heb wel sociale bezigheden enzo, maar eigenwaarde is er nooit geweest. Heb altijd gewerkt en sta als een vrolijke vent bekend met de nodige droge tukkerse humor en nooit ziek vanwege drank ofzo. Ik tik onrustig verder op dit moment, dan maar een onsamenhangend verhaal. Ben nu sinds 3 wkn bij tactus internetbehandeling, maar ja...alsmaar gegevens intikken, stap 2 moet nog komen. heb mijn behandelaar ook op de hoogte gesteld vandaag dat het momenteel helemaal niet gaat. heb nog geen antwoord. Ben nog nooit zo door de drank bevat als de afgelopen dagen. Ik snap echt niet hoe velen van jullie gezopen hebben met een partner en kinderen. Als ik er al 1 had zou die echt weggevlucht zijn om maar bij mij uit de buurt te zijn. Voor nu weet ik het even niet meer. Kom straks wel weer terug.groet Jozef Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Da's goed, Jozef, hoe meer je hier van je af praat, hoe beter1Ik kan ook zeker niet zeggen dat ik de alcohl (weer) de baas heb. Wat ik bedoelde met ''de knop om'' was dat ik de afgelopen dagen weer ineens het gevoel had dat ik wóu stoppen. Dat ik de voordelen van niet drinken weer inzie. En dan lijkt het makkelijker. Kijk, ik weet dat ik zou moeten stoppen. Materieel, fysiek, psychisch, sociaal ga ik anders naar de knoppen. Maar dat besef maakt nog niet dat ik kan stoppen.Maar er is binnenin mij ook een gevoel, wat ik niet altijd kan vinden. En dat gevoel zeg": ja, ik wil stoppen, punt. Geen maar, geen totdat, geen tenzij, geen mits...Ik wil stoppen.En dat gevoel heb ik nu. Is misschien over 5 minuten weer weg, maar dan weet ik in ieder geval dat ik dat gevoel óók kan hebben!En wat Pippi zegt, is waar. Als je weer gedronken hebt, is de beer los. Dan kan ik namelijk ook altijd weer mórgen stoppen! Of na het weekend...Dus ben ik blij dat ik 30 augustus zeterdag al ("AL"!!!!) gestopt ben. Deze dagen ga ik niet meer weggooien! Om dan weer opnieuw die hele ellendige dagen in te gaan? Bovenbdien heb ik mezelf weer goed in de refusal gezet.Dus: vandaag drink ik niet. Morgen zie ik wel verder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Zo, kom ik binnen, Poef!! iedereen weg!Ik lijk potdorie Hans Kazan wel! Zelfs Tactus is gevlucht!nou ja, ga ik het hondje maar nat laten regenen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Tapas, Ik hoop dat je dag is gegeaan zoals jij hem gewenst had. Ik wens je heel veel sukses. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Treeske, Je bent een kanjer:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 En Pippi ook natuurlijk, en alle anderen. Heb geen tijd om bij te lezen. Kom stikkapot uit mijn werk.Wat een k@t zooi soms. En een hoop gez@@@K. Bah! Waar blijft het werkplezier!Ik wil eigenlijk nog 4jaar. 2 jaar langer dan mijn man, Maar soms denk ik !!!!!! nu meteen maar kappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Heb zin in een hele fles wijn, maar dan is het hek weer van de dam. Dus netjes a cup of coffee.Blik op oneindig , verstand op zero, en gaan met die banaan . een fijne avond en misschien tot morgen.soothe, jij bikkelt ook lekker door. Ik neem er een voorbeeld aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Sammy: zal ik maar braaf met je meedoen? ook maar een bakkie koffie. Dus die wijn zetten we maar ff uit ons hoofd.Valt tegen hoor al dat werken. Vandaag MOEST ik gewoon nadenken. Na dagen van allerlei gewone klusjes, moest het vandaag toch gebeuren. Inspiratie zocht ik. Tjee, ook dat is al een trigger.Maar het wonder gebeurde, ik ben gewoon begonnen en opeens kreeg ik er nog lol in ook.Ach ik moet niet zo klagen, ik zou me heel diep moeten schamen.Dus ik stop met zeuren.Tapas: ik ben dus harstikke harstikke benieuwd hoe het jou is vergaan vandaag.De spirit spatte hier afgelopen dagen van het scherm, daar kan ik nog wel een portie van gebruiken.Dus we doen vanavond alles behalve drinken dus. Het gaat niet van harte hoor. Niet dat ik zin heb, maar ik ben gewoon harstikke moe. Het liefst had ik gewoon WEER vakantie, dat heeft me zo goed gedaan.Nou goed, gewoon een jaartje geduld hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Pippi, fijn dat het beter met je gaat. Al moet ik toegeven dat ik vandaag erg veel aan je gedacht heb zoiets in de termen kom op, pippi voelt zich ook K*&^% en die gaat ook door.Dan is er gelukkig Sammy die zich niet zo denderd voelt.Vandaag is X zijn telefoon afgesloten. Logish want het is een telefoon van de zaak maar het kwam wel heel erg hard binnen. Ben dus op het moment niet te bereiken maar kan ook niemand bereiken. Tja, dat is wel heel erg ironish.voel mij vandaag heel erg onveilig, Gek genoeg heb ik X ook zo omschreven op de begravenis. Als veilig, mijn veiligheidsnet.En dan lees ik het forum en mensen die zo diep zijn gegaan en het nu zo goed doen en dan denk ik niet zeuren, het komt wel goed. Het heeft gewoon tijd nodig.En dan denk ik dat de afgelopen twee jaar tropenjaren zijn geweest en dat je wel kan denken dat je zo sterk bent en dat je alles aan kunt maar uiteindelijk moet je toch een keer die bagger in de ogen kijken.Het schijnt alleen veel meer bagger te zijn dan ik dacht.En natuurlijk ben ik niet alleen als ik op de fiets stap of bij de buren bel is er zo iemand die er voor mij is maar dat zou niets veranderen aan het gevoel van onveiligheid. Dat ik X ontzettend mis.En dat dit allemaal normaal is en dat dit gewoon iets is waar ik door heen moet om het onderdeel van mijzelf te maken. Ik krijg wel weer kracht en werk en het gevoel van leegte zal weer gevult worden of niet maar het zal niet zo scherp zijn als vandaag. Of misschien is dit alleen maar het begin, ik heb geen idee. Ik ben nu 46 en ik ken hem sinds mijn 16de, dat is 30 jaar en dan kan iemand wel zeggen het is je X. En ik weet nu en voel dat hij nu ook weet dat het helemaal geen X is. Ik dacht dat ik het taai had toen we uit elkaar gingen. hoe taai kan dat zijn als je toch wel weet dat wij een bandje hebben en dat je elk moment kan bellen? Wat ik nu dus niet kan naar niemand niet wat hoogstwaarschijnlijk nu even niet helpt.Wat wel helpt is dat ik nu niet DURF te drinken. Ten eerste weet je dan niet waar je emotioneel uit komt plus dat zou pas onveilig zijn. Het spijt me dat ik even leeg loop. Ik hoop dat dochter2 snel thuis komt al denk ik dat zij op stap is met een vriendin, het is immers koopavond.Tapas, ik hoop dat je opening geslaagd was. Je verdient het!Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozef Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Jozef,we moeten ons zelf redden. Heb vanmiddag muziek geluisterd wat ik ooit zelf gezongen heb. Gaf gelukkig wat een ander gevoel. Heb geozngen met mijn nichtje op de begrafenis van haar moeder. Ze zit zit naast me en zegt: ik voel niets alsof ik niet besta. en nog geen seconde later tranen.....zo voel ik mij nu ook. ik voel niets het afgelopen uur en daarvoor.,........Ik zing al jaren voor bruidsparen in de kerk. Ik ga even kort door de bocht, heb mijn surfival vandaag overleefd (heb immers drank) , troosteloosheid, seksueel misbruik (en zelf val je dan ook nog eens op een man !!!) dat is mega accepteren.Ik huil ongecontroleerd. wordt via tactus vandaag aangeraden om me op te laten nemen. NO WAY.Als ik mijn eigen leven tot nu toe heb kunnen overwinnen, red ik alles. denk ik............Ga mijn familie niet lastig vallen met mijn probleem.Onze beide ouders zijn stervende.Ik bekenk, verwacht niets..maar hoop dat ik iets lees wat me raakt !!!!!!!!!!!groet Jozef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Goede avond,Ik ben net terug van de foto-expositie van Tapas.Mag ik nog blij zijn een lift gekregen te hebben van afhet station.Ik weet niet wat Tapas er van vond, maar ik vond heteen ware feest. Volgens mij erg geslaagd, en Tapasstraalde. Was perfect georganiseerd, hapje,drankjezelfs live muziek. Maar het belangrijkste toch welde foto gallerie. Prachtig in groot formaat!Ik vond het zeer de moeite waard en had het nietwillen missen.Nu moet ik nog een hapje eten en mijn benen te rusteleggen, want auch die wilden vanmiddag niet erg meer.Laters! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blacky Geplaatst 4 september 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 hoi adb'ers , stien heerlijk dat jij bij tapas was frannie heerlijk je lief morgen twee jaar , en ja even steekte het bij mij , want ook ik had daar kunnen staan qua nuchterjeid maar we kijken niet terug maar met de moed en kracht naar vandaag en laat de eerste staan , ik hoop bb nooit in te halen , bb al van harte:present:popke erg he als ze iets afpakken wat van ons is deze morgen was ik al om 7 uur in het oude huis , ex lag nog te slapen , laiky toen ze me zag begon enorm te huilen en ik erbij , maar heb haar heerlijk 45 minuten geknuffelt (het hondje he tijdens mijn werk zijn er verschillnde puzzel stukjes op zijn plaats gevallen , verleden en heden uiteindelijk voelde het fijn en leerzaam aan .mijn donderdag werkplaats ik heb er regelmatig problemen mee , om alle flessen en brikken wijn die er staan , vandaag raakte ze mij niet , dus ja de aanhouder wint na mijn werl als fernando alonso naar huis en de zetel ingedoeken en geslapen , geslapen en nog eens geslapen nu geniet ik van placido dmingo en ga nog een beetje werk verzetten i feel good Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jozef Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Hier Jozef,In de olie.veel ongecontroleerd gehuild vandaagBen aan het overleven vandaag.Morgen MOET het anders, tactus wil mij opnemenvoor een week, maar mijn werkgever weet nietvan mijn verslaving. dus not doneIk moet me morgen bij mekaar pakken......dus....eigenlijk heb ik zo'n gevoel van : schiet me maar af,maar dat lukt net nie.gr. Jozef Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CPAS Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Beste mensen,Goeie avond. 'k Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie.Vanmiddag was ik bij de openingstentoonstelling van Tapas. Het was prachtig en heel leuk was dat ik met Stien een stukje samengereisd heb en heel leuk dat Adam en Soothe ook gegaan waren.Het was dus een leuk treffen t.g.v. een leuke gebeurtenis.Tapas,Bedankt voor je gastvrouwschap. Prachtig dat er zo goed gedacht is aan niet drinkende gasten. Veel smaken frisdrank. Toch ook weer opvallend dat relatief veel mensen weg gaan als de wijnflessen leeg zijn.De kaarten ga ik een leuk plekje geven. Eerst eens kijken of ik een geschikte wissellijst heb liggen.Stien,Ik ben om 20.00 uur thuis aangekomen. Iets later dan gepland, maar dat komt ervan als je in de spits reist met NS. Ik vond het prettig zo veel tijd met je te kunnen kletsen.Soothe,Doe je nog de groeten aan Anna? En de uitnodiging staat nog open.Adam,Geef je katertje een knuffel. Leuk dat ook jij er was.Zo mensen,Ik laat jullie maar.Ik heb nog nieuws, maar daar moet ik eerst zelf nog steeds van bijkomen.Hou het lekker droog. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Hoi Jozef,nou, hier schiet niemand je af, hoor!Ik heb wel een goede raad voor je: stop met drinken, en duik je bed in. Daar ben je in ieder geval veilig!En probeer morgen, hoe moeilijk het ook lijkt, de EERSTE borrel te laten staan!Komop kerel, je moet ergens beginnen, en zó voorkom je ook een opname!Sterkte! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Jozef, waarom morgen pas? Nu kan ook hoor. Zo te lezen is het nu ook nodig?Ga lekker douchen, neem een kop koffie en kom het hier van je af schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Hoi Trees Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Corinne, fijn weer van je te horen!Ben benieuwd naar je nieuws, hoop dat het goed nieuws is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Hoi Water!Alles goed bij jou?Relationeel een beetje rustig? Prettig rustig, hoop ik dan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Nou Jozef, kappen dan nu en de rest laten staan of door de gootsteen spoelen. Als je in de olie bent krijg je je gedachten toch niet meer op een rijtje. Roes uitslapen en morgen weer verder. sterkte!groetjes Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Ja hoor Trees, lekker rustig, daar ben ik zelf bij he want ik ging altijd naar de BV toe en 't was nooit andersom.In Huize Trees ook nog alles naar wens? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trees Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Huize Trees is ook weer rustig, na een paar roerige (qua trek en uitglijders dan hè?) weken!Goed om te ervaren dat de trek ook weg kan gaan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Ik moet van mezelf om 20:30 stoppen met internetten, ik zit op mijn werk ook al meestal de hele dag naar zo'n scherm te kijken. Het was vandaag een stress-dag en ik wil ook nog even 's avonds lezen en op de bank hangen.Daarom ben ik er meestal maar kort. Niet dat ik voor iemand wegvlucht of zo.Wat ik nog onthouden heb:Blacky kan me voorstellen dat je je hondje mist, achgot. Fijn dat je hem weer geknuffeld hebt. Zo te lezen heb je de goede keuze gemaakt door voor jezelf te kiezen.Anjo, er zal nog wel een tijdje van alles boven komen. Verzet je er niet teveel tegen, verdriet moet eruit.Je doet het zo goed. Kaia, gelukkig wordt je kindje erkend. Neem de tijd, ja kan ook niet anders he. Trees, fijn dat het weer wat makkelijker gaat. Pippi, goed dat je iets voor jezelf gaat doen. Hoop dat je het leuk vindt. Lijkt me allemaal niet makkelijk wat je beschrijft.En alle anderen: goed om jullie te lezen.fijne avond!Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Hoi Trees Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 4 september 2008 Rapport Share Geplaatst 4 september 2008 Hoi, Water en Kate Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden