blacky Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 morgen adb'ers als eerste BamBam van harte , dsv je bent voor mij een voorbeeld zoals zovele hier juist gelezen tijdens mijn ochtendmijmering "we kregen niet noodzakkelijk de de resultaten die we wilden , maar op een of andere manier schenen we altijd te krijgen wat we nodig hadden " en deze is eentje voor mij die vol warheid is ik laat vandaag de eerste staan want nuchter voel ik mij toch prettiger in mijn vel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
water Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Goedenmorgen!BB goud doan wichtje! Blacky, èèn van de mooiste nummers van de Rolling Stones: You can't always get what you want but if you try sometimes you get what you need (en ik hoop dat je gewoon een a-tje vergeten bent bij "warheid" )Carolien, kalm aan, ook tijd voor jezelf nemen hoor! Besteluiden, ik houd het droog vandaag. Jullie ook? Hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Hier jullie pijnlijke linker arm :-(Ik word er gestoord van.Maar kan niet meer druk erachter zetten dan ik heb gedaan (volgende week contact ziekenhuis).Ik wil jullie ook niet over overladen met klachten.Je krijgt wat je geeft.Ik geef jullie een mooie, warme droge dag vandaag. En niet alleen omdat ik hem zelf ook wil.Vroeger gingen we op onze verjaardagenom 2400 aan de sjampie, maar vroeger bestaat niet meer en sjampie drink ik niet meer. Ik zal vanavond voor 2400 uur extra spa rood kopen. Mensen, maak er wat van !!!!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Bammie, gefeliciteerd met je 2 jaar!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Goedemorgen allemaal,Alleerst BamBam gefeliciteerd met twee jaar !!! KADANG... way to go girl !!! Geniet van deze mijlpaal en bedankt voor je postings...Oke , gisteravond lekker gevoetbald en vandaag weinig tot geen spierpijn... lekker hoor...Straks vlieg ik naar Glasgow samen met een vriend voor een weekendje... ik verheug mij er enorm op om lekker te chillen met vrienden , lol te trappen en en lekker te eten...Maar goed eerst nog even werken tot een uur of twaalf...Tapas,Leuk om te lezen dat je expositie zo goed is gegaan... en helemaal dat je enkele mensen van dit forum je hebben bezocht... het moet ongetwijfeld voor jou ook een mijlpaal zijn geweest om zoiets voor elkaar te krijgen en er zo hard voor te werken... life in action...Voor de rest iedereen nog een fijne dag ... en tot later...Anjo, Ik ben blij je te lezen... Voor de rest iedreen een fijne dag... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Goedemorgen allemaal,BamBam, van harte met je mijlpaal.Klasse!!Hier verder weinig bijzonders te melden.Wou toch weer even iets van me laten horen.Dus bij deze.Fijne dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Goedemorgen allemaal,Bambam: proficiat!!!Tapas: jij ook proficiat, geweldig om te lezen allemaal. En dat Soothe, Adam, Corinne en Stien ook zijn gekomen vond ik fijn om te lezen. Geweldig hoor.Tina: fijn dat je af en toe nog wat laat horen.Har: je hebt het nogal moeilijk met jezelf las ik gisteren. Kom toch gewoon forummen en lees en schrijf wat mee wat iedereen te zeggen heeft. Geeft wat afleiding van je eigen sorres.Blacky, Fran, Houtje, Water en Carolien ook een goeiemorrege.Pippi: ga je breien Ziza: goede reis.Nou ik heb geloof ik het klokje rond geslapen, vandaag genoeg te doen.En de drank is nergens goed voor vandaag. Dus geen JWW> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Bambam wat een fantastisch resultaat !!!!!!!!!Ik hoop dat je ook een beetje straalt van trots en dat samen met *pieppppppppppp* kan vieren. ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Ik wens je een heerlijke dag toe met allemaal fijne dingen !!!!Dikke zoen,XXXXHoutje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Pippi, breien is weer helemaal in, en het is zo heerlijk rustgevend 's avonds bij de televisie.Ik denk dat ik dat maffe garen ga bestellen van de breishop met die leren sprietjes eraan en dan een sjaal breien en die als kadootje bewaren voor iemand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Zeg Ziza ik heb een brutale en ordinaire vraag. Maar ik vraag het me gewoon af.Als jij naar de AA conventies in het buitenland gaat, vorig jaar naar Amerika, dit jaar 2 x naar Engeland geloof ik oeps pardon nu naar Schotland natuurlijk, betaalt de AA dat voor je? Houd je ook een praatje en vergoeden zij dat je ticket? Of betaal je dat allemaal zelf omdat je het er gewoon voor over hebt.Luister goed, er zit géén kwalificatie/oordeel van-over je trips in deze vraag, okee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Goede morgen,Even Bammetje feliciteren met 2 jaar ADB! Wouw, geweldig enneh ik hou je in de gaten hoor!Volg je stapvoets. :present::present:Marjo jij ook gefeliciteerd! :present::present:En ook alle anderen die er weer een dag bij hebben.Har, ik hoop dat het vandaag wat beter gaat dat je alles voor jezelf iets helderder kunt zien.Probeer rust in te bouwen i.p.v. persé alles in één dag te willen. Houtje, dank je voor het mooie vooruitzicht op deze dag.Vandaag een rustig dagje, tja wel een klein beetje h.h. daar ontkom ik niet aan.Maar toch ook wat gedachten de revue laten passeren.Gisteren werd ik "hard" bevonden.Het heeft mij geraakt.Eens zien, is dit zo? Vind ik dit zelf ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
stien Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Pip, daar ben ik nog niet helemaal uit, zet mij dus aan het denken hé. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Ik kom nog maar even piepen hier.De ene na de andere paniekaanval.Moet om 10.30 bij de HA zijn.Nee en ik heb niet gedronken, gelukkig.Sorry dat ik jullie kom lastig vallen.Maar ik moet gewoon even mij ei kwijt.Niet zo aardig om zomaar met mijn ellende binnen te vallen.Ik dacht dat wat afstand beter zou zijn.Ach ik weet het allemaal niet.Behalve dan dat ik zoooo moe van mezlf wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Hoi Albertina: oef dat is vervelend zeg. Die rot paniek aanvallen. Kan je in een zakje blazen? Zeker 5 tot 10 minuten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Dat is juist het nare ervan Pippi, ik voel me zo vreselijk alleen.Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aanmoet.Ik sta dicht bij de drank, ik wil dat gevoel niet meer.Daarom ga ik ook naar de dokter, ik word er wanhopig van.Alles is me teveel, ik heb me zelf ziekgemeld.Loop ik me daar ook weer druk over te maken.Nou ja het lucht wat op om erover te schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Tina: gelukkig dat je dan toch hier naar toe komt. Ten diepste zijn het toch onbewuste emoties die er niet uit komen, denk ik. Nadenken wat je nu werkelijk voelt is heel belangrijk. Goed dat je naar de HA gaat. Hoe laat moet je er zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Over een half uurtje An.Fijn dat jullie er even voor me zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Het gekke is dat ik juist contacten uit de weg ga.Ik wil het liefst helemaal in mijn uppie zijn.Dank dat het daardoor komt.Ik zondig me teveel af.Als ik ergens naar toe moet wil ik niet.Daarna ben ik weer kwaad op mezelf dat ik niet gegaan ben.Pfffffffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Ik ga nu naar de dokter.Kom straks nog even vertellen hoe het is gegaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Pippi: heb je iets gekregen tegen die paniekaanvallen?Ik lees het hier vaker dat mensen de behoefte hebben om zich terug te trekken.Voorheen dacht ik dat ik een van de weinige was die dat had. Misschien dat het over gaat.Maar van de andere kant is het dubbel. Ik wil het liefst alleen zijn, maar ook weer niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Hoi allemaal,Dank, dank, dank voor de felicitaties, slingers en bloemen. Ja, het voelt goed om twee jaar al niet te hebben gedronken.Ff kort want ik 'moet' nog veel dingen doen voordat de avond valt.Gister eind van de middag voelde ik me zo rot. Beetje misselijk, hoofdpijn, MOE, kortom wat ellendig. Wist ook niet zo goed waar het aan lag. Na het eten tijdje liggen sippen op de bank totdat ik dacht: Kom op BB, dit helpt je geen steek verder. Ik overeind, beetje opgeruimd, kaarsjes aangestoken, kacheltje aan, potje thee gezet, biscuitjes erbij en gaan lezen.Gesprekken met de Dalai Lama. Ook interessant. Echt waar. T'is bijna het AA programma maar dan net even anders maar toch ook weer niet, hihi.Maar dit is dus wel één van mn zegeningen van het niet meer drinken. Als ik nog gedronken zou hebben was dit een avond geworden warop ik én veel had gedronken, én mn frustratie aan het eind vd avond eruit waren gekomen. Met als bijna logisch gevolg dat ik de volgende dag ruzie zou hebben gehad.Ik kan dit soort buien/me rot voelen/ me onrustig voelen veel beter bij mezelf houden. Ik voel nu ook beter wat ik dan kan doen. En in dit geval was rustig gaan zitten lezen een goeie oplossing.Het is niet altijd gemakkelijk maar ik vind het zo de moeite waard. Ik heb veel emoties doorstaan afgelopen twee jaar. Van diepe bedroefdheid, waanzinnige verliefdheid, manische gedachten haast, paniekaanvallen, eindeloze huilbuien, sombere gevoelens(als je dit leest stopt er niemand meer met drinken:frown;) maar dit alles zonder drank. Ik voelde dat ik het kon. Drinken is geen oplosing meer voor mij. Ik wil aan de slag met het leven en alles wat aar bij hoort zonder drank. Vroeger dacht ik vaak dat andere mensen nooit ergens last van hadden....nou ja, dat is dus niet zo.Living life on life's terms, zoals ze dat zo mooi in het engels zeggen. Ieder krijgt z'n deel, dat is ook helemaal niet erg. Ik ben druk bezig te leren hoe ik het leven aan kan zonder drank. En dat bevalt me prima. Dank zij het forum, mn vrouw die me in het begin steunde door niet te drinken, de mensen die ik hier heb leren kennen, de pb's, de mails, de telefoongesprekken, mn vrienden die me steunden, de AA waar ik na een half jaar naar toe ging, de mensen die ik daar leerde kennen, het gaan werken aan de Twaalf Stappen, mn sponsor, een nieuwe liefde leren kennen waar ik blij mee ben, zoveel zegeningen. En natuurlijk het vinden van een Hogere Macht. Ik kan het niet alleen. Twee jaar geleden reed ik naar huis en bedacht me dat ik ook wel es niet kon drinken. Ik was het zo zat. Tot op de dag van vandaag verwonder ik me erover hoe het nou toch mogelijk is dat ik het vol heb kunnen houden. Nu geloof ik dat mn HM me een handje heeft geholpen en me de juiste weg heeft laten zien. Mn reis is begonnen op 4 september en op 5 september hhad ik mn eerste 24 uur nuchterheid te pakken. En langzamerhand begin ik in te zien dat het een reis is die nog mn hele leven gaat duren en ik vind dat niet erg. Ik kijk er naar uit. Ik leer elke dag en ben blij dat ik mn nuchterheid aan het verwerven ben.En dat wens ik een ieder van jullie ook. Dank voor het laten delen van mn verhaal en voor jullie aanwezigheid.ff kort zei ik......Heb allemaal een fijne dag. Bedenk dat je niet verder vooruit hoeft te kijken dan 24 uur. Dat is te overzien. Vandaag drink ik niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Bambam: jippie: mooi verslag!! Zo is het. We moeten leren omgaan met onze emoties. Iets anders voor in de plaats zetten en dat heeft tijd nodig. Als we ons die tijd nu ook gunnen!!Pippi: het is logisch dat je zoveel verschillende gevoelens hebt. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt met de scheiding etc. En nog zit je er midden in. Het is zoals BB schrijft. Nu nog toepassen he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Ja, de laatste renovatie hier in huis voorlopig: nieuwe vaatwasser Bij het demonteren bleek de stekker in de fik te zijn gevlogen ooit (aiiiiii) het werd hoog tijd aldus de monteur.bovendien zat er zoveel roest aan de binnenkant dat het afgaf op mijn borden en bestek .Goede beslissing dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Ha die BamBam,Gefeliciteerd, meid! Twee jaar, dat is niet niets. En wat is er veel met je gebeurd. Goede maar ook veel minder leuke dingen maar je hebt jezelf er maar mooi doorheen geknokt. geniet van vandaag, je hebt het verdient.Ik las dat je je gisteren niet lekker voelde en hoe je dat hebt aangepakt. Slim, dacht ik totdat ik besefte dat ik dat vroeger met de meiden ook deed. Wanneer ben ik dat vergeten? Wat ben ik allemaal nog meer vergeten? Fijn, dat je me het weer op het spoor bracht.Doe Fran de groeten en geniet van je avond!Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ziza Geplaatst 5 september 2008 Rapport Share Geplaatst 5 september 2008 Hoi Houtje,Ik betaal al mijn eigen reizen ook naar AA/CA conventies...Wat internationaal wel gebeurt is dat als je uitgenodigd wordt om te spreken in het buitenland dat je een bijdrage ontvangt voor de reiskosten en hotelkosten... echter dit is niet altijd het geval want er moeten wel financiele middelen voor zijn... ook wordt vaak afgesproken dat na afloop van een conventie wordt gekeken of er geld is overgehouden en dan een de spreker achteraf wordt vergoedt van eventuele opbrengsten... en er zijn zat sprekers die alles zelf wensen te betalen en geen vergoeding willen...AA is nergens aan verbonden en ontvangt ook geen subsidies van de overheid en AA heeft ook geen sponsers... al het geld komt van de leden zelf die een hun bijdrage vrijwillig doen... niemand is verplicht om te betalen en maar goed ook want veel mensen die binnenkomen hebben het niet al te breed...Echter dit kan per groep verschillen... er zijn ook groepen die gewoon zeggen dat je aan het einde van de avond 2 euro in de pot moet doen... en daar ben ik faliekant tegen want de enige vereiste voor lidmaatschap is een verlangen om te stoppen met drinken en niet om twee euro per avond te betalen...Maar goed dat zijn Ziza's issues en moet ik maar mee leren dealen...hahahaha....Dus ik hoop je vraag hiermee beantwoord te hebben...Groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden